 Több szövegváltozat  Jóslat: a házasság napja, megszegése  Álom: oszlop körül sárkányok, színes felh ő k és zene  A 7. gyerek is lány  tengerre.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
GLOBÁLIS FALU Ha a föld lakosságát egy 100 lelket számláló faluba redukálnánk a jelenlegi arányok megtartásával, akkor ebben a faluban lakna: 57 ázsiai.
Advertisements

Hagyományos családszerkezet és rokoni kapcsolatrendszer
Róma története a kezdetektől a köztársaság koráig
Az én világom Somogyi J (verse).
Az őskori vallás.
A házasság még nem a mennyország
Tommy's Window dia ♫ Hangszóró szükséges A gyerekek örökkévalók
Advent 4. vasárnapja Advent két szálon fut: várakozunk a Messiás születésének a minden évben való megünneplésére, és próbálunk felkészülni a lelkünkben.
A szerelem istene: Erósz, Amor, Cupido
A SIKERES ÉLET TITKA.
Kínai terméstörténet.
A maják és az inkák világnézete
Az Ókori Kelet világnézete
William Wordsworth Zene: O Mio Babbino Caro From „Gianni Schicchi” igyósi Moni.
Jó keresztény Ön? Ha igen, akkor minden bizonnyal Ön is teljes mértékben ELHISZI az alábbi sarkalatos igazságokat, vagyis ön szerint is:
Dr. Pálhegyi Ferenc alapján
ha le tudnánk kicsinyíteni a Földet, és a 6,5 milliárd embernyi népességet egy 100 lelket számláló falura, és az arányok változatlanok maradnának, akkor…
XXX. Jubileumi OTDK Társadalomtudományi Szekció Esztétika Tagozat
Névnapodra Szeretettel!
Szerző: a szövegek és képek az internetről
Világ legrégebbi még lakott városa
神道 Sintó, a szellemek útja.
Kiszakadás az újjászületésből
A sámánizmus és a buddhizmus szinkretizmusa
A sámán öltözéke Mongólia, Korea
San-shin, Hegyisten 산신. Eredete: Ősvallásból származik Eredeti koreai istenség Dan-gun mitikus király a visszavonuása után Helyszellem.
Mulian megmenti anyját – Kínai buddhista pokoljárás-história Polyák Eszter ELTE-BTK Kínai BA március 19.
Odüsszeusz az Alvilágban
* * * "Folyamodjatok az Úrhoz, az Ő hatalmához,
ISTEN IGÉJE MONDJA: „…a négy élőlény és a huszonnégy vén leborult a Bárány előtt … és új éneket énekeltek ekképpen: "Méltó vagy arra, hogy átvedd a könyvet,
Japán teremtéstörténet
Lehet-e a 21. században családi szerepekről beszélni?
Az én szüleim és a te szüleid
Ami lehetetlen az embereknek, az lehetséges az Istennek. Lukács 18, 27.
A fény Királya Õ, fenségbe öltözött
Az én világom Somogyí J (verse).
Itáliai festő, a korai reneszánsz (quattrocento) idején
Mit tartunk ma normális családnak?
Dicsérjed Uradat! Pecznyík Pál verse. Dicsérjed Uradat Istennek h ű népe, Te vagy országának, legfényesebb éke.
ISTEN KIRÁLYSÁGA Készítette: Jon A. Palmer. Isten királysága  Azért vagyunk a földön, hogy megváltoztassuk a forgatókönyveket…
Rowena Morill és Bob Ross festményeivel
Szociális helyzet a Pogányvölgyben 2011 június 17.
Valami ilyesminek? vagy … Ilyennek? Esetleg ilyennek?
Isten hozott köztünk!.
„ Jöjjetek énhozzám mindnyájan, akik megfáradtatok, és meg vagytok terhelve, és én megnyugvást adok nektek.” – mondja Jézus Máté 11: 28.
1.János 2:17 „ A világ pedig elmúlik, és annak kívánsága is de aki Isten akaratát cselekszi, megmarad örökké.”
GLOBÁLIS FALU A Globális Falut, úgy kell elképzelni , hogy az ott élő 100 ember arányosan reprezentálja a Földünk teljes népességét, amely az alábbi populációs.
Egyéni és közösségi panaszénekek az Ószövetségben és a mezopotámiai szövegekben.
Gazdagabb vagy bárkinél,
SPÁRTA/LAKEDAIMÓN.
A család történeti alakulásáról
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
Fedorcsenko Andrea Koreanisztika MA, 1. évf
GONDOLATOK A VALLÁSRÓL Nem sokat tudunk róla Ázsiában szerzett világkép ma a népmesékben Szerkezetileg hasonlít a kereszténységre, Vándorlás közben őseink.
Milyen a Szellemi életünk?.  Erre megkérdezték: „És te milyen jelt mutatsz, hogy miután láttuk, higgyünk neked? Mit cselekszel? Atyáink a mannát ették.
EGYIPTOMI ISTENEK SZERZŐ: VÖRÖS LÁSZLÓ. A természet láthatatlan erőit testesítették meg. Nem mindegyik terjedt el az egész birodalomban Néhányan már a.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Buddha bölcs gondolatai Armik – Love Letters () jozefusz.
Vallástörténet I. Kína és Japán vallásai
Dr. Pálhegyi Ferenc alapján
India és Kína.
Áldozatkész szolgálat János 12,20-26
A család ahonnan jövök.
Ókori India Bácsi Johanna 5.A..
Hogyan legyen több tartalom?
Neveld a gyermeked! Efézus 6:1-4.
Megértette-e volna egymást a mudang és a táltos?
Pszichodráma a koreai sámánizmusban
A sámánizmus és a buddhizmus szinkretizmusa
„47Az első ember földből, porból való, a második ember mennyből való
Előadás másolata:

 Több szövegváltozat  Jóslat: a házasság napja, megszegése  Álom: oszlop körül sárkányok, színes felh ő k és zene  A 7. gyerek is lány  tengerre dobják (arany tekn ő sök)  A Buddha megmenti /másik változat: nem fogadja tanítványai közé, mert lány (Maudgaljájana és Kásjapa a kísér ő i)

 15 éves korában: a király és királyné betegsége  Jóslat 2: csak Pari hercegn ő hozhatja el a Nyugati Paradicsomból a varázsvizet  Hegyisten figyelmeztetése  Pari hercegn ő megtudja kilétét  hazamegy  6 n ő vére nem vállalja a küldetést (kifogások)  Pari hercegn ő útnak indul (férfinak öltözve?)

 Próbatételek: Déli és Északi Sarkcsillag nem segít (mert lány), öregasszony földjének felszántása, ruhát mosó n ő, vihar a folyón, alvilágból kiemelked ő hegy, tündér, (a Buddha + Amitábha és Ksitigarbha ezúttal segít, mert férfinak öltözött), varázsvizet ő rz ő isten  Házasság az ő rz ő istennel (7 fiú)

 Figyelmeztetés  hazatér családjával, de a szülei már halottak  N ő vérei beavatkozása  A varázsvízzel feltámasztja szüleit  Jutalmul nem fele királyságot stb. kér  „Abból a rizsb ő l fogok élni, melyet a szertartások során ajánlanak fel, és én fogom a holtak lelkét a Mennyei Királyságba vezetni.”

 Konfuciánus világkép: biztosítani kell az öröklést (fiúgyerek)  Buddhizmus: a karma tanítása (b ű n  büntetés), ambivalens viszony a n ő khöz (a Buddha is csak akkor segít, amikor férfinak öltözött)  Nem buddhista istenségek segít ő szerepben (hegyisten mondja el a királyi pár betegségét; más változat: hegyistenek nevelik fel)

 Szül ő tisztelet 孝 (de: szülei nem gyakorolták a szül ő i kegyet)  Ritka az er ő s, aktív n ő i h ő sök pozitív ábrázolása   Koreában a neokonfucianizmus háttérbe szorítja a buddhizmust  vallási ű r  n ő k dominálta rítusrendszer (sámánizmus)  N ő k szociális helyzetének megjelenítése mitikus h ő sn ő k képében (új család alapításának problémája  így menti meg szüleit; n ő k is lehetnek az erény hordozói, közvetítés szellemi és profán között)

 chinogwi kut : a halott lelkének sikeres másvilági útja érdekében  Több k ŏ ri: sámánok váltogatják egymást  1-4: szellemek segítségül hívása (alvilági+házi istenek, ő sök szellemei), fehér szövet (chungdi)  5: Pari hercegn ő története (a leghosszabb rész, narratív muga)  6-8: halott lelkének elküldése, megidézett szellemek elbocsátása