Praxis-elméletek a szociális munkában Avagy: mi a kurzus értelme és aktualitása?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Oktatásszervezés gyakorlat tavasz VIZSGAANYAG Tudásszintek, beválás.
Advertisements

Neveléselmélet, nevelésfilozófia
A Socrates / Grundtvig program pályázati lehetőségei.
EUROSTUDENT V A felsőoktatás szociális dimenziója Kiss László Educatio Nonprofit Kft.
A Grundtvig program: felnőttoktatási pályázatok a Tempus Közalapítvány kezelésében Várterész Flóra Budapest,
Mit tanítsunk? Változó szakmai kompetenciák, változó szakmai elvárások…. Magyarországi Szociális Szakemberek Képzéséért Egyesület ISKOLASZÖVETSÉG 2012.
A regisztrált diplomás munkanélküliek helyzete a fővárosban Előadó: Vass István igazgató
Pályaorientációhoz kapcsolódó kompetencia mérések és értékelés (mit, miért mérünk, eredmények)
„Ezt egy életen át kell játszani”
Versenyképesség az Európai Unióban Winkler Gyula EP Képviselő SZORVÁNYKONFERENCIA 2008 február 16, Déva.
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia pillére: Az alkalmazkodóképesség növelése Soós Roland Igazgató ÉRÁK.
Könyvtári és Informatikai Szövetség
PROJEKTMÓDSZER „Copernicus az égitestek középpontjává
Jó gyakorlatok gyűjtése és megosztása az Educatio munkájában
A multidiszciplináris e-learning
Pécs, április 19.. „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” TÁMOP /2-C/ „A TANANYAGTARTALMAK FEJLESZTÉSE EREDMÉNYEINEK.
GYAKORLAT-ORIENTÁLT KURZUSOK/ TANANYAG-TARTALMAK A SZOCIÁLIS MUNKÁS ÉS SZOCIÁLPOLITIKUS KÉPZÉSBEN ( a jelenlegiek, ill. az 544c projekt ez irányú fejlesztései)
A NAT és az élő idegennyelvek Az új NAT szükségessége Köznevelés tartalmi egysége Kulturális javak: minden tanuló férhessen hozzá Közös.
KÖRNYEZETTANULÁS A PEDAGÓGUSKÉPZÉSBEN
A környezetjog elvei.
Pordány Sarolta: Ph.D. kutatásindító
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
„OKOS TANÁCS NÉLKÜL AZ ERŐ LEROGY …” HORATIUS
Az információs és kommunikációs technológiák szerepe a szakképzésben február 22. Dr. Tóth Péter főiskolai docens Fővárosi Pedagógiai.
Mit tud? Mire képes? Kompetencia alapú szakképzés
A Lifelong Guidance (LLG) európai és hazai rendszerének kialakítása Kihívások és törekvések egy kutatás operacionalizálása fényében Borbély Tibor Bors,
KULTURÁLIS ANTROPOLÓGIA III.. A 60-as évek antropológiája E. Wolf: részterületek, terminusválság El ő zmények: 1.Angolszász strukturalista funkcionalizmus.
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
1 Felsőoktatási jelentkezés A szeptemberben induló felsőoktatási képzések jelentkezői Forrás: Educatio Kht. – OFIK, Felvi.hu
Minerva projekt és digitalizálási tapasztalatok Moldován István OSZK MEK Osztály NDA Konferencia december 14.
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
HÁLÓZATI TANULÁS Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon TÁMOP nyitókonferencia EGER, szeptember 3.
Mentorképzés egy lehetséges „háttere”: FÜPI minőségmodell Mentorképzés helyzete és jövője Magyarországon Mentorképzés gyakorlata április 23.
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Kuti Éva Szociális gazdaság, nonprofit szektor, civil társadalom Versengő koncepciók és intézményi leképeződésük.
Összehasonlító pedagógia
Bevezetés a tanítás és tanulás társadalmi összefüggéseibe Baráth Tibor SZTE Neveléstudományi Tanszék Közoktatási Vezetőképző Intézet Baráth Tibor SZTE.
Szabó József: A múzeumok új kihívása: a múzeumandragógia.
A nevelés értelmezése – célja – feladatrendszere
A nevelés értelmezése - célja –feladatrendszere
Program- és tananyagfejlesztés rendszertípus Modern Üzleti Tudományok Főiskolája.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Az európai országok eredményei és tapasztalatai Szigeti Tóth János © Magyar Népfőiskolai Társaság 2009.
Brettner Zsuzsanna PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék
A Grundtvig akció pályázati lehetőségei Grundtvig 2 és 3.
Kémia szakmódszertani kutatások a Debreceni Egyetemen Tóth Zoltán.
Információelméleti alapok Adat és információ. Szemléletmód Fogalomalkotás Kommunikáció - konvenciók Az ismeret rokonai - adat, információ Az adatkezelés.
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
A mérési iskoláktól az iskolák méréséig - Szakértői tudás és politika kapcsolata az Országos Kompetenciamérés kialakulása során Berényi Eszter, ELTE TÁTK.
Támogató politikák Angliában Neumann Eszter Educatio lapbemutató 2008/4-es szám március 5.
Tényekre alapozott oktatáspolitika és gyakorlat ONK 2011, Szimpózium a tények, bizonyítékok természetéről, szerepéről az oktatásban Evidence Based Education.
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Tanári kompetenciák október 6. Caroline Kearney
Miért jó az, ha tudjuk hogy mit tudunk? A hallgatók tudásszintjének mérése
A „soft law” hatása az oktatás és képzés szabályozására az európai integráció tükrében dr. Várnagy Péter egyetemi docens PTE FEEK.
Élményszerű tanulás tabletekkel
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Kézenfogva Alapítvány módszertani újdonságok 2009 november, Nyíregyháza 1.Aktív Műhely a fenntartható foglalkoztatásért! - pályázat 2.Európai Gondozási.
Az IKT szerepe a kompetencia alapú oktatásban. THE EDUCATION INFRASTURCTURE IN HUNGARY I. The number of personal computers and users in educational institutions.
A BKF tudástranszfer modellje a
Együttműködésen alapuló gazdaság és társadalomfejlesztés Herpainé Márkus Ágnes Társadalmi Összetartozásért Alapítvány SOPRO hálózat.
Készítette: Németh Ágnes
Elmélet és neveléstudomány
Follow-up national seminar Implementation of European social partners’
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
Follow-up national seminar Implementation of European social partners’
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Előadás másolata:

Praxis-elméletek a szociális munkában Avagy: mi a kurzus értelme és aktualitása?

Miért jött létre a kurzus? Globalizálódás hatása a szakmára: - nemzetközi együttműködések szükségessége a forrásteremtésben - munkavállalási lehetőségek megnyílása és szűkülése; (a praxiselméleteket nemzeti sztenderdekbe foglalják) ) - élethosszig tartó tanulás szükségessége - migráció növekedése  más szakmai kultúrák ismeretének követelménye

A szociális munka, a szociális munkások társadalmi jelentőségének eróziója Európában A szociális munka magyarországi helyzete: A minőség szerepének megnövekedése Szabályozási törekvések Elszámoltathatóság igényének erősödése Hazai szakmapolitika:  Az elméletek, mint a szociális munkáról való gondolkodás keretei jelentőségének átlátása a szakma fejlődésére

A hallgatók, a Ti szakmai fejlődésetek Követelménye: Most a séma szinten legtöbben, innen kell eljutni az elméleti szintre -is. Gestalt-szint: tettek akciók, amelyek a tudatalattiból előtörő igényekre értékekre, értelmezésekre magatartásbeli hajlamokra építenek Séma-szint: a cselekvő saját gondolkodása akcióiról, más helyzetekről; fogalomalkotás, jellegzetességek meghatározása alapelvek kialakítása a jövőbeni gyakorlathoz Elméleti szint: a tények logikus rendezése; a logika a sémák közötti viszony vizsgálatán alapul; több séma összekapcsolása lehet egy elmélet Khortagen, F.(J.Kessels, B.Koster, B.Lagerwelf, T.Wubbels közreműködésével): Getting to the heart of learning to teach; realistic teacher education; Linking practice and theory: the pedagogy of realistic teacher education;Lawrence Erlbaum Associates 2001(Szemlézve: TATE, No.19, 2003, )