EGRI KULTURÁLIS ÉS MŰVÉSZETI KÖZPONT

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A kiemelt projekt tapasztalatainak hasznosítása „Tett - Program az áldozatokért és tettesekért” nyitókonferencia december 16. Siófok Lénárd Krisztina.
Advertisements

Fancsalszki Éva projektmenedzser TÁMOP-2.4.3/A-09/ Június 07.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
Hámoriné Váczy Zsuzsa. •Története: 1936-tól szakképzés, flexibilis szakmacsoportos oktatás, a gazdaság, mint megrendelő.
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat mint képzőintézmény Bencze Györgyné Hajni.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
HUMÁN-TÁR-HÁZ Mottó: A felnőttképzés a kultúra része.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
M ű szaki és Természettudományi Egyesületek Szövetsége Szabolcs – Szatmár – Bereg Megyei Szervezete.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Mobil: (30) Cím: 4100 Berettyóújfalu, Széchenyi u. 13.
Foglalkozási Rehabilitációs Szolgálat működése Előadó: Pátkai Andrásné szolgálatvezető Budapest, 2006.október 24.
”PRO-TEAM” REHABILITÁCIÓS NONPROFIT KFT. Versenyszféra Fórum „Munkaerő-piaci szolgáltatások a „Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP /
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Szűts József Általános Iskola
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
Szeretettel köszöntjük a TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai szakmai fórum résztvevőit! szakmai fórum résztvevőit!
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
E-learning alapú komplex képzések
TÁMOP C-09/ „Kitárt karok” szeptember február 29. „Első lépés” – alacsony foglalkoztatási eséllyel rendelkezők képessé.
Az ÉRÁK szerepe és tevékenysége a régióban Soós Roland igazgató
TÁMOP / Humánszolgáltatások szabaduló fogvatartottak részére.
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű képzési.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
Foglalkoztatási Programok Osztálya – osztályvezető
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás Egy kísérleti projekt tapasztalatai Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért 2010.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
A képzett szakemberekért HEFOP központi program „ KORSZERŰ FELNŐTTKÉPZÉSI PROGRAMOK KIDOLGOZÁSA ÉS ALKALMAZÁSA” Záró rendezvény A KONFERENCIA.
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
Kulturális tevékenységet folytató civil szervezetek képzése a Dél-dunántúli régióban AZ ÉLETHOSSZIG TARTÓ TANULÁS NÉPSZERŰSÍTÉSE - AZ EU ELVÁRÁSOK MEGISMERÉSE.
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 1 Ikonok és Indexek Projekt (A felnőttképzés hozzáférésének fejlesztése Újpesten, különösen a halmozottan.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Új utak az elsődleges munkaerőpiacra Munkaintegráció útjai Zalában, a második esély iskolák szerepe.
Új utak az elsődleges munkaerőpiacra Zalai alternatív munkaerő-piaci szolgáltatások bemutatása.
Foglalkozási Rehabilitációs Szolgálat
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
DÉMÉTER PROGRAM AZ ABA-NOVÁK KULTURÁLIS KÖZPONTBAN TÁMOP 3.2.3/09/ „Építő közösségek”, közművelődési intézmények az élethosszig tartó tanulásért.
Nyitórendezvény Edelény, „Digitális írástudással a munkaerő-piaci aktivitás elősegítéséért”
Digitális kompetencia-fejlesztés TÁMOP /3
TÁMOP / Munka és tanulás – Munkahelyi képzések támogatása a Közép-dunántúli Régió mikro- és kisvállalkozásainál.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
INNOLEARN KONFERENCIA Gödöllő, szeptember 26.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Szakmai beszámoló TÁMOP B-13/ Partnerség és hálózatosodás „Az iskola közös ügyünk” „Ki tud többet Szorgalmatosról?”
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP „Út a munka világába” Közép-magyarországi Regionális Munkaügyi Központ dr. Nyári Tibor projektvezető.
TÁMOP / A Megyei Művelődési és ifjúsági Központ szerepe a felnőttképzésben előadás.
Digitális kompetencia fejlesztés Digitális írástudással a munkaerő- piaci aktivitás elősegítéséért.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Barcsák Marianna - KPSZTI
TÁMOP pályázati lehetőségek a szak-és a felnőttképzés területén - 2
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
Szakiskolai fejlesztési program
Lorem ipsum.
Előadás másolata:

EGRI KULTURÁLIS ÉS MŰVÉSZETI KÖZPONT Felnőttképzést folytató intézmény nyilvántartási szám: 00062-2009

Intézményünk bemutatása Egerben 2008. január 1-én jött létre az Egri Kulturális és Művészeti Központ. Jelenleg négy telephellyel - Forrás Gyermek és Ifjúsági Központ, Ifjúsági Ház, Bartakovics Béla Közösségi Ház, Templom Galéria - és közel 40 emberrel dolgozunk a város, a kistérség, és a régió kulturális és művészeti életének fejlesztéséért. Munkatársaink a látogatók igényeinek magas szintű kielégítését tekintik alapvető feladatuknak. Célunk, a művészek és a közönség színvonalas kiszolgálása, továbbá az alkotók és a befogadók találkozásának elősegítése, az érték és minőség elvű kultúraközvetítés.

Új tevékenységünk Felnőttképzés munkaterület (LLL – TÁMOP) (Az OKM közművelődési stratégiája alapján) Céljaink: a tanuláshoz való hozzáférés bővítése a hátrányos helyzetű célcsoportok elérése, esélyegyenlőség biztosítása, felzárkóztatása a felkészült szakemberek körének bővítése a közművelődés innovatív és folyamatos megújulása szakterületenként, a munkaerő piaci megfeleléshez szükséges kompetenciák megszerzése, a továbbképzések iránti igény fejlesztése, az értelmiségi utánpótlás kiegyensúlyozott biztosítása

Az Egri Kulturális és Művészeti Központ és konzorciumi partnere, a füzesabonyi Városi Intézményi Központ a TÁMOP 3.2.3/08/1 "Építő közösségek" – közművelődési intézmények az élethosszig tartó tanulásért programra benyújtott pályázata közel 90 millió forintos támogatást nyert. A program megvalósítási időszaka: 2009. szeptember 1. – 2011. június 30.

Kétpólusú program Célcsoport: Képzési irány: munkanélküli, alulképzett, elsősorban roma származású felnőttek munkanélküli, elsősorban pályakezdő, legalább érettségivel rendelkező felnőttek Képzési irány: felzárkóztatás és integráció önállósodás és gazdaság-élénkítés

A program céljai Közvetlen cél: az intézmény képzési háttérének megerősítése, szolgáltatások bővítése egy korszerűbb intézményi környezet és hatékony képzési struktúra kialakítása a két pályázó szervezet felnőttképzési intézményi akkreditációja további piacképes képzési programok akkreditációja közművelődési képzési profil minőségbiztosítás városunkban és a kistérségben a humánerőforrás-bázis megerősödése AGÓRA

A program céljai Közvetett cél: a szakmai tapasztalatok erősítése az együttműködés erősítése a települések, a kistérség intézményei és a lakosság között a település népességmegtartó erejének javítása a pályázat eredményeihez szinergikusan kapcsolódó más fejlesztési programok hatásainak erősítése a rehabilitációs tevékenységen keresztül munkahelyek teremtése

Helyszín Egri Kulturális és Művészeti Központ Forrás Gyermek és Ifjúsági Háza Eger, Bartók Béla tér 6.

Megvalósuló képzések Egerben: Irodai alkalmazások, útban a távmunka felé (140 óra) Gyakorlati önmenedzsment és pályázati informatika (200 óra) 5.- 6. osztályos felzárkóztató képzés (2 x 300 óra)

Irodai alkalmazások, útban a távmunka felé A képzés célja: esélyegyenlőség javítása, informatikai tudás fejlesztése, a munkaerő piacra való bekapcsolódás lehetőségének elősegítése. A képzés főbb tartalmi elemei: távmunkával kapcsolatos alapismeretek, hivatalos levelezés, iktatás, ügyviteltechnika, személyiségfejlesztés, archiválási ismeretek, tanulástechnika, gépírás. A gépírást tanári magyarázat mellett oktatószoftverrel gyakorolhatják a képzés résztvevői.

Gyakorlati önmenedzsment és pályázati informatika A képzés célja: IKT eszközök készség szintű alkalmazására, projektek menedzselésére, ezzel segítve a munkaerő piacra való bekapcsolódás lehetőségét. A képzés főbb tartalmi elemei: a számítógép karbantartása, hasznos segédprogramok használata, e-kommunikáció, pályázati konstrukciók ismerete, protokoll, lobbi és eljárásrendek, projektmenedzsment e-learning tananyag feldolgozás módszerével. Viselkedéskultúra fejlesztése, életvezetési és egyéb személyre szabott tanácsadások

5.- 6. osztályos képzés A képzés célja: A képzésben résztvevők kulcskompetenciáinak fejlesztése, amely megkönnyíti a mindennapi életben való boldogulást, illetve a résztvevőknek lehetősége nyílik az általános iskola 5. és 6. osztályának elvégzését igazoló bizonyítvány megszerzésére, amely a továbblépés lehetőségét teremti meg a munka világa felé. A képzés főbb tartalmi elemei: kiscsoportos képességfejlesztés, egyéni fejlesztési foglalkozások. Az általános műveltséget megalapozó tantárgyak: magyar nyelv és irodalom, matematika, történelem, művészet, földrajz, biológia, informatika.

Megvalósuló képzések Füzesabonyban: Vállalkozói készségek fejlesztése (90 óra) Álláskeresést segítő informatikai és életvezetési ismeretek (160 óra)

Vállalkozói készségek fejlesztése A képzés célja: A képzésben részt vevők megfelelő vállalkozói szaktudással rendelkezzenek,amely segíti a hatékonyabb elhelyezkedést a munkaerőpiacon mint egyéni vállalkozó vagy vállalkozásban foglalkoztatott. A képzés főbb tartalmi elemei: kommunikáció és alapvető képességek fejlesztése, alapvető informatikai ismeretek, egészségtudatos-, környezettudatos életmód, viselkedéskultúra fejlesztése, életvezetési és egyéb személyre szabott tanácsadások.

Gyakorlati önmenedzsment és pályázati informatika A képzés célja: A képzésben részt vevők képessé váljanak IKT eszközök készségszintű alkalmazására, projektek menedzselésére, ezzel segítve a munkaerőpiacra való bekapcsolódás lehetőségét. A képzés főbb tartalmi elemei: A számítógép karbantartása, hasznos segédprogramok használata, e-kommunikáció, pályázati konstrukciók ismerete, protokoll, lobbi és eljárásrendek, projektmenedzsment e-learning tananyagfeldolgozás módszerével.

Képzők képzései Felkészítés képzési tevékenység végzésére 24 órás képzés a projekt team részére Program- és intézményakkreditációs ismeretek 60 órás akkreditált képzési program A felnőttképzés módszertana 60 órás képzők képzése Moodle (távoktatás keretrendszere) rendszergazda képzés 8 órás képzés Moodle tanári/tutori képzés 24 órás képzés

Szolgáltatások Minden képzéshez felnőttképzési szolgáltatásokat biztosítunk Álláskeresést segítő szolgáltatások Előzetes tudásszintmérés Egyéni fejlesztési tervek Egyéni tanulási utak kialakítása Help desk szolgáltatások Kommunikáció fejlesztés Mentorálás Tutorálás

Humán erőforrás 12 fős projektteam Projektmenedzser Felnőttképzési szakértő Képzési koordinátorok Gazdasági munkatársak Marketinges A projekt team tagjai között napi kapcsolat van, havonta projektértekezletet tartunk.

Tárgyi fejlesztés Az elnyert 88 742 864 Ft-ból a konzorciumi partnerek megteremtették a képzés tárgyi feltételeit. Mindkét intézményben felnőttképzésre alkalmas informatikai termet alakítottak ki szervergéppel, komplett konfigurációkkal, az oktatásoknak megfelelő szoftverekkel, projektorral.

Tárgyi fejlesztés Az EKMK önálló projektirodát rendezett be, amely alkalmas az adminisztráció végzésére, sajtótájékoztatók, megbeszélések és egyes szolgáltatások színhelyének is.

Pr-marketing Honlap Folyamatos kapcsolattartás a médiával Rádió és tévémegjelenések Közvetlen megkeresések Nyilvános toborzások Sajtótájékoztatók Szórólap Újsághirdetés

Tapasztalatok Idegenkedés a felnőttképzési tevékenységtől, annak bevezetésétől (idegen terület, pontos, dokumentált, EU-s elvárásoknak megfelelő, mérhető tevékenység) Idő a felkészülésre, szakmai öntudat és énkép, valós képességek, kompetenciák közötti ellentmondás (alkalmanként külsős szakértők bevonásának a szükségessége, pályázat írása, és projekt lebonyolítása) A felügyeleti szerv, fenntartó értetlensége (felnőttképzés a közművelődésben?) Ellenséges magatartás a „felnőttképzési szakma” részéről a politikai mezőben A sajtó támadása (közhelyes áligazságok) - Lehetőség a vérfrissítésre (PCM haszna) Kommunikációs zavarok (Irányító Hatósággal, a fluktuáció sok esetben nem tett jót az ügymenetnek) Lehetőség a tevékenység és a tér további optimalizálására Olyan szakmai képzési profil megtalálása, amely a miénk…modern, piacképes és elsősorban a kulturális területen belül jelentkezik Összességében a projekt óriási lehetőség a szakma modernizálására, újragondolására, a minőségi szolgáltatások bővítésére

Köszönöm a figyelmet! Ponyi László 20/ 779-0369 ponyi.laszlo@ekmk.eu