A hulladékról szóló törvény-tervezet

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
MAGYAR SZABVÁNYÜGYI TESTÜLET
Advertisements

Hulladékudvar hatása a pápai gyűjtőkörzet hulladékgazdálkodási helyzetére Készítette: Kanozsai Gábor 2013.
EMCS RENDSZER JOGSZABÁLYI HÁTTERE
A hulladékgazdálkodás eredményei és jövőképe Magyarországon
Tatabánya, EHÖSZ konferencia október 24.
Harmadik országbeli állampolgárok a magyarországi munkaerőpiacon
Fémkereskedelem szabályozása
A papír hulladékként is érték
26. § (1) A Hivatal a köznevelési intézmény és fenntartója ellenőrzésére jogosult szervek számára a KIR honlapján zárt rendszert biztosít annak érdekében,
A 17/2010. (III. 4.) FVM rendelet a családi gazdálkodók által igénybe vehető átmeneti állami támogatásról Szeged, március 31.
A Főváros települési szilárd hulladék
AZ ÚJ SZABÁLYSÉRTÉSI TÖRVÉNY
2013.május 28.. XXI. cikk  (1) Magyarország elismeri és érvényesíti mindenki jogát az egészséges környezethez.  (2) Aki a környezetben kárt okoz, köteles.
Gulyás László tű. hadnagy kiemelt főelőadó Tatabánya, szeptember 3. Iparbiztonsági feladatok a nem rendszeres hulladékszállítással kapcsolatosan.
A kamara szerepvállalása a szociális képzések területén
A hulladéktörvény hatása a pályázati forrásokból megvalósult hulladékgazdálkodási projektekre április Köztisztasági Egyesülés.
A környezetirányítás jogszabályi háttere
Belügyminisztérium Belügyminisztérium dr. Bitay Márton Önkormányzati Stratégiai Főosztályvezető Magyarország helyi önkormányzatairól szóló évi CLXXXIX.
Zalaegerszeg december 13.
Az egyes termékek kiegészítő oltalmára vonatkozó európai közösségi szabályozás (SPC) és annak hazai végrehajtása dr. Kiss Marietta Magyar Szabadalmi Hivatal.
A magyar csomagolási hulladék kezelési modellje
Állam munkavédelmi feladatai
A vasúti ágazatot érintő aktuális szabályozási feladatok
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
A POLGÁRMESTEREK VÉDELMI IGAZGATÁSI FELADATAI A JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK TÜKRÉBEN MISKOLC, JÚNIUS 06. FAZEKAS GYÖRGY ALEZREDES.
JEGYZŐI ÉRTEKEZLET Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Takács Zsófia október 17.
ÖNKORMÁNYZATI SZAKMAI NAP
Gulyás László tű. hadnagy kiemelt főelőadó Tatabánya, november 6. Iparbiztonsági feladatok a nem rendszeres hulladékszállítással kapcsolatosan (az.
Polgári védelmi feladatok a nem rendszeres hulladékszállítás során
A települések polgári védelmi sorolásának szabályai Jogszabályi háttér § §114/1995. (IX. 27.) Korm. rendelet a települések polgári védelmi besorolásának.
Hulladékgazdálkodással kapcsolatos önkormányzati feladatok
HKI, OHT, OMP Államigazgatási szervezetrendszer
Tájékoztató az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program mezőgazdasági szaktanácsadási intézményrendszeréről és az igénybevehető szolgáltatásokról Pataki.
A szakképzési jogcím rendelet (139/2008. (X. 22.) FVM r.) módosítása (2010. okt. 1.) Készítette: Wayda Imre vez. főtanácsos vez. főtanácsos Földművelésügyi.
A hulladékgazdálkodással kapcsolatos szabályozás változásai
A KÉTTÉNYEZŐS TELEPÜLÉSI HULLADÉKKEZELÉSI KÖZSZOLGÁLTATÁSI DÍJ Előadó: Kneifel Ferenc ügyv. igazgató Gyulai Közüzemi Kft.
A hulladékgazdálkodási közszolgáltatás szervezése, működtetése az önkormányzatok szempontjából Hosszútávon csak a közszolgáltatásokat nyújtó önkormányzatok.
A közszolgáltatási díj meghatározásának szempontrendszere Dr. Hornyák Margit hulladékgazdálkodási szakértő c. egyetemi docens XX. Nemzetközi Köztisztasági.
Dr. Góra Zoltán tű. dandártábornok főigazgató-helyettes
A hulladékgazdálkodási közszolgáltatás jelene és jövője
Vasútszabályozási Osztály
TÖRVÉNYESSÉGI ELLENŐRZÉS. Átlagos beérkezés: 51 nap után.
Budapest, január 26. dr. Kaszó Éva FOE Elnökségi tag
A helyi önkormányzatok az Alaptörvényben
TÁMOP H ulladékgazdálkodás Kocsis György Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület.
A hulladékról szóló évi CLXXXV. törvény végrehajtási rendeletei
Az OHÜ évi tapasztalatairól és az idei feladatairól dr. Wégner Krisztina Főosztályvezető, Koordinációs főosztály január 24. Szombathely.
2005.évi CLXXXIII. törvény a vasúti közlekedésről
Belügyminisztérium Önkormányzati Feladatok Főosztálya
A felszíni vizek védelmének új szabályozása Botond György vezető főtanácsos Környezetvédelmi Minisztérium Környezeti Elemek Védelmének Főosztálya.
A FELNŐTTKÉPZÉSI TEVÉKENYSÉG FOLYTATÁSÁNAK ENGEDÉLYEZÉSE 2013
AZ EGYES SZOCIÁLIS, GYERMEKVÉDELMI, CSALÁDTÁMOGATÁSI, FOGYATÉKOSSÁGÜGYI ÉS FOGLALKOZTATÁSI TÁRGYÚ TÖRVÉNYEK MÓDOSÍTÁSÁRÓL SZÓLÓ ÉVI CLXXI. TÖRVÉNY.
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
A veszélyes hulladékok kezelésének általános szabályai
A NAKVI szaktanácsadási feladatai október 1-től Dr. Mezőszentgyörgyi Dávid főigazgató ”A szaktanácsadás szervezeti átalakulása” Budapest, október.
Helyhatósági és nemzetiségi választások október 12. FELKÉSZÜLÉS A POLGÁRMESTEREK, HELYI ÖNKORMÁNYZATI KÉPVISELŐK ÉS A NEMZETISÉGI ÖNKORMÁNYZATI KÉPVISELŐK.
Jegyzői értekezlet szeptember 8.. Jegyzői értekezlet 2011 szeptember 8. Helyi lakásfenntartási támogatás Jogalkotási kötelezettség: Szoc tv. 38.
Könyvtári fejlesztési koncepció a községekben, megvalósítási lehetőségek Dr. Kenyéri Katalin NKÖM Könyvtári Főosztálya 2005.
Gondi Csaba megbízott osztályvezető
Álláskeresőként történő nyilvántartás
Jegyzői értekezlet június 29.. Jegyzői értekezlet 2011 június 29. A jogszabályok társadalmi előkészítése július 1-től hatályos az Ötv. 103/B.
Hulladékgazdálkodás – veszélyes hulladékok szállítása
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
ORSZÁGOS KÖRNYEZETVÉDELMI ÉS TERMÉSZETVÉDELMI FŐFELÜGYELŐSÉG 1 Gábriel Edit Engedélyezési Főosztály január 21. felsőfokú ügyintéző.
A jegyző szakhatósági közreműködése az útügyi, bányafelügyeleti és műszaki biztonsági engedélyezési eljárásokban Gida Attila főosztályvezető-helyettes.
A közigazgatási eljárás II.
A hivatalos statisztikáról szóló évi CLV. törvény bemutatása Dr
Pécs, december 5. Jegyzői értekezlet Hatósági Főosztály Törvényességi Felügyeleti Osztály.
a logger-használat kérdései
Közbeszerzési szabályok változása és
Előadás másolata:

A hulladékról szóló törvény-tervezet Cegléd 2012. március 27.

Statisztika T/ 5538. sz. törvényjavaslat a hulladékról IX. fejezet, 5 melléklet 101 §. benyújtva: 2011. december 30. általános vita megkezdése: 2012. február 14. általános vita lezárása: 2012. február 28. Benyújtott módosító javaslatok száma 117 A módosítókkal érintett törvényi szabályozási helyek száma 485

Előzmények A hatályos szabályozás módosításának indokai a) A hulladékokról és egyes irányelvek hatályon kívül helyezéséről szóló, 2008. november 19-i 2008/98/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv rendelkezéseinek való jogharmonizációs megfelelés, Az irányelv jogharmonizációs határideje: 2010. december 12. Következmény: szabályszegési eljárás megindítása. b)      Az elmúlt egy évtized tapasztalatainak és kapcsolódó új szabályozási elképzelések beépítése. Hatásvizsgálat készítésének hiánya A hulladékgazdálkodási szakma semmilyen információval nem rendelkezik, nincs tudomásunk szakmai vizsgálatok, koncepciók előkészítéséről, illetve előzetes jogszabályi hatásvizsgálat elvégzéséről.

Kérdés Új, önálló hulladéktörvényre van szükség. vagy Célszerűbb és előnyösebb a hatályos hulladékgazdálkodási törvényt jogharmonizációs célból módosítani és a későbbi időszakban visszatérni az átfogó újraszabályozásra. A hulladékgazdálkodás globális nemzetgazdasági hozzájárulása pontosan nem mért, de becslések szerint: ez a komplex ágazat több százmilliárd forintot és több tízezer munkahelyet jelent. Különösen fontos eredményeket ért el az ország a települési szilárd hulladékkezelés terén, gyakorlatilag a teljes lakosság ellátásról gondoskodik 352 közszolgáltató.

A törvényi szabályozás I-II. I-II. Fejezet Értelmező rendelkezések életciklus szemlélet háztartási hulladék hulladékhierarchia melléktermék hulladékstátusz megszűnése A benyújtott módosítók 66 törvényi szabályozási helyet érintenek.

A törvényi szabályozás I-II. 2. § 16. háztartási hulladék: az emberek mindennapi élete során a háztartásokban képződő hulladék, ide értve a lakásokban, lakóingatlanokban, a pihenés, üdülés céljára használt helyiségekben, valamint a lakóházak közös használatú helyiségeiben és területein képződő vegyes és elkülönítetten gyűjtött hulladékot; [16.]17 . háztartási hulladék: az emberek mindennapi élete során a háztartásokban képződő vegyes és elkülönítetten gyűjtött hulladék, ideértve [ide értve] a lakásokban, lakóingatlanokban, a pihenés, üdülés céljára használt helyiségekben, valamint a lakóházak közös használatú helyiségeiben és területein képződő [vegyes és elkülönítetten gyűjtött] hulladékot; T/5538/104 Fejér Andor FIDESZ

A törvényi szabályozás I-II. 2. § 17. háztartási hulladékhoz hasonló hulladék: a jogi személynél, illetve a jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaságnál képződő, jellegében és összetételében a háztartási hulladékhoz hasonló hulladék, amely a vegyes és az elkülönítetten gyűjtött hulladékot foglalja magában, ide nem értve a gazdálkodó szervezetek ipari vagy szolgáltatási tevékenységéből származó, a tevékenységükre jellemző elkülönítetten gyűjtött termelési mezőgazdasági és erdészeti hulladékot; 17. háztartási hulladékhoz hasonló hulladék: [a jogi személynél, illetve a jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaságnál képződő,] jellegében és összetételében a háztartási hulladékhoz hasonló hulladék, [amely a vegyes és az elkülönítetten gyűjtött hulladékot foglalja magában,] ide nem értve a [gazdálkodó szervezetek ipari vagy szolgáltatási tevékenységéből származó, a tevékenységükre jellemző elkülönítetten gyűjtött] termelési mezőgazdasági és erdészeti hulladékot[NG1]  T/5538/32 Szili Katalin FÜGGETELN  

A törvényi szabályozás III-IV. III. Fejezet Hulladékgazdálkodási tevékenységek A benyújtott módosítók 56 törvényi szabályozási helyet érintenek. IV. Fejezet A hulladékgazdálkodás egyes szereplőinek kötelezettségei gyártóra, -forgalmazóra vonatkozó kötelezett- ségek, felhasználóra vonatkozó kötelezettségek a hulladékbirtokos kötelezettsége A benyújtott módosítók 27 törvényi szabályozási helyet érintenek.

A törvényi szabályozás V. Közszolgáltatás V. Fejezet A hulladékgazdálkodási közszolgáltatásra vonatkozó általános szabályok A benyújtott módosítók 196 törvényi szabályozási helyet érintenek. 18. A települési önkormányzatra vonatkozó szabályok „18. [A települési önkormányzatra vonatkozó szabályok] Az államra és a települési önkormányzatra vonatkozó szabályok  T/5538/104 Fejér Andor FIDESZ

A törvényi szabályozás V. Közszolgáltatás 30. § (1) A települési önkormányzat a hulladékgazdálkodási közszolgáltatást szervezi és fenntartja. (1) Az állam[települési önkormányzat] a hulladékgazdálkodási közszolgáltatást szervezi és a települési önkormányzat [fenntartja]biztosítja. T/5538/104 Fejér Andor FIDESZ (4) Az állam hulladékgazdálkodási közszolgáltatással kapcsolatos kötelezettségeit az állam nevében eljáró Országos Hulladékgazdálkodási Ügynökség (a továbbiakban: OHÜ) szervezi.„ T/5538/104 Fejér Andor FIDESZ  

A törvényi szabályozás V. Közszolgáltatás 30. § (2) A hulladékgazdálkodási közszolgáltatás: a) az ingatlantulajdonos által a közszolgáltató szállítóeszközéhez rendszeresített gyűjtőedényben vagy hulladékgyűjtő eszközben gyűjtött és a közszolgáltató rendelkezésére bocsátott települési hulladék elszállítására, kezelésére – ide értve a háztartásban képződő biohulladék elszállítását és kezelését is –, b) a nagydarabos települési hulladék (lom) elszállítására, kezelésére, c) a közterületen elhagyott hulladék elszállítására és kezelésére, d) hulladékgyűjtő sziget és hulladékgyűjtő udvar létesítésére, üzemeltetésére, továbbá a hulladék hulladékgyűjtő szigetről, illetve hulladékgyűjtő udvarból történő elszállítására, kezelésére, valamint e) a települési hulladék kezelésére alkalmas hulladékkezelő létesítmény létesítésére és üzemeltetésére terjed ki.

A törvényi szabályozás V. Közszolgáltatás 30. § (3) A hulladékgazdálkodási közszolgáltatás (2) bekezdés szerinti egyes elemei egymással összhangban külön-külön is megszervezhetők és elláthatók, ha az érintett településen a közszolgáltatás ellátása másként nem biztosítható. „[(3) A hulladékgazdálkodási közszolgáltatás (2) bekezdés szerinti egyes elemei egymással összhangban külön-külön is megszervezhet ők és elláthatók, ha az érintett településen a közszolgáltatás ellátása másként nem biztosítható.]” T/5538/83 Ékes József FIDESZ

A törvényi szabályozás II. Közszolgáltatás 2. § 21. hulladékgazdálkodási közszolgáltatás: az önkormányzatokról szóló törvény szerint az önkormányzatok által biztosított, a települési hulladék ingatlantulajdonostól történő átvételét, elszállítását és kezelését biztosító, kötelező jelleggel igénybe veendő szolgáltatás; [21.]22. hulladékgazdálkodási közszolgáltatás: az önkormányzatokról szóló törvény szerint az önkormányzatok által biztosított, a közszolgáltatás körébe tartozó [települési] hulladék ingatlantulajdonostól történő átvételét, elszállítását, [és] kezelését vagy hulladékkezelőnek kezelésre történő átadását biztosító, kötelező jelleggel igénybe veendő szolgáltatás ; T/5538/104 Fejér Andor FIDESZ 36. települési hulladék: a háztartási és a háztartási hulladékhoz hasonló hulladék;

A törvényi szabályozás V. Közszolgáltatás OHÜ 30.§ (4) Az állam hulladékgazdálkodási közszolgáltatással kapcsolatos kötelezettségeit az állam nevében eljáró Országos Hulladékgazdálkodási Ügynökség (a továbbiakban: OHÜ) szervezi.„ T/5538/104 Fejér Andor FIDESZ 32. § (1) A települési önkormányzat a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás ellátására a közszolgáltatóval írásbeli szerződést köt. [(1) A települési önkormányzat a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás ellátására a közszolgáltatóval írásbeli szerződést köt.] (1) A települési önkormányzat az OHÜ által előzetesen kiválasztott, illetve minősített közszolgáltatóval köt hulladékgazdálkodási közszolgáltatás ellátására szerződést. T/5538/104 Fejér Andor FIDESZ

A törvényi szabályozás V. Közszolgáltatási szerződés 32. §. (2) A hulladékgazdálkodási közszolgáltatási szerződés a közszolgáltatóval legfeljebb 8 évre köthető meg.

A törvényi szabályozás V. Közszolgáltatási szerződés 32. § „(2) A hulladékgazdálkodási közszolgáltatási szerződés csak a többségi állami- vagy önkormányzati tulajdonú közszolgáltatóval, legfeljebb 8 évre köthető meg.” T/5538/36 Dr. Kiss Sándor JOBBIK „(2) A hulladékgazdálkodási közszolgáltatási szerződés – ha törvény, kormányrendelet, vagy nemzetközi megállapodás eltérően nem rendelkezik – a közszolgáltatóval legfeljebb [8] 10 évre köthető meg.”  T/5538/85 Ékes József FIDESZ (2) A hulladékgazdálkodási közszolgáltatási szerződés a közszolgáltatóval legfeljebb[8]10 évre köthető meg.  T/5538/104 Fejér Andor FIDESZ

A törvényi szabályozás V. Díj 36. § Az ingatlantulajdonos a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díjat az önkormányzat rendeletében meghatározottak szerint megfizeti. [Az ingatlantulajdonos a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díjat az önkormányzat rendeletében meghatározottak szerint megfizeti.] Az ingatlantulajdonos a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díjat a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díj megállapításáért felelős miniszter (a továbbiakban : miniszter) rendeletében meghatározottak szerint megfizeti. T/5538/104 Fejér Andor FIDESZ

A törvényi szabályozás V. Díj MEH Átmeneti rendelkezések 85. § (13) A 44. § a következő (4)-(10) bekezdéssel egészül ki: „(4) A hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díjat (a továbbiakban: hatósági díj) a Magyar Energia Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) javaslatának figyelembevételével a miniszter rendeletben állapítja meg. A hatósági díj megállapításakor rendelkezni kell arról, hogy a hatósági díj mikor lép hatályba. E rendelkezésnek visszamenőleges hatálya nem lehet. (Tervezett hatálybalépés 2013. január 1.) Vita: hatálybelépés felügyeleti díj

A törvényi szabályozás V. Díj lerakási járulék 43. § (1) (1) A hulladékgazdálkodási közszolgáltatás díját a vegyes települési hulladék mennyiségével arányosan a következő tényezők figyelembevételével kell meghatározni: h) a lerakásra kerülő települési hulladék mennyisége után fizetendő hulladéklerakási járulék; (3) Az (1) bekezdés c) pontja szerinti céltartalék vagy biztosítás összegét díjképző elemként abban az esetben kell figyelembe venni, ha a céltartalék képzésére, illetve a biztosítás megkötésére kötelezett a céltartalékot elkülönített bankszámlán elhelyezte, a biztosítást megkötötte, és ezt a környezetvédelmi hatóságnak, illetve az OHÜ-nek igazolta" T/5538/104 Fejér Andor FIDESZ

járulékfizetéssel érintett A törvényi szabályozás V. Díj lerakási járulék 5. sz. melléklet Hulladéklerakási járulékfizetéssel érintett hulladék fajtája (i) Hulladéklerakási járulékfizetéssel érintett hulladék egységára évenként (Ft/tonna) 2012 2013 2014 2015 1. veszélyes hulladék [6 000 Ft] 1 000 Ft [12 000 Ft] 2 000 Ft [12 000 Ft] 4 000 Ft 6 000 Ft 2. települési hulladék 500 Ft 3 000 Ft 3. építési-bontási hulladék [2 000 Ft] 3 000 Ft  T/5538/98 Szalay Ferenc FIDESZ

A törvényi szabályozás V. Közszolgáltatás szervezése 35. § (2) A jogi személy, illetve a jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaság ingatlantulajdonos a háztartási hulladékhoz hasonló hulladék részét képező vegyes hulladékot a közszolgáltatónak átadja. A települési önkormányzat képviselő testülete önkormányzati rendeletben előírhatja, hogy a jogi személy, valamint a jogi személyiség nélküli gazdasági társaság ingatlantulajdonosnak a háztartási hulladékhoz hasonló hulladék részét képező elkülönítetten gyűjtött hulladékot a hulladékkezelőnek vagy a közszolgáltatónak kell átadnia. T/5538/104 Fejér Andor FIDESZ (4) Önkormányzati rendelet az ingatlantulajdonost kötelezheti a települési hulladék meghatározott anyagfajta – így különösen a papír-, fém-, műanyag, illetve üveghulladék – vagy típus szerinti elkülönített gyűjtésére.[NG1]    T/5538/104 Fejér Andor FIDESZ

A törvényi szabályozás V. Díjhátralék 47. § (3) A felszólítás eredménytelensége esetén a díjhátralék megfizetésének esedékességét követő 90. nap elteltével a követelés jogosultja – a felszólítás megtörténtének igazolása mellett – a díjhátralék adók módjára történő behajtását a települési önkormányzat jegyzőjénél kezdeményezi. (3) A felszólítás eredménytelensége esetén a díjhátralék megfizetésének esedékességét követő [90]45. nap elteltével a követelés jogosultja — a felszólítás megtörténtének igazolása mellett — a díjhátralék adók módjára történő behajtását a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál (a továbbiakban: NAV) [települési önkormányzat jegyzőjénél] kezdeményezi.    T/5538/104 Fejér Andor FIDESZ

A törvényi szabályozás XI. Engedélyek Átmeneti rendelkezések 82. § (2) A törvény hatálybalépésekor hatályos begyűjtési engedélyek időbeli hatályuk lejártáig, de legkésőbb e törvény hatálybalépését követő 3 évig hatályosak, azt követően hatályukat veszítik. (2) A törvény hatálybalépésekor hatályos begyűjtési, illetve tárolási engedélyek időbeli hatályuk lejártáig, de legkésőbb e törvény hatálybalépését követő [3] 2 évig hatályosak, azt követően hatályukat veszítik. A begyűjtési, illetve tárolási engedéllyel rendelkező gazdálkodó szervezetre a szállítóra, a közvetítőre, a kereskedőre és a kezelőre vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni. Begyűjtési, illetve tárolási engedéllyel rendelkező gazdálkodó szervezetnek közszolgáltatás körébe tartozó hulladékot az ingatlantulajdonostól átvenni tilos.[ T/5538/104 Fejér Andor FIDESZ

A törvényi szabályozás XI. Közszolgáltatói engedély Átmeneti rendelkezések 85. § (3) A törvény hatályba lépésekor működő közszolgáltató a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási engedélyt e törvény hatályba lépését követő 6 hónapon belül beszerzi. (4) Ha a törvény hatályba lépésekor működő közszolgáltató hulladékgazdálkodási közszolgáltatási engedéllyel a (3) bekezdésben meghatározott határidőn belül nem rendelkezik, a települési önkormányzat a (3) bekezdésben meghatározott határidőt követő 30 napon belül a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási szerződést 6 hónapos határidővel felmondja. A települési önkormányzat e kötelezettségét a fővárosi és megyei kormányhivatal törvényességi felügyeleti eljárás keretében vizsgálja.

A törvényi szabályozás IX. Közszolgáltatói tevékenység Átmeneti rendelkezések 85. § „39. § (3) Hulladékgazdálkodási közszolgáltatási tevékenységet az a gazdálkodó szervezet végezhet, amelyben az állam, illetve a települési önkormányzat a szavazatok többségével tulajdoni hányada alapján közvetlenül vagy közvetve rendelkezik, és a társaság tulajdonosaként jogosult arra, hogy a vezető tisztségviselők és a felügyelő bizottság tagjai többségét megválassza vagy visszahívja.” [(3)] (2) Hulladékgazdálkodási közszolgáltatási tevékenységre új szerződés csak azzal a gazdálkodó szervezettel köthető [végezhet], amelyben az állam, illetve a települési önkormányzat a szavazatok többségével tulajdoni hányada alapján közvetlenül vagy közvetve rendelkezik, és a társaság tulajdonosaként jogosult arra, hogy a vezető tisztségviselők és a felügyelő bizottság tagjai többségét megválassza vagy visszahívja. E törvény 81. (1) bekezdése szerinti hatályba lépéskor érvényes szerződések lejártukig érvényesek.”T/5538/72 Szilágyi László További 5 módosító, melyből egyik sem érinti a tulajdoni hányadra vonatkozó szabályozást.

A közszolgáltatók tulajdonosi megoszlása

A törvényi szabályozás XI. Lefoglalás 77. § (1) A környezetvédelmi hatóság a nyilvántartásba vételhez, illetve hulladékgazdálkodási engedélyhez kötött tevékenységet nyilvántartásba vétel, illetve engedély nélkül folytató személytől, valamint attól, aki e törvény rendelkezéseitől eltérő módon hulladékot szállít, hulladékot más ingatlanán, közterületen jogtalanul elhelyez vagy elhagy, a jogsértéssel érintett eszközt, dolgot, illetve a hulladék szállítására használt járművet, valamint bármely dolgot, amelyre a hatóság előtti eljárásban, mint bizonyítási eszközre szükség lehet, a helyszínen lefoglalhatja.

A törvényi szabályozás – mi várható? Brüsszeli válasz – notifikáció Részletes vita indítása Szavazás a benyújtott módosítókról Zárószavazás Hatálybalépés

Köztisztasági Egyesülés Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Nagy György Köztisztasági Egyesülés