Összehasonlító pedagógia

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Esélyt az esélyteleneknek
Advertisements

Migránsok társadalmi beilleszkedése együttműködéssel
Neveléselmélet, nevelésfilozófia
EUROSTUDENT V A felsőoktatás szociális dimenziója Kiss László Educatio Nonprofit Kft.
Digitális kompetenciák a pedagógusképzésben Jelli János Apor Vilmos Katolikus Főiskola (HU) Námesztovszki Zsolt Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző.
Széchenyi István Gimnázium Nyitott nap negyedikeseknek november 27.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
Előadás felépítése Fogalmi meghatározás A felnőttképzés/oktatás célja
Bemutatkozik a Nagykapos és Vidéke Társulás
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
Anyanyelvi mérések Magyarországon Oktatás és foglalkoztatás – Versenyképes gazdaság Magyarországon a XXI. században Szeged, Molnár Edit Katalin.
Az integrált oktatás modellje Nahalka István Egyetemi docens
„Alacsony státusú szakok” – Kísérlet a diplomák munkaerő-piaci értékkülönbségeinek alternatív magyarázatára Kiss László Projekt megnevezése: Felsőoktatási.
TIMSS 2007.
MTA - SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport XIII. Országos Neveléstudományi Konferencia Eger, november 7-9. A természettudományos tudás és alkalmazásának.
1 Tudás és/vagy kompetenciák? Végzős hallgatók részvétele a felnőttoktatásban Ábrahám Katalin – Tőzsér Zoltán Debreceni Egyetem Nevelés-és művelődéstudományi.
Benchmarking.
Történelemdidaktika. I. A történelemtanítás általános kérdései Dr
Pordány Sarolta: Ph.D. kutatásindító
Középfokú képzés Magyarországon Nagy Mária szerk. (2003): Mindenki középiskolája. Országos Közoktatási Intézet, Bp.
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
Összehasonlító politikatudomány. 3 egymással összefüggő elem Más országok berendezkedésének izolált tanulmányozása – angolszász kultúra – így csak implicit.
Régióközi tudáshálózatok minőségének hatása a kutatási teljesítményre Sebestyén Tamás és Varga Attila.
Lázár László ÉRTÉKEK ÉS MÉRTÉKEK A vállalati erőforrás-felhasználás leképzése és elemzése hazai üzleti szervezetekben.
SZINTEK ÉS SZEMPONTOK AZ EURÓPAI FELSŐOKTATÁSI TÉRSÉGBEN Előadás a Felsőoktatási Kutatóintézet és az Oktatásügyi Közvetítői Szolgálat „Felsőoktatási konfliktusok”
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
1 Felsőoktatási jelentkezés A szeptemberben induló felsőoktatási képzések jelentkezői Forrás: Educatio Kht. – OFIK, Felvi.hu
Iskolai könyvtárak külföldön. Kezdetben közös fejlődés  USA és Európa – sz. közös fejlődés a közművelődési könyvtárakkal Németország, Dánia, Franciaország,
A kerettantervek fejlesztése
ANDRAGÓGIATÖRTÉNET.
A képzett szakemberekért HEFOP központi program „ KORSZERŰ FELNŐTTKÉPZÉSI PROGRAMOK KIDOLGOZÁSA ÉS ALKALMAZÁSA” Záró rendezvény MEGNYITÓ.
A világgazdasági régiók növekedése (előző év = 100)
A moduláris szerkezet szervezési problémái az iskolai rendszerű és az iskolarendszeren kívüli képzések esetén Tóth Lászlóné Vitaindító.
Kémia szakmódszertani kutatások a Debreceni Egyetemen Tóth Zoltán.
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
Eljárás fajták a környezeti hatásvizsgálati és az egységes környezethasználati engedélyezési eljárás alá tartozó tevékenységek szerint.
A „soft law” hatása az oktatás és képzés szabályozására az európai integráció tükrében dr. Várnagy Péter egyetemi docens PTE FEEK.
A tanári munka és foglalkoztatás indikátorai nemzetközi tükörben Imre Anna Oktatáskutatási és Fejlesztési Intézet november.
MESF Dr. Baráth Etele és Parti Zoltán/Magyar Kajak-kenu Szövetség.
Pedagógusok egy nemzetközi tanárvizsgálat (OECD TALIS) tükrében
Megjegyzések az Országos képesítési keretrendszer első–negyedik szintjének vitaanyagához Horváth Zsuzsanna — Ütőné Visi Judit Oktatáskutató és Fejlesztő.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A közoktatás és az OKKR Dr. Horváth Zsuzsanna és Ütőné Dr. Visi Judit Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet.
Andragógia Kraiciné Dr. Szokoly Mária (2004): Felnőttképzési módszertár. Új Mandátum Könyvkiadó, Budapest Összeállította: Marton Eszter.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Belépés a felsőoktatásba: nemzetközi tendenciák Jelentkezési tendenciák kutatás – műhelykonferencia június 16. Kasza Georgina.
BUDENZ JÓZSEF ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM Oktatási modellünk, továbbtanulási eredményeink 2014/2015. tanév.
4 éves általános tantervű képzés 4 éves, emelt szintű angol nyelvi képzés 5 éves, magyar-német két tanítási nyelvű képzés 4 éves emelt szintű kommunikáció.
A pedagógia mint tudomány Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens.
Szakmai tanulmányút NORVÉGIA ( – ) A bemutatót készítette: Dr. Csermák Károly Ph.D.
Norvég Oktatási és Kutatási Főigazgatóság - Megyei Önkormányzat Oktatási Hivatala - Városi Önkormányzat Oktatási Hivatala Intézményfenntartói rendszer.
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
A magyarországi pályatanácsadók kompetenciajegyzékének összeállítása és harmonizálása az európai standardokkal Kutatási beszámoló Előadó: Fejér Noémi 2009.
Csapó Benő SZTE Neveléstudományi Intézet MTA-SZTE Képességfejlesztés Kutatócsoport A PISA céljai, tudományos alapjai.
Írország, Dublin november Kontra Éva Széchenyi István Idegenforgalmi, Vendéglátóipari Szakképző Iskola és Kollégium Kecskemét, Nyíri út 32.
Miért jönnek Magyarországra más országokból a tanulni vágyók?
Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben
Általános kerettantervű képzés emelt szintű biológia oktatással
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
A szakiskolai képzés és az érettségi követelmények
Langerné dr. Buchwald Judit Pannon Egyetem Neveléstudományi Intézet
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
KÖZOKTATÁSI VEZETŐ III. szemeszter
Készítette: Werb Józsefné Regionális konferencia: KECSKEMÉT Külföldi tanulmányút: Mérés-értékelés fejlesztési terület NORVÉGIA OSLO október 14 -
Előadás másolata:

Összehasonlító pedagógia

Fogalma Az összehasonlító pedagógia a neveléstudományok közé tartozó tudomány, mely oktatási jelenségeket és tényeket vizsgál, az oktatási környezettel való kapcsolatukban. összehasonlítja az eltéréseket és megegyezéseket két vagy több régióban,országban, kontinensen abból a célból, hogy megértsük a jelenségek egyedi karakterét az adott oktatási rendszerben, megtaláljuk az általánosítható jegyeket az oktatás javításának érdekében

Az összehasonlítás szempontjai Geográfiai szempontok Gazdaságpolitikai szempontok Háttérváltozók - nemzeti hovatartozás - életkor - nem - vallás -szociális státus

Funkciói Idiografikus funkció: egyedi jellegzetességek keresése és leírása az egyes országok oktatásában Meliorisztikus funkció: a legjobb modell keresése egy oktatási probléma megoldási változatainak összevetésével Evolucionisztikus funkció: a fejlődés irányainak meghatározása különböző országok oktatáskorszerűsítési törekvéseinek elemzésével

Módszerei - esettanulmány -problémacentrikus összehasonlítás -fejlődésvizsgálatok - folyamatelemzések

Kutatási területei napjainkban munkaerőpiaci igények és oktatás multikulturalizmus integráció felnőttoktatás, permanens nevelés távoktatás bevándorlók oktatása iskolai teljesítmények összehasonlítása tantervek összehasonlítása

Az iskolai teljesítmények összehasonlítása IEA (International Association for the Evaluation of Educational Achievement) vizsgálatok Területetei: - olvasásmegértési, - matematikai - természettudományos tudás vizsgálata nemzetközi összehasonlításban

Szervezetei Comparative and International Education Society (1956) Comparative Education Society in Europe (1961) World Council of Comparative Educational Societies (1970)

Az összehasonlító pedagógia jelentősége „Az oktatás európai dimenziója” az eredmények és hiányok felmérése adaptáció vagy elutasítás?

OKTATÁSI RENDSZEREK

CSEH KÖZTÁRSASÁG Decenrtalizált oktatási rendszer Iskolakötelezettség: 6-15 éves korig Óvoda: 3-6 éves kor Általános iskola: 6-15 éves kor Középiskola: 14-18 éves kor (10-18; 12-18) Érettségi vizsga Egyetemi képzés - kétszintű 3+2 Szakképzés Felnőttképzés- távoktatás

Nagy Britannia Decenrtalizált oktatási rendszer Iskolakötelezettség: 5-16 éves korig Óvoda: 2-5 éves kor Alapfok: 5-11 éves kor Középfok: 11-16 éves kor Egységes középiskolai záróvizsga (GCSE) Továbbtanulásra felkészítő tagozat 16-18 éves kor Érettségi vizsga (GCE) általános jellegű (GNVQ) szakmai jellegű

Amerikai Egyesült Államok Decenrtalizált oktatási rendszer Iskolakötelezettség: 5-16 éves korig Óvoda: 3-6 éves kor Alapfok: 6-11 éves kor Középfok: alsó szint: 11-14 éves kor felső szint: 14-17 éves kor Általános jellegű Érettségi

Franciaország Decenrtalizált oktatási rendszer Iskolakötelezettség: 6-14 éves korig Első szint Óvoda: 2-6 éves kor Alapfok: 6-11 éves kor Második szint Alsó középfok: 12-14 éves kor Felső középfok 15-18 éves kor Érettségi vizsga - gazdasági; természettudományi; irodalmi jellegű