Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Márkakereskedői eredményesség változása (trendek)

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Márkakereskedői eredményesség változása (trendek)"— Előadás másolata:

1 Márkakereskedői eredményesség változása (trendek)
Kovács Zoltán Porsche Hungaria Kereskedelmi Kft. Kereskedői Pénzügyi Tanácsadás (Business Management) Divízióvezető

2 Importőr / márkakereskedői üzleti jelentési rendszer
Negyedéves Üzemi Jelentés (BAB, Dealer Composit) Havi jelentések (magyar struktúra, mérlegadatok is) Vevőszolgálati jelentések (havi) Éves beszámolók Automatikus feldolgozás lehetősége Adatok 2003 óta (széles kört ekkor érte el) Egyedi kalkulációk Megtérülési tervek (Musterkostenrechnung)

3 Importőr / márkakereskedői üzleti jelentési rendszer
Negyedéves Üzemi Jelentés (BAB, Dealer Composit) Havi jelentések (magyar struktúra, mérlegadatok is) Vevőszolgálati jelentések (havi) Éves beszámolók Automatikus feldolgozás lehetősége Adatok 2005 óta (széles kört ekkor érte el) Egyedi kalkulációk Megtérülési tervek (Musterkostenrechnung)

4 Bevétel és eredményváltozás

5 Árbevétel és fedezet-struktúra 2008
Negatív !!!

6 Újautó üzletág eredményesség változása

7 Költségstruktúra és változásai

8 Várható veszélyforrások (1)
Likviditási válság Eredményességi válság Okai: Kereslet (és piac) csökkenés (előzmény: túlfűtött piac) Banki / hitelintézeti / biztosítói problémák -> szigorítás Alacsony rentabilitás az autókereskedelmi üzletágban Befektetői érdeklődés csökkenése Árfolyam volatilitás Alkalmazotti elégedetlenség (teljesítménybérezés)

9 Várható veszélyforrások (2)
Reakciók a válságra: Importőri szigorítások Banki szigorítások Portfolió átvizsgálása Kereskedői finanszírozás Hitelek átstruktúrálása Hitelek újrakötése Már kifizetett előlegek felülvizsgálata Ügyfélhitelek Ügyfelek Kisebb kereslet, nagyobb dominancia Hiteles vásárlások aránya csökken Hatóságok (adószigor, adóváltozások (REGA, Cégautó) )

10 Válasz a veszélyekre Szigorú likviditás management (követelés-management) Költséghelyenkénti eredményesség ellenőrzés Nyereséges üzletágak preferálása Importőri kapcsolatok optimalizálása Egyéb beszállítók felé határozott fellépés Finanszírozási struktúra átgondolása Dolgozói hatékonyság mérése, létszám-felülvizsgálat Eredményorientált bérezési rendszer, esetleg Cafetéria Szigorú készletmanagement Autópark és használatának felülvizsgálata


Letölteni ppt "Márkakereskedői eredményesség változása (trendek)"

Hasonló előadás


Google Hirdetések