Bemutatkozik a PÉTÁV Előadó: Gasz Zoltán ügyvezető igazgató Foglalkoztatási Fórum Pécs, november 25.
A pécsi távhőellátás adatai
Szolgáltatási terület
A pécsi távhőellátás története 1962 A távhő pécsi megjelenése a szakma dinamikus fejlődésé indította el a városban Pécshez került a komlói távfűtés üzemeltetése 1967 Magalakult a Pécsi Hőszolgáltató Vállalat, komlói kirendeltséggel 1970 Széleskörűvé vált a használati melegvízellátás. A vállalthoz kerültek Siklós, Szigetvár, Mohács majd Szentlőrinc távhőszolgáltató rendszerei 1977 Elkezdődött a kertvárosi közműalagút-folyosó rendszer (KAF) építése A történelmi belváros hőellátása a középkori pincerendszer felhasználásával indult el Új hidraulikai technológia bevezetése, elkészült a közös osztó-gyűjtő rendszer 1993 A Baranya megye távhőellátásában érintett hat önkormányzat megállapodása alapján a vidéki városok különváltak Pécstől Megalakult az önkormányzati tulajdonban lévő Pécsi Távfűtő Kft A Pécsi Erőmű Rt. 49%-os tulajdonrészhez jutott a PÉTÁV Kft.-ben. A társaság fő feladata, hogy a távhőszolgáltatás versenyképes maradjon
Árbevétel alakulása
Létszám alakulása
Alaptevékenységeink PÉTÁV Kft. alaptevékenysége: a PANNON Hőerőmű Zrt.-től vásárolt hőmennyiség továbbszolgáltatása a fogyasztókhoz A távhőellátásba újonnan bekapcsolódó vagy meglévő épületek bővítéséből adódó létesítmények csatlakozási feltételeinek meghatározása, tervek felülvizsgálata és véleményezése A távhőszolgáltatással kapcsolatos építési, szerelési munkák tervezése, kivitelezése és lebonyolítása (új létesítmények és felújítások) Épületek fogyasztói berendezéseinek javítása a fogyasztók megrendelése alapján Lakások egyedi melegvíz-mérővel való felszerelése, a mások által végzett szerelések szakszerűségi felülvizsgálata, a lejárt hitelességű vízmérők cseréje Hőmennyiségmérő helyek kialakítása, fenntartása, üzemeltetése
Pécsi költségszint összehasonlítása
Pécsi távhő értékek, többletek Támogatni tudjuk a lakóépületek fűtési és hmv. rendszereinek a korszerűsítését: Városi Környezetvédelmi és Energiahatékonysági Közalapítvány Komplex üzemi- és üzletszabályzat 1996 óta, teljes körű ügyfélszolgálati rendszer Minden épületet egzakt módon mérve tudtuk teljesíteni a törvényi előírást Lakásonkénti hmv. elszámolás, egytarifás, hidegvízzel együttes értékesítés Több szolgáltatási szerződés változatból választhatja ki a fogyasztó a számára legmegfelelőbbet (6 fűtés, 4 hmv.) Az alapdíj teljesítményalapú és változtatható Szünetmentes a szolgáltatás Korszerű szolgáltatási technológia (több paraméteres szabályozás, telemechanikai rendszer) BSC rendszerű stratégiával rendelkezik a PÉTÁV Országos összehasonlításban mértéktartónak jellemezhető árakkal likviditási stabilitás Kezelni tudjuk a szolgáltatási ágazatunkra jellemző kintlévőségi helyzetet Új fogyasztói helyekkel bővül a pécsi távhőrendszer Bővül a vállalkozási piacunk A levegőtisztaság védelme érdekében példaértékű pécsi önkormányzati szabályozás
Pécs a bio tüzelőanyag bázisú hőtermelés erőműi és egyedi fejlesztésre készül! A biofejlesztés előnyei, alternatív energiaforrás lehetőségek „zöld áram, zöld fűtés és hűtés” Energetikai függőségünk (orosz földgáz) és kiszolgáltatottságunk csökken Ellátás biztonsága nő a hazai előállítású, stratégiai jellegű energiahordozókkal Csökken az energiaimport Szénhidrogén kiváltás, környezeti előnyök, káros kibocsátás csökkentése Munkahelyteremtés, jövőkép és a falusi lakosság helyben maradása Földterületek hasznosítása Regionális együttműködés lehetősége Árcsökkentő hatások Szilárd égéstermékek hasznosítása
Cégműködtetési filozófiánk a HR oldaláról Tisztelt ……………………! Ön havi munkabérével együtt megkapta a … éves munkaviszonya után járó - társaságunk kollektív szerződésében szabályozott - jubileumi jutalmát, ……….. Ft-ot. Ebből az alkalomból szeretném megköszönni az elmúlt évek munkáját, melyet a társaságunknál végzett. A jubileumi jutalom az Ön hűségének jutalma. Ezzel szeretnénk kifejezni tiszteletünket, azt, hogy elismerjük és megbecsüljük azokat a munkatársainkat, akik munkájukkal hosszú ideje szolgálják társaságunk sikeres működését. A PÉTÁV vezetése teljességgel azonosul Lee Iacocca gondolatával: „Végső soron minden gazdasági tevékenység három dologba sűríthető: ember, termék, profit. Első az ember. Ha nincs egy jó csapatunk, a másik kettővel sem megyünk semmire.” Csapatunk tagjaként, társaságunk érdekében végzett eddigi tevékenységét köszönöm, további eredményes munkát és jó egészséget kívánok! Pécs, ……………….. Tisztelettel : Gasz Zoltán Ügyvezető igazgató
Egy kutatás zárójelentéséből Eredmények Vállalati kultúra, belső tényezők A vállalkozás értékrendjének központi elemei a stabilitás és a biztonság. Erős és tagolt hierarchia, paternalista vezetési stílus (hierarchia szerepe a konfliktusok csökkentésében). A munkavállaló elkötelezettsége a vállalkozás számára erőforrásként jelenik meg, a munkavállaló számára pedig a teljes elégedett élet lehetőségét nyújthatja. A PÉTÁV Kft. szervezeti kultúrájával összhangban áll a törődő, gondoskodó jelleg, a munkavállalói kezdeményezések tere azonban szűkösebb, ellentmondásosabb. A munakörök jelenlegi lehatárolatlansága, a közöttük tapasztalható részleges átfedések távlatilag egy kompetencia-alapú emberi erőforrás gazdálkodási modell alapjait adhatják. HuManXchange Emberi Erőforrás Fejlesztő és Tanácsadó Alapítvány
Kapcsolódás a Pécsi Kistérségi Foglalkoztatási Paktumhoz Miért fontos ez a kapcsolat számunkra? Partnereink a pécsi polgárok, térségi munkavállalók. Valóságosan érzékeljük a lakossági fizetőképesség romlását, hiányát. (Egyik ok a munkáltatás-munkavállalás problematikája.) Fontos számunka a Paktum szellemisége. A Paktum sikere nekünk – munkáltatónak – elemi érdekünk. Csatlakozásunkkal fontossá vált számunkra: az információszerzés, a kapcsolatrendszer építése, a célirányos párbeszéd erősítése, a munkaerőpiaci térségi kötődés és partnerség, a közös gondolkodás a régió munkaerőpiaci helyzetének gyors javítása érdekében. A PÉTÁV – mint munkáltató – szeretne jó például szolgálni: a munkahely megtartó erejének növelésében, a foglalkoztatási színvonal fejlesztésében, a képzési rendszerek erősítésében, „Elvinni a vállalkozóhoz a rendezvényt” elv gyakorlati alkalmazásában.
A PÉTÁV értékei, a továbbiak alapjai Szolgáltatási, gazdálkodási alapok: a távhő meghatározó városüzemeltetési tényező, kiépített infrastruktúra, annak jó állagszínvonala, a fogyasztói költségszintben elért pozíció, az ártrend adta versenyelőny, a szolgáltatói repertoár, ennek széleskörűsége, sokszínűsége, stabilitás a gazdálkodásban, bérkifizetésben, Humánpolitikai alapok: a rendelkezésre álló stabil és képzett szakgárda, évtizedek alatt megerősödött munkavállalói mentalistás, helytállóképesség, terhelhetőség, fejlődőképesség, tradicionális ismeretanyag, alkalmazkodóképesség, városunk, cégünk, szakmánk iránti elkötelezettség, értékes, sokat nyújtó Kollektív Szerződés, béren kívüli juttatások, a kinyilatkozott munkavállalói megítélés, Nemzetgazdasági érték: a tevékenység környezetvédelmi értéke. kapcsolt termelés, optimális hőértékesítés.
A PÉTÁV elkötelezettsége Felismerve a minőségi szolgáltatás és a környezetvédelem jelentőségét a mai gazdasági életben, valamint átérezve tevékenységünk városra vetített környezetei hatását, a társaság minőségi, innovatív és együttműködő munkára, annak állandó továbbfejlesztésére kötelezte el magát Kiépített ISO 9001 és ISO integrált irányítási rendszer Dél-Dunántúli Minőségi Díj A Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara Innovációs Díja Megújító audit az ISO 14001:2004 új szabványra Ökoprofit Vállalat EFQM Elkötelezettség a Kiválóságért Díj
Köszönöm megtisztelő figyelmüket!