Önsegítő csoportok Összetétel: azonos problémával küzdő kliensek

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Pszichiátriai intézmények lakóinak felkészítése PÉF – Lélek-Hang Egyesület.
Advertisements

Csoport munka.
Mentálhigiéné, kiemeltképp a depresszió
Munka - lakás - szabadidő egysége és szervezése pszichiátriai rehabilitáció gyakorlatában Dr. Pető Zoltán.
Az ÉFOÉSZ Támogatott Lakhatási Programja
CIVIL SZERVEZETEK A civil szervezetek gyakorlatilag az élet minden területén jelen vannak: A civilek egyesületeket, klubokat hoznak létre Lehetőség az.
Civil szerepek és civil szereplők
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Belső, külső PR, a PR eszközei, céljai
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
III. LÉTKÉRDÉS KONFERENCIA EGYÜTT-LÉT A kapcsolatok természetrajza
Szociális és gyermekjóléti területhez kapcsolódó lehetséges szolgáltatások.
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
A deviancia összetett fogalma
A mentálhigénés képzés hatása a sepsiszentgyörgyi Családsegítő Központ működésére 1.A CS. S. K. rövid bemutatása: ben jött létre a FAMTERRA alapítvány.
Mi az egészség? EGÉSZ –SÉG, TESTI – LELKI- JÓL LÉT.
Orvos- és Egészségtudományi Centrum
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
A pedagógia alapjai 3. előadás Emberformáló folyamatok: szocializáció, nevelés, a nevelés lehetőségei és korlátai Birta-Székely Noémi BBTE, Pszichológia.
A szociális munka elméletek főbb jellemzői-I. Pszicho-dinamikai elméletek Malcolm Payne: Modern Social Work Macmillan Press Ltd, 1991 (81.o.)
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
Szomatikus nevelés az egészségügyi szakképzésekben, különös tekintettel a felsőoktatásra Dr. Hollós Sándor nov. 14.
A csoportok Vezetési Ismeretek Előadások III. Mi a csoport? A csoport olyan egyének közössége, – akiknek közösen kialakított normarendszerük van – akik.
A CSOPORTOK Dr. Dinnyés János professor emeritus Vezetéstudományi tanszék.
Egyéni döntések a szervezetben
Dr. Szilágyi Klára Szent István Egyetem
DÖNTÉSELŐKÉSZÍTÉS, DÖNTÉS
A CSOPORTOK Dr. Dinnyés János professor emeritus Vezetéstudományi tanszék.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
A hálózati szociális munka koncepciói (R. Brake) I. Hálózat orientált tanácsadás -a kliensek környezetében lévő erőforrások mozgósítása és támogatása -a.
Érték és etika a szociális munka gyakorlatában / F. Loewenberg-R
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
Az egészségügy, a foglalkoztatás, a szociális ellátás találkozási pontjai avagy: Hova változzunk? dr. Harangozó Judit SE Közösségi Pszichiátriai Centrum,
A pszichiátriai beteg emberek szükségletei a támogatott lakhatási formákban Gordos Erika.
Szupervízor-coach szakmentorok bemutatkozása
TÁMOP /A Önismeret, öndefiníció, önértékelés.
AZ ORVOSHOZ FORDULÁS FOLYAMATA
Kompetencia alapú képzés  Képességek, kézségek fejlesztése  9.C Közlekedési osztály  9.D Informatikai osztály.
Resztoratív módszerek az iskolában
Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …
A lelki egészség védelme az iskolában
Az idegennyelv-tanulással egszerzett plurikulturális kompetencia elősegíti az etnocentrizmus leküzdését. (Közös Európai Nyelvi Referencia keret – KER)
Pszichológiai Ismeretek
Az alapvető művelődési igények meghatározói
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
A deviancia értelmezési kerete
„Szárnyakat adni a Malacnak”. „Szárnyakat adni a malacnak” A projekt bemutatása TÁMOP /
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Egy fenomenológus a kognitív személyiségpszichológia előfutáraként
KAM - Regionális és Antropológiai Kutatások Központja Sapientia - Erdély Magyar Tudományegyetem, Csíkszereda.
Alternatív munkaerő-piaci szolgáltatás
Önkéntesség, mint társadalmi szerepvállalás
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
Motiváció.
Endogén területfejlődésCélmeghatározás: A TERÜLETFEJLESZTÉS CÉLJA 1 Mandulavirágzási Tudományos Napok – a Fenntarthatóság Európája március 4-5. STRATÉGIAI.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
HOZZÁTARTOZÓ ÉS SZOCIÁLIS INTÉZMÉNYEK ELFOGADÁS/EGYÜTTMŰKÖDÉS.
Személyközpontú gondozás
Saját mentálhigiénés védelem - szupervízió/esetmegbeszélő I. ker. CSSK Módszertan Szakmai műhely nov. 26. Németh László diplomás és akkreditált szociális.
RÉV Szenvedélybeteg-segítő Szolgálat 1 Főegyházmegyei Karitász Központ RÉV Szenvedélybeteg-segítő Szolgálat R emény É let V áltozás.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Miskolc, Szenior tudáskormányzás Cédrus-NET Konferencia 1 Szenior kompetencia-deficit Csutorás György - Matiscsákné dr. Lizák Marianna.
A kamaszok és mi Dr. Gyenge Eszter. Történeti szempontok Archaikus társadalmak Felnőttéválás beavatási rítusok: Átmenet a gyermeki – profán- világból.
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Stressz, stresszreakciók, stresszkezelés
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Csoportos technikák, kompetencia-fejlesztő foglalkozások
Előadás másolata:

Önsegítő csoportok Összetétel: azonos problémával küzdő kliensek Vezető: a tagok közötti kapcsolat kialakításának megkönnyítője – szakember Cél: autonómia elérése és/vagy közösségi kompetencia kialakítása Középpontban: egymás segítése és az önmeghatározás Kommunikáció tárgya: a probléma és leküzdésének alternatívái

Az önsegítő csoportok típusai /Neményi Mária-Csepeli György 1989. / Az önsegítés oki tényezői szerint - statikus felosztás: konfliktus / pld. serdülők szüleinek csoportja/ trauma / pld. fizikai támadást átélt sértettek csoportja / diszfunkció /pld. dohányzással felhagyni kívánók csoportja / életvezetési válságtünet / pld. betegség miatt fogyni kívánó túlsúlyosak csoportja /

Dinamikus felosztás: változást célzó individuális megoldás kollektív alkalmazkodást célzó

Az önsegítő csoportok specifikus hatásai / Németh László / annak megélése, hogy azonos problémával küzdők támogatói lehetnek egymásnak együttes fellépésre ad lehetőséget, az egyéni élettérből és szerepekből kiléptethet a társadalmi térbe és szerepekbe a tagok ismeretei növekszenek a tagok reményt kapnak a pozitív változáshoz a magány érzését felváltja a valahová, valakikhez tartozás érzése

különböző értékrendekkel való szembesülés, választás és katarzis lehetősége új megoldási minták beépülésének lehetősége a viselkedés repertoárba az altruizmus megélésének és gyakorlásának lehetősége növeli a személyes kompetencia érzését teret adva a közös cselekvésnek elősegíti az állampolgári öntudat kialakulását