A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás Egy kísérleti projekt tapasztalatai Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért 2010.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Működhet-e hatékonyan a társadalmi ügyek piaca? Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár Budapest, Nemzetiségi és Civil Társadalmi Kapcsolatokért.
Advertisements

Fancsalszki Éva projektmenedzser TÁMOP-2.4.3/A-09/ Június 07.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
ÚMFT – a foglalkoztatás növeléséhez kapcsolódó hazai és EU-s források elérése mikro-, kis-, és középvállalkozások részére.
Dél-Dunántúli Regionális Forrásközpont Szolgáltató Nonprofit Kft.
A Socrates / Grundtvig program pályázati lehetőségei.
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
kiemelt projekt szolgáltatásainak bemutatása
A SZETT bemutatása A 20 éves múltra visszatekintő Szövetség magyarországi nonprofit, civil szervezetek szövetsége; Kiterjedt hazai és nemzetközi partnerhálózattal.
Az OFA szerepe a foglalkoztatás elősegítésében
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
M ű szaki és Természettudományi Egyesületek Szövetsége Szabolcs – Szatmár – Bereg Megyei Szervezete.
Foglalkozási Rehabilitációs Szolgálat működése Előadó: Pátkai Andrásné szolgálatvezető Budapest, 2006.október 24.
”PRO-TEAM” REHABILITÁCIÓS NONPROFIT KFT. Versenyszféra Fórum „Munkaerő-piaci szolgáltatások a „Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP /
Újra dolgozom (HEFOP 232) Integrált szolgáltatások (HEFOP 222) Civil fejlesztések (TÁMOP 553) Újra dolgozom (HEFOP 232) Integrált szolgáltatások (HEFOP.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
A TÁMOP felépítése Tóth István január 26.. ÚMFT prioritások és OP-k Társadalmi megújulás Gazdaság- fejlesztés Közle- kedés Környezeti és energetikai.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP /
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Szeretettel köszöntjük a TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai szakmai fórum résztvevőit! szakmai fórum résztvevőit!
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Fiatalok Lendületben Program Előzmények: Fiatalok Európáért, Ifjúság Program Időtartam: Költségvetés: € – 2,5.
E-learning alapú komplex képzések
Az ÉRÁK szerepe és tevékenysége a régióban Soós Roland igazgató
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt projekt Elítéltek többszakaszos,
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Nagykálló március 27. Free Powerpoint Templates
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
2008. március 27. Magyar Tartalomipari Szövetség – A/016 – EQUAL IT-mentor projekt.
2008. március 27. Magyar Tartalomipari Szövetség – A/016 – EQUAL IT mentor projekt.
FOGLALKOZTATÁSPOLITIKAI ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM I. TÁVMUNKA KONFERENCIA A REGIONÁLIS MUNKAERŐFEJLESZTŐ ÉS KÉPZŐ KÖZPONTOK FELADATAI A TÁVMUNKA PROGRAMBAN.
Szakmai tanulási utak Előadás S truktúrák és folyamatok szekció SZABÓNÉ DR. BERKI ÉVA szakképzési és felnőttképzési szakértő VII. Nevelésügyi Konferencia.
NŐ az ESÉLY! Esélyegyenlőségi program Zala megyében A projekt az Európai Unió és a Magyar Köztársaság támogatásával valósul meg.
Tanulási partnerségek kezdeményezése A NYITOK hálózatfejlesztési program bemutatása Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért június 22.
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
A Jövő Internet kutatás hazai támogatási lehetőségei Fonyó Attila Nemzeti Erőforrás Minisztérium Tudománypolitikai Főosztály.
Kordás László december Társadalmi Párbeszéd Központ.
Az európai országok eredményei és tapasztalatai Szigeti Tóth János © Magyar Népfőiskolai Társaság 2009.
TERÜLETI PAKTUM. A PAKTUM BEMUTATÁSA szeptember 25-én aláírták a Területi Foglalkoztatási és a Társadalmi Integráció a Központi Régióban Paktumot.
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
Önkéntesség az Észak-Magyarországi Régióban. A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) története A Demokratikus Ifjúságért Alapítványt 1999-ben hozta.
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
DÉMÉTER PROGRAM AZ ABA-NOVÁK KULTURÁLIS KÖZPONTBAN TÁMOP 3.2.3/09/ „Építő közösségek”, közművelődési intézmények az élethosszig tartó tanulásért.
TÁMOP / Munka és tanulás – Munkahelyi képzések támogatása a Közép-dunántúli Régió mikro- és kisvállalkozásainál.
TEHETSÉGGONDOZÁS MAGYARORSZÁGON 2010-BEN Nyíregyháza, október 3.
TÁVMUNKA: ÚJ FOGLALKOZTATÁSI CÉLSZERŰSÉGEK VIDÉKEN.
Tisztességes munka és európai szociális párbeszéd Kihasználatlan jelen?
LÉPÉSELŐNY EGYESÜLET. LEGYEN JOB(B) A NŐKNEK! LEGYEN MUNKA A NŐKNEK !
A Nemzeti Fejlesztési Terv
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
KORLÁTOK ÉS LEHETŐSÉGEK: EGYETEMI KÉPZÉSI HELYEK TÉRSÉGFEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI A SZÉKELYFÖLDÖN Magyar Régiótudományi Társaság Vándorgyűlése Debrecen, 2010.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet AZ ÖKOISKOLA HÁLÓZAT HELYZETE ÉS TERVEI Varga Attila
Digitális kompetencia fejlesztés Digitális írástudással a munkaerő- piaci aktivitás elősegítéséért.
A BKK szerepe a TIDE nemzetközi projektben Új megoldások a közösségi közlekedésben - fenntarthatóság - integráció - finanszírozás - Pécs, november.
NEMZETKÖZI EGYÜTTMŰKÖDÉSEK I. Kereskedelmi Vámkedvezmények Szabadkereskedelmi övezet Vámunió Közös piac II. Gazdasági Közös gazdaságpolitika III. Oktatás.
Az EQUAL program és sajátosságai TE IS + ÉN IS = MI IS PÉCS 2007 május 09.
Társadalmi tudatformálás
ZALAI INNOVATÍV FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM MEGVALÓSÍTÁSA TOP-5.1.1
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
Szakiskolai fejlesztési program
Együtt a változásokért
„Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, 2009.
Előadás másolata:

A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás Egy kísérleti projekt tapasztalatai Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért november 23.

Több mint tíz éves múlt Jóléti Szolgálatok Országos Szövetsége 2006 – megújulás Kompetenciafejlesztés Az egész életen át tartó tanulás hazai eszköztárának bővítése Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért

EGT/Norvég Finanszírozási Mechanizmusok 11 partner –10 magyar civil szervezet és a norvég VOX 9 megvalósítási helyszín 18 hónap A ‘Tanulási partnerségek kezdeményezése’ projekt adatai

Tanulásszervezők hálózata

Célok: –Kompetenciafejlesztés –Foglalkoztatás javítása –Helyi tanulási partnerség modell kidolgozása Tevékenységek: 1.Tanulási központok kialakítása 2.Helyi tanulási partnerség kialakítása és tanulási programok megvalósítása 3.Szakmai támogatás nyújtása: mentorálás, képzés, tanácsadás 4.Modellkoncepció-alkotás Célok és tevékenységek

Helyi nyitott tanulási központok

Digitális alapkompetenciák fejlesztése az alapoktól: –Word, internet, … –Digitális fényképezőgép –Szkenner, nyomtató Csoportos tanulás: –Idősek, fiatalok –Látássérült csoport Egyéni felkészítés: –Munkahelyi feladatokra való felkészülés egyéni terv alapján Kik, mit és hogyan tanulnak a projektben

Idegen nyelv: –Angol, német, szlovén –Alapszintű –Speciális tanulási programok Kik, mit és hogyan tanulnak a projektben

Helyi igények alapján: –Vállalkozáshoz kapcsolódó ismeretek –Gazdák területalapú kérelmének kitöltése –Adóbevalláshoz kapcsolódó ismeretek –Egészséges életmód, elsősegélynyújtás –Felzárkóztató képzés általános iskolát be nem fejezettek számára –Kézműves ismeretek (pl. szövés) –Energiatakarékosság –Mindennapi pénzügyek Kik, mit és hogyan tanulnak a projektben