1 A roma kisebbség iskolai helyzete Készítette: Keresztes Eszter Kommunikáció az egyetemen c. kurzus
2 Az előadás felépítése: iskolázottsági adatok felsőoktatásban való részvétel a hátrány okai megoldási kísérletek
3 Az iskolázottsági adatok:
4 Felsőoktatásban való részvétel: Társadalomtudomány26 Természettudomány7 Művészetek6
5 A hátrány okai: a rossz szociális helyzet a cigánysággal szembeni előítéletek iskolán belüli szegregáció alkalmazott pedagógiai módszerek alkalmatlansága a pedagógusok esetenkénti negatív attitűdjei identitás hiánya
6 Megoldási kísérletek: Oktatási Minisztérium részéről: szegregációellenes jogalkotás integrációs pedagógiai programok finanszírozási konstrukciók
7 Megoldási kísérletek: Civil szervezetek részéről Faodú program (Faág Baráti Kör Egyesület) alulról szerveződő civil szervezetek munkája
8 Oktatási modellek Európában: „integrált megközelítés” (Írország) „megnyújtott iskolai nap” (Hollandia) „Head Start” (USA) „Rövidtávú Középfokú Szakirányú Képzés” (Hollandia)
9 Köszönöm a figyelmet!