Szolgáltató tevékenységünk

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A KÓPÉVÁR ÓVODA SZAKMAI BESZÁMOLÓJA A TÁMOP
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
A hálózattá alakulás útján
PÁLYAORIENTÁCIÓS PROGRAM A PÉCSI ÉLTES EGYMI ISKOLÁIBAN
„Ezt egy életen át kell játszani”
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
KOMPLEX TANÁCSADÓI RENDSZER
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
A szaktanácsadás támogató szerepe
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
EGYENSÚLYBAN A VILÁGGAL
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
Előadó: Faragóné Bircsák Márta
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
SEGÍTÜNK,HOGY SEGÍTHESS!
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
Csillag Ferenc MFPI közoktatási szakértő
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
A gyakorlatvezető mentor
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Készítette: Gellénné dr. Nagy Valéria igazgató
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.

Integráló iskolák a közoktatásban
A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
Pszichológiai és gyógypedagógiai diagnosztika
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ 2005/2006.tanév I. félév Csíkvárné Takács Anikó Módszertani Központ vezetője.
MÓDSZERTANI KÖZPONT MŰKÖDÉSE A KAPOSVÁRI KISTÉRSÉGBEN
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
A szaktanácsadó segítő szerepe
Inklúzív nevelés Magyarországon
Korai fejlesztés fontossága
Integráció és inklúzió
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Jó gyakorlatok a közoktatás területén
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
TÁMOP A-11/2. A pályázati célja, hogy a sajátos nevelési igényű gyermekek nevelésében, oktatásában részt vevő intézmények (speciális és többségi)
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
Esélyteremtés az iskolarendszerben hátrányos helyzetű fiatalok számára Schön Brigitta.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
NEVELŐI ÉRTEKEZLETRE A FÉLÉVES ÉRTÉKELÉS ELŐKÉSZÍTÉSE Farkasné Egyed Zsuzsanna saját óvodai munkaanyag, forrásként felhasználható.
Előadás másolata:

Szolgáltató tevékenységünk PEDAGÓGIAI SZAK- ÉS SZAKMAI SZOLGÁLTATÁSOK KÍNÁLATA A PÉCSI ÉLTES EGYMI-BEN Szolgáltató tevékenységünk a tanulási kudarccal veszélyeztetett gyermekek pedagógusai számára nyújt konkrét segítséget a nevelés-oktatás során felmerülő problémák megoldásához.

A PÉCSI ÉLTES EGYMI INTÉZMÉNYEGYSÉGEI NEVELÉSI TANÁCSADÓ UTAZÓ HÁLÓZAT SZAKMAI SZOLGÁLTATÁS ÓVODA TANULÁSBAN AKADÁLYOZOTTAK ISKOLÁJA ÉRTELMILEG AKADÁLYOZOTTAK ISKOLÁJA TOVÁBBI INTÉZMÉNYEGYSÉGEK KOLLÉGIUM KÉSZSÉGFEJLESZTŐ SZAKISKOLA

SIKERES PÁLYÁZATOK A PÉCSI ÉLTESBEN

„Mindannyian mások vagyunk” HEFOP 2.1.2. „Mindannyian mások vagyunk” Pedagógiai Szolgáltató Központ az integrált nevelésért Éltes Mátyás Általános Iskola, Szakiskola és Kollégium Pécs

A TÁMOP 3.1.6. Az EGYMI által nyújtott szolgáltatások fejlesztése az sajátos nevelési igényű tanulók, gyermekek együttnevelésének támogatása érdekében „Velük teljes a világ” – intézményközi felkészülés és együttműködés az esélyteremtésért

Együttműködési lehetőségek a többségi intézményekkel nyílt szakmai napok módszertani kiadványok szülősegítő szolgáltatások (szülőklub, telefonos segítségadás) közös pályázatok kistérségi munkaközösségek megalakítása pedagógus továbbképzések szakmai folyóiratok ajánlása tantestületi értekezletek, nevelési értekezletek, osztályfőnöki órák a másságról találkozási lehetőségek a befogadó intézményekkel

SZAKSZOLGÁLATOK Utazó hálózat Nevelési Tanácsadó Fogyatékkal élő SNI tanulók ellátása és mentorálása Megismerés/viselkedés tartós, súlyos rendellenességével küzdő tanulók ellátása és mentorálása – organikus eredet eseté Megismerés/viselkedés tartós, súlyos rendellenességével küzdő tanulók ellátása és mentorálása – nem organikus eredet esetén Nevelési Tanácsadó Pedagógiai és pszichológiai diagnosztika Pedagógiai és pszichológiai terápia Egyéni fejlesztési terv készítése BTM gyermekek esetében Iskola-előkészítő csoportos foglalkozások szervezése BTM, nagycsoportos gyermekek számára BTM és SNI-b. tanulók ellátásának segítése, ellenőrzése Iskolapszichológiai hálózat működtetése

Szakmai szolgáltatások Kt. 36.§ Tanácsadás, módszertani segítségnyújtás pedagógusok részére Eszközkölcsönző és nyitott szakkönyvtár működtetése Programok elkészítésének szakmai segítése, programadaptációk elkészítése Szakmai-igazgatási tanácsadás vezetők, koordinátorok részére Képzés, tréning, tematikus előadás pedagógus közösségek számára, kistérségi intézményközi munkaközösség működtetése Pályaválasztási tanácsadás SNI tanulók és szüleik részére K.t. 36§ (b) Szaktanácsadás, pedagógiai módszerek terjesztése K.t. 36§ (c) Pedagógiai tájékoztatás K.t. 36§ (d) Igazgatási és pedagógiai szolgáltatás, programok kidolgozása K.t. 36§ (e) Pedagógus továbbképzés, önképzés K.t. 36§ (g) Tanuló tájékoztatás

Pedagógus továbbképzési programok 30 órás akkreditált, pedagógus továbbképzések Komplex fejlesztés a tanórába építve (mozgás-, beszéd-, kognitív fejlesztés és személyiségfejlesztés) Egyéni fejlesztési terv elkészítésének és megvalósításának módszertana A pedagógus kompetenciájának fejlesztése tanulási, beilleszkedési és magatartási nehézség esetében Tanórai differenciálás heterogén tanulócsoportban Tevékenységközpontú pedagógiák sajátos nevelési igényű tanulók integrált nevelésében-oktatásában Integráció a középiskolában

Adaptálható jó gyakorlatok (kosar.educatio.hu) Szociális készségek mérése és fejlesztése tanulásban akadályozott tanulóknál Óvodai komplex mérőanyag Óvoda-iskola átmenetének programja Szocializációs program tanulásban akadályozott gyermekek számára Pályaorientációs program Egyénre szabott fejlesztés Minőségfejlesztési rendszer kiépítése az integráló iskolákban Hogyan váljunk pedagógiai szolgáltató intézménnyé

PÁLYAORIENTÁCIÓS PROGRAM

A PÁLYAORIENTÁCIÓS PROGRAM ELEMEI 1) A PÁLYAORIENTÁCIÓ ELEMEINEK BEÉPÍTÉSE AZ ÁLTALÁNOS ISKOLA PEDAGÓGIAI PROGRAMJÁBA 6) PÁLYAORIENTÁCIÓS TRÉNING SZERVEZÉSE, PÁLYAIRÁNYOK KIVÁLASZTÁSA A REGIONÁLIS MUNKERŐKÉPZŐ KÖZPONTBAN 2)TANÓRÁKBA ÉPÍTHETŐ TANMENET JAVASLATOK A PÁLYAORIENTÁCIÓS PROGRAM ELEMEI 5) A FOGLALKOZÁS - EGÉSZSÉGÜGYI ORVOSI ÚTMUTATÓ 3) EGYÉNI FELMÉRÉSEK VÉGZÉSE A PÁLYAVÁLASZTÁS ELŐTT, KÉPESSÉGEK ÉS MOTIVÁCIÓ MÉRÉSE A PSZICHOLÓGIA ESZKÖZEIVEL 4) EGYÉNRE SZABOTT – SZÁMÍTÓGÉPES – FELMÉRÉS, A TANULÓK ÉRDEKLŐDÉSÉNEK MEGFELELŐ FOGLALKOZÁSI CSOPORTOK KIVÁLASZTÁSA-MUNKAÜGYI KÖZPONT REHABILITÁCIÓS INFORMÁCIÓS CENTRUM

Pályaválasztási tréningek szervezése a Pécsi Regionális Munkaerőképző Központ és a Baranya Megyei Munkaügyi Központ támogatásával

5-6. évfolyam Pályaismeret fejlesztése Önismeret, önbemutatás Szakmagyűjtés Dokumentálás Rendszerezés Élményszerűség Tevékenységközpontúság (pálya-kártya, tabló) Egyéniesítés (álomfelhő) Referenciaszemélyek bevonása (szakma-nap, riportkészítés) Önismeret, önbemutatás Fejlesztése Tulajdonságnevek bővítése Egyéniesítés (saját tulajdonságlista, ) ÉN-notesz

Munkaerő-piaci ismeretek 7-8. évfolyam Stratégia-alkotás Döntéstámogatás Munkaerő-piaci ismeretek

Szociális készségek mérése az inkluzív iskolában

A mérőanyag célcsoportja integráltan nevelt tanulásban akadályozott tanulók Tudni szeretnénk: mennyire sikeres a befogadás, hol tart a gyermek az iskolai elvárásokhoz, szabályrendszerhez való alkalmazkodásban.

A MÉRŐANYAG HELYE A PEDAGÓGIAI FOLYAMATBAN Célunk helyzetfelmérés, amely az egyéni fejlesztési terv elkészítésének egyik kiindulópontja lehet (diagnosztikus mérés) nyomon követni a tanuló néhány fontos szociális készségének alakulását (3., 5., és 8., évfolyamon mérünk)

környezettudatos viselkedés Az értékelés tartalma Én Én és a társaim önismeret önállóság önfegyelem önérvényesítés együttműködés segítségnyújtás konfliktuskezelés Én és a feladataim Én és a környezetem feladattudat szabálytudat problémamegoldás környezettudatos viselkedés

A mérés célzott területei Önállóság Együttműködés Feladattudat önellátás önismeret döntésképesség tervezés felelősségvállalás szerepvállalás szerepnek megfelelő viselkedés alkalmazkodás kommunikáció feladatértés feladathoz való viszonyulás feladattartás feladatvégzés módja feladat eredményének minősége

AZ EGYÉNI FEJLESZTÉS MÓDSZERTANA

------------------------ AZ OKOK MÉLYSÉGE, hogy jobban tudjuk a fejlesztést a probléma okaihoz illeszteni… PERCEPCIÓS MOTOROS KOGNITÍV ------------------------ MOTIVÁCIÓS EMOCIONÁLIS SZOCIÁLIS Képességek szintjén Személyiség szintjén MÉLYEBBRŐL HAT

A segítségnyújtás alapelvei Legyen képességem azon a területen, ahol segítenem kell! El tudjam fogadni, ami nem rajtam múlik! Meg tudjam különböztetni az előző kettőt! Motivációk és késztetések befolyásolása a rajtam múló területeken!

Az átlagtól eltérő fejlődésmenetű, de különböző fejlesztést igénylő gyermekek nevelésének-oktatásának megsegítése céljából. Intézményközi munkaközösség folyamatos működtetése a fejlesztő pedagógusok és a gyógypedagógusok részére.

Az integráció törvényi feltételeinek megteremtésében Intézményvezetők számára szakmai szolgáltatások biztosítása az SNI gyermekek integrációjához kapcsolódó témákban Az integráció törvényi feltételeinek megteremtésében Intézményi dokumentumok átdolgozásában Szervezetfejlesztési és innovációs lehetőségek megtervezésében

Nyitott szakkönyvtár

KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET MÁTÉNÉ SEJ JOLÁN

Szakmai szolgáltatások ELÉRHETŐSÉGEINK Éltes EGYMI 7633 Pécs, Építők útja 9. www.eltesm-pecs.sulinet.hu iskola@eltesm-pecs.sulinet.hu Igazgató Máténé Sej Jolán (30-4366-366) Szakmai szolgáltatások Demeter Gáborné (30- 4366-367)