MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP 2.2.3-07/1-2F-2008-0008 MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE 2010. JANUÁR 29. 12.30.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az Európában élő körülbelül 10–12 millió roma közül sokan naponta szembesülnek az előítéletekkel, a tolerancia hiányával, a hátrányos megkülönböztetéssel.
Advertisements

A pedagógusok munkaidő beosztása
TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F pályázat október 2. TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F
A kiemelt projekt tapasztalatainak hasznosítása „Tett - Program az áldozatokért és tettesekért” nyitókonferencia december 16. Siófok Lénárd Krisztina.
Ifi István ügyosztályvezető november 2 4. Esélyegyenlőség a fővárosi TISZK-ekben.
Fancsalszki Éva projektmenedzser TÁMOP-2.4.3/A-09/ Június 07.
Humán TISZK PR, marketing munkacsoport. TÁMOP /1-2F
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Az iskolai szociálismunka
Beszámoló a fenntarthatósági időszakban végzett feladatokról TÁMOP – 2.2.3–07/1–2F–2008–0008 „Mércénk az ember” Bókay János Humán Szakközépiskola.
Dobbantó program. Kik vesznek benne részt? Országosan 15 iskola Tervezett: 22.
Napköziotthonos Óvoda Jánkmajtis
A hátrányos helyzet kezelésének középiskolai modellkísérletei Vályi Péter Szakképző Iskola és Kollégium Tamási június 4.
TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F pályázat június 30. TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
„SZAKMÁVAL AZ ÉLHATŐBB JÖVŐÉRT”
TÁMOP A „Lépéshátrány nélkül” hasznosítható végzettség megszerzésének támogatása c. pályázat
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Mobil: (30) Cím: 4100 Berettyóújfalu, Széchenyi u. 13.
Az állást kereső kerületi lakosoknak nyújtott szolgáltatások a Baross utcai munkaügyi kirendeltségen és a Kesztyűgyári állásbörzéken Szakmai gyakorlat.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
Szeretettel köszöntjük a TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai szakmai fórum résztvevőit! szakmai fórum résztvevőit!
Szép őszi napot kívánok!. MÉRFÖLDKŐ NAP NOVEMBER 4. Helyszín: Villa Pelikán télikertje (9700 Szombathely, Deák F. u. 3.)
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
NYITÓRENDEZVÉNY TÁMOP A „Lépéshátrány nélkül”- hasznosítható végzettség megszerzésének támogatása.
A gyakorlatvezető mentor
A szociálpedagógus feladatai a Deák Ferenc Középiskolai Kollégiumban
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Külső instruktorok felkészítése Érintett területek A hátrányos helyzetűekkel történő foglalkozás kérdései Minőségbiztosítási elvárások, előírások.
MENTORI MEGSEGÍTÉS A GÖLLESZ VIKTOR SPECIÁLIS SZAKISKOLÁBAN.
HUMÁN TISZK TÁMOP /1-2F számú projekt Szolgáltatásszervezési csoport beszámolója július 02.
HUMÁN TISZK TÁMOP 07/1-2F SZÁMÚ PROJEKT Szolgáltatásszervezési csoport beszámolója 2009 október 02. „Mércénk az ember”
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F pályázat február 4. A TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F
TÁMOP /1-2F „Mércénk az ember” Oktatásfejlesztési munkacsoport.
Humán TISZK Záró konferencia szeptember 16. Mércénk az ember TÁMOP /1-2F
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
A TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F pályázat Július 2. A TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F
Patrónus program és ezzel együtt az IPR bevezetése 2007/ 2008-as tanévtől a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók esélyenlőségének biztosítása céljából.
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
"Legyen az esély egyenlő ..."
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
Új utak az elsődleges munkaerőpiacra Munkaintegráció útjai Zalában, a második esély iskolák szerepe.
TÁMOP / jelű Együtt, hogy jobb legyen című projekt Kettős mentorálás Készítette: Bagi Lászlóné február 24. Hódmezővásárhely.
A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
A Varga Tamás Általános Iskola és az SZTE Neveléstudományi Intézet együttműködése a TAMOP pályázat keretében Fejes József Balázs
Támogató szolgáltatások női aspektusai Illés Tímea.
Szociálpedagógus a „SÉF” Szakképző Iskolában „Fontos vagy nekünk” QALL – Végzettséget mindenkinek! Regionális konferencia Székesfehérvár 2013.
A kistérségi koordinátorok roma integrációs feladatai
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
TÁMOP „Út a munka világába” Közép-magyarországi Regionális Munkaügyi Központ dr. Nyári Tibor projektvezető.
Az Új Széchenyi Terv - keretében kiírt TÁMOP -_3.3.10/A-12 kódszámú, A hátrányos helyzetű tanulók iskolai sikerességének elősegítése a Lévay József református.
Digitális kompetencia fejlesztés Digitális írástudással a munkaerő- piaci aktivitás elősegítéséért.
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
„Helló barátom!" - közösségi szolgálatra felkészítő tréning sorozat „Tanévzáró Suli – Buli” „Helló nyár, helló barátom!” - komplex nyári vakáció „Viszlát.
Esélyteremtés az iskolarendszerben hátrányos helyzetű fiatalok számára Schön Brigitta.
TÁMOP „A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése” Előadó: Petromán Anikó.
Budapest I Kerületi Kosztolányi Dezső Gimnázium
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
Tájékoztató a csillagfény tanodáról toborzó Győr, Széchenyi Egyetem február 07. efop
Pályaválasztást segítő mentortanár és közösségfejlesztő program
Előadás másolata:

MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR

„Mércénk az ember ”

. Az iskola neve, az előadás helyszíne: Raoul Wallenberg Humán Szakképző Iskola és Gimnázium Az előadás anyagát összeállította: Dorozsmainé B. Erika

A MENTORÁLÁS IDEJE I április 01-től június 15-ig II szeptember 01-től június 15-ig

A MENTORI PROJEKT CÉLJA A HÁTRÁNYOS HELYZETŰ GYERMEKEK ÉS FIATALOK (ÉS CSALÁDJUK) SZÁMÁRA CSALÁDPEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÁST NYÚJTSON  ELŐSEGÍTVE ESÉLYEGYENLŐSÉGÜKET (kompenzálás  mentorrendszer)

CÉLCSOPORTOK rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesül, a szülőknek nyolc általános vagy annál kevesebb a végzettsége, ha egy szülő vagy nagyszülő neveli, nagycsaládos, tartósan beteg, magatartás vagy tanulási zavarokkal küzd, SNI tanuló, fogyatékos tanuló, roma származású tanuló, szociálisan hátrányos helyzetű ingerszegény szociális háttérrel, más anyanyelvű, gyermekvédelmi gondoskodásban él, kismama, egyéb…

FŐ FELADATOK tanulmányi eredmény nyomon követése, segítségnyújtás, tanulásmódszertan, szociális (és családi) problémák kezelése, segítségnyújtás életvezetésben, konfliktuskezelés, mentálhigiéné, pályaorientáció, pályaválasztás segítése (információ nyújtás, tanácsadás)

SZEMÉLYRE SZABOTT SZOLGÁLTATÁS nyújtása (egyéni foglalkozások) Preventív jellegű!

… FELADATOK Együttműködés, kapcsolattartás  családdal,  osztályfőnökkel, szaktanárral, gyermek- és ifjúságvédelmi felelőssel, védőnővel, pszichológussal, kollégiumi nevelőtanárral,  külső intézményekkel, egyéb  Mentortanárok továbbképzésen való részvétele  A mentori segítségen túl szükség esetén pszichológiai tanácsadást is nyújtanak a projekt keretében.

VÁRHATÓ EREDMÉNYEK A projekt által megvalósuló családpedagógiai és közösségi szolgáltatásokkal segíteni  a képzés befejezését  és elhelyezkedésüket.

MENTORI KAPCSOLATTARTÁS NAPLÓJA - ADMINISZTRÁCIÓ Néhány tanács a napló pontos, precíz vezetéséhez: Minden lapon fejléc, kód és aláírás legyen és ne legyen üres sor. A dátum rovatba írjuk a dátumot pl. ( ) és az időtartamot is órákban pl.: 1 óra, 1,5 óra (nem percekben!) Pontosan havi 15 óra - összesen a tanulókra (arányosan osszuk el) Lehetőleg minden rovatot töltsünk ki! Külön lapon/lapokon vezessük az egyes tanulók naplóit. Határidőre átadni papír alapon a mentori koordinátornak.

További jó együttműködést és sikeres mentori munkát kívánunk! A szolgáltatásszervezési munkacsoport tagjai