Tananyagfejlesztés Weszely Orsolya Bertalan Tamás 2009.05.23.1.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
Advertisements

Interaktív táblák Bevezetés.
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
Szervezetfejlesztési Program
A „MODULFÜZET” készítette B a l á z s T a m á s. - T U D J U K…, - M E R J Ü K…, - T E S S Z Ü K.
Tanfelügyelet – A megújuló külső értékelési rendszer
A tanulás jövője Dr. Kuti István oktatási főigazgató-helyettes
„Ezt egy életen át kell játszani”
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia)
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
Fontosabb fogalmak Képesség :
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Böngészők Internet Explorer Mozilla Firefox
A természettudományos és a matematikai ismeretek alapozása konstruálással, kísérletezéssel, modellezéssel Dr. Hegedűs.
Az SDT keretrendszer logikai és architektúrális felépítése Dringó Béla
1 Apertus Közalapítvány Nemzeti Fejlesztési Program
Az IKT-eszközök alkalmazásának és fejlesztésének pedagógiai támogatottsága évfolyam OKI-kutatás-fejlesztési projekt.
Írásvetítő transzparens Készítette: Huszár Anita informatikus könyvtáros szak II. évfolyam, távoktatási tagozat Alsózsolca, 2005.
Készítette: Magyar Orsolya
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem
Info-kommunikációs Technológia Nedeczky Veronika Sulinet
E-PORTFÓLIÓ.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TARTALMAK AZ OKTATÁSBAN A képzés célkitűzései.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
| | Tananyagfejlesztések fejlesztői szemmel Wagner Balázs MTA SZTAKI.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Az e-portfólió használati köre
Ezúton is szeretnénk felhívni a figyelmeteket a legújabb, a pedagógiai munkátok során is felhasználható Internetes oldalakra és szolgáltatásokra! Ezúton.
A digitális tananyagtartalom használatának lehetőségei a matematika kompetenciaterületeken.
Nemzetközi összefogás az ökológiai gazdálkodás e-learning oktatásáért
TÁMOP412/C Egyetemi oktatók felkészítése az e-tananyagok fejlesztésére, a blended learning megoldások alkalmazására 1 Egyetemi oktatók felkészítése.
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
Weszely Orsolya Observans Képzési Szolgáltató Kft.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
TÁMOP /1-2F „Mércénk az ember” Oktatásfejlesztési munkacsoport.
TANÁR-TOVÁBBKÉPZÉSI ALPROGRAM
Program- és tananyagfejlesztés rendszertípus Modern Üzleti Tudományok Főiskolája.
ELEMÉR
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó EGY PÁLYÁZATI FEJLESZTÉS EREDMÉNYE AZ E-KÉPZÉSFEJESZTÉS ÉS A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS TANULSÁGAI.
Informatikai Szakképzési Portál
Az Internet alkalmazásának lehetőségei Áttekintés.
BABITS MIHÁLY GIMNÁZIUM
Forgatókönyv.
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Csipp-csepp, egy csepp – Ritmus az életünkben Papp Leonóra.
Az NVU webszerkesztő program
Weblap-szerkesztés. Információs hálózati szolgáltatások Internet fontosabb szolgáltatásai (szóbeli) Elektronikus levelezési rendszer használata (szóbeli)
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
Nyelvtan és helyesírás tankönyvek
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Könyvtár- és informatikai alapismeretek kurzus október 1.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap „Interaktív elektronikus tananyagok fejlesztése” projekt.
Képzési programok kidolgozottsága Csányi Róbert
A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
SZFP II. Mérés-értékelés Fejlesztési Szakterület
Önértékelési projektterv
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

Tananyagfejlesztés Weszely Orsolya Bertalan Tamás

2 1.Ráhangolás 2.Didaktikus szöveg alkotása Szünet 10:50 – 11:05 3.Keresési technikák, keresők, adattárak, linktárak 4.Exe bemutatása 5.Sablonok használata 5.1.Belépés az ILIAS-ba, anyagok letöltése Ebéd 12:20 – 13: Sablonok használata Szünet 14:50 – 15:00 6.Visszacsatolás Képzés zárása

Gyűjtőmunka 1.Keresés 2.Linkek tárolás –Kedvencek (mappába rendezve) –Word –Delicious –ILIAS 3.Válogatás, rendezés 4.Hivatkozás (URL cím bemásolása)

Keresési technikák Néhány példa eses/jogszabalykereso

Sablonok használata 1.Ismerkedés: –Jegyzetelt sablon –Palacsinta tanulói jegyzet és munkafüzet 2.Sablon megnyitása, mentés másként –sablon_jegyzet_munkafuzet.dot 3.Tananyagelemek írása, készítése –Szöveges elemek –Vizuálisan kiemelt elemek –Formázások (címek, kiemelések) –Beszúrások (táblázat, kép/ábra) 4.Mentés!

Sablonok letöltése Human TISZK kompetencia alapú tananyagfejlesztés/Tananyagfejlesztési képzés/Sablonok Papír alapú tananyagfejlesztés sablonjai Elektronikus tananyagfejlesztés sablonjai

A tananyag kipróbálása

Minőségbiztosítás a tananyagfejlesztésben A tanulónak való megfelelés vizsgálata. A szakmai céloknak való megfelelés vizsgálata. A szakmai normáknak való megfelelés vizsgálata. Az alkalmazhatósági szempontoknak való megfelelés vizsgálata. Az eredeti (egyeztetett) terveknek való megfelelés

A kipróbálás Nem csak a megfelelésvizsgálat, hanem a fejlesztés a cél. –Fejlesztési pontok meghatározása. –Korrekciós pontok meghatározása. –Frissítési, aktualizálási lehetőségek meghatározása

A folyamatban Szakmai lektorálás –Már a tervezés időszakában érdemes konzultálni. Olvasó szerkesztés, tördelő szerkesztés. Módszertani ellenőrzés, értékelés

A kipróbálás Hány tanuló? Hány tanulócsoportban? Hány iskolában? Hány tanár? Sokszorosítás!

A kipróbálás szempontjai Megfelel-e a tananyag a programban meghatározott célkitűzéseknek? –Szakmai megfelelés Felkészít-e a képzési követelmények teljesítésére? –A rögzített ismeretek alkalmazhatósága A tananyag csomag teljessége, elemeinek egymáshoz való viszonya a használhatóság, a költséghatékonyság szempontjából A tananyag megjelenése, tipográfiája, kivitele A tananyag felépítése, logikai, tematikus struktúrája Illeszkedése a megtervezett képzési folyamathoz –Alkalmassága önálló tanulásra –Alkalmassága órai feldolgozásra

A kipróbálás szempontjai II. A tananyagelem-választás a célnak való megfelelés szempontjából – tananyagelem-csoportonként –Alkalmazott módszerek –Értékelési eszközök –Interaktivitás –Gyakorlatközpontúság –Élet-közeliség A tananyagelemek alkalmazása –Arányosság –Következetesség –Indokoltság

Sorsz.*Értékelési szempontok Rövid szöveges összefoglaló értékelés Adott pontszám* 1.A célkitűzések teljesülése (10 pont) 2.A tananyagfajták meg- választása (10 pont) 3.A tananyagok átte- kinthetősége (10 pont) 4.Önálló tanulásra való alkalmasság (10 pont) Nemzeti Távoktatási Tanács 3. melléklet Távoktatási Szakértői Testülete Értékelő lap a távoktatási programok és tananyagok minőségvizsgálatára és minősítésére

Alkalmazott módszerek Megfigyelés –Óralátogatás –Szakértői értékelés Adat és információ gyűjtés –Kvantitatív – kérdőív, adatlap –Kvalitatív – interjú, fókuszcsoportos beszélgetés, műhelymunka Mérés és értékelés –Tanulói eredmények vizsgálata –Motivációra utaló adatok vizsgálata

Tanácsok Nem biztos, hogy a kvantitatív megoldások a leghatékonyabbak! Beszélgessünk a kollégákkal, tanulókkal! Rögzítsük a tapasztalatokat, felhasználható információkat. Az adatkezelés annyira fontos, amennyire felhasználhatóvá teszi az adatokat!

Köszönjük a figyelmet! Weszely Orsolya Bertalan Tamás