Patrónus program és ezzel együtt az IPR bevezetése 2007/ 2008-as tanévtől a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók esélyenlőségének biztosítása céljából
Mentorálásba bevont tanulók száma Tanév Összlétszám HHH tanulók száma Arány 2007/08 976 fő 79 fő 8 % 2008/09 985 fő 89 fő 9 % 2009/10 998 fő 125 fő 12 %
Kiemelt feladatok A hátrányos helyzetű, lemorzsolódással veszélyeztetett, tanulási nehézségekkel küzdő, elsősorban 9-10. osztályos tanulók esélyegyenlőségének növelése, felzárkóztatásuk elősegítése, és az iskolából való lemorzsolódásuk arányának csökkentése, felzárkóztatása és támogatásuk, hogy befejezzék tanulmányaikat. Pályaorientációjuk, pályaválasztásuk elősegítése. Az oktatás/szakképzés és a munka világa közötti kapcsolatok erősítése, elősegítve ezáltal az iskolarendszer és a szakképzés különböző szintjeiről kilépő fiatalok számára a munkaerőpiacra való belépést és a változó munkaerő-piaci igényekhez történő alkalmazkodást.
Feladataink még: Pályaorientáció segítése egyénre szabottan. (pályaorientációs órák keretében) Egyéni mentorálás (egyéni fejlesztő foglalkozás biztosítása egyéni képességek tükrében). Egyéni fejlesztési terv felállítása teamben háromhavonta. (IPR, esetmegbeszélés az összes érintett egyidejű részvételével) Segítő, megértő környezet kapcsolat kialakítására, teambe szervezése.
A patrónus program hatásai Az eredményességi mutatók pozitív irányba mozdultak el (bukás, lemorzsolódás, 3 H-s tanulók nagyobb arányú részvétele érettségit adó képzésen), jelentősebb eredmények hosszabb távon várhatók. Szülőkkel való együttműködés hatékonyabbá vált. (háromhavonkénti esetmegbeszélések) A partneri kapcsolatok javulása (CKÖ, civil szervezetek, társadalmi-szakmai intézményi környezettel, minden egyes családdal) Esélyt ad a fiataloknak a továbblépéshez, ezért a patrónusi, mentori rendszer működtetése nélkülözhetetlen.
Köszönjük a figyelmet! www.valyip.hu