A „KONTAKTUS” Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központ hálózatépítő tevékenysége Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Garay.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

Závogyán Judit dél-alföldi régió szakmai vezető
Hálózati partnerkonferencia Budapest, augusztus 27. Békés Megyei Tudásház és Könyvtár Békéscsaba Közoktatás-fejlesztést támogató hálózat kiépítése.
Faidt Józsefné PÉCS Változz, hogy változtass!! Faidt Józsefné PÉCS 2010.
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP
Az előminősített referenciaintézményi szerepből adódó gyakorlati feladatok december.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
Területi együttműködés, hálózati tanulás
1 EMDOR KFT Integrációs Pedagógiai Rendszer Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében 2008/2009.
Petőfi Sándor Általános Iskola Előminősített r eferencia intézmény Nyitó rendezvény Június 13.
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A referencia intézmények szerepe a TÁMOP intézmények tanulószervezetté válásának folyamatában Csizmazia Sándorné szakmai vezető Harkány, nov.13.
Jó gyakorlatok specifikációja
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A tanácsadói tevékenység koordinálása Páll Viktória Ec-Pec Alapítvány.
Az ÚMFT Társadalmi Megújulás Operatív Program által kínált feladatok és lehetőségek Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A referencia-intézmény fogalma, a közoktatásban elfoglalt szerepe
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
A „jó gyakorlatok” Ötlettől a minősítésig
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. A TÁMOP projekt szerepe és feladatai Nyugat-dunántúli régióban.
1 TÁMOP-3.1.4/08/2. A Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézetének szolgáltatásai Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Tanácsadói feladatok 1 Közoktatási Igazgatóság.
Hálózatok, hálózati tanulás támogatása az Új Magyarország Fejlesztési Terv pályázataiban Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes
A „KONTAKTUS” Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központ feladatai, működése Matókné Misóczki Mária Projektigazgató.
Műhelyvezetők, tanácsadók szakmai napja Csizmazia Sándorné Szakmai vezető Pécs, nov. 10.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP 3.2.2/08/A/1 A közoktatás modernizációját támogató hálózatfejlesztés a Közép-Magyarországi régióban.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Az intézményi fejlesztési terv Krajcsovicz Ágnes dél-alföldi.
1 A kompetencia alapú oktatás jövője a NFT II. tükrében Debrecen, Február 20. Hámoriné Váczy Zsuzsa, OKM.
Együttműködési lehetőségek a kompetencia alapú oktatás elterjesztése érdekében Tuza Tibor Balogh Tibor.

TÁMOP /2 – Nyitórendezvény. A Liget Úti Általános Iskola, Előkészítő, Készségfejlesztő Speciális Szakiskola és EGYMI felkészülése a.
2012.május 15. „ Az akadály az a rémisztő dolog, amelyet akkor látunk, Ha levesszük a szemünket a célról..” TÁMOP / Új Magyarország.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
„ Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában TÁMOP /
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
„Bölcs ember nem csak gondolkodik a cselekvésről, hanem cselekszik is
HÁLÓZATKOORDINÁCIÓS KÖZPONTOK TÁMOP Területi Együttműködések, társulások, hálózati tanulás.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
A területi együttműködések fejlesztési lehetőségei Balázs Éva és Puskás Aurél TÁMOP Századi közoktatás – fejlesztés, koordináció.
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
CURIE TEHETSÉGPONT. A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Tehetségpontok mind Magyarországon, mind a határon túl élő magyarlakta részekre kezdeményezi és támogatja.
Közoktatási hálózatfejlesztés a régiótól a kistérségig „Kistérségek – útközben” szakmai konferencia Budapest, november 30.
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
Előadás másolata:

A „KONTAKTUS” Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központ hálózatépítő tevékenysége Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Garay János Általános Iskola és AMI Szekszárd, 2009.nov.26.

TÁMOP 3. A minőségi oktatás és hozzáférés biztosítása mindenkinek 3.1. A kompetencia alapú oktatás elterjedésének támogatása 3.1.1. Központi program - 21. századi közoktatás” kiemelt projekttel - Educatio Kft. 3.1.4. Kompetencia-alapú oktatási programcsomagok adaptációja 3.2. A közoktatási rendszer hatékonyságának javítása, újszerű megoldások és együttműködések kialakítása 3.2.2. Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás

A TÁMOP 3.2.2 pályázati konstrukció kiemelt feladata Regionális szintű közoktatás fejlesztés-koordináció megteremtése A hálózati, horizontális tanulás formáinak, szervezeti kereteinek kialakítása A régió közoktatási intézményeiben megjelenő innováció támogatása Jó gyakorlatok közvetítése

Célcsoport Potenciális referencia intézmények TÁMOP 3-1.4. (innovatív intézmények-kompetencia alapú okt.) Esélyteremtő intézmények (IPR, SNI, EGYMI) Saját innovációval, jó gyakorlattal rendelkező intézmények „Érintetlenek”

Mit tettünk eddig a hálózati tanulás megalapozása érdekében? 1. Kialakítottuk a hálózatokat Potenciális referenciaintézmény Kistérségi pontok Szolgáltatók TÁMOP 3.1.4 intézményei: Óvoda Általános iskola Középfokú intézmények Kollégiumi nevelés Alapfokú művészetoktatást folytató intézmények Civil szervezetek Esélyteremtő intézmények

Hálózatok működése Hálózatszervezők alapfeladata: A hálózatához tartozó intézmények azonosítása (Pl. TÁMOP 3.1.4.-óvoda) Közreműködés az adott hálózat működtetésében. A referencia intézmények és a TÁMOP 3.1.4. pályázó intézmények közötti szakmai kommunikáció, együttműködés koordinálása, támogatása.

Hálózatszervező tevékenységei Személyes kapcsolatot tart a hálózathoz tartozó intézményekkel Összegyűjti a TÁMOP 3.1.4. intézmények szolgáltatási igényeit. A felmerülő igények és a szolgáltatási ajánlások alapján programokat (nyílt napok, konzultációs fórum, műhely) kezdeményez a régióban. Összegyűjti a potenciális referencia intézmények által kezdeményezett szakmai programokat, és azokat kiajánlja a TÁMOP 3.1.4, illetve az érdeklődő intézményeknek

Mit tettünk eddig? 2. Saját tanácsadói listánkat összeállítottuk - Kompetenciaterületenként és életkori szakaszonként 24 tanácsadó állandó megbízással Nem mentori feladatokat lát el, hanem TÁMOP 3.1.4.intézmények számára: - Hospitálások, konzultációk szakmai programok koordinálása, támogatása - Az alapdokumentumok átdolgozásának segítése - Online tanácsadás biztosítása - Jó gyakorlatok kiválasztásának segítése (TÁMOP 3.1.4. Kötelező)

Mit tettünk eddig? 3. Megkezdtük a hálózati együttműködést a potenciális referencia intézményekkel Együttműködési megállapodást kötöttünk Tájékoztató konferenciát tartottunk a referencia és a TÁMOP 3.1.4. intézmények számára. Szakmai napot tartottunk szeptember elején a központi program képviselőivel a potenciális referencia intézményi kritériumrendszer bemutatására Csapatépítő tréninget szerveztünk: Egymás megismerése A referencia intézményi feladatok tisztázása A potenciális referencia intézmények lehetséges szakmai kapcsolata a TÁMOP 3.1.4. intézményekkel A szolgáltatások igénylésének és teljesítésének eljárásrendje, formanyomtatványai –Kontaktus honlap

A referencia intézmények definíciója (Közös definíció a TÁMOP 3. 1. 1 A referencia intézmények definíciója (Közös definíció a TÁMOP 3.1.1. központi programmal) A referencia intézmény egyedi, más intézmények számára is példaértékű, működésében koherens, gyermekközpontú pedagógiai, szervezeti innovációval, jó gyakorlattal rendelkező, és ezt a szolgáltatásaiban publikálni, valamint átadni képes intézmény. (TÁMOP 3.1.4)

„Jó gyakorlatok” Mit értünk „Jó gyakorlaton”? Egy adott közoktatási intézmény innovációja, amelyre jellemző: gyakorlatban kipróbált, dokumentált, eredményesen adaptálható, fejleszthető, a felhasználhatók által elfogadott és elismert minősített szolgáltatás. Letölthető: kosar.educatio.hu honlapról

A potenciális referencia intézmények és a TÁMOP 3. 1. 4 A potenciális referencia intézmények és a TÁMOP 3.1.4. intézmények kapcsolata Jó gyakorlatok átadása-átvétele (TÁMOP 3.1.4. saját költségvetése) Több alkalom! Mit csinálsz? Hogyan csinálod? Hogyan csináljam én? Osztálytermi folyamatok támogatása-hospitálás, konzultáció formájában Dokumentumok bemutatása Helyszínen mentorálás /óralátogatás Dokumentumok átdolgozásának segítése Szakmai napok: (Kontaktus szervezése-ingyenes) Miben segíthetünk ? Osztálytermi folyamatok támogatása-hospitálás, konzultáció formájában Műhelymunka

Mit tettünk eddig? 4. Fejlesztő műhelyeket hoztunk létre a potenciális referencia intézmények közreműködésével (Pályázati feladat 3.2.2.) Fejlesztő műhelyek: Alapfok-középfok átmenet Módszertár Művészeti oktatás Óvoda-iskola átmenet IKT. Kollégium – pályaorientáció – Vállalkozói ismeretek - Jam Mérés – értékelés Tantárgyi integráció - integrált tantervek Integráció – Inklúzió Adaptáció

A fejlesztő műhelyek működése A fejlesztési területek kiválasztásának szempontja: a kompetencia alapú oktatás bevezetésének segítésén túl a közoktatás valamely kritikus területére, - az implementációt érintő, illetve azon túl mutató- pedagógiai kérdésekre szeretne reagálni, fejlesztési javaslatot tenni Feladata: Az adott fejlesztési területhez kapcsolódó elméleti, szakmai háttérre építve a pedagógiai gyakorlat segítése, megoldási, fejlesztési javaslatok összeállításával. Projekttermék: 1-1 írásos kiadvány

A fejlesztő műhelyek működése A műhelyvezetők, tagok kiválasztásának szempontja Saját területének elismert szakembere Gyakorlattal rendelkezik a fejlesztésben, új pedagógiai eljárások bevezetésében, átadásában. Kiválasztása az intézményvezető, vagy a megyei pedagógiai intézetek munkatársai javaslata alapján történt Megbízása a projektiroda felkérésére

Mit tettünk eddig? 5. Kialakítottuk a kistérségi pontok hálózatát - kistérségi társulások munkaszervezete Kapcsolatfelvétel a kistérségi pontok képviselőivel (25 kistérség) konzultációs nap formájában, megyei szinten Az együttműködés területeinek meghatározása-előtérben a koordinációs és információközvetítő szerep

Mit tettünk eddig? 6. Együttműködés a TÁMOP 3.1.1. központi programmal Referencia intézmények specifikációja Jó gyakorlatok specifikációja Esélyegyenlőség a TÁMOP 3.2.2. programban Adat-és információ szolgáltatás Közös kommunikációs stratégia Minőségbiztosítási rendszer

Mit tettünk eddig? 7. Létrehoztunk egy régiós szintű adatbázist A TÁMOP 3.1.4. intézmények Óvoda: 96 Általános iskola: 96 Középiskola: 20 Művészeti oktatást folytató intézmény: 4 Potenciális referencia intézmények (39) A potenciális referencia intézmények szolgáltatói kínálata Esélyteremtő intézmények (IPR: óvoda-119, általános iskola 148) Célunk: a szolgáltatói kínálat és a szolgáltatói igények koordinálását segítse

Mit tettünk eddig? 8. Belső továbbképzést szerveztünk a projektszervezet tagjai számára Témája: A hálózati tanulás Szakmai segítő: OFI munkatársa

Mit tervezünk az együttműködés területén? Tanácsadók, hálózatszervezők felkészítése (tanácsadói, hálózatszervezői feladatok, 3.1.4. pályázat tartalma (C.1.1.pont) Szakmai napok, workshopok szervezése regionális, megyei, kistérségi, városi szinten - Kontaktus honlap Online tanácsadás /GYIK/ Tanácsadók biztosítása a Jó gyakorlatok kiválasztásához, átvételéhez Személyes kapcsolat a megyei irodákon, hálózatszervezőkön és a tanácsadókon keresztül. Regionális és megyei szintű konferenciák

Kéréseink Kontaktus honlap figyelemmel kísérése (www.kontaktus.eu) Adatbázis A szolgáltatás igénylése – formanyomtatvány Aktuális információk Egyéb kérések, problémák - email, telefon útján Kontaktus munkatársai számára

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Matókné Misóczki Mária www.kontaktus.eu