KERNER Barbara Pécs, 2006 Kerner Barbara Pécs, 2006. A 455 milliós piac.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Klaszterportál, adatbázis DDOP számú pályázat záró rendezvénye Pécs, június 30.
Advertisements

FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
Ma –mintegy erdélyi magyar számára vált lehetségessé az internetes kommunikáció –160 hozzáférési pontból álló hálózat –közvetlen kapcsolat jöhet.
Határokon Túli Magyarságért Alapítvány 7621 PÉCS, János u. 22. Tel.: / , Fax: / fre .hu
E URÓPAI D OKUMENTÁCIÓS K ÖZPONTOK. Az Európai Dokumentációs Központok (EDK) Az Európai Dokumentációs Központok (EDK) hálózatát az Európai Bizottság hozta.
kiemelt projekt szolgáltatásainak bemutatása
Lobbizás az egészségügyben
Tehetséggondozás a gyakorlatban Opening Doors Program ( )
PALLÓ zárókonferencia BMK, január 30. A közművelődési intézmények szerepe és lehetőségei a felnőttképzésben Felnőttképzési információs és segítő.
Uniós információ források
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
KAPCSOLÓDÁS A NEMZETI TEHETSÉG PROGRAMHOZ MEGYEI PROGRAMFEJLESZTÉS HÁLÓZATÉPÍTÉS Kormos Dénes fejlesztő-kutató szakpedagógus.
NEMZETI ÉLELMISZER- TECHNOLÓGIA PLATFORM TEVÉKENYSÉGE Boródi Attila (ÉFOSZ) Budapest, szeptember 24.
Tanulmányi rendszerek kommunikációs szerepe a felsőoktatási intézményekben. FELSŐOKTATÁS NYILVÁNOSSÁGA KONFERENCIA, 2005.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program számokban Időtartam: Költségvetés: € – Ft/év Magyarországon.
OFIK Országos Felsőoktatási Információs Központ Educatio Társadalmi Szolgáltató Kht. Kerekes Gábor 2007, Budapest.
EMLA Környezeti Mangement és Jog Egyesület, BME Management Szakkollégium Támogatók: Phare Access 2003 micro alap Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Europe Direct Tájékoztató Központ Budapest ELTE Rektori Hivatal Pályázati és Innovációs Központ ELTE Innovációs nap 2013.
Gazdasági versenyképesség növelése Készítette: Németi Szilvia.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Kommunikáció az egyetemen konferencia Pécs,
Az Erasmus-program A napjainkban legnépszerűbb ösztöndíjprogram bemutatása.
Pordány Sarolta: Ph.D. kutatásindító
Urban Audit Az egységes városstatisztikai adatbázis.
Az ÚMVP intézményrendszere
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 MIT KEZDÜNK AZ EU-VAL? Az unió megjelenési formái az oktatási intézményekben.
MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG HÁROMSZÉKI TAGOZAT SEPSISZENTGYÖRGY 2009.
Dr. Istvánovics Éva ügyvezető igazgató - Piacfelügyeleti igazgatóság A PSZÁF pénzügyi fogyasztóvédelmi tevékenysége és a témához.
Mit tesz az MNB a hazai lakosság pénzügyi kultúrájának fejlesztéséért? Dr. Simon András, kommunikációs igazgató Április 7.
Széchenyi István Egyetem, Győr
Határon átnyúló vitarendezés. Bevezetés határon átnyúló viták nehézségei különböző nyelv jogismeret hiánya, fogyasztói jogvitákban különösen.
A Foglalkoztatási Információs Pontok a Dél-dunántúli régióban Márk László Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ.
Dél-dunántúli Regionális Ifjúsági Szolgáltató Iroda.
„Beszélgessünk Európáról” programsorozat MeH EU Kommunikációs Főosztály Dániel Anna Békés, március 18.
Europe Direct Hálózat Magyarország Vedd ki a részed! március 18. Vizsnyiczai Márta Békés Megyei EIP.
Tanulási célú migráció a világban és itthon
Elektronikus Kormányzati Gerinchálózat (EKG) – a Központi Elektronikus Szolgáltató Rendszer alapinfrastruktúrája
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
COACH BioEnergy A biomassza energetikai hasznosításának erősítése és népszerűsítése Közép-Európában – egy nemzetközi információs és tanácsadói hálózat.
2007. évi célkitűzéseink. I as uniós pénzügyi-tervezési időszakra való felkészülés átfogó regionális területfejlesztési program elékszítése,
Miért érdemes az eMagyarország hálózathoz tartozni? Az eMagyarország hálózat működése kézzelfogható eredményekkel járul hozzá a társadalom és a gazdaság.
Készítette: Kiss Éva.  A Maastrichti Szerződést követően kiépült oktatási politika alapjait a közösségi programok képezik  Szókratész program: feladata.
Történetünk Euroguidance Hungary, Euroguidance hálózat tagja 2000-től FSZH alatt (2007.jan.1-től) Európai Bizottság, Leonardo Da Vinci > LLL 65 központ.
TEMPUS KÖZALAPÍTVÁNY Október 30.. Tempus Közalapítvány tevékenységei Pályáztatás Képzés Tudásközpont.
KÖZSZOLGÁLTATÁS TERVEZÉSE, SZERVEZÉSE Általános Vállalkozási Főiskola III. évfolyam 2008/2009. tanév 3. Az Európai Unió politikái.
Fogyatékossággal élő hallgatók a Nyíregyházi Főiskolán Göncziné dr. Szabó Terézia „Egyenlő esélyek biztosítása a felsőoktatásban” november 26.
Mozduljunk meg! Let’s move! HU-12-E R3 Projekt indító rendezvény Általános ismertető.
Az új EUROPE DIRECT információs egységek Az Európai Bizottság helyi arca.
COACH BioEnergy A biomassza energetikai célú hasznosításának erősítése és népszerűsítése Közép-Európában – nemzetközi információs és tanácsadói hálózat.
Pedagógusképzést segítő hálózatok fejlesztése a Dél-Dunántúlon Pécsi Tudományegyetem TAMOP 4.1.2B.2-13/ projektje Pécs, november 25. Janovics.
A Nemzeti Fejlesztési Terv
OFA HÁLÓZAT KOOPERÁCIÓ KIEMELT PROJEKT (TÁMOP-2.4.3/B/1-09/1) – Szociális szövetkezetek részére nyújtható térítésmentes szakmai.
1 Kézfogás a Magyar Vidék fejlődéséért : Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat (MNVH)
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
A Pécsi Tudományegyetemen innovációs tevékenysége
A külföldi hallgatók egyetemválasztási szempontjai
1 A Hungary for FP6 projekt a bemutatása Dr. Groó Dóra Tudományos és Technológiai Alapítvány.
BEPTRA „ Legjobb gyakorlatok” kis- és középvállalkozások számára Záró konferencia HURO0901/138/2.1.2.
Dr. Földy Ferenc Európa-jogi szakjogász III. EURES állásbörze október 11. EUvonal EU Tájékoztató Szolgálat.
Fedezzük fel az európai lehetőségeket!. Információra van szükségem.. Merre induljak??
Történetünk  Nemzeti Pályainformációs Központ – 1999 óta  Euroguidance Hungary, Euroguidance hálózat tagja  Európai Bizottság: Leonardo Da Vinci >
1. 2 SZOMBATHELY SZEREPE AZ EURÓPAI SZENT MÁRTON KULTURÁLIS ÚTVONAL LÉTREHOZÁSÁBAN Grünwald Stefánia Szombathely MJV Stratégiai és Idegenforgalmi csoportvezető.
Európa Uniós információforrások
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal Nemzeti Pályainformációs Központ
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
EU Tájékoztató Szolgálat
„Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, 2009.
Előadás másolata:

KERNER Barbara Pécs, 2006

Kerner Barbara Pécs, A 455 milliós piac

International House – Pécs

– KS ben még csupán egy budapesti EIP létrehozását említi – megyei önkormányzatok + KüM – 2004-től MeH EUKF – EUROPE DIRECT Információs Hálózat – pályáztatás útján működnek Kerner Barbara Pécs, Európai Információs Pontok hálózata

– megyei EU-KOMMUNIKÁCIÓ, folyamatos, tárgyilagos, kiegyensúlyozott lakossági tájékoztatás – naprakész, hiteles INFORMÁCIÓ (termék) az EU szakpolitikáiról, az aktuális kérdésekről, lehetőségekről – személyes ügyfélszolgálat, telefonos, írásos és elektronikus formában – kiadványok terjesztése, rendezvények, oktatási programok szervezése – a népszavazás és a csatlakozás után is! Kerner Barbara Pécs, FELADATOK

– már teljes jogú tagjai az EB-nek: EU-s intézmények kommunikációs politikájának tagállami végrehajtása – biztonságérzet, félelmek oldása, aktivitásra ösztönzés – interaktivitás és proaktivitás – hálózatépítés – társadalmi párbeszéd – „Rólunk szól” kampány 2004–2005 Kerner Barbara Pécs, FELADATOK

FIATALOK – Baranya megyei általános- és középiskolák diákjai (30 középiskola és 177 általános iskola) – Pécsi Tudományegyetem hallgatói ( hallgató) DÖNTÉSHOZÓK, KÖZTISZTVISELŐK, ÖNKORMÁNYZATOK DÖNTÉSHOZÓK, KÖZTISZTVISELŐK, ÖNKORMÁNYZATOK (302 település) OKTATÓK, PEDAGÓGUSOK – Baranya megyei általános- és középiskolák tanárai (30 középiskola és 177 általános iskola) – PTE oktatói (12 kar, könyvtárak, hallgatói önkormányzatok) HELYI ÉS REGIONÁLIS MÉDIA Kerner Barbara Pécs, CÉLCSOPORTOK

CIVIL SZFÉRA SZEREPLŐI CIVIL SZFÉRA SZEREPLŐI: társadalmi-, kulturális és tudományos szervezetek SZAKMAI ÉRDEKKÉPVISELETEK NYUGDÍJASOK MEZŐGAZDASÁGBAN DOLGOZÓK BÁRKI BÁRKI, aki az EU-val kapcsolatban információt szeretne kapni Nehezen elérhető célcsoportok!!!!! jellemzők, kommunikációs kihívások elérés, célok, üzenetek Kerner Barbara Pécs, CÉLCSOPORTOK

Kerner Barbara Pécs, BMEIP – a sikeres EU-kommunikációért – ügyfélSZOLGÁLAT – honlap – rendezvények célcsoportokra szabva – folyamatos jelenlét vidéken is – folyamatos kutatás, feedback – nemzetközi kitekintés – sajtókapcsolat rendszeres gondozása (multiplikátor) – EU=EIP

Growth and Jobs (Növekedés és Munkalehetőség) Európai Alkotmány egységes belső piac, fogyasztóvédelem Ageing Europe, Ageing World 50 éves a Római szerződés esélyegyenlőség, európai jogok munkavállalás, letelepedés az EU-ban munkavállalás EU-s intézményekben regionális politika (pályázatok, eredmények) II. Nemzeti Fejlesztési Terv (Nemzeti Stratégiai Referenciakeret) EURO bevezetése az Európai Unió további bővítése Európa Kulturális Fővárosa Pécs2010 Schengeni egyezményrendszer Bolognai folyamat az EU 2007–2013 közötti költségvetése európai uniós intézmények aktuális döntései, munkája stb. Kerner Barbara Pécs, Kommunikációs kihívások

Kerner Barbara Pécs, INFORMÁCIÓ naprakész hiteles közérthető, egyszerű érdekes, figyelemfelkeltő gyakorlati példákon keresztül követelmények előnyök és kihívások (hasznosítás és felkészülés) vélt és valós félelmek

Kerner Barbara Pécs, INFORMÁCIÓ KI?MIT?MIÉRT?HOL?MIKOR?HOGYAN?KITŐL? MILYEN RENDSZERESSÉGGEL és HONNAN?

Kerner Barbara Pécs,

Kerner Barbara Pécs,

Kerner Barbara Pécs,

Kerner Barbara Pécs,

MIT TEGYÜNK? – munkavállalás 1.Milyen nyelven beszélünk? 2.Mely országba/országokba szeretnénk menni? 3.Egyedül vagy a családdal? 4.Tájékozódni az adott ország szabályairól, munkaerő- piacáról stb. 5.Önéletrajz megírása 6.Álláskeresés 7.Szükséges dokumentumok beszerzése itthon 8.Szükséges dokumentumok beszerzése (adott ország) 9.Szállás, lakás keresése Kerner Barbara Mohács, 2006.

MIT TEGYÜNK? – tanulás 1.Milyen nyelven beszélünk? 2.Mely országba/országokba szeretnénk menni? 3.Mit szeretnénk tanulni? 4.Melyek a felvételi követelmények? 5.Kell-e tandíjat fizetni? 6.Hogyan tartom el magamat? 7.Tájékozódni az adott ország szabályairól 8.Szükséges dokumentumok beszerzése itthon 9.Szükséges dokumentumok beszerzése (adott ország) 10. Szállás, lakás keresése Kerner Barbara Mohács, 2006.

Munkalehetőségek: – álláskeresés a nemzeti adatbázisokban – álláskeresés az EURES-en – EU-tisztviselői állások – gyakornoki lehetőségek EU-s intézményeknél – gyakornoki lehetőségek nemzetközi szervezeteknél, cégeknél – EVS MIT TEGYÜNK? – munkavállalás Kerner Barbara Mohács, 2006.

MIT TEGYÜNK? – tanulás – tanulás külföldi középiskolában – rövidebb idő eltöltése külföldön (1 év) egy EU-s programmal – tanulás külföldi főiskolán/egyetemen – rövidebb idő eltöltése főiskolán/egyetemen (1 év) egy EU-s programmal – szakmai gyakorlat teljesítése külföldön – kutatói ösztöndíj külföldön – MÖB, SOROS külföldi ösztöndíjai stb. Kerner Barbara Mohács, 2006.

ELÉRHETŐSÉGEK Baranya Megyei Európai Információs Pont 7621 Pécs, Mária utca 9. Tel.: (72) Internet: Kerner Barbara Mohács, 2006.

Köszönöm a figyelmet! KERNER Barbara Pécs, 2006