1 A roma kisebbség iskolai helyzete Készítette: Keresztes Eszter Kommunikáció az egyetemen c. kurzus.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Rendszerszemléletű megközelítés az iskolai agresszió megelőzésében és kezelésében November 30. Ódry Színpad.
Advertisements

Témavezető tanár: Kerekes Noémi Készítette: Somogyi Ildikó
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az átalakuló tanárképzés és a pedagógiai szolgáltató rendszer kapcsolódási pontjai.
általános főig. helyettes
Alapinformációk az átmenetben nyújtott munkaerőpiaci szolgáltatásról Munkaerőpiaci szolgáltatás az iskola és a munkaerőpiac közötti átmenetben.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Tájékoztató az aktuális foglalkoztatási és képzési programokról.
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
Szatmárnémeti magyar nyelvű felsőoktatásának kialakulása és perspektívái Készült a Debreceni Egyetem Nevelés – és Művelődéstudományi Doktori Program keretében.
Új megközelítés - Anyaklubok Magyarországon Jónás Jánosné Szarvasi Fiatalok a Holnapért Egyesület április 3.
2011. április 15.OTDK Konferencia - ZSKF Bajomi Anna Zsófia Magyarország Iparvárosai - Kiutak a válságból.
MENEKÜLTEK INTEGRÁCIÓJA A MAI MAGYAR TÁRSADALOMBA ÁPRILIS 15. Készítette: Majer Zsuzsanna Konzulens: Kóbor Krisztina.
Közigazgatási kommunikáció
1 Oktatás és iskolázottság – nemi egyenlőtlenségek konferencia Az előadás címe: A hátrányos helyzetűek oktatásban való részvétele gender szempontból (különös.
1 Óvodapedagógiai konferencia Sopron, május.
Kormányszóvivői tájékoztató 1 A társadalmi bűnmegelőzés nemzeti stratégiája 115/2003. (X. 28.) OGY határozat. Cselekvési program 1009/2004. (II. 26.) Korm.
A nők és férfiak közötti társadalmi egyenlőség november 11.
Roma Központ Nagykanizsa Magyar-Horvát Szakértői Akadémia szeminárium
A pályaválasztási szakemberek kompetenciái
Kommunikáció az egyetemen hallgatói konferencia Pécs, április 26.
Tanulási partnerségek kezdeményezése A NYITOK hálózatfejlesztési program bemutatása Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért június 22.
1 Civil részvétel és szerepvállalás A helyi és térségi együttműködés lehetőségei és korlátai Rajnai Gábor Országos Területfejlesztési Civil Egyeztető Fórum.
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
Ahány gyermek, annyi út „A bolondság és a zsenialitás közötti távolság csak sikerben mérhető” Gönczi Károly.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
A civil szervezetek helye a helyi közösségekben különös tekintettel a társadalmi kirekesztés elleni küzdelemre, az esélyegyenlőség biztosítására.
Megközelítésmódok a tanári kompetenciák leírására
A Varga Tamás Általános Iskola és az SZTE Neveléstudományi Intézet együttműködése a TAMOP pályázat keretében Fejes József Balázs
Pécs Telep-programok Tenczer tamás EMMI SZÜTFFÁT.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
MELEGSÉG ÉS MEGISMERÉS – EGY INNOVATÍV, ÉRZÉKENYÍTŐ ISKOLAI PROGRAM TOVÁBBFEJLESZTÉSE PROJEKTAZONOSÍTÓ : NCTA M1.
A MAGYAR ORSZÁGOS KORCSOLYÁZÓ SZÖVETSÉG ÉS AZ EGYETEMI SPORT.
Nemzetközi civil pályázati lehetőségek
Példa egy ppt prezentációhoz
A kistérségi koordinátorok roma integrációs feladatai
Az országos mérések megújult rendszere
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Javaslatok a következő tanodaciklusra Szűcs Norbert Motiváció Oktatási Egyesület.
A munkahelyi diszkrimináció
A Bologna-folyamat hatása az ifjúság munkaerő-piaci helyzetére
Jelenkori társadalmi problémák és konfliktusok Tantárgyfelelős: Dr
„I. Alternatív finanszírozási stratégiák” Sopron, október 3.
Faj, Nemzet, Etnikai csoport, Kisebbségek Tantárgyfelelős: Dr
Belépés a felsőoktatásba: nemzetközi tendenciák Jelentkezési tendenciák kutatás – műhelykonferencia június 16. Kasza Georgina.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Egészségesek a roma nők?
1 A foglalkoztatáspolitika ösztönző elemei, a szolgáltatások szerepe Munkaerő-piaci Műhely Konferencia Pécs november 20. SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM.
Az esélyegyenlőség elvének érvényesülése az oktatáspolitikában EMBERI ERŐFORRÁSOK MINISZTÉRIUMA KÖZNEVELÉSÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG Pölöskei Gáborné helyettes.
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
KÖZÖSSÉGI KONFLIKTUSKEZELÉS ÉS ESÉLYTEREMTÉS „ÉLHETŐ TELEPÜLÉS EGYENLŐ ESÉLYEKKEL” MANORKA KONFERENCIA IVÁNYINÉ SZABÓ ANDREA.
TÁMOP /1-A : Integrált terepképzési modell kialakítása a szociális szakemberek képzése során Projektindító konferencia szeptember.
A köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertani megújítása
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
SZAKEMBERKÉRDÉS AZ ÉPÜLETGÉPÉSZETI SZAKKÉPZÉSBEN
Budapesti tanárok migrációs nézetei
Kóródi Miklós Autonómia Alapítvány
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Norvégiai szakmai út október
Korai iskolaelhagyás és társadalmi következményei
Készítette: Farkasné Veres Edina
A évi kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Tájékoztató Az EFOP VAN HELYED
Mobilsuli program a Mobkom X Egyesülettel
Előadás másolata:

1 A roma kisebbség iskolai helyzete Készítette: Keresztes Eszter Kommunikáció az egyetemen c. kurzus

2 Az előadás felépítése: iskolázottsági adatok felsőoktatásban való részvétel a hátrány okai megoldási kísérletek

3 Az iskolázottsági adatok:

4 Felsőoktatásban való részvétel: Társadalomtudomány26 Természettudomány7 Művészetek6

5 A hátrány okai: a rossz szociális helyzet a cigánysággal szembeni előítéletek iskolán belüli szegregáció alkalmazott pedagógiai módszerek alkalmatlansága a pedagógusok esetenkénti negatív attitűdjei identitás hiánya

6 Megoldási kísérletek: Oktatási Minisztérium részéről:  szegregációellenes jogalkotás  integrációs pedagógiai programok  finanszírozási konstrukciók

7 Megoldási kísérletek: Civil szervezetek részéről  Faodú program (Faág Baráti Kör Egyesület)  alulról szerveződő civil szervezetek munkája

8 Oktatási modellek Európában: „integrált megközelítés” (Írország) „megnyújtott iskolai nap” (Hollandia) „Head Start” (USA) „Rövidtávú Középfokú Szakirányú Képzés” (Hollandia)

9 Köszönöm a figyelmet!