MLE MFB október 7. Szabadka – Szerbia és Montenegro

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A logisztika szerepe országunk és vállalataink versenyképességében Chikán Attila Igazgató, Versenyképesség Kutató Központ, BCE Társelnök, Magyar Logisztikai,
Advertisements

Prof. emeritus, Dr. Knoll Imre, MTA doktor a Magyar Logisztikai Egyesület elnöke MLBKT Kongresszus Siófok, november 6. Logisztikai befektetések vállalatgazdasági-
Adósságcsapda felé tart az ország Minden közoktatásban lévő gyerek 53 évig kaphatna ingyen tankönyvet! Egy év alatt 1200 milliárd forint államadósság-növekedés.
KIÚT Térségfejlesztési Egyesület Lehet-e Záhony és Csap az V. számú Páneurópai Közlekedési folyosó kereskedelmi és logisztikai központja? Lehet-e Záhony.
Önkormányzatok finanszírozása
Felzárkózás, infrastruktúra fejlesztés, uniós források felhasználása március 12. Dr. Veres János pénzügyminiszter.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
LOGISZTIKAI OKTATÓK TANÁCSKOZÁSA MISKOLCTAPOLCA 2002 MÁJUS 31 NÉMON ZOLTÁN GAZDASÁGI MINISZTÉRIUM KUTATÁS-FEJLESZTÉSI TÁMOGATÁSOK A SZÉCHENYI TERVBEN.
INTEGRÁLT ÖSSZKÖZLEKEDÉSI MODELL
„ Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal” HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés szeptember 15. Orosz Balázs.
Egy esély a felzárkózásra: Magyarország mint Európa egyik logisztikai központja Chikán Attila A Budapesti Corvinus Egyetem egyetemi tanára, a Magyar Logisztikai,
2009 Tehergépjárműves balesetek- Egy tanulmány tanulságai Pausz Ferenc Pausz Ferenc 2009.Október 20. Tököl 2009.Október 20. Tököl „Erős Pillérek-Javuló.
Vasúti áruszállítás a környezettudatos magatartás szolgálatában
A logisztika várható fejlődése az Észak-Alföldi régióban
Logisztika 6.előadás.
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
Over The Rainbow Hungary - Kecskemét.
M&T 4 esettanulmányok 1 Vasút - 1 Közlekedéstörténet – XIX.század Széchenyi hálózata, gabona, Adria Magánvasutak, telekpanamák, Baross, tarifarendszer.
A Duna-Körös-Maros-Tisza Eurorégió helye a Kárpát-medencében és gazdasági jellemzői Dr. (habil) Pál Ágnes főiskolai tanár HUNGARY, SZTE JGYTFK Sopron,
A vágósertés felvásárlási ára ( ) Ft/kg élősúly.
Regionális gazdaságfejlesztés gyakorlati óra Esettanulmány II.
Az önkormányzat szerepe a logisztikai központ létrehozásában II. CEBC Logisztikai Konferencia Budapest, II. 3. Nagy Sándor Városfejlesztési alpolgármestere.
A logisztikai szolgáltató központok fejlesztésnek hatása az ország fejlődésére Dr. Zsirai István Közlekedéstudományi Intézet Kht. főmunkatárs, tanácsadó.
FÜGGETLEN KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI
A magyar tudomány az Országgyűlés előtt Vizi E. Szilveszter a Magyar Tudományos Akadémia elnöke.
AZ ÁRUSZÁLLÍTÁSI LOGISZTIKA EGYES KÉRDÉSEI Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet Szolnoki Főiskola Felnőttképzési Központ Nemzetközi szállítmányozás.
MTA Regionális Kutatások Központja RÉGIÓINK ÉS A KÖZLEKEDÉS Erdősi Ferenc MTA Regionális Kutatások Központja Pécs, 2007.
Elmúlt az első év(tized)! május május 1. – május 1. eljárás db eljárás érték eljárás db eljárás érték Md. Ft
Lesku Miklós - polgármester Záhony Város
Az M49-es út északi és délkeleti továbbépítésének lehetősége és jelentősége Gazda László, elnök Észak Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács 2007.március.
Európai trendek a logisztikában, logisztika és ipari parkok kapcsolata
Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály február Előadó: Gaál Gyula, a MÁV ZRt. elnök-vezérigazgatója Közlekedés- és logisztikai fejlesztési konferencia.
Logisztika és ipari parkok kapcsolata
Lesku Miklós - polgármester Záhony város
dr. Kovács Ferenc Közlekedési Helyettes Államtitkár
„Közlekedés- és logisztikai fejlesztés Záhony – Csap térsége”
Az országos közúthálózat fejlesztése,
Tapasztalatok az NFT „Közlekedés, energia” munkacsoportjával kapcsolatban Lukács András Levegő Munkacsoport „Civil szervezetek feladatai és lehetőségei.
Lendületben az ország! Nemzeti Területfejlesztési Hivatal Közelebb az emberekhez november 2.
Az Állami Számvevőszék szerepe a környezetre káros támogatások ellenőrzésében Dr. Báger Gusztáv egyetemi tanár, főigazgató Állami Számvevőszék Fejlesztési.
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
Közlekedéspolitikai és -gazdasági Tagozat
Közlekedéstudományi Intézet Kht. Út- és Hídügyi Tagozat Aszfalt-, Beton- és Geotechnikai Laboratórium 1116 Budapest, Temesvár utca Telefon: (06-1)
ELKÉPZELÉSEK ÉS VALÓSÁG a évi forgalmi adatfelvételek tükrében Albert Gábor tagozatvezető-helyettes március 12. Közlekedésszervezési és Hálózatfejlesztési.
Logisztikai hálózat és folyosók
Logisztikai ügyintéző
REGIONÁLIS FEJLESZTÉSI TANÁCS RENDKÍVÜLI ÜLÉS Sopron
Gazdasági és foglalkoztatási folyamatok Magyarországon
A gyorsforgalmi úthálózat bővülése 2003-ról 2006-ra KASSA felé SK A SLO HR YU RO UA V Tornyosnémeti LVOV, KIJEV felé Tisza POZSONY, PRÁGA felé M30.
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
INTERREG IIIC Szolnok, INTERREGIONÁLIS EGYÜTTMŰKÖDÉS ÉS INTERREG PROGRAMOK MAGYARORSZÁGON „Centurio Szeminárium” RÓZSA Diána Program menedzser,
Nyílt Pályán Nemzeti Vasúti Kerekasztal eszmecsere a vasút jelenéről és jövőjéről szakmai-társadalmi vitanap Budapest,2010 szeptember 15 Dr.Doór Zoltán.
Társadalom- és foglalkoztatáspolitikai stratégiák hatása és hatékonysága Scharle Ágota Budapest Szakpolitikai Elemző Intézet Budapest, november 12.
Gazdasági és foglalkoztatási folyamatok Magyarországon.
1 Gyarapodó Köztársaság Növekvő gazdaság – csökkenő adók február 2.
A felsőoktatási intézmények gazdálkodásának szabályozása az új felsőoktatási törvényben Prof. Dr. Katona Tamás.
Budapest, december 18.. A Duna, mint Európa vízi országútja és „kiskapu” Ázsiára Gazdasági tényező és erőforrás (MEH-IV.8.2. )
A projekt az Európai Unió finanszírozásával valósul meg
Területi politika főbb összefüggései. A disszertáció főbb területei 1.A regionális programozás elméleti alapjai 2.A programozási ciklus az Európai Unióban.
Magyarország logisztikai lehetőségei Dél-Oroszországban Dr. Egri Imre – Dr. Duleba Szabolcs – Dr. Kádár András április 28. Nyíregyháza.
Dunaújváros, mint interregionális térszervező központ
Közl_kvéd071 Az EU közlekedéspolitikája Az EU közlekedéspolitikája.
A kerékpáros turizmus előnye, haszna közvetlen EU-s támogatások, EuroVelo-hálózat Balatonkenese, Csikai Mária
Logisztikai fejlesztési irányok a hazai és az EU szakpolitikák tükrében CEBC „A győztesek felelőssége” konferencia február 2. Dr. Bokor Zoltán BME.
A magyar vasúti közlekedés jövőképe Dr. Kerékgyártó János Főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Szolgáltatások Főosztálya Budapest,
A határmenti programok aktuális állása
Busexpo A közforgalmú közlekedés hazai trendjei
Vállalkozások – versenyképesség – monopóliumok A magyar valóság
Energetikai gazdaságtan
SZÁRAZFÖLDI KÖZLEKEDÉS
Előadás másolata:

MLE MFB 2005. október 7. Szabadka – Szerbia és Montenegro Az ipari parkok és a logisztikai központok, mint a Duna-Tisza-Körös-Maros Eurorégió esélye és jövője Európai fő közlekedési úthálózat és azok fejlesztési tervei Dr. Ruppert László, ügyvezető igazgató KTI – Közlekedéstudományi Intézet Kht. www.kti.hu

Tartalom Gazdasági növekedés – közlekedés Közlekedési munkamegosztás Hálózatfejlesztés (TEN-T, Helsinki folyosók, TINA hálózat)

A közlekedés növekedése az EU 25-ben Forrás: Eurostat

Főbb adatok az EU-25 közlekedéséről (2002) 7,5 millió személy a szállítási ágazatban (ebből 32% a raktározás, elosztás, rakodás, logisztika, stb. területén); A háztartások jövedelmük 14%-át költik közlekedésre (745 milliárd Euro); Áruszállítási teljesítmény: 4764 tkm/fő – ebből: 72% közút, 16,4% vasút, 6,0% belvízi közlekedés, 5,6% csővezeték. Forrás: Eurostat

Gazdasági növekedés az M5-ös autópálya mentén (I.)

Gazdasági növekedés az M5-ös autópálya mentén (II.)

Közlekedési munkamegosztás az EU-15-ben (személy) Forrás: Eurostat

Közlekedési munkamegosztás az EU-15-ben (áru) Forrás: Eurostat

Source: EWERS-TEGNER (CEMT)

Az összberuházás megoszlása a TEN-T költségvetésében (1998-2001.)

Köszönöm a figyelmet!