„MI LESZ VELED MAGYAR FELSŐOKTATÁS” Antal János ÁVF főigazgató 2010. október 28.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az új felsőoktatási törvény koncepciója Mi várható a felsőoktatásban
Advertisements

Érettségi utáni továbbtanulási lehetőségek
Dr. Juhász Erika Tanszékvezető, főiskolai docens Debreceni Egyetem
A tanári mesterszakról és a TÁMOP 3.1.5/A pályázatról Stéger Csilla OKM Felsőoktatási Főosztály Pécs, november 18.
A bolognai folyamat 2006 Magyar Bálint oktatási miniszter december 14.
Kormányszóvivői tájékoztató Magyar Universitas Program Csatlakozás az Európai Felsőoktatási Térhez - Infrastruktúra-fejlesztési Program magántőke bevonásával.
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
A felsőoktatás regionalitása
Hol található a Gépészmérnöki Kar?
Dr. Sztachó-Pekáry István A főiskolák jövője a kétszintű képzési rendszerben FELSŐOKTATÁS NYILVÁNOSSÁGA KONFERENCIA NOVEMBER 4-7.
Aktualitások a felsőoktatási felvételiben
Kiadványaink Országos Felsőoktatási Információs Központ.
PEDAGÓGUSKÉPZÉS. REFORM? MAJEN? MI A JÓ EBBEN NEKEM?
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
FELVÉTELI Előadó: Németh Péter igazgató. NEM VÁLTOZIK… …a pontos rendszer (emelt szintűért 50 többletpont, ha min 45%-os az eredmény), a.
A Nyugat kapujában S O P R O N. KÖZGAZDASÁG-TUDOMÁNYIKARKÖZGAZDASÁG-TUDOMÁNYIKAR.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
TÁMOP-4.1.2/08/1/B Pedagógiai szolgáltató és kutató hálózat kialakítása a pedagógus- képzésben, a nyugat-dunántúli régióban.
BESZÁMOLÓ A ÉVRŐL Horváth Gyula MAGYAR REGIONÁLIS TUDOMÁNYI TÁRSASÁG.
A Magyar Regionális Tudományi Társaság tevékenysége Horváth Gyula.
MIBEN ERŐS ÉS MIBEN GYENGE AZ MRTT Elnöki beszámoló a évi közgyűlésen Magyar Regionális Tudományi Társaság.
ELNÖKI BESZÁMOLÓ A ÉVI KÖZGYŰLÉSEN Rechnitzer János MAGYAR REGIONÁLIS TUDOMÁNYI TÁRSASÁG.
A DEBRECENI EGYETEM HALLGATÓI VONZÁSKÖRZETE Németh Szabolcs – I. éves PhD hallgató DE-AGTC.
(AGRÁR)EGYETEMEK SZEREPE A HELYI GAZDASÁGFEJLESZTÉSBEN
A GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR FELADAT- ÉS STRUKTURÁLIS RENDSZERE Szerkesztette: © Dr. Szilágyi Tivadar, KARI TANÁCS KARI TANÁCS TÁRSADALMI.
Borbély Tibor Bors szakmai tanácsadó Budapest, március HEF OP „Képződj, hogy segíthess” Foglalkoztatás és szociális.
SZINTEK ÉS SZEMPONTOK AZ EURÓPAI FELSŐOKTATÁSI TÉRSÉGBEN Előadás a Felsőoktatási Kutatóintézet és az Oktatásügyi Közvetítői Szolgálat „Felsőoktatási konfliktusok”
Benedek András – BME GTK APPI A Bolognai Folyamat hatása a szakmai pedagógusképzésre Budapest, október 25.
Felsőoktatási jelentkezés 2007 A szeptemberben induló felsőoktatási képzések jelentkezői Forrás: OFIK felvi.hu Július 31.
1 Felsőoktatási jelentkezés A szeptemberben induló felsőoktatási képzések jelentkezői Forrás: Educatio Kht. – OFIK, Felvi.hu
Az innováció orientált területpolitika, egy botladozó siker ?
Alberti Réka Apró Zoltán Baranyi Zsuzsaanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
A ZRÍNYI MIKLÓS NEMZETVÉDELMI EGYETEM - A MAGYAR FELSŐOKTATÁS INTEGRÁNS RÉSZE 1 MPV előadás.
Az intézményi kapacitások hatásai az oktatásszervezésre Bakonyi László elnök, Oktatási Hivatal ZMNE október 28.
Bologna Hungaricum - Perspektíva Hungaricum? Dr. Vass László CSc. rektor, főiskolai tanár
˝ FELSŐOKTATÁS 2007 Hiller István Oktatási és kulturális miniszter November 8.
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
Mesterszakok Dr. Bazsa György, a MAB elnöke → Listák FTT ülés – október 10.
LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, 2007 január 17. Topár József.
„Felsőfokú szakképzés lehetőségei a STRATOSZHOZ tartozó tagvállalatoknál” Ea.: Dr.Szeri István Stratosz Dél-alföldi régióvezető szeptember 28.
Százhalombatta, november 24.
A magyar gazdaság növekedésének egyes területi vonatkozásai Dr. Tétényi Tamás, VÁTI kht. Növekedés Magyarországon: Helyzetkép és kilátások Budapest, 2005.
ÜDVÖZÖLJÜK a Térségi Konferencia résztvevőit november.
Dr. Veres Pál PhD szakmai tanácsadó Felsőoktatási helyzetjelentés Oktáv Ráció Munkakultúra – szakképzési modellek Hajdúszoboszló február 3-5.
Átmenet az osztatlan és a kétlépcsős képzés szakjai között A BME-VIK példája 1. Zoltai József egyetemi docens, Dékáni Hivatalvezető BME-VIK.
Erdőmérnöki Kar QUO VADIS ERDÉSZETI OKTATÁS? Mészáros Károly dékán.
TÁMOP /1/A Interdiszciplináris és komplex megközelítésű digitális tananyagfejlesztés a természettudományi képzési terület alapszakjaihoz.
Az Oktatási Hivatal és a felvételi eljárás
Miskolci Egyetem Állam- és Jogtudományi Kar. Az Állam- és Jogtudományi Kar.
Pécs  2000 éves mediterrán város a Mecsek hegység lábánál  Baranya megye székhelye  Lakosainak száma: több mint 160 ezer  Nevezetességei: ókeresztény.
MESF Dr. Baráth Etele és Parti Zoltán/Magyar Kajak-kenu Szövetség.
BESZÁMOLÓ A ÉVRŐL Horváth Gyula MAGYAR REGIONÁLIS TUDOMÁNYI TÁRSASÁG.
Dr. Veres Pál PhD szakmai tanácsadó Felsőoktatási helyzetjelentés az OKKR szempontjából Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet OKKR Műhelykonferencia 2010.
Néhány szó az új felsőoktatási képzési rendszer bevezetéséről A Magyar Köztársaság Országgyűlése október 10-én elfogadta a felsőoktatásról szóló.
Az ÉMGK tagvállalatainak szakképzési igényei Miskolc, június. 09. Dr. Barkóczi István – ÉMGK elnök.
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
DPR és ALUMNI Dr. Kuráth Gabriella területfelelős.
Felnőttképzés és felnőttoktatás a felsőoktatásban Fekete Ilona Dóra Eger 2011.
A felsőoktatási expanzió befolyása a regionális munkaerőpiacra Sándor Mária 2013.
Felvételi információk KREáld a jöv ő d! 1. KRE képzései: - Alapképzés - Osztatlan képzés - Felsőoktatási szakképzés - Mesterképzés - Szakirányú továbbképzés.
A nemzeti felsőoktatási törvényről Kaposi József 2015.
Az Országos Képesítési Keretrendszer hatása a képzési és kimeneti követelményekre a felsőoktatásban Temesi József, egyetemi tanár Budapesti Corvinus Egyetem.
Bemutatkozik az EKF Természettudományi Kara Pénzesné Dr. Kónya Erika dékán.
Felsőoktatási felvételi ponthatárok 2007 Dr. Hiller István oktatási és kulturális miniszter Oktatási és Kulturális Minisztérium július 26.
A Felsőoktatási Regisztrációs Központ és a felsőoktatás Bakonyi László, főigazgató.
A felsőoktatási felvételi eljárás
Gál Ferenc Főiskola Pedagógiai Kar
Hajléktalan emberek Magyarország nagyvárosaiban 2006.
A képesítési keretrendszer a felsőoktatás szempontjából
Készítette: Koleszár Gábor
Előadás másolata:

„MI LESZ VELED MAGYAR FELSŐOKTATÁS” Antal János ÁVF főigazgató október 28.

A HUNGARIKUM különleges, egyedi, jellegzetes, csak Magyarországra jellemző dolog (termék, állat stb.), amelyet esetenként alkalmazzák társadalmi vagy közéleti jelenségekre is. Nem magyar találmány. A legtöbb nemzet gyűjti is a önazonosságához kapcsolódó anyagokat, melyet PATRIOTIKUM néven neveznek.

HUNGAROKOMIKUM: Olyan – ezek szerint magyar – értékszerkezet, amelyben értékhiány lepleződik le vagy értékvesztés válik nyilvánvalóvá.

Mi lesz veled magyar felsőoktatás? 2006-ban azt vizionáltuk, hogy vagy „minden intézmény fél házzal, vagy csak a fele intézmény fog működni 2010 körül”! 2006-ban azt vizionáltuk, hogy vagy „minden intézmény fél házzal, vagy csak a fele intézmény fog működni 2010 körül”! 2010-ban van amelyik már csak kapacitásának alig valamivel több, mint felével működik! 2010-ban van amelyik már csak kapacitásának alig valamivel több, mint felével működik! A korosztályi létszám a következő három évben sem növekszik, vagyis – nincs mese – koncentrálni kell az erőforrásokat! A korosztályi létszám a következő három évben sem növekszik, vagyis – nincs mese – koncentrálni kell az erőforrásokat!

„Ki, hol képez?” 69 FEO: ebből 30 csak székhelyen képez (ebből 23 budapesti: 4 állami + 8 egyházi + 11 magán) 39 FEO: ebből 16 székhely mellett telephelyen is 23 székhely + telephely mellett székhelyen kívül is 23 székhely + telephely mellett székhelyen kívül is

„Ki, hol képez?” Budapest: 23 szhely + 5 thely + 9 szhelyen kívül Debrecen: 2 szhely + 0 thely + 7 szhelyen kívül Szeged: 2 szhely + 0 thely + 5 szhelyen kívül Ny. háza: 2 szhely + 1 tehely + 5 szhelyen kívül

„Ki, hol képez?” 22 helyen: 1 szhely + 1 thely + 20 szhelyen kívül 10 helyen: 1 szhely + 4 thely + 5 szhelyen kívül 17 helyen: 1 szhely + 0 thely + 16 szhelyen kívül 9 helyen: 1 szhely + 0 thely + 8 szhelyen kívül 11 helyen: 1 szhely + 0 thely + 10 szhelyen kívül

„Van több álmom!” Az egyik: hogy a nem túl távoli jövőben megkezdődik hazai felsőoktatási intézmények regionális integrációja! Ami azt jelenti, hogy nemsokára 7-8 tudásközpont fog működni a magyarországi régiókban, illetve Budapesten!

„A régiókban, illetve Budapesten tudásközpontok jönnek létre!” Észak-alföldi, Debrecen Dél-alföldi, Szeged Észak-magyarországi, Miskolc Közép-magyarországi, Gödöllő Közép-dunántúli, Veszprém Nyugat-dunántúli, Győr Dél-dunántúli, Pécs University of Budapest

„Mi lesz a főiskolákkal?” Ha megmaradnak DIVÍZIÓSZATELLIT DIVÍZIÓ campusként – a SZATELLIT campusokkal együtt – „betagozódhatnak” a tudásközpontba!

„Mi lesz a magán főiskolákkal?” Lásd: a jamaicai bob-válogatott példáját

„Mi lesz az egyházi egyetemekkel és főiskolákkal?” Ezek – miközben nagyobb a mozgásterük – tulajdonképpen „állami” felsőoktatási intézmények, vagyis megalakíthatják pl. a hittudományi tudásközpontjaikat! – bár egyes törekvések még ennek írmagját is vitatják!

REGIONÁLIS EGYETEMI TUDÁSKÖZPONT TANULMÁNYI ÉS NYELVVIZSGAKÖZPONT Mester- képzés Doktori képzés FSZ FELNŐTT- KÉPZÉS Alapképzés Szakirányú továbbképzés KÖZPONTI CAMPUS DIVIZIÓ CAMPUS SZATELLIT CAMPUS Osztatlan mesterképzés Alapképzés

KÉPZÉSI STRUKTÚRA Alapképzés Mesterképzés Szakirányú továbbképzés Munkaerő- piac Doktori képzés Felsőfokú szakképzés Főiskolát végzettek Osztatlan mesterképzés

„AZ ÁLOM FOLYTATÓDIK” 1.A tanárképzés újra osztatlan lesz! 2.Az alapképzésre történő belépés nem szakra, hanem szakterületre történik majd! 3.Mesterképzés nem szakon, hanem tudományágban folyik! 4.A doktori programok tudományterületre koncentrálódnak! 5.Az akadémiai fokozatok interdiszciplináris kisugárzással bírnak!

„AKADÉMIAI KIMENET” Alapképzés abszolutórium Mesterképzés abszolutórium Munkaerő- piac Doktori képzés ZÁRÓVIZSGA abszolutórium + gyakorlat + ZÁRÓVIZSGA Felsőfokú szakképzés abszolutórium

„1. GYAKORLATI KIMENET – FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS” Munkaerő- piac Felsőfokú szakképzés ZÁRÓVIZSGA abszolutórium gyakorlat + ZÁRÓVIZSGA

„2. GYAKORLATI KIMENET – ALAPKÉPZÉS” Alapképzés ZÁRÓVIZSGA abszolutórium + gyakorlat + ZÁRÓVIZSGA Munkaerő- piac Felsőfokú szakképzés abszolutórium

„3. GYAKORLATI KIMENET – MESTERKÉPZÉS” Alapképzés abszolutórium Mesterképzés ZÁRÓVIZSGA abszolutórium + gyakorlat + ZÁRÓVIZSGA Munkaerő- piac Felsőfokú szakképzés abszolutórium

„4. GYAKORLATI (ÉS EGYBEN AKADÉMIAI) KIMENET” – DOKTORI KÉPZÉS Alapképzés abszolutórium Mesterképzés abszolutórium Munkaerő- piac Doktori képzés ZÁRÓVIZSGA abszolutórium + gyakorlat + ZÁRÓVIZSGA Felsőfokú szakképzés abszolutórium

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!