Az informatikai tanácsadás jövője – mit tehetünk érte? Hetyei József Certified Management Consultant (CMC) NJSZT szakértő főiskolai vezető oktató, szakvezető Budapest, november 17. V. Országos Tanácsadói Konferencia 4. szekció: A tanácsadás jövője
Országos tanácsadói konferencia 2 Miről lesz szó? Az informatikai tanácsadás jelene Az informatikai tanácsadás jövője Teendők Az informatikai tanácsadás jövője – mit tehetünk érte?
Országos tanácsadói konferencia 3 Az informatikai tanácsadás jelene Az informatika fejlődése az elmúlt két évtizedben Növekvő jelentőség Gyors, jellemzően mennyiségi növekedés Minőségi változások szükségessége Az informatikai vezetés feladata összetett 60% business menedzsment 30% people menedzsment 10% informatikai menedzsment Az informatikai menedzsment feladatok teljes áttekintést igényelnek Az informatikai tanácsadás jövője – mit tehetünk érte?
Országos tanácsadói konferencia 4 Az informatikai tanácsadás jelene 2. Tudják-e a döntéshozók, vezetők, hogy mikor, milyen esetekben, milyen kérdésekben fordulhatnak vezetési és informatikai tanácsadókhoz? milyen előnyökkel jár számukra a tanácsadó igénybevétele? Megbíznak- e a döntéshozók, vezetők a tanácsadókban? az jut-e eszükbe a tanácsadó szó hallatán, hogy ő az, aki segíthet? Milyen a tanácsadás jelenlegi piaci helyzete? csökkenő piac árverseny Az informatikai tanácsadás jövője – mit tehetünk érte?
Országos tanácsadói konferencia 5 Az informatikai tanácsadás jövője Informatikai vezetési tanácsadásra szükség van, az előbbiekben elmondott, sokoldalú feladatok miatt speciális tudás kapacitás-kiegészítés külső, szervezeti vakságtól független megközelítés Piacbővítés lehetősége Itthon külföldön Az informatikai tanácsadás jövője – mit tehetünk érte?
Országos tanácsadói konferencia 6 Az informatikai tanácsadás jövője Informatikai vezetési tanácsadásra szükség van, az előbbiekben elmondott, sokoldalú feladatok miatt speciális tudás kapacitás-kiegészítés külső, szervezeti vakságtól független megközelítés Milyen célokat tűzhetünk ki? Képzés, publikáció, kommunikáció Bizalomépítés Minőségi kérdések Etikai kérdések Az informatikai tanácsadás jövője – mit tehetünk érte?
Országos tanácsadói konferencia 7 Az informatikai tanácsadás jövője - teendők Szakmai feladatok Új komplexebb megközelítés, a feladatok komplexitásával összhangban Elemzés, feladatmeghatározás és végrehajtás Szorosabb együttműküdés (horizontális, vertikális) a tanácsadó cégek között Szervezési feladatok Tanácsadói szakmai kamara létrehozása, más szakmák példájára Hatáskörök, jogkörök Kamarai működés Az informatikai tanácsadás jövője – mit tehetünk érte?
Országos tanácsadói konferencia 8 Az informatikai tanácsadás jövője – mit tehetünk érte? Köszönöm szépen a figyelmüket! Hetyei József (CMC) V. Országos Tanácsadói Konferencia 4. szekció: A tanácsadás jövője