A team-munka elméleti alapjai

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Miért éri meg családbarátnak lenni?
Advertisements

Friss diplomások a versenyszektorban
Oktatásszervezés gyakorlat tavasz VIZSGAANYAG Tudásszintek, beválás.
MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET 1088 BUDAPEST, VAS U TEL.: Április 29.Németh Margit A
Goronné Ondré Katalin Bihari Mentor Hálózat kiépítése a résztvevő szemével.
Pályaorientációhoz kapcsolódó kompetencia mérések és értékelés (mit, miért mérünk, eredmények)
„Ezt egy életen át kell játszani”
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A nevelés stílusa.
A tanulók társas helyzete az iskolában
A személyes kompetencia fejlődése és fejlesztése
A munka világával kapcsolatos tudás
Képesség? Kompetencia?.
Bevezető előadás. Összegzően meghatározhatjuk úgy is a személyiséget, mint az egyén jellegzetes gondolkodási, érzelmi és viselkedéses mintáit, melyek.
DISSZEMINÁCIÓ Eredmények, ismeretek megosztása.
A matematikai kompetencia jellemzői, fejlesztése, módszerei
A sikeres tréning jellemzői A képzés szükségessége  gazdasági igények  piaci viszonyok  a munkakör is más lesz  vezetői, munkatársi elvárások.
A TUDÁS TÁRSADALMA A TUDÁSTŐKE TÉRNYERÉSE PARADIGMAVÁLTÁS: –A nemzetgazdaságok szerkezeti átalakulása: az ipar és a mezőgazdaság részarányának csökkenése,
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
A szociális kompetenciák fejlesztése drámapedagógiai módszerekkel
Mit tud? Mire képes? Kompetencia alapú szakképzés
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
 (ISBN: )  "Életutak – generációk - ünnepek„ szakmai konferencia szakmai.
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Szakirány választás április Pénzügy és számvitel szak Választható szakirányok Pénzügy szakirány Számvitel szakirány.
Rendészeti vezető-kiválasztás
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
I. Előadás Az anyanyelvi nevelés alapjai, célja, területei és elvei
MCE Konferencia MMM – Hatékony kommunikáció MCE Konferencia Pécs MMM – A controller hatékony kommunikációja Megérteni Meggyőzni.
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Struktúrált gyakorlatok I. Yalom Alkalmazásuk célja: a csoport céljától és a csoportfolyamatoktól függ Funkcióik:  kezdeti társas rituálék időszakának.
A szupervízió szakaszai (Louis van Kessel)
Az interprofesszionális együttműködés munkaformáinak sajátosságai (Mohácsi – Lakatos) ESETKONFERENCIA: - résztvevők érdekeltek a kliens/klienscsoport problémájának.
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
Munkakörelemzés munkakör-tervezés
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
Kompetenciamérés a szakmai vizsgán - mérőeszközök Ujfalvy Andrásné Egészségügyi Szakképző és Továbbképző Intézet április 27.
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
Gyermekvilág régen és ma
Pedagógiai szempontok a szakmai vizsga során
Kompetencia alapú nyelvtanítás Projektindító szakmai értekezlet Sümeg2010.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Harmadik matematikakönyvem
Profil Training Kft. H-1112 Budapest Rétkerülő u. 9. Tel: +36/ Fax: +36/
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
11. Előadás Az emberi erőforrások fejlesztése. Az emberi erőforrások fejlesztése 1.Az alkalmazottak fejlesztése (development ) 2.Továbbképzés, betanítás.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
A BKF tudástranszfer modellje a
Kulcskompetenciák, munkaerő-piaci kulcskompetenciák
Életvezetési kompetenciák fejlesztését célzó programok megvalósítása.
Tanítás- és tanuláselmélet V. A kompetencia Knausz Imre.
A kommunikáció alapjai. Nem lehet nem kommunikálni Többcsatornás: verbális, nonverbális Többszintű: információközlés, viszonymeghatározás. Körkörösen.
GÁVRILYUK ILONA. A KONFLIKTUS FOGALMA A „konfliktus” a latin confictus szóból származik, ami fegyveres összeütközést jelent, de a mindennapi szóhasználatban.
Minden iskola alapvető érdeke, hogy eredményes és sikeres legyen! Mert:  Vonzónak kell lennie  Láthatóan jó eredményeket kell produkálnia  Az alapdokumentumokban.
VÁLLALKOZÓI KOMPETENCIA-FEJLESZTÉS ALPROGRAM ELÉRT EREDMÉNYEI TÁMOP F-14/1/KONV Gazdaságtudományi Kar, 1c alprogram Projektzáró rendezvény,
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
Miskolc, Szenior tudáskormányzás Cédrus-NET Konferencia 1 Szenior kompetencia-deficit Csutorás György - Matiscsákné dr. Lizák Marianna.
Készítette: Lőrincz Ágota óvodapedagógus
Égigérő mesefa Biblioterápiás foglalkozások az életminőség javításáért
Csoportos technikák, kompetencia-fejlesztő foglalkozások
Kompenzációs és javadalmazási rendszerek
Kompenzációs és javadalmazási rendszerek
A szupervízió szakaszai (Louis van Kessel)
Előadás másolata:

A team-munka elméleti alapjai A team fogalma Speciális csoport, amelyben: A tagok feladat elvégzésére szerződnek A tagok mellérendelt viszonyban vannak egymással A feladatokat a szakértelem alapján maguk osztják el egymás között A konfliktusokat a fejlődés zálogának tekintik Kompetencia-határaikat maguk jelölik ki

A team előnyei A team előnyei a mellérendeltségből és a csoport tényéből fakadnak. Előnyök: Olyan helyzetekben tud motiválni, amelyben az egyén már nem lenne képes saját belső motivációt találni A tagok tudásai, képességei és tapasztalatai összeadódnak és/vagy kiegészítik egymást EGY ÚJ MINŐSÉGET alkotva

Előnyök: A hibák gyorsabban kiderülnek és korrigálódnak A társasság serkenti a kreativitást, kedvez az újításoknak A tagok magukénak érzik a teljesítményeket és ez növeli a felelősségtudatot és az elkötelezettséget A tagok megélik személyes hatékonyságukat: fejlődnek kommunikációs és kooperációs készségeik, gondolkodásuk, bővülnek ismereteik