Esélyek teremtése gödrén

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Támogató Társadalmi Megújulás Operatív Program keretében „Képzés, foglalkoztatás szakembereknek” tárgyú felhívás.
Advertisements

A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Komplex kistérségi programok a gyerekszegénység csökkentéséért Kun Zsuzsa, MTA KTI Gyerekprogram Iroda.
Jánosi Beatrix szeptember 08.
KÖZÖSSÉGI HÁZ KISVASZAR 2012.
Magyar Tehetséggondozó Társaság
ERNYŐ PROJEKT szakmai program TÁMOP /
Kis Bocs Baba-Mama klub Baba- Mama Egészség, Életmód, Szabadidő és Szociális Információs Közhasznú Egyesület.
Hogyan tovább, kollégiumpedagógus? Vopaleczky György
Életvitel és gyakorlati ismeretek. Célok  Tanításának fő célja hogy olyan ismereteket adjon, mely megalapozza a tanulókban a technikának.
Milyen tanulsággal szolgálhat a szabadidő-elmélet a pedagógus számára?
Integráció a sportiskolai és a művészeti nevelés segítségével A Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola pályázatáról Integráció sporttal és zenével.
Szociális és gyermekjóléti szolgáltatások koordinátora
Közoktatási projektelemek Készítette: Deli Mária Közoktatási koordinátor.
A koragyermekkori nevelésről
Petőfi Sándor Általános Iskola Előminősített r eferencia intézmény Nyitó rendezvény Június 13.
„Utca helyett iskola” A Vajda Péter Ének-zene Testnevelés Tagozatos Általános Iskola bűnmegelőzési modellprogramjáról.
Szociális és gyermekjóléti területhez kapcsolódó lehetséges szolgáltatások.
Ifjúsági és szabadidős programok Legyen az esély egyenlő- esélyteremtés a Sásdi kistérségben.
Ifjúsági és szabadidős programok Legyen az esély egyenlő- esélyteremtés a Sásdi kistérségben
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
Álljunk mindenben élre
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
Önkéntes segítő gyakorlat a győri Családsegítő Szolgálat keretein belül január hó.
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
A család szerepe, jellemzői
„Környezet- és egészségtudatos iskola” Magyar Bioetikai Társaság 20. Nemzetközi Konferenciája szeptember 21.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A „segítő tanár” rendszer működése az Új Buda Alma Mater-ben Turányi Zsófia Budapest február.
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
ÁRVÁK A szülőktől kapott „uticsomag” tartalma: A biztonság érzése
Túl a szakzsargonon Szemléletformálás - kinek az inge? Klímacsúcs II. Budapest, február 19. Czippán Katalin.
Legyen jobb a gyerekeknek! Gyerekszegénység – egészségügy XVI. Magyarországi Egészségügyi Napok Balatonfüred, október 7-9.
Biztoskezdet gondolat a falakon túl A gyerekházon túl is élnek.
Napraforgó Napközi Baranyajenő
Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet
Valami ilyesminek? vagy … Ilyennek? Esetleg ilyennek?
ÜNNEPÉLYES NYITÓRENDEZVÉNY ÉS SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ BERETTYÓÚJFALU OKTÓBER 30.
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
Szén-dioxid nyomozók: energia-tudatosság projekt 8-14 éves diákok számára.
Pályaválasztást segítő, pályaorientációs program a gyermekotthonokban és lakásotthonokban nevelkedő gyermekek számára.
Kollégiumi csoportvezetők módszertani munkaközössége
„Adj teret, nyiss utat! – Szociális kompetenciákkal a hátrányok ellen” TÁMOP A-12/
ERNYŐ PROJEKT Záró 2013/ TÁMOP /
„ADJ TERET, NYISS UTAT!” – SZOCIÁLIS KOMPETENCIÁKKAL A HÁTRÁNYOK ELLEN avagy Ágota és Ambrus testvérek lettek.
Kistérségi gyerekesély programok MTA GYEP Iroda SZMI április 21.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Gyermekek esélye Magyarországon TÁMOP Záró konferencia, Könyvtár: Esély! Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár június 21. Darvas Ágnes ELTE TáTK –
TÁMOP / „GYÖNGYÖSSOLYMOS ÖSSZEFOG A CSALÁDOKÉRT, A MUNKÁÉRT!”
A éves gyermekek támogatása a tanulásban - szülői szemmel Prigl Ágnes szülő Szolnoki Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti.
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
TÁMOP B ,,Esély a Vass Jenő Óvoda és Bölcsőde gyermekeinek” Halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek támogatásának eredményessége 3.
Az iskola és a szülők kapcsolattartási formái a Csaholci Általános Iskola intézményében Készítette: Kádár Ágnes mesterpedagógus szaktanácsadó
ÜNNEPÉLYES NYITÓRENDEZVÉNY Iránytű az esélyhez TÁMOP B
Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása Társadalmi Megújulás Operatív Program „Fény vagy Te is ragyogj hát” TÁMOP /
Családoknak szóló, helyi szemléletformáló programok támogatása „Tehetséges vagyok a családom támogat” NTP-CSSZP-M –
Gyerekszegénység Elleni Nemzeti program Szécsényi Gyerekesély programja Az alternatív vitarendezés lehetőségei és multiplikációja a programban.
TÁMOP / A fogvatartottak többszakaszos, társadalmi és munkaerő-piaci reintegrációja és az intenzív utógondozás modellje A projekt megvalósulása.
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
A kommunikációs műhely munkájának bemutatása
Szécsényi Gyerekesély Program gyerekeket érintő szolgáltatásai
LEADER, Identitás, Sport
„SZÜLŐI KLUB” – DÉLUTÁNI FOGLALKOZÁSOK
Miért kell kistérségi kiterjesztés; hol tart Szécsény
Esély a szülőknek, lehetőség
Tájékoztató Az EFOP VAN HELYED
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Esélyek teremtése gödrén A „ Legyen az esély egyenlő – esélyteremtés a Sásdi Kistérségben” c. projekt gödrei megvalósítása

Esélyteremtés, a hátrányok leküzdése Komplex feladat, amit: Céltudatosan Szervezetten Több színtéren Színesen, lehetőséget adva a képességek sokoldalú fejlesztésére Pedagógusok, szakemberek, szülők, „külsősök” bevonásával lehet jól végezni.

TANÓRÁN KÍVÜLI TEVÉKENYSÉGEK SZÜLŐ-TESÓ KLUB 2. MESTERSÉGEK NAPJAI 3. NYÁRI NAPKÖZI

ŐSZINTÉN VAGY BÁTRAN? NEM VAGY, HANEM IS- IS VAGYIS: ŐSZINTÉN IS, MEG BÁTRAN IS

KIZÁRÓLAG KÖZÖSEN SZÜLŐI HÁZ GYEREK ISKOLA

A CSALÁD SZEREPE „AZ ÉLET KEZDETE, A CSALÁDI GYÖKEREK SZINTE DETERMINÁLJÁK EGY EMBER JÖVŐJÉT, ELÉRHETŐ CÉLJAIT, OLYKOR TÁRSADALOMBAN VALÓ MOZGÁSTERÉT IS.” (TAKÁCS ERVIN)

HÉTKÖZNAPOK KÉRDÉSEI Apa fürdik, anya főz? - Hiányzó modellek Anya simogat és csókol? Kérdezgeti: hogy vagyok? - Kommunikációs csapdák Hol vannak a piteillatú nagymamák? - Megszünőben a többgenerációs családok Toldi Miklós vs Fekete Pákó? - Kihalt példaképek A munka nemesít? Ha igen, kit? - Munkanélküliség, szegénység Tűzoltó leszel s katona? - Homályos jövőkép

A KÉRDÉSEKNEK MÉG NINCS VÉGE… Kit „neveljünk”? - A gyerekeken át a családokat Hogyan tegyük? „Nevelhetjük-e” a családokat? - Indirekt módon, alázattal, szeretettel, elfogadva Milyen eredményekkel kecsegtethet a munkánk? - Nyitottabb, felvilágosultabb, felelősségteljesebb szülők - Gyerekek, akik majd másképp csinálják…

SZÜLŐ-TESÓ KLUB 2. MESTERSÉGEK NAPJAI 3. NYÁRI NAPKÖZI MEGOLDÁSOK KERESÉSE SZÜLŐ-TESÓ KLUB 2. MESTERSÉGEK NAPJAI 3. NYÁRI NAPKÖZI

1. SZÜLŐ-TESÓ KLUB CÉLOK: - A családok bevonása, partnerré tétele - Megfelelő munkakapcsolat megteremtése a családi ház és az iskola között - A családok közötti kommunikáció elősegítése - Minták átadása - A szociokulturális hátrányok enyhítése

SZÜLŐ-TESÓ KLUB Megvalósult programok Családi játszódélutánok, mesedélutánok Családi olimpia, családi ügyességi versenyek Közös kertészkedés, betakarítás, tartósítás Farsangi, szüreti, adventi készülődések Egészséges táplálkozás, alkohol- és drogprevenció

2. MESTERSÉGEK NAPJAI „ Ne halat adj az éhezőnek, tanítsd meg halászni.” Célok: A felhalmozott tudás átörökítése Generációk közötti kommunikáció Gyakorlati ismeretek, tapasztalatok átadása, kézzelfogható ismeretek nyújtása Pályaorientáció

3. NYÁRI NAPKÖZI Célok: A szabadidő hasznos eltöltése Tartalmas, élményekkel teli programok biztosítása A szociokulturális hátrányok enyhítése

Köszönöm, hogy megtiszteltek figyelmükkel! cz-mt