MLE MFB 2005. október 7. Szabadka – Szerbia és Montenegro Az ipari parkok és a logisztikai központok, mint a Duna-Tisza-Körös-Maros Eurorégió esélye és jövője Európai fő közlekedési úthálózat és azok fejlesztési tervei Dr. Ruppert László, ügyvezető igazgató KTI – Közlekedéstudományi Intézet Kht. www.kti.hu
Tartalom Gazdasági növekedés – közlekedés Közlekedési munkamegosztás Hálózatfejlesztés (TEN-T, Helsinki folyosók, TINA hálózat)
A közlekedés növekedése az EU 25-ben Forrás: Eurostat
Főbb adatok az EU-25 közlekedéséről (2002) 7,5 millió személy a szállítási ágazatban (ebből 32% a raktározás, elosztás, rakodás, logisztika, stb. területén); A háztartások jövedelmük 14%-át költik közlekedésre (745 milliárd Euro); Áruszállítási teljesítmény: 4764 tkm/fő – ebből: 72% közút, 16,4% vasút, 6,0% belvízi közlekedés, 5,6% csővezeték. Forrás: Eurostat
Gazdasági növekedés az M5-ös autópálya mentén (I.)
Gazdasági növekedés az M5-ös autópálya mentén (II.)
Közlekedési munkamegosztás az EU-15-ben (személy) Forrás: Eurostat
Közlekedési munkamegosztás az EU-15-ben (áru) Forrás: Eurostat
Source: EWERS-TEGNER (CEMT)
Az összberuházás megoszlása a TEN-T költségvetésében (1998-2001.)
Köszönöm a figyelmet!