1. Száva kocsiszínből kiálláskor (50-es oldalra) az egyvágányú pályaszakaszon lévő elágazó váltót… a) egyenes állásba állítja. b) kitérő állásba állítja.
2. Mit tesz, ha kiálláskor az egyvágányú pályaszakaszon lévő elágazó váltónál lévő holdfényjelző nem ad szabad jelzést? a) Működteti a holdfényjelző alatti nyomógombot. b) Felhívja a kocsiszíni diszpécsert. c) Értesíti a munkáját közvetlenül irányító személyt.
3. A Határ út végállomás csonkavágányán (50-es oldal) hány TW6000 ill. Ganz csuklós szerelvény fér el? a) Kettő. b) Négy. c) Egy.
4. A Béke tér felől érkezve a Határ út végállomásra hogyan lehet elsődlegesen váltót állítani? a) Váltóvassal. b) Távvezérlés útján szánszerkezet segítségével. c) Váltóőr állítja a váltót megfelelő állásba.
5. Melyik vágányra kell a Béke tér felől érkezve behaladni, illetve visszafogni és ezt honnan lehet tudni? a) Mindig a csonkavágányra kell behaladni. Kivétel a kocsiszíni beállás. b) A Béke tér végállomáson elhelyezett menetrendből kiderül, hogy melyik vágányra kell állni. c) A FML tartalmazza az erre vonatkozó előírást.
6. Mi alapján történik a szerelvény indítása a Határ út végállomásról (50-es oldal)? a) A menetirányító működteti a főjelzőket. b) Önindítós jelleggel, a FML-on meghatározott időben kell elindulni. c) A területirányító minden esetben, külön értesíti a járművezetőt az indulási időről.
7. Milyen módon működteti az utasok tájékoztatására szolgáló berendezést a Határ út végállomáson (50-es oldal)? a) Chipkulccsal. b) Távirányítóval. c) A tabulátorkezelő működteti.
8. Válassza ki az 50-es jelzésű villamos vonalán, melyik a biztonsági megálló? a) A „Lajosmizsei sorompó” megállóhely mind két irányba. b) A Margó Tivadar utca megállóhely menet Béke tér végállomás felé. c) Nincs ilyen megálló a vonalon.
9. Az 50-es villamos vonalán hol vannak visszafogási lehetőségek a két végállomás között? a) Kossuth tér, Villanytelep, Szarvas csárda tér. b) c) Szarvas csárda tér, Ungvár utca.
10. Az 50-es jelzésű villamos vonaláról hogyan lehet bekanyarodni a Hofherr Albert utcába, melyek a feltételei, hogyan kérhető szabad jelzés? a) Kézi váltóállítás és a holdfényjelző alatt lévő nyomógomb megnyomását követően, kanyarodó irányú szabad jelzésre, a munkáját közvetlenül irányító személy engedélyével bekanyarodhatok. b) A területirányító utasítására, váltóőr általi váltó állítás után bekanyarodhatok. c) Kézi váltóállítás után kitérőbe haladhatok be a Hofherr Albert utcába, az áthaladást jelzőőr biztosítja.
11. Hogyan történik a Béke tér végállomásra való behaladáskor a váltó elsődleges állítása? a) Távvezérlés útján, szánszerkezet segítségével. b) Váltóvassal kell a váltót állítani. c) Nyomógomb segítségével.
12. a) b) c) A Béke tér végállomás mindkét visszafogó vágánya foglalt. Hol kell ilyenkor az utasokat leszállítani? a) Az Ungvár utca megállóhelyen. b) Ilyenkor az utasokat nem szabad leszállítani. c) A kettős vágánykapcsolat előtt kialakított szükségleszállóhelyen.
13. Hány villamost lehet a Béke tér végállomáson tárolni, a forgalom folyamatosságának biztosítása mellett, és melyik vágányon? a) Egyszerre csak az egyik vágányon, (ez lehet az egyenes vagy a kitérőben lévő csonkavágány) lehet egy szerelvényt tárolni. b) Csak a kitérőben lévő csonkavágányon lehet egy szerelvényt tárolni. c) Csak az egyenesben lévő csonkavágányon lehet egy szerelvényt tárolni.
14. Mi alapján történik a szerelvény indítása a Béke tér végállomásról? a) A menetirányító működteti a főjelzőket. b) Önindítós jelleggel, a FML-on meghatározott időben kell elindulni. c) A területirányító minden esetben, külön értesíti a járművezetőt az indulási időről.
15. Milyen módon működteti az utasok tájékoztatására szolgáló berendezést a Béke tér végállomáson? a) Chipkulccsal. b) Távirányítóval. c) Oszlopra szerelt nyomógombbal.
16. A Béke tér végállomásról történő elindulást követően forgalmi okból vissza kell fogni. Ez hol tehető meg elsőként? a) A Honvéd utca megállóhelynél. b) A Szarvas csárda tér megállóhelynél. c) A Kemény Zsigmond utca megállóhelynél.
17. Hol lehet az 50-es jelzésű villamosról a metróra átszállni? a) Határ út végállomáson az M3-as metróra. b) Kossuth tér megállóhelyen az M2-es metróra. c) Corvin körút megállóhelyen az M2-es metróra.
18. A kocsiszíni beálláskor a Határ út végállomásra érkezik (50-es oldal). A végállomás bejáratánál lévő váltó… a) egyenes állásán halad tovább. b) kitérő állásán halad tovább.
19. Az 50-es jelzésű villamos kocsiszínbe történő beállásakor hol kell a szerelvény mind két homlokfalán elhelyezett utas tájékoztató jelzést kocsiszíni beállásnak megfelelően beállítani? a) A Béke tér végállomáson. b) A Corvin körút megállóhelyen. c) Nem kell külön beállítani, mert a Határ út végállomás és a kocsiszín között nincs köztes megálló.
20. a) b) c) A kocsiszíni beállást követően a TW6000-es járműveken… Az áramszedőt le kell húzni vagy vezérelni, és az akkumulátort ki kell kapcsolni. b) Az áramszedőt felvezérelve kell hagyni, az iránykapcsolót az egyes porta irányába kell „1”- es állásba kapcsolni. c) Az áramszedőt felvezérelve kell hagyni, az iránykapcsolót mindkét végén a járműnek „0” állásba kell kapcsolni.
21. Milyen jelzőket kell figyelni a Határ út (42-es, 52-es oldal) végállomásra behaladás előtt a Határ úti kereszteződésnél? a) Kétfogalmú főjelzőt. b) A szánszerkezet helyére figyelmeztető jelzőt. c) Kétfogalmú főjelzőt és a holdfényjelzőt együtt.
22. Milyen a Határ út (42-es, 52-es oldal) végállomási bejáratánál lévő váltó elsődleges állítási lehetősége? a) Távvezérléssel, szánszerkezet segítségével a járművezető közreműködésével történik. b) Helyszíni kézi állítással a járművezető közreműködésével történik. c) Távvezérléssel a tabulátorkezelő közreműködésével történik.
23. Mi szabályozza a Határ út (42-es, 52-es oldal) végállomás forgalmát? a) Társasági szabályozás, végállomási üzemeltetési utasítás. b) Főjelzők és társasági szabályozás, végállomási üzemeltetési utasítás. c) Az F.1 – F.2 Jelzési és forgalmi utasítás a közúti vasutak számára.
24. Hol történik az utasok le- és felszállása Határ út (42-es, 52-es oldal) végállomáson? a) A leszállóhely a végállomás bejáratánál elhelyezett háromfogalmú főjelzőnél van. A felszállóhely a kettős vágánykapcsolat után van kijelölve, ahol a visszafogás is történik. b) A le- és felszállóhely a kettős vágánykapcsolat után van kijelölve, ahol a visszafogás is történik. Ha mindkét vágány foglalt, a bejárati váltó előtti szükségleszállóhelyen történhet a leszállás. c) A le- és felszállóhely illetve a visszafogás helye külön – külön van kijelölve.
25. Kocsiszínbe való beálláskor a Határ út (42-es, 52-es oldal) végállomás bejáratánál lévő váltó… a) egyenes állásán kell behaladni a végállomásra és az utasokat leszállítani. b) kitérő állásán kell behaladni a végállomásra és az utasokat leszállítani. c) a váltó előtt meg kell állni, az utasokat le kell szállítani és a váltó kitérő állásán kell behaladni a végállomásra.
26. Kell-e a járművezetőnek kezelnie utastájékoztató berendezést a Határ út (42-es, 52-es oldal) végállomáson? a) Igen, távirányítóval. b) Nem, mert nincs rendszeresítve. c) Nem, mert a tabulátorkezelő működteti.
27. Milyen kialakítású a 42-es jelzésű villamos Tulipán utca végállomása? a) Két csonka vágánnyal ellátott fejvégállomás. b) Hurokvégállomás átmenővágánnyal. c) Visszafogó váltóval ellátott egyvágányú átmenő fejvégállomás.
28. A 42-es jelzésű villamos Tulipán utca végállomásán… a) a be- és kihaladást is főjelző szabályozza. b) csak a behaladást szabályozza főjelző. c) csak a kihaladást szabályozza főjelző.
29. Válassza ki a Mester utca (Ferenc körút) végállomásra vonatkozó helyes állítást! a) A végállomásról történő kihaladásnál a kétfogalmú főjelző szabad jelzésénél az Angyal utca kereszteződésben a közúti fedező jelző tilos a továbbhaladás jelzést ad a közúti járműforgalom részére. b) Amennyiben a tabulátorkezelői szolgálat szünetel, az átmenővágányról történő kihaladáskor csak a csúccsal szemben fekvő váltó állásáról kell meggyőződni. c) A végállomási utastájékoztató berendezést a járművezetők távirányítóval működtetik.
30. Van-e félreállási lehetőség a Határ út (42-es, 52-es oldal) végállomáson? a) Nincs félreállási lehetőség. b) A csonka vágányon. c) Az átmenő vágányon.
31. Hol történik az utasok le- és felszállása a Határ út (42-es, 52-es oldal) végállomáson? a) Az utasok le- és felszállása külön - külön helyen történik. b) Az utasok leszállása ott történik, ahol a visszafogás, a felszállás külön helyen történik. c) A vágányok mellett közös le- és felszállóhely egyes jelleggel lett kialakítva. Ha mindkét vágány foglalt, a bejárati váltó előtti szükségleszállóhelyen történhet a leszállás.
32. A Határ út (42-es, 52-es oldal) végállomáson hogyan történik a szerelvények indítása? a) A kétfogalmú főjelző szabad jelzésére haladhat ki a szerelvény. b) Indító jelző jelzésére haladhat ki a szerelvény. c) Önindítós jelleggel, a FML alapján történi a szerelvények indítása.
33. Az Ady Endre útról a Hofherr Albert utcán keresztül kell kiállni az 50-es jelzésű villamos vonalára. Mi a járművezető teendője? a) Nincs külön teendő, közvetlen rákanyarodási lehetőség van a Hofherr Albert utcára. b) Csak külön utasításra lehet be-, illetve áthaladni a Hofherr Albert utcai vágányhálózatra. c) Bármikor át lehet haladni, csak a Száva diszpécser szolgálatnak be kell jelenteni.
34. A Hoffher Albert utcánál az 50-es jelzésű villamos vonalára történő kihaladásnál lévő holdfényjelzőt szükséges-e kezelni? a) Nem, mert a forgalomirányító jelzőlámpa program minden fázisában a holdfényjelző szabad jelzést ad. b) A holdfényjelző alatti nyomógombbal kell bejelentkezni a forgalomirányító jelzőlámpa programba. c) A holdfényjelzőhöz érkező villamos üzemben lévő áramszedője a munkavezetékre szerelt érzékelő útján jelentkezik be forgalomirányító jelzőlámpa programjába.
A gyakorlás véget ért!
Helytelen válasz!