MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
„Mércénk az ember ”
. Az iskola neve, az előadás helyszíne: Raoul Wallenberg Humán Szakképző Iskola és Gimnázium Az előadás anyagát összeállította: Dorozsmainé B. Erika
A MENTORÁLÁS IDEJE I április 01-től június 15-ig II szeptember 01-től június 15-ig
A MENTORI PROJEKT CÉLJA A HÁTRÁNYOS HELYZETŰ GYERMEKEK ÉS FIATALOK (ÉS CSALÁDJUK) SZÁMÁRA CSALÁDPEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÁST NYÚJTSON ELŐSEGÍTVE ESÉLYEGYENLŐSÉGÜKET (kompenzálás mentorrendszer)
CÉLCSOPORTOK rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesül, a szülőknek nyolc általános vagy annál kevesebb a végzettsége, ha egy szülő vagy nagyszülő neveli, nagycsaládos, tartósan beteg, magatartás vagy tanulási zavarokkal küzd, SNI tanuló, fogyatékos tanuló, roma származású tanuló, szociálisan hátrányos helyzetű ingerszegény szociális háttérrel, más anyanyelvű, gyermekvédelmi gondoskodásban él, kismama, egyéb…
FŐ FELADATOK tanulmányi eredmény nyomon követése, segítségnyújtás, tanulásmódszertan, szociális (és családi) problémák kezelése, segítségnyújtás életvezetésben, konfliktuskezelés, mentálhigiéné, pályaorientáció, pályaválasztás segítése (információ nyújtás, tanácsadás)
SZEMÉLYRE SZABOTT SZOLGÁLTATÁS nyújtása (egyéni foglalkozások) Preventív jellegű!
… FELADATOK Együttműködés, kapcsolattartás családdal, osztályfőnökkel, szaktanárral, gyermek- és ifjúságvédelmi felelőssel, védőnővel, pszichológussal, kollégiumi nevelőtanárral, külső intézményekkel, egyéb Mentortanárok továbbképzésen való részvétele A mentori segítségen túl szükség esetén pszichológiai tanácsadást is nyújtanak a projekt keretében.
VÁRHATÓ EREDMÉNYEK A projekt által megvalósuló családpedagógiai és közösségi szolgáltatásokkal segíteni a képzés befejezését és elhelyezkedésüket.
MENTORI KAPCSOLATTARTÁS NAPLÓJA - ADMINISZTRÁCIÓ Néhány tanács a napló pontos, precíz vezetéséhez: Minden lapon fejléc, kód és aláírás legyen és ne legyen üres sor. A dátum rovatba írjuk a dátumot pl. ( ) és az időtartamot is órákban pl.: 1 óra, 1,5 óra (nem percekben!) Pontosan havi 15 óra - összesen a tanulókra (arányosan osszuk el) Lehetőleg minden rovatot töltsünk ki! Külön lapon/lapokon vezessük az egyes tanulók naplóit. Határidőre átadni papír alapon a mentori koordinátornak.
További jó együttműködést és sikeres mentori munkát kívánunk! A szolgáltatásszervezési munkacsoport tagjai