Kerekasztalok tervezésének munkafolyamata Mikor lehet rá szükség? Mikor lehet rá szükség? 1. Ha egy adott település vagy klienscsoport szolgáltatásai forráshiányosak.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egészségügy Intézmények Kontrollingja
Advertisements

Az adminisztratív adatbázisok állományainak hozzáférhetősége.
Beruházási projektek dokumentációja
Nyílt napok látogatottsága
KÖZKÉZEN Felelősen a közösségért! Felelősen Fehérvárért! Farkas Tamás tanácsadó.
A polgári védelmi tervezés Jogszabályi háttér § §1949. évi XX. törvény a Magyar Köztársaság Alkotmánya § §1996. évi XXXVII. törvény a polgári védelemről.
A szociális szolgáltatások tervezése az iskolában Szociálpedagógia WJLF Pedagógia BA.
Molnar Ilonka. A marketing kutatas  tervezett  szisztematikus gyűjtés  elemzés  információ terjesztés.
Projektmenedzsment szeminárium 1 Projektkészítő szeminárium Pályázati technikák gyakorlati alkalmazása.
Információs nap Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért Támop /2 Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért.
„A MEGYEI KÖZMŰVELŐDÉSI FELADATELLÁTÁS A JÖVŐBEN!” PÉCS Április 1.
A projekttől a pályázatig
A projekttervezés első lépései
Készítette: Magyar Orsolya
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
Jelentések Munkakezdő jelentések Időközi jelentések  Támogatási szerződés által meghatározott időpontokban és/vagy mérföldkövenként  Tartalma: az adott.
Válságkezelés. Mi a célja? A válság negatív hatásainak csökkentése vagy kiküszöbölése A szervezet (imázsa) és az érintettek védelme.
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
Ha több pénzre van szükséged, mint amennyi rendelkezésedre áll, dönthetsz úgy, hogy vársz, amíg összegyűlik a pénzed, vagy hitelt veszel fel. Mi a hitel?
1 Oktatás és iskolázottság – nemi egyenlőtlenségek konferencia Az előadás címe: A hátrányos helyzetűek oktatásban való részvétele gender szempontból (különös.
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
Jól látható, hogy a vendéglátás-idegenforgalom, és a mezőgazdasági szakmacsoportok a legelérhetőbbek, illetve legkeresettebbek. Ezeket a gépészet és a.
Ajánlás a felkészítések (gyakorlás, munkaműhely) tartalmára és módszerére A gyakorlat bemutatása A gyakorlat célja az etilén termékvezetékek sérülése következtében.
„Egyenlő Eséllyel a Rák Ellen” szűrő és felvilágosító program hátrányos helyzetű nőknek
Partnerség és együttműködés Érdekcsoport-elemzés
A JÓ PAP IS… – Képzések és tanácsadások szakembereknek, munkáltatóknak Előadó: Garadnay Tea FEMI vezető Budapest Esély Nonprofit Kft.
Készségfejlesztő és viselkedésmódosító csoportok tervezési modellje I. I. A csoporttagok fejlődésének tervezése 1.Mérd fel, hogy milyen deficitekkel és/vagy.
A csoportmunka törvényi háttere- Alapellátások (1/2000 SZCSM rendelet) ÖNSEGÍTŐ CSOPORTOK 30§(2)f)Családsegítésben:  CSSK segíti önsegítő csoportok szervezését,
Az interprofesszionális együttműködés munkaformáinak sajátosságai (Mohácsi – Lakatos) ESETKONFERENCIA: - résztvevők érdekeltek a kliens/klienscsoport problémájának.
Biztosítások : Kárigény érvényesítése. Mi a biztosítási kárigény?
Dolceta - Pénzügyi ismeretek
Mentorhálózat a A-11/1 pályázatban A-11/1 „Bentlakásos intézmények kiváltása” Információs nap Budapest, március 1.
Autonómia Alapítvány projektfejlesztő programja a Nyílt Társadalom Intézet Alapítvány (OSI) „EU forrásokkal a romák integrációjáért” nemzetközi program.
Heves megyei civil szervezetek komplex szervezetfejlesztése Heves megyei civil szervezetek komplex szervezetfejlesztése - Pályázati kiírás civil szervezetek.
Az Országos Fogyatékosügyi Tanács sajátos szerepe az Európai Uniós szabályozások érvényesítésében hazai nemzeti és helyi szintű szabályozásokban Horváth.
Kormányszóvivői tájékoztató 1 Tanulni és versenyben maradni felnőttkorban is.
A... TANTÁRGY OKTATÁSA KÍSÉRLETI/PROJEKT FORMÁBAN Projekt/kísérlet konkrét címe Név | Tanár neve | Iskola.
CODEX – „Coordinated Development and Knowledge Exchange on Spatial Planning Methodology” A CODEX projekt fő célkitűzéseinek valamint kulcstevékenységeinek.
Szakmai gyakorlatom bemutatása
Szakdolgozat címe Szakdolgozó neve Konzulens: Konzulens neve
„A” munkacsomag bemutatása Képzésfejlesztési javaslatok, finanszírozási alternatívák
A tanulók felkutatásának és beiskolázásának folyamata Iskolai, önkormányzati kapcsolati táblázat Névtáblázat (adatbázis) Települési útvonal Tájékozató.
 Iskolák magatartása  Tanulók motiváltsága  Szülők elhivatottsága  Gyermekjóléti Szolgálatok, családsegítők, gyámok, nevelőszülők véleménye JULI.
Munkakörelemés és –tervezés röviden
Allergének jelölése a nem előre csomagolt élelmiszerek esetében
R.F.Q. Request For Quotation. 2 Válasz a feltett kérdésre: A tantárgy fő célkitűzése, hogy adjon egy közös nyelvet, amely segítségével a közgazdászok.
Nem minden az aminek látszik…
Pályázatok értékelésének tapasztalatai Hoffmann Miklós független szakértő.
Interkulturális mediáció bemutatása - ROMED2-ROMACT Interkulturális mediáció megvalósulása elméletben és gyakorlatban Jászfényszarun ROMED2-ROMACT programon.
ÓZDI JÁRÁSI FELZÁRKÓZÁSI KEREKASZTAL 2. ÜLÉSE „Területi együttműködést segítő programok kialakítása az ózdi járásban” ÁROP-1.A
1 TÁMOP A-13/ A TÁMOP A-13/1 „Társadalmi partnerek kapacitásfejlesztése a Konvergencia Régióban” Pénzügyi tájékoztató
Családtámogató ellátások
Nagykanizsa július – HEP munkatalálkozók tapasztalatainak összegzése- a szervezetek szemével Közös fellépési lehetőségek a tapasztalok.
IVSZ START-UP KONFERENCIA ÉS VERSENY ÁPRILIS 4. A versenyre való jelentkezés határideje: március 10..
CSEREHÁTI UTAK A SZOCIÁLIS GAZDASÁGBAN Nonprofittól a forprofitig.
Fedezzük fel az európai lehetőségeket!. Információra van szükségem.. Merre induljak??
TÁMOP „A természettudományos oktatás módszertanának és eszközrendszerének megújítása a közoktatásban”
A Felsőoktatási Regisztrációs Központ és a felsőoktatás Bakonyi László, főigazgató.
Kockázati értékelés kis szervezetekben Tar György Szeged, 2013.október
Szakmai és személyes portfólió elkészítése
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
„ÖSSZEFOGÁSBAN AZ ÉSZAK- HEGYHÁTÉRT”- EFOP
Az önfejlesztő terület bemutatása
A(z) xy szervezet (a társadalmi vállalkozást bemutató ppt)
A kutatási projekt címe Név Oktató neve Tanulmányi intézmény neve
beruházás-tervezési ABCD
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 3
Barcsák Marianna KPSZTI
A kutatási projekt címe Név Oktató neve Tanulmányi intézmény neve
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

Kerekasztalok tervezésének munkafolyamata Mikor lehet rá szükség? Mikor lehet rá szükség? 1. Ha egy adott település vagy klienscsoport szolgáltatásai forráshiányosak és/vagy pazarlóak. 1. Ha egy adott település vagy klienscsoport szolgáltatásai forráshiányosak és/vagy pazarlóak. 2. Ha új szükséglet jelenik meg, amelyre új szolgáltatást kell létrehozni, de azt egyetlen szervezet önállóan nem képes kialakítani. 2. Ha új szükséglet jelenik meg, amelyre új szolgáltatást kell létrehozni, de azt egyetlen szervezet önállóan nem képes kialakítani. 3. Ha kirekesztő harc folyik egy területen a szociális szolgáltatásokat nyújtó szervezetek között. 3. Ha kirekesztő harc folyik egy területen a szociális szolgáltatásokat nyújtó szervezetek között.

4.EU-s pályázati programok megalapozásának szükségessége miatt. 4.EU-s pályázati programok megalapozásának szükségessége miatt. 5. Az 1993/III. Tv es módosítása óta: kötelező minden 2000 lakosnál nagyobb településen működtetni szociális kerekasztalt; minimum évente egyszer összehívni. 5. Az 1993/III. Tv es módosítása óta: kötelező minden 2000 lakosnál nagyobb településen működtetni szociális kerekasztalt; minimum évente egyszer összehívni.

A munkafolyamat lépései 1. Fogalmazd meg a problémát, ha csak lehetséges adatokkal, vagy tapasztalatok gyűjtésével és elemzésével. 2. Fogalmazd meg a célt. 3. Térképezd fel a probléma által érintett szervezeteket: kik az érintettek?

4. Gyűjts információkat az érintett szervezetekről: a./ települési szinten és/vagy a./ települési szinten és/vagy b./ klienscsoporthoz kötötten vagy b./ klienscsoporthoz kötötten vagy c./ megfogalmazott célhoz kötötten c./ megfogalmazott célhoz kötötten Gyűjtendő információk köre: szervezetek címei, telefonszámai, céljai, tevékenységei, típusa, vezető neve, képviselő neve.

5. Vedd számba a szervezetek érdekeltségeit: milyen érdekekkel és ellenérdekekkel bírnak a probléma megoldását és az együttműködést illetően. 6. Szondázd meg a szervezeteket. a./ készíts tervet, kit keresel meg és hol? a./ készíts tervet, kit keresel meg és hol? b./ informális kapcsolataid segítségével tájékozódj a következőkről: b./ informális kapcsolataid segítségével tájékozódj a következőkről:

Együttműködési hajlandóság a vezető és a kulcsszemélyek részéről a probléma felvetésének segítségével Együttműködési hajlandóság a vezető és a kulcsszemélyek részéről a probléma felvetésének segítségével A képviselet módja: ki képviseli a szervezetet? A képviselet módja: ki képviseli a szervezetet? Ki lenne alkalmas képviselőnek? Ki lenne alkalmas képviselőnek?

Hajlandó-e a további együttműködésre veled az adott személy ? Ha igen, kérd meg, mérje fel saját szervezete erőviszonyait, érdekeltségeit. Hajlandó-e a további együttműködésre veled az adott személy ? Ha igen, kérd meg, mérje fel saját szervezete erőviszonyait, érdekeltségeit. Meghatározott idő után gyűjtsd be az információkat. Meghatározott idő után gyűjtsd be az információkat. Saját szervezetedet illetően gyűjtsd be ugyanezeket az információkat. Saját szervezetedet illetően gyűjtsd be ugyanezeket az információkat.

7. Összegezd és elemezd a begyűjtött információkat. Gondold végig a megvalósulás esélyeit. Határozd meg a minimális és maximális eredményt, melyet a megvalósulástól várhatsz. 8. Informáld saját vezetődet (ha nem Te magad vagy a vezető) a következőkről: A problémáról. A problémáról. A célról A célról Az eddigi tevékenységeid eredményeiről Az eddigi tevékenységeid eredményeiről

A megvalósulás esélyeiről. A megvalósulás esélyeiről. A várható eredményekről. A várható eredményekről. Saját szervezeted számára várható hozadékokról. Saját szervezeted számára várható hozadékokról. Tedd fel kérdéseidet és terjeszd elő kéréseidet: hozzájárulás, befolyás, technikai feltételek Tedd fel kérdéseidet és terjeszd elő kéréseidet: hozzájárulás, befolyás, technikai feltételek

9. Válaszd ki a feltérképezett szervezetek közül a kerekasztal résztvevőit az együttműködési hajlandóság és a képviselet ismeretében. 10. Biztosítsd a technikai feltételeket: hely, utazás szállás, irodatechnika stb. 11. A kerekasztalon résztvevő szervezetek vezetőit keresd meg hivatalos levélben.

A levél tartalma: a kerekasztal célja. Indoklás - miért akarod létrehozni ? Indoklás - miért akarod létrehozni ? A többi érintett szervezet megjelölése, nem felsorolás- szerűen. A többi érintett szervezet megjelölése, nem felsorolás- szerűen. Az első összejövetel idejének, helyének, céljának megjelölése. Az első összejövetel idejének, helyének, céljának megjelölése.

Kérd meg a vezetőt, hogy képviselője az első összejövetelre készüljön a szervezet bemutatására. Add meg, hogy mennyi idő áll majd rendelkezésére. Kérd meg a vezetőt, hogy képviselője az első összejövetelre készüljön a szervezet bemutatására. Add meg, hogy mennyi idő áll majd rendelkezésére. Kérd meg, hogy jelezze, szüksége van-e a bemutatkozáshoz valamilyen technikai eszközre. Kérd meg, hogy jelezze, szüksége van-e a bemutatkozáshoz valamilyen technikai eszközre. Ha igen, adj határidőd számára, hogy ezt jelezze neked vissza Ha igen, adj határidőd számára, hogy ezt jelezze neked vissza

Elérhetőséged: név, cím, telefon, határidő. Elérhetőséged: név, cím, telefon, határidő. Ha szükségesnek látod, mellékelj a levélhez rövid, értelmezhető tájékoztató segédanyagot vagy anyagokat. Ha szükségesnek látod, mellékelj a levélhez rövid, értelmezhető tájékoztató segédanyagot vagy anyagokat.