Közgyűlés - 2010. május 20. A gépjármű-kereskedelem gyakorlati tapasztalatai és hatásai avagy inkább nézzük meg, hogy is állunk.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A magyar vállalkozások üzleti helyzete területi metszetben és a válságra adott reakciók Czibik Ágnes (GVI) MKIK Gazdaság- és Vállalkozáskutató.
Advertisements

A Nemzeti Iskolagyümölcs-program jelentősége – hazai gyakorlatok, értékelés Dr. Feldman Zsolt agrárgazdaságért felelős helyettes államtitkár Budapest,
© GfK 2013 | Fogyasztói Bizalom Index | III. negyedév1 Fogyasztói Bizalom Index III. negyedév szeptember.
Állóeszköz-gazdálkodás
A kenőanyag igazi szerepe a márkakereskedés életében Varsányi Gyula GÉMOSZ konferencia Győr, május 16.
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
Dr. Csermely Tibor GÉPJÁRMŰBIZTOSÍTÁSI HELYZETKÉP
Mi jellemző a magyar autóipari beszállítók helyzetére napjainkban?
A TERMÉKÉLETCIKLUS-KONCEPCIÓ
1 „ Gazdasági kihívások 2009-ben ” Dr. Hegedűs Miklós Ügyvezető GKI Energiakutató és Tanácsadó Kft. Dunagáz szakmai napok, Dobogókő Április 15.
Nemzeti Közlekedési Stratégia kialakítása Magyarországon Szűcs Lajos, főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Infrastruktúra Főosztály.
A gazdaságfejlesztés jelentősége a települések és a térségek megélhetése és életben maradása szempontjából Az önkormányzatok működési és beruházási költség.
Gazdasági várakozások, a kis- és közepes vállalkozások helyzete Makó Ágnes – Tóth István János MKIK GVI Korrekt Partner Védjegy második ünnepélyes díjátadása.
A befektetési környezet
2 A biztosítási piac 2013 első félévében 5,15%-ot nőtt (436 milliárdos díjbevétel)..
Minőségmenedzsment alapelvek
Tévhitek és tények a részvénybefektetésekkel kapcsolatban Jaksity György, a BÉT Igazgatósága elnökének sajtótájékoztatója.
NFT I NFT II Hosszú távú cél: az életminőség javítása Általános cél: Az EU átlaghoz viszonyított jövedelmi különbségek mérséklése specifikus.
Vállalatok pénzügyi folyamatai
Üzleti megoldás nemcsak üzletembereknek !. Mit kell tudnod és mit kell mondanod ? - Milyen érvek vannak az elkezdés mellett. - Hogy épül fel, az üzleti.
A vállalkozások környezete
Kapun kívüli logisztika A nagy kihívást egyre inkább az jelenti, hogy: -mely csatornákon (beszállítókon) keresztül, milyen költséggel és feltételekkel.
1 A magyar gazdaság helyzete, perspektívái 2008 tavaszán Dr. Papanek Gábor Előadás Egerben május 7.-én.
Vállalkozások pénzügyi-számviteli mutatói
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Mennyire gátolja a vevőkockázat magyarországi mértéke a gazdasági növekedést? 300 Mrd Ft a tét évente Előadó: Felfalusi Péter ügyvezető.
4000 körüli vállalkozás, - ennek 80%-a mikro-vállalkozás (10 főnél kevesebb foglalkoztatott), - 15%-a kisvállalkozás (10-49 fő foglalkoztatott) 100 ezer.
Helyzetértékelés és kérdésfelvetések dr. Oszkó Péter november 14.
Az MNB hitelezési felmérésének aktuális eredményei IV. negyedév*
Inflációs Jelentés február elemzői fórum Kovács Mihály András.
Stabilitás és növekedés: lehet-e egyszerre? Király Júlia Forint, Válság, Államadósság Konferencia március 8.
Az MNB inflációs előrejelzésének szakmai háttere Hamecz István ügyvezető igazgató október 18.
A külföldi működő tőke szerepe a magyar gazdaságban avagy Mit adtak nekünk a Rómaiak? Havas István Amerikai Kereskedelmi Kamara, elnök Közgazdász Vándorgyűlés.
Felügyeleti prioritások 2009-ben február. Stratégia és prioritások  A prioritások szerepe a stratégiai gondolkodásban: - erőforrások összpontosítása.
A könyvvizsgálói szakma kihívásai a válság tükrében dr
A költségvetési intézmények feltételrendszereinek változása recessziós gazdasági környezetben, egy felsőoktatási intézmény szemszögéből Mag Zoltán Debreceni.
A közúti fuvarozás helyzete Napi Gazdaság Konferencia Karmos Gábor - főtitkár.
Vállalatok pénzügyi folyamatai
Cím Petz Raymund, kutatásvezető december 6. Az üzleti és lakossági felmérésekből származó „sentiment” indikátorok.
Határon átnyúló együttműködések – a KKV-k hálózatépítésének egy lehetősége Előadó: Firtl Mátyás általános alelnök Győr-Moson-Sopron Megyei Önkormányzat.
A munkaerő-piaci helyzet a Nyugat-Dunántúli Régióban IPA Szakértői Akadémia Harkány
A minősítés és a standardok szükségessége a civil szektorban Szekér András „Bizalom és átláthatóság a civil szektorban” konferencia.
Amiről szégyenlősen nem beszélünk korrupció és árverseny Korrupció, kiváltó okok, következmények és azok hatása a kereskedő és az importőr piacára. A felhozott.
A márkakereskedések jövőképe Honnan jöttünk, hová tartunk?
Az AutoCarma Zrt. megalakulása avagy a koncentráció megállíthatatlan… Gémosz konferencia november 20.
Márkakereskedői eredményesség változása (trendek)
CÉGFINANSZÍROZÁS- ENERGIAKÖLTSÉGEK Gémosz konferencia Csiki-Bege Lajos
Republikon november 24. P alócz Éva A magyar gazdaságpolitika mozgástere a válság után Republikon november 24. P alócz Éva KOPINT-TÁRKI Zrt.
Nyereség, fedezetei pont fedezeti hozzájárulás
AZ ÉGHAJLATVÁLTOZÁS VESZÉLYE ÉS A HAZAI KLÍMAPOLITIKA Szabó Imre miniszter Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium február 27.
Jankuné Kürthy Gyöngyi AKI, Élelmiszerlánc Elemzési Osztály
Magasszintű automatizált marketing megoldások az e-kereskedelemben
1 Gyarapodó Köztársaság Növekvő gazdaság – csökkenő adók február 2.
Az NHP második szakaszának eredményei és kilátásai
Megszorítások, reformok, versenyképesség – Magyarország 2006.
Mire jók az üzletben díjak? László Géza. Díjak a világban Mi alapján?  Tényalapú díjak  Értékelés alapján kiosztott díjak  Garancia díjak Ki adja?
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Hogyan, és miért gondolkozzunk vállalkozóként rendszerben az üzleti tervezés során és a gyakorlatban? „Ötletből pénzt”
EURÓPAI AUTÓSZERVIZEK MAGYARORSZÁGI EGYESÜLETE
AKTUÁLIS KÉRDÉSEK A komplex feltételrendszer megváltozása hagyományos problémáról - problémára szemléletmód felváltása a műszaki, gazdasági és egyéb feltételek.
Az árképzés szempontjai
Gazdasági és pénzügyi kilátások Auth Henrik MNB alelnöke február 2.
LNG lehetséges import beszerzési forrásai. A világ LNG piaca 2015-ben a globális nemzetközi LNG kereskedelem volumene elérte a 244,8 millió tonnás értéket,
Hagyományos húsvéti húságazati helyzetkép (a prezentáció az AKI és a KSH adatainak felhasználásával készült) Változatlan stagnálás? avagy Történt-e.
G YŐR M EGYEI J OGÚ V ÁROS adó- és gazdaságpolitikája Nagy Tamás Gazdálkodási Főosztályvezető Győr Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Győr, 2016.
Pogány András stratégiai igazgató
Vállalati terv bemutató
A foglalkoztatáspolitika jövője az Európai Unióban
Márkakereskedői helyzetkép
Előadás másolata:

Közgyűlés május 20. A gépjármű-kereskedelem gyakorlati tapasztalatai és hatásai avagy inkább nézzük meg, hogy is állunk

Amiről már 2008 végén is beszéltünk Véglegesen lezárult egy korszak. Fel kell készülnünk egy újra! Okulni kell a hibákból! Mindenkinek! Le kell számolni az illúziókkal! Magunknak kell megoldanunk a problémáinkat. A fogyasztói szokások átalakultak, de a kereskedelem rendszere is jelentős változások előtt áll.

Új szgk. eladások / Év /jan-március -76,5% / 4 év -43,9% / ’08-’09 -54,6% /’09-’10 A helyzet számokban Nesze neked piacgazdaság!

Új autó eladási prognózisVásárlóerő alakulása 2008/2009 ? 2010-ben talán már nem csökken tovább a GDP A GDP csökkenése ellenére is inflációs hatás volt jellemző A közigazgatás szükséges átalakítása rövid távon negatív hatással lesz a munkanélküliségre A gazdaság szerkezeti átalakítása éveket igényel A vásárlóerő lassan nő, de az új gépkocsi eladások eladása várhatóan csak 5 év múlva közelíti a korábbi erős évek szintjét. …és a kilátások Hosszú évekig tartó kilábalás. Sajnos nem mindenkinek.

A jövedelmezőség kérdése Meghatározó külső tényezők az értékesítés területén: Belföldi piac drámai csökkenése Fizetőképes kereslet, fogyasztói bizalom, konjunktúraindex alakulása Export eladások visszaesése Hitelfeltételek szigorodása Hitelkihelyezések progresszív csökkenése (arányaiban és volumenében is)

A hiteljutalékok leépülése katasztrofális hatással bír a márkakereskedések rentabilitására. A hiteljutalék a gyakorlatban az árrés volumenét korrigáló, illetve a kedvezményeket kompenzáló forrásként funkcionált. Nem ritkán 100%-os fedezeti mértékben!!! A hitelkihelyezések alakulása A végső csapás

Mi várható a gk. finanszírozás területén? Pro és kontra A volumen jelentős növekedése csak a finanszírozási piac helyreállását követően várható. Ez jelenleg kétszeresen is nehéz feladatnak tűnik. A márkakereskedő pozíciói jelentősen át fognak alakulni - Az új jogszabályok hatása - Hiteljutalékok csökkenése, kifizetések ütemezése - Tevékenység közvetlen költségeinek emelkedése - Adminisztráció és a kötelezettségek növekedése - Rizikófaktor - Direkt hitelezés tendenciája

es piachoz méretezett infrastruktúra Magas működési költségek, melyek nem csökkenthetők a forgalom csökkenésével arányosan A márkakereskedői hálózatok eladósodottsága, és az ebből fakadó kötelezettségek Készletek, illetve a készletfinanszírozás magas költségei Működési költség fedezetét sem biztosító alap árrések, szigorú bónusz-feltételek A marketingköltéseket és a promóciók támogatását is érintő importőri elvárások Finanszírozási kampányok csökkentett hiteljutaléka Gyári elvárások, követelmények vonzatai A csökkent volumen (és az eladósodottság mértéke) okán a teljes árrés, és a maximális bónusz sem tűnik elegendőnek az üzletág rentabilitásához! Ráadásul nincsenek tartalékok! Még mindig a jövedelmezőségről Meghatározó belső tényezők az értékesítés területén:

A kereskedelem jövedelmezőségének javítása elengedhetetlen a rentábilis működéshez Súlyos probléma a tőketartalék hiánya A gazdasági válság okán jelentősen csökkentek a jelzálog alapjául szolgáló fedezeti értékek A járulékokkal növelt jelzálog-terhek nem teszik lehetővé további – a kötelezettségek teljesítését célzó – források bevonását A forint árfolyamának ingadozása továbbra is kockázati tényező A likviditás fenntartásához szükség van az importőrök, finanszírozók együttműködési szándékára is Likviditási problémák 2010-ben további romlás várható

A felértékelődött flotta értékesítésről Problémák, illetve nehézségek a rendszerben Az eladások támogatása alapvetően a kiskereskedelmi árrés rovására történik Rendkívül erős alkupozíció a flotta-vásárlók részéről Költségei jellemzően magasabbak, vevőszolgálatból származó bevételei fajlagosan alacsonyabbak a privát eladásoknál A volumenek gyakorta nem kompenzálják a kedvezményeket A visszavásárlási kötelem lehetőség, de komoly rizikófaktor is Esetenként bónusz sem jár utána Van, hogy csak átadási árat kap a márkakereskedő + egy gondolat a flottakezelésről…

Stabilizáció - Gazdálkodás racionalizálása - Erőforrások optimalizálása - Volumen maximalizálása Hatékonyság növelése Stratégiai partnerség az importőrökkel Finanszírozás Jövedelmezőség javítása - Stratégiai együttműködés az alapoktól - Tapasztalatok folyamatos megosztása - Együttműködés koordinálása - Ügyfélfinanszírozás - Készletfinanszírozás - Válságkezelés - Szakmai munka minőségének javítása - Marketing koncepció újragondolása - Promóciós gyakorlatok felülvizsgálata - Improduktív folyamatok csökkentése - Információ áramlás javítása Út a stabilizáláshoz Stratégiai célok és eszközök

Alapvető kérdések az importőrök irányába: hogy prioritást ad-e a márkakereskedői hálózata fenntartható- ságának, illetve a hálózata által képviselt erő és érték megőrzésének? hogy stratégiájában a jelenre vagy elsősorban a jövőre koncentrál?

Új gk. kereskedelem rendszerének átalakulása Meddig tartható a jelenlegi struktúra?

A fogyasztói szokások is változnak A hazai piac sajátosságai. Igények, és látszólagos ellentmondások Tudatos fogyasztói magatartás, kontra export tapasztalatok Tovább növekvő elvárások, amihez egyre több lehetőség/eszköz áll a fogyasztó rendelkezésére A marginalizálódott piacon egyre kevesebb az esély a gyári „támogatások” fenntartására!!! Mindezek a márkakereskedői jövedelmezőség ellen hatnak. Ennek okán: sokkal megfontoltabb stratégiára, racionális alapokon nyugvó üzleti gyakorlatra hatékonyabb marketing kommunikációra van szükség a túléléshez, a fennmaradáshoz! + egy gondolat a szerviz-bevételekről…

A megtévesztő látszat Itt van már a kánaán? ,3 millió4,5 millió4,9 millió Forrás: JATO Dynamics 3 millió Ft alatt 8 millió Ft felett 3 – 5 millió Ft között 5 – 8 millió Ft között Új gépkocsi átlagára alakulása:

Kapcsolat a vevővel A szolgáltatások teljessége a követendő példa Új autó Szolgáltatás Beszámítás Biztosítás Finanszírozás A szolgáltatások komplexi- tása mellett egyre nagyobb jelentősége lesz a szakosodásnak. ! Forrás: IMB-Gruppe

10 évvel ezelőtt az autóvásárláskor a kereskedői hálózat volt a második legfontosabb befolyásoló tényező 3 éve az autóvásárláskor az internet volt a negyedik legbefolyásosabb tényező Napjainkban az internet az elsőszámú információgyűjtő hely az autóvásárlás előtt A fogyasztói szokások/elvárások átalakulásáról Az IMB-Gruppe európai felmérése alapján

A vevők több mint 70%-a az interneten készül fel a vásárlásra. Ez teljesen megváltoztatja a vevői vásárlás logikáját. A vevők többet tudnak, és nagyobbak az elvárásaik! Napjainkban a lehetséges vevők öt-hat márka honlapjára látogatnak el...és ennek eredményeképpen csupán átlagosan 1,5 bemutatóterembe térnek be. Arra a kérdésre, hogy ajánlatkérésére milyen gyorsan vár választ, A fogyasztói szokások/elvárások átalakulásáról Az IMB-Gruppe európai felmérése alapján 89% 39% 24 óránál 4 óránál rövidebb időt jelölt meg.

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!