A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás Egy kísérleti projekt tapasztalatai Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért november 23.
Több mint tíz éves múlt Jóléti Szolgálatok Országos Szövetsége 2006 – megújulás Kompetenciafejlesztés Az egész életen át tartó tanulás hazai eszköztárának bővítése Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért
EGT/Norvég Finanszírozási Mechanizmusok 11 partner –10 magyar civil szervezet és a norvég VOX 9 megvalósítási helyszín 18 hónap A ‘Tanulási partnerségek kezdeményezése’ projekt adatai
Tanulásszervezők hálózata
Célok: –Kompetenciafejlesztés –Foglalkoztatás javítása –Helyi tanulási partnerség modell kidolgozása Tevékenységek: 1.Tanulási központok kialakítása 2.Helyi tanulási partnerség kialakítása és tanulási programok megvalósítása 3.Szakmai támogatás nyújtása: mentorálás, képzés, tanácsadás 4.Modellkoncepció-alkotás Célok és tevékenységek
Helyi nyitott tanulási központok
Digitális alapkompetenciák fejlesztése az alapoktól: –Word, internet, … –Digitális fényképezőgép –Szkenner, nyomtató Csoportos tanulás: –Idősek, fiatalok –Látássérült csoport Egyéni felkészítés: –Munkahelyi feladatokra való felkészülés egyéni terv alapján Kik, mit és hogyan tanulnak a projektben
Idegen nyelv: –Angol, német, szlovén –Alapszintű –Speciális tanulási programok Kik, mit és hogyan tanulnak a projektben
Helyi igények alapján: –Vállalkozáshoz kapcsolódó ismeretek –Gazdák területalapú kérelmének kitöltése –Adóbevalláshoz kapcsolódó ismeretek –Egészséges életmód, elsősegélynyújtás –Felzárkóztató képzés általános iskolát be nem fejezettek számára –Kézműves ismeretek (pl. szövés) –Energiatakarékosság –Mindennapi pénzügyek Kik, mit és hogyan tanulnak a projektben