Regionális Civil Egyeztetések (RECE) Program Egyeztetési folyamat A Társadalmi Egyeztetés Eljárási Normarendszere kötet és a RECE programban készült helyzetelemzés.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Működhet-e hatékonyan a társadalmi ügyek piaca? Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár Budapest, Nemzetiségi és Civil Társadalmi Kapcsolatokért.
Advertisements

„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
E-SKILLS (DIGITÁLIS ÍRÁSTUDÁS) AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKÁBAN A STRATOSZ SZÁMÁRA KIDOLGOZOTT VÁLTOZAT Készült a MAT támogatásával, az FSZH közreműködésével.
A Nemzeti Fejlesztési Terv regionális egyeztetésének folyamata, eredményei Dönsz Teodóra, Magyar Természetvédők Szövetsége Civilek az NFT Nyilvánosságáért,
Támop / Vas Megyei Önkéntes Centrum Központban az önkéntesség március1.
A felsőoktatási minőségbiztosítás európai A felsőoktatási minőségbiztosítás európai sztenderdjei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság.
A Fővárosi Önkormányzat civil stratégiája
1 EMDOR KFT Integrációs Pedagógiai Rendszer Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében 2008/2009.
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
DPR kommunikáció alapelvei
Nizák Péter Az intézményi fejlesztés kérdése a civil szektorban Budapest, november 29. Táncsics Alapítvány, Friedrich Ebert Stiftung.
Könyvtári és Informatikai Szövetség
Közösségfejlesztés és közösségi munka
Az ÉRÁK szerepe és tevékenysége a régióban Soós Roland igazgató
ENSZ - ECOSOC EU EU Bizottság - AGIS Európa Tanács Szervezett, határokon átlépő bűnözés elleni harc Társadalmi-közösségi bűnmegelőzés az újszerű és a tradicionális.
A leghátrányosabb helyzetű kistérségek fejlesztési és együttműködési kapacitásának megerősítése A társadalmi együttműködés útjai Önkormányzat - - Civil.
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
9. szekció: Társadalmi válaszok, civil szektor Kalincsák István, Városfejlesztési és Fenntartási osztályvezető.
SZECSKAY Ügyvédi Iroda CEBC – XXI. Vezérigazgató Találkozó Lobbizás európaiul március 31. Budai Judit.
Az ÚMVP intézményrendszere
Budapest, december 9. 1 A könyvvizsgálói közfelügyelet szerepe és a Közfelügyeleti Bizottság tevékenysége ben Fekete Imréné.
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. A TÁMOP projekt szerepe és feladatai Nyugat-dunántúli régióban.
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű.
KÖZÖSEN AZ UNIÓS FEJLESZTÉSI FORRÁSOK FELHASZNÁLÁSÁÉRT Környezetpolitikai Fórum Budapest, Március 20. Partnerség és fenntarthatóság Dr. Szegvári.
Partnerség és együttműködés Érdekcsoport-elemzés
A TÁMOP pályázatok társadalmi egyeztetése Márkus Eszter Nemzeti Fejlesztési Ügynökség.
Pályáztatás, projektmenedzselés az EU operatív programjaiban, gyakorlati tapasztalatok, problémák és megoldások -HEFOP ESZA Kht -
Regionális Civil Egyeztetések (RECE) Program Helyzetelemzés tapasztalatai Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője október.
Az NFT társadalmi egyeztetése civil szemszögből Civilek a Nemzeti Fejlesztési Terv Nyilvánosságáért - CNNy Pécs, március 23.
A társadalmi egyeztetés alapfogalmai Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője február.
Regionális Civil Egyeztetések (RECE) Program Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője október.
Partnerség, nyilvánosság, átláthatóság A fejlesztéspolitikai dokumentumok társadalmi egyeztetésének menete – tervezet –
A Strukturális Alapok tervezési folyamata és a partnerség Részvételi demokrácia, társadalmi párbeszéd: avagy hogyan tudnak a civil szervezetek élni részvételi.
MTA Regionális Kutatások Központja Regionális fejlesztéspolitika régiók nélkül? Pálné Kovács Ilona MTA RKK MTA Regionális Kutatások Központja.
1 Megváltozott szerepben a megyei önkormányzatok! Tájékoztatás a megyei önkormányzatok feladatairól és azok szociálpolitikát érintő kapcsolódási pontjairól.
1 Civil részvétel és szerepvállalás A helyi és térségi együttműködés lehetőségei és korlátai Rajnai Gábor Országos Területfejlesztési Civil Egyeztető Fórum.
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM, MINT A HELYI ÖSSZEFOGÁS FÓRUMA Gödöllő, március 9.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Partnerség a HR működésben Budapest, PSZE HR Szakmai nap Előadó: Párdányi Zsoltné humán partnerek osztályvezető.
Az európai országok eredményei és tapasztalatai Szigeti Tóth János © Magyar Népfőiskolai Társaság 2009.
Szektorok közötti együttműködések
Az Országos Fogyatékosügyi Tanács sajátos szerepe az Európai Uniós szabályozások érvényesítésében hazai nemzeti és helyi szintű szabályozásokban Horváth.
. Negyedik Partner Közép-Dunántúli Foglalkoztatási Hálózat 4P KDFH Alapítva: Gere János
ÚJ SZEREPLŐ A VIDÉKFEJLESZTÉSBEN Helyi Vidékfejlesztési Iroda.
Válság és megújulás? Lehetőség vagy krízis?

Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Civil szervezetek kapcsolatai Egészségügyi Szakdolgozók Együttműködési Fórum Alapítás 2001.
TÁMOP-5.5.2/09 „Önkéntesség elterjesztése” c. pályázati kiírás előzményei, céljai és háttér-információ Információs nap április 9.
Vedd ki a részed! Hazai intézmények és civil szervezetek közvetlen kapcsolódási lehetőségei EU-val kapcsolatos témákban Alexa Noémi, Ph.D Transparency.
A Nemzeti Fejlesztési Terv és a partnerség Civil részvétel és EU források – december 3. Európai Ifjúsági Központ Dr. Arató Krisztina ELTE.
INNO-REÁL Szövetség Civil Ágazati-szakmai Stratégiai Terv május 21.
2008. június 12. MÁV Baross Gábor Oktatási Központ.
A hálózati együttműködés lehetőségei és keretei. hálózat  „Minden olyan rendszer felfogható hálózatnak, amely egymástól elkülönült elemekből áll, és.
Az NFT tervezési folyamatának nyomon követésére alakult civil munkacsoport Budapest, április 15.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
1 TÁMOP A-13/ A TÁMOP A-13/1 „Társadalmi partnerek kapacitásfejlesztése a Konvergencia Régióban” Pénzügyi tájékoztató
A közösségi részvétel lehetőségei Elméleti modellek, gyakorlati példák Csíkszereda, november 28. Kósa András László Közéletre Nevelésért Alapítvány.
Az NCA Civil Önszerveződés Területi és Szakmai Együttműködés Kollégiumának támogatáspolitikája és hozzájárulása a civil szektor fenntartható fejlődéséhez.
A Nemzeti Civil Alapprogram 4 éves működése, a törvénymódosítás indokai, az alapprogram jövőképe CIVIL PARTNERSÉG REGIONÁLIS KONFERENCIA SZOMBATHELY 2007.
Civil törvény és civil információs centrumok a közösségek megerősítéséért Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár február 6. Emeri Erőforrások Minisztérima.
Kistérségi gyerekesély programok támogatása MTA Gyerekprogram.
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1119 Budapest, Tétényi. u  Tel/Fax: , web: 
FAIR RENDSZERKONCEPCIÓ ÉS A BEVEZETÉS LÉPÉSEI DECEMBER 17.
SZÖM II. ÖNÉRTÉKELÉS TAPASZTALATAI
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

Regionális Civil Egyeztetések (RECE) Program Egyeztetési folyamat A Társadalmi Egyeztetés Eljárási Normarendszere kötet és a RECE programban készült helyzetelemzés alapján Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője október

0. lépcső Folyamatos információnyújtás és informálódás  Átlátható működés a szereplők mindegyike részéről  Állami érdekképviseleti szerep: nyilvános döntéshozási tervek nyilvános és átlátható döntéshozatali folyamatok  Civil érdekképviseleti szerep: azonosíthatóság, szakterület, tevékenység átláthatóság, elszámoltathatóság  Érdekképviseleti, egyeztetési, partnerségi gyakorlat  Megfelelő csatornák használata  Internetes eszközök nagy, de nem kizárólagos szerepe  Közérthetőség - szereplők felelőssége

1. lépcső Piros lámpa – közigazgatási kezdeményezés vagy civil oldali felismerés egyeztetést generál  Felismerése az egyeztetés szükségességének  Felmérése az egyeztetés hasznának

1. lépcső Piros lámpa – döntés-előkészítési folyamatok Együttes kistérségi, regionális érdekképviselet, összefogás kezdeményezése  országos államigazgatási döntések  testületi delegálás Terület- és vidékfejlesztési tervezés, megvalósítás  tervezés  stratégiák, operatív programok, akciótervek  pályázati rendszer befolyásolása Közigazgatási és közfeladat-ellátási döntések helyi, kistérségi és regionális szinten Egyéb szektor döntéseinek befolyásolása, ahol civil és államigazgatási szereplők, mint érintettek megjelennek

2. lépcső Részletes információgyűjtés  Konkrét döntés-előkészítési és döntéshozási folyamat beazonosítása  Döntés-előkészítési dokumentumok  Háttéranyagok, információk, elemzések megismerése

3. lépcső Partnerkeresés – érintett szereplők beazonosítása, megkeresése  A lehetséges partnerek körét azok a szervezetek alkotják, amelyek érdeklődnek/érdeklődhetnek a felvetett probléma iránt, abban érintettek, érdekeltek, azaz akikben igény merülhet fel annak a jognak az érvényesítésére, hogy saját véleményüket, érdekeiket felvessék, továbbá azon szervezetek, amelyek feladat-meghatározásukból adódóan érintettek.  Döntéshozó megkeresése  Civil partnerek megkeresése, beazonosításának nehézsége  Állami partnerek megkeresése  Forprofit szektor érintett szereplőinek megkeresése  Szakértelem, hozzáadott tudás fontossága  Partnerségre való elkötelezettség  Motiváció, bizalom  Társadalmi egyeztetésben való jártasság

4. lépcső Egyeztetési folyamat tervezése  Partnerség hatóköre – informálódás, vélemény-nyilvánítás, javaslattétel, döntésben közreműködés, együttdöntés  Kommunikációs formák meghatározása - honlap, telefonos információs szolgálat, közvetlen megszólítás levélben, en keresztül, személyes vagy internet alapú fórumok, konferenciák, kérdőíves információgyűjtés, sajtómegjelenések, közmeghallgatás, alkalmi és rendszeres szakmai beszélgetések, testületi, bizottsági munka, tüntetések, tiltakozó petíciók, stb.  Ütemezés, cselekvési terv, megfelelő határidők – a társadalmi egyeztetés időigényes folyamat  Források keresése, biztosítása  Kezdeményező szereplő felelőssége, de nem mindenhatósága

5. lépcső Egyeztetés megvalósítása  Folyamatos nyilvánosság  Folyamatos dokumentáció  Rugalmasság – partnerek igényeinek, képességeinek, lehetőségeinek figyelembe vétele  Kompromisszumkészség, hatékonyságra, sikeres egyeztetésre való törekvés  Visszacsatolás  Egyeztetési tapasztalatok átadása, tanulási folyamat – felkészültebbek felelőssége

6. lépcső Egyeztetés lezárása, döntés  Követhető legyen a döntési folyamatban (dokumentumban) történő változások ténye és oka  Dokumentálás – döntési és egyeztetés folyamat  Visszacsatolás  Monitoring

7. lépcső Értékelés  Közös értékelés  Független szereplő rendszeres értékelő tevékenysége  Alapja a kölcsönös bizalom, partnerség kialakulásának  Érdekképviseleti felkészültség fejlesztésének (tréningek, képzések) feltétele  Feltétele a szereplők motiválásának, az egyeztetési tevékenység fenntartásának

Köszönöm a figyelmet! Nonprofit Információs és Oktató Központ (NIOK) Alapítvány 1024 Budapest, Margit krt IV.3. Tel.: Fax: Web: