Szintetikus Opál előállítása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Klaszterportál, adatbázis DDOP számú pályázat záró rendezvénye Pécs, június 30.
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
A határmenti együttműködés „iskolapéldája” Előadó: Kiss Gábor projektvezető.
Life through the lenses Enikő Bereczki 2RF. Egy kép többet ér ezer szónál Mitől jó egy sajtófotó? Milyen hatással van a közvéleményre? Milyen a sajtófotós.
E-SKILLS (DIGITÁLIS ÍRÁSTUDÁS) AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKÁBAN A STRATOSZ SZÁMÁRA KIDOLGOZOTT VÁLTOZAT Készült a MAT támogatásával, az FSZH közreműködésével.
A projekt menedzsment lépéseinek bemutatása konkrét példán keresztül
A projekt-előkészítés lépéseinek bemutatása: esettanulmány
A Socrates / Grundtvig program pályázati lehetőségei.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 DISSZEMINÁCIÓ.
„Mérd az időt!” Csatlakozz az OMSZ és a KvVM programjához!
A külföldi továbbképzések módszertana, menedzsmentje, hasznosítása ( BI 2000 és BioGIS 2005 projektek) A Leonardo program mint a szakmai tanár(tovább)képzés.
Komplex Instrukciós Program
Mi az opál? instabil rendszerek H4SiO4 (SiO2)x(H2O)y SiO2
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
TÁMOP A „Lépéshátrány nélkül” hasznosítható végzettség megszerzésének támogatása c. pályázat
Alapinformációk az átmenetben nyújtott munkaerőpiaci szolgáltatásról Munkaerőpiaci szolgáltatás az iskola és a munkaerőpiac közötti átmenetben.
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
COMENIUS PROGRAM.  „Egész életen át tartó tanulás programja“  Iskolák nemzetközi együttműködése Mi is az a Comenius?
TOVÁBBTANULÁS 2012 Felvételi eljárás a középfokú intézményekbe a es tanévre.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Barki Katalin Szombathely, május 4.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Jelentések Munkakezdő jelentések Időközi jelentések  Támogatási szerződés által meghatározott időpontokban és/vagy mérföldkövenként  Tartalma: az adott.
Comenius Comenius programokról általában Az egész életen át tartó tanulás Európai Uniós program egyik pályázati egysége: 1.Iskolai Együttműködések.
Az eEgészség program és az eEuropa - eHealth program proaktív egyeztetése, szakmai koordinációjának támogatása, projekt előkészítése Dr. Nagy Géza.
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
Színes világban élünk.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Az e-portfólió használati köre
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
Önéletrajzírástól a munkába állásig - gyakorlati tanácsok a szakképzett munkaerő és a munkáltatók eredményes találkozásához június 24.
SZTE BTK Spanyoltanár MA
Herstellung synthetischer Opale
Mi az opál? Az opál akár a nemesopálról, akár a tejopálról, faopálról vagy májopálról van szó, egyformán megszilárdult kovasavgél, több-kevesebb víztartalommal.
Mit tehet egy önfejlesztő iskola az idegennyelv- pedagógiai paradigmaváltás érdekében? XII. Önfejlesztő Konferencia „Magyar közoktatás az alapfoktól az.
Magyar Nemzeti Élelmiszer-technológiai Platform © Campden & Chorleywood Kht 1 Az MNÉTP megalakulása óta végzett tevékenységek A stratégia kidolgozása.
Iskolák határok nélküli együttműködése.
Határon átnyúló civil együttműködések Kulcsár Mária, Fórum Információs Központ, Somorja.
CAMPUS HUNGARY PROGRAM. A program célja A projekt a hazai felsőoktatási intézmények hallgatóinak, munkatársainak külföldi K+F, tanulmányi, operatív intézményi.
A Grundtvig akció pályázati lehetőségei Grundtvig 2 és 3.
Az OFA Kht. Civil Műhely Szakmai tanácsadás, információcsere, helyi és regionális foglalkoztatási partnerségek fejlesztése 1.Foglalkoztatási Civil Műhely.

1 Mit vártunk, mit kaptunk, mit remélünk ? Összeállította: Kálóczi Katalin projektvezető december 8. EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI.
A szaktanácsadó segítő szerepe
„Az ormokra nem hívják az embert, oda fel kell kapaszkodni!”
Szén-dioxid Nyomozók. energia-tudatosság projekt 8-14 éves diákok számára.
 Iskolák magatartása  Tanulók motiváltsága  Szülők elhivatottsága  Gyermekjóléti Szolgálatok, családsegítők, gyámok, nevelőszülők véleménye JULI.
FELVÉTELI, avagy hogyan jelentkezünk középiskolába
Gondolatok az MKE Kémiatanári Szakosztályának működéséhez Vezetőségújító taggyűlés március 8. Szalay Luca, ELTE Kémiai Intézet.
„Mérd az időt!” Csatlakozz az OMSZ és a KvVM programjához! „Meteoklub” – amatőr meteorológiai mérőhálózat kialakítása Előadó: dr. Szalai Sándor az Országos.
HEINNOVATE OECD-EU partnerségi projekt Magyarország részvételével, 2016 Kovács István Vilmos, ELTE PPK Felsőoktatási és innovációkutató csoport.
Középiskolai továbbtanulás 2016/17
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Introduction to Közgazdasági Politechnikum Hogyan pályázunk mi?
AZ IKSZ 50 ÓRÁJÁNAK INTÉZMÉNYI SZINTŰ TERVEZÉSE
Introduction to Közgazdasági Politechnikum Hogyan pályázunk mi?
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
"Comenius iskolai együttműködések városunkban "
A konferencia megszervezéséhez és lebonyolításához a támogatást a Nemzeti Kutatási és Technológiai Hivatal (NKTH), valamint a Kutatás-fejlesztési Pályázati.
Programjaink fizikából a es tanévben
Herstellung synthetischer Opale
Szakiskolai fejlesztési program
Gyker.uni-eszterhazy.hu A külső szakmai gyakorlatok adminisztrációját támogató rendszer használatának bemutatása EKE  Kutatáshasznosítási Iroda Gyakorlati.
Gyker.uni-eszterhazy.hu A külső szakmai gyakorlatok adminisztrációját támogató rendszer használatának bemutatása EKE  Kutatáshasznosítási Iroda Gyakorlati.
Előadás másolata:

Szintetikus Opál előállítása Nemzetközi iskolai együttműködés projekt Socrates az Európai Bizottság oktatást támogató programja Comenius 1 iskolai együttműködések Résztvevők: Georg-Kerschensteiner-Schule Müllheim Lycée d'enseignement général et technologique Louis Armand Mulhouse Berzsenyi Dániel Gimnázium Budapest

Területi elhelyezkedés Mulhouse Müllheim Budapest

Mi az opál? Az opál akár a nemesopálról, akár a tejopálról, faopálról vagy májopálról van szó, egyformán megszilárdult kovasavgél, több-kevesebb víztartalommal. A vízmennyiség elég tág határok között, 1-25%-ig változhat. Legtöbbször melegvizes oldatokból válik ki a kőzetek repedéseiben, esetleg átitatja a kőzetet vagy az útjába eső növényi részeket. Alapszíne fehér, de lehet kék, zöld, sárga, vörös, barna, sőt fekete is. Az alapszínből különböző színű foltok, ügynevezett lángok válnak ki, amelyek vörös, sárga, kék, ibolya, zöld színben izzanak.

Vállalt feladatok ( részlet a pályázati anyagból) Egyszerű vízben oldódó kristályok tenyésztése A kristályszerkezetek, kristályok geometriájának megismerése Kristályos anyagok tisztításának elmélete, gyakorlata Kristályosítás feltételeinek megfigyelése (pl.: pH függőség, hőmérséklet függőség) Vízben rosszul oldódó kristályok tenyésztése szilikagélben, mint pl.: kalciumtartrát, bórkő esetleg továbbiak A gyakorlatban megvalósított kristályosításnak és a nanométeres nagyságrendű amorf szilikátgolyók (mint az opál is) előállításának elméleti összehasonlítása.

Vállalt feladatok (folyt.) A projekt lépéseinek dokumentálása Multimédiás prezentációk és nyomtatott dokumentumok készítése, amelyek széleskörűen felhasználhatók, mint pl.: oktatásban közvetlenül, kémia tanítása módszertani szaklapban terjesztésre, tudományos érdeklődésűek számára középiskolai kémiai lapok-ban való megjelentetésre, internetes oktatásban (sulinet), diákkonferencián Tapasztalatcsere és kiértékelési célból partnertalálkozó szervezése Budapesten, illetve azon való részvétel külföldön

Megvalósítási terv: 2005 szept. Feladatok áttekintése Kapcsolatfelvétel az együttműködő iskolákkal (fórum létrehozása, stb.) 2005 okt. Elméleti felkészülés kezdete ( Mi az opál? Milyen ipari alkalmazása lehetséges a szintetikus opálnak? Kristálytan alapjai ) Tanári találkozó Müllheimban 2005 nov. Eszközbeszerzés A kristályosítás laboratóriumi alapműveleteinek gyakorlati elsajátítása ( szűrés, szárítás, keverés, extrakció, kristályosítás, Op. meghatározás, stb. )

Megvalósítási terv (folyt.) 2005 dec. Egyetemmel (ELTE) való kapcsolat felvétel Kristálytani kiállítás megtekintése (ELTE) 2006 jan. Kristálynövesztés vízben oldódó anyagok esetén febr. Vízben nem oldódó anyagok kristályosításának elmélete 2006 márc. Tapasztalatok összefoglalása az események folyamatos dokumentálása (fotók, beszámolók, stb.) alapján. ápr. A tapasztalatok nyilvánosságra hozatala (cikkek írása szaklapokba, honlapokon való megjelentetés, stb.) Külföldi diákképviselők fogadása (tapasztalat csere, iskolánk és Bp. bemutatása)

Elvárások a résztvevőktől 1: Általánosan Csoportmunkára való hajlandóság Feladatvállalási akarat Motiváltság Kitartási-képesség Megbízhatóság Pontosság

Elvárások a résztvevőktől 2: Szakmailag Készség és képesség a szóban forgó témában való elmélyülésre Egyéni hozzájárulás a projekt sikerességéhez (megfelelő aktivitás, ötletek, stb.) Részletes haladási napló vezetése A rendelkezésre álló időkeret maximális kihasználása

Amit a projekt a résztvevőknek nyújt Projekt megvalósítási tapasztalatok (előkészítés, feladatkiosztás, információszerzés, egyeztetés, módosítás, kiértékelés, kapcsolatépítés, publikálás) Szigorú munkafolyamatba való beletanulás, ami az iparban és a tudományos munkában egyaránt jellemző Tudományos megmérettetésre lehetőség Nyelvgyakorlást biztosít Más nemzeti- és munkakultúrába, valamint oktatási gyakorlatba való betekintés

Jó munkát!