III. RÉSZ HOGYAN VÁLTOZIK TOVÁBB? A JELEN ÉS A JÖVŐ KÉRDŐJELEI.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A logisztika szerepe országunk és vállalataink versenyképességében Chikán Attila Igazgató, Versenyképesség Kutató Központ, BCE Társelnök, Magyar Logisztikai,
Advertisements

AZ ITC PIAC FEJLŐDÉSE EGY KÖZGAZDÁSZ SZEMÉVEL Dr. Bőgel György CEU Business School április 7.
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
Önkormányzati informatika ASP alapokon
M I A HASZNA A KLASZTEREKNEK A GYORS FEJLŐDÉSBEN ? A Z AKKREDITÁLT KLASZTER KKV - K SZÁMÁRA KIHASZNÁLHATÓ ELŐNYEI, AZ INNOVÁCIÓ MENEDZSMENT LEHETŐSÉGEI.
Technológiai fejlesztés a hatékony ellátás szolgálatában
Business Process Outsourcing © Arthur Andersen 2001 Szolgáltató központok a harmadik évezredben Várnai Éva partner Andersen, Vezetési tanácsadás.
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Az informatika szerepe a vállalati kultúra és versenyképesség javításában Dr. Kornai Gábor AAM Tanácsadó.
NEMZETI ÉLELMISZER- TECHNOLÓGIA PLATFORM TEVÉKENYSÉGE Boródi Attila (ÉFOSZ) Budapest, szeptember 24.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
„LEHETŐSÉGEK, KIHÍVÁSOK” Lakitelek Népfőiskola január 25.
„Grand Coalition” Hogy jutottunk idáig? Bőgel György CEU Business School november.
IVSZ IT piaci felmérés, 2006 Sajtótájékoztató december 6.
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
II. RÉSZ MIÉRT VÁLTOZOTT MEG? MIVEL MAGYARÁZHATÓ, AMI TÖRTÉNIK?
Minőségmenedzsment alapelvek
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
INFORMÁCIÓRENDSZEREK FEJLESZTÉSÉNEK IRÁNYÍTÁSA.. Alkalmazás - projekt Alkalmazás - a vállalat tökéletesítésére irányuló új munkamódszer projekt - az új.
ERP Integrált vállalatirányítási rendszer
1. előadás.
A vállalkozások környezete
A vállalat szervezete.
Minőségmenedzsment 1. előadás
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Minőségmenedzsment 2. előadás
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
Kapun kívüli logisztika A nagy kihívást egyre inkább az jelenti, hogy: -mely csatornákon (beszállítókon) keresztül, milyen költséggel és feltételekkel.
Benchmarking.
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
A CRM bevezetési projektek sajátosságai
A Microsoft Windows Vista gazdasági hatásai Lehetőségek az ökoszisztéma számára Microsoft Innovációs Nap november 27. Komáromi Zoltán Ügyvezető igazgató.
Divizionális (divíziós) szervezet
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Regionális innovációs fejlesztési lehetőségek az Új Magyarország Fejlesztési Tervben Kleinheincz Ferenc főosztályvezető, Nemzeti Fejlesztési Ügynökség.
III. A logisztika jövője
Piacelemzés - CRM beruházások alakulása
VI. CRM konferencia - CEBC „ CRM? - Igen! A versenytársaink már csinálják! - De mit is? ” Számely Éva Vialto Consulting Május 28.
Innovációs stratégia hatások Termék életciklus Nemzeti sajátosság
VIII. FŐINFORMATIKUS TALÁLKOZÓ Darwin nyomában: a csavarhúzástól a stratégáig A főinformatikus születése és fejlődése Ilosvai Péter ügyvezető igazgató.
SZOLGÁLTATÁSMENEDZSMENT 2. előadás: ITIL V3 / Service Strategy I.
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
A HEM kialakulása és fejlődése
A Neumann Kht. a kreatív iparágak szolgálatában Mátrai Julianna Pályázati szakértő Neumann János Digitális Könyvtár és Multimédia Központ Kht november.
Major Ildikó Osztályvezető-helyettes SAP/CO modulvezető
Stratégia, előrejelzések az Electrolux csoportnál
Az NFT társadalmi egyeztetése civil szemszögből Civilek a Nemzeti Fejlesztési Terv Nyilvánosságáért - CNNy Pécs, március 23.
A válság HR tanácsadása – a HR tanácsadás válsága?
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Az EEM helye a menedzsmentben
Munkavédelem és controlling
ICR technológia és alkalmazási területei DoqSys Business Solutions
Minden változik. A térinformatika is! CASCADOSS műhely január 29. Szeged Dr. Szabó Szilárd Terinformatika-online.
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia 2005
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Vállalati modellek 2007.
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
R.F.Q. Request For Quotation. 2 Válasz a feltett kérdésre: A tantárgy fő célkitűzése, hogy adjon egy közös nyelvet, amely segítségével a közgazdászok.
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.
Innováció az oktatásban – innováció a gazdaságban Készítette: Szabó Gábor Szeged, szeptember 21.
Üzleti igények avagy Mit kellene megbeszélnem az informatikai vezetőmmel? Bőgel György CEU Business School.
VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK
Dr. Beck György Compaq Computer Mo. Kft. Vezérigazgató
A vállalatok társadalmi felelősségvállalása, mint a fenntarthatóságot támogató szemlélet - Berkesné Rodek Nóra -
Vállalati terv bemutató
Regionális és vállalati identitás az ellátási láncokban
Prof. Dr. Illés Béla* tanszékvezető egyetemi tanár
SEEM alapok.
Business Intelligence (Üzleti Intelligencia)
Előadás másolata:

III. RÉSZ HOGYAN VÁLTOZIK TOVÁBB? A JELEN ÉS A JÖVŐ KÉRDŐJELEI

A KONSZOLIDÁCIÓ ÉS A TERJESZKEDÉS MOTÍVUMAI ÉS IRÁNYAI Hogyan változik tovább? Hatás a termelékenységre A Web 2.0 jövője Az „on demand” modell versenyképessége A „utility” modell fejlődése A fogyasztói piac hatása Az „open source” modell versenyképessége A CIO pozíció jövője

MILYEN SZEREPE VAN EBBEN AZ IT-NEK?

A SZAKADÁSOS („DISRUPTIVE”) INNOVÁCIÓK MODELLJE A termék teljesít- ménye Idő Szakadásos innováció Folytatólagos innováció Folytatólagos innováció A felső szegmensben elvárt teljesítmény Az alsó szegmensben elvárt teljesítmény

A Mi az oka?

WEB 2.0 = VÁLLALAT 2.0? VÁLLALAT 1:0 Hierarchia Súrlódás Bürokrácia Merevség IT-vezérelt felhasználó Felülről lefelé Centralizált Csapatok egy helyen Silók és határok Információkérés Strukturált, diktált információrendszerek Taxonómiák Komplex Zárt, birtokolt szabványok Programozott, adagolt Hosszú fejlesztési ciklus VÁLLALAT 2.0 Lapos szervezet, hálózat Szabad áramlás Fürgeség Rugalmasság Felhasználó-vezérelt technológia Alulról felfelé Megosztott Globális csapatok Nyitott határok Átláthatóság „Kibontakozó” információrendszerek „Folkszonómiák” Egyszerű Nyitottság Igény szerinti Rövid fejlesztési ciklus

NYITOTTSÁG A GYAKORLATBAN A múlt: a Boeing tervez, a szállítók szállítanak 787 Dreamliner: száz szállító hat országból Horizontális partnerhálózat Valós idejű együttműködés a tervezésben Az „utasok” is részt vesznek a tervezésben Real-time szimulációk Kollaboratív termelés

SZOFTVER SZOLGÁLTATÁSKÉNT

GLOBAL-CLASS SYSTEMS (SZERVERFARMOK) Google

TERMÉKFEJESZTÉS A FOGYASZTÓI PIACRA („CONSUMERIZATION”) Innováció a fogyasztói piacra Hasznos, egyszerű, barátságos, széles körben tesztelt Terjesztés széles körben A magánemberek viszik be az új alkalmazásokat a cégekhez Spontán, kreatív alkalmazás Sokszor a „hivatalos” alkalmazások helyett

M

NYITOTT FORRÁSKÓDÚ SZOFTVEREK Működik? Kell szabályozni, vezetni? Mi motiválja? Kiterjeszthető? Terjed? Versenyképes? Ha igen, mikor? Szerzői jogok jövője? Katedrális és / vagy bazár?

CIO FELMÉRÉS, 2006, EGYESÜLT KIRÁLYSÁG (KPMG, Harvey Nash, 519 válaszadó különböző szektorokból) Több CIO lett tagja az igazgatótanácsnak

STRATÉGIAI SZEREP Növekvő stratégiai szerep, IT-n kívül is

A JELENLEGI MUNKAADÓNÁL ELTÖLTÖTT ÉVEK SZÁMA

AZ IT CSAPAT KÉPESSÉGEINEK ÉRTÉKELÉSE Képességek Akik szerint nagyon fontos (%) Akik szerint kiváló (%) Kapcsolatépítés és kapcsolattartás az üzlettel8318 Üzleti folyamatok átalakítása3510 IT műveletek menedzselése és végrehajtása6330 IT fejlesztési programok menedzselése5823 Architektúra- és infrastruktúra-tervezés4120 Beszerzési stratégia kialakítása és menedzselése209

2007-ES HARVEY NASH „IT LEADERSHIP” JELENTÉS (válaszadók: 650 CIO és más technológiai vezető, UK) Többen érzik úgy, hogy a stratégiai szerepük csökken (6 helyett 10%) 15%-kal kevesebben gondolják, hogy a CIO stratégiai szerepe nő Csak 35% dolgozik a CEO közvetlen alárendeltségében A CFO-k 47%-a szerint a CIO-ra nincs szükség az igazgatótanácsban A cégek 65%-ának nincs strukturált módszertana az IT innovációkhoz Az innovációs akciók közül sok nem hozza meg a kívánt eredményt Növekszik az új állást kereső CIO-k száma

MI FONTOS A CIO-NAK? Feladat Akik szerint nagyon fontos (%) IT és üzlet összehangolása62 Biztonság41 Határidők tartása projekteknél39 Versenyelőny biztosítása29 CRM/ERP az üzlet igényei szerint22 Költségcsökkentés22 Hatékony rendszerintegráció21 Szállítók hatékony menedzselése18 Outsourcing minőségi és ktg. kontrollja17 Személyzeti feladatok17 Lépéstartás az új technológiával5

AZ ECONOMIST INTELLIGENCE UNIT FELMÉRÉSE (288 vállalatvezető 58 országból, 2006) Akadályok Teljes minta (%) CEO-k és igazgatótanácsi tagok (%) IT vezetők (%) A felsővezetés nem érti meg, hogyan kellene segítenie az IT- nek az üzleti célok elérését Kevés lesz a pénz IT beruházásokra Az együttműködés hiánya a funkciók között A következő három évben mik lesznek az IT infrastruktúra és az üzleti célok összehangolásának fő akadályai? (A válaszadók 5-ában)

Üzleti célokA válaszadók %-a A pertnerekkel való együttműködés kiterjesztése / elmélyítése54 A tudás hasznosításának javítása52 Működési költségek csökkentése51 Új termékek / szolgáltatások bevezetésnek gyorsítása49 Gyors reagálás a piaci változásokra48 Bejutás új földrajzi területekre46 A vásárlók hűségének erősítése45 Az ellátási lánc hatékonyságának javítása44 Új üzleti modellek felépítése39 Vállalatának jelenlegi IT képességei (alkalmazások, hardver, emberek, szervezet) lehetővé teszik az alábbi üzleti célok elérését? AZ ECONOMIST INTELLIGENCE UNIT FELMÉRÉSE (288 vállalatvezető 58 országból, 2006)

A Hol vagyunk, ha jók vagyunk?

A.T. KEARNEY GLOBAL SERVICES LOCATION INDEX 2007

A CIO OUTSOURCING GUIDE / 2005

PROBLEMS FOR HUNGARY: RISING COSTS AND LACK OF RESOURCES

MIT KÉRDEZNÉNK...? Az üzlet és az informatika viszonya – stratégiai partner vagy „közüzemi szolgáltató”? Adhat versenyelőnyt az informatika? Milyen irányban változik az informatikai tevékenységek szervezeti helye? Milyen lehetőségeket és veszélyeket hoz a jövő?

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! dr. Bőgel György CEU Business School blog: