1 EFCB European Foundation Certificate in Banking 2004. 12. 02. Rohonczi Krisztina Nemzetközi Bankárképző Központ

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Növekedés-támogatás M27 ABSOLVO. 2 Mi kell a növekedéshez?
Advertisements

Az OH TÁMOP fejlesztései
DANUBE A transznacionális együttműködési program kialakítása.
2013. évi LXXVII. tv. főbb rendelkezései
Szervezetfejlesztési Program
Készítette: Reményi László1 Pátyi Szent Imre Templom, Plébánia és Közösségi Ház Építési engedélyezési terve.
A tranzitfoglalkoztatás területén megvalósuló módszertani fejlesztő munka bemutatása Szeged, Regionális szakmai műhely, február 18.
A felsőoktatási minőségbiztosítás európai A felsőoktatási minőségbiztosítás európai sztenderdjei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság.
1 ICEG Európai Központ 1118 Budapest, Dayka G. u 6/B. Telefon: (1) Fax: (1) honlap: „Klaszterek”
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Akkreditált intézmények és programok ellenőrzése Jókai István a FAT elnöke.
A MAGYAR LOGISZTIKAI EGYESÜLET OKTATÁSI TEVÉKENYSÉGE
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
M ű szaki és Természettudományi Egyesületek Szövetsége Szabolcs – Szatmár – Bereg Megyei Szervezete.
NYELVI KÉPZÉS AZ ÓBUDAI EGYETEMEN Elfogadta a Rektori Tanács
AZ ORSZÁGOS EGYHÁZI TISZK KÜLDETÉSE. A fenntartók elvárásai a TISZK, a Felügyelőbizottság és az intézmények felé Olyan szakképzési intézményrendszeri.
NCA - Önkéntes projektek tervezése és megvalósítása
Europass dokumentumok cégeknek We mean business, október 18.
Utazás &Turizmus érettségi 2008 tavasz. U&T érettségi Központilag akkreditált érettségi vizsgatárgy (Ady Endre Gimn., Ráckeve Csak k özépszintű! Felvételinél.
LEADER nemzetközi együttműködés „A projekt útja” Parizán Anna Tanácsos Vidékfejlesztési Minisztérium Szeptember 26.
EEgészség Program – Szakmai Napok N K T H – E S K I * március Templar Partnership Company 1 eEgészség program „Egészségügyi Informatikai K+F.
A bolognai folyamat – Párizs: Sorbonne-i Nyilatkozat Franciaország, Egyesült Királyság, Olaszország, Németország  hallgatói és oktatói mobilitás.
A projektek megvalósítása II. A projekt pénzügyi megvalósítása A támogatás lehívása 8. modul Ponácz György Márk SAKK-tréner.
1 A VAJDASÁGI PÁLYAKEZDŐ DIPLOMÁSOK MUNKÁBA ÁLLÁSI MODELLJE 7. Vajdasági Magyar Tudományos Diákköri Konferencia Újvidék, november Jenei Ervin.
Urban Audit Az egységes városstatisztikai adatbázis.
Banki termékek értékesítése elektronikus csatornákon keresztül Dr
Molnár Gábor, az MGE igazgatója
A postai képzés lehetséges irányai a felnőttképzésben és a szakképzésben április 5. Előadó: Szűts Ildikó Humánerőforrás vezérigazgató helyettes.
Az Ulmi Folyamat és az európai Duna-stratégia
Az IKTA/ számú pályázat alapján: Ügyfélbarát ügyintézést támogató informatikai rendszer prototípusának kialakítása (Elektronikus Polgármesteri.
Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP és TÁMOP kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató március 4-6.
Ellenőrzés, visszacsatolás
Debreceni Egyetem Agrár és Műszaki Tudományok Centruma Logisztikai Koordinációs Központ Logisztikai szakemberigény, képzési igény, elvárások és tények.
Szakmai Monitoring Műhely. RÉV projekt célja többek között: országosan egységes mérési és értékelési rendszer álljon rendelkezésre a szakpolitikai döntéshozók.
Hasznos információk a kétszintű kémia érettségiről
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
1 Tudásalapú információ-kereső rendszerek elemzése és kifejlesztése Célkitűzés: Információk téma-specifikus, különböző típusú forrásokból (internet, intranet.
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
1 NÉHÁNY GONDOLAT AZ (INTÉZMÉNY) AKKREDITÁCIÓ MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSSAL KAPCSOLATOS KÉRDÉSEIRŐL Dr. Veress Gábor egyetemi tanár MAB, január 22.
2012. január 25. Rozsnyai Krisztina 1 A felsőoktatás minőségbiztosítása Európában – a minőségbiztosítás és a nemzetköziesedés Rozsnyai Krisztina MAB Magyar.
A MAB főbb tevékenységei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság Minőségügyi tájékoztató,
STANDARDBASE LEONARDO DA VINCI PROGRAM Bolyai Nyári Akadémia, 2004.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
Kordás László december Társadalmi Párbeszéd Központ.
TÁMOP /2/C „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” TÁMOP /2/C Vojtek Éva Képzésfejlesztési referens.
Merni Mérni MINŐSÉG…bevállaljuk? Alföldiné Dán Gabriella PhD Sopron, március.
Készítette: Kiss Éva.  A Maastrichti Szerződést követően kiépült oktatási politika alapjait a közösségi programok képezik  Szókratész program: feladata.
Leonardo da Vinci projektek. Leonardo da Vinci program célkit ű zései a szakmai készségek és a szakmai tudás fejlesztése a szakmai alapképzésben résztvevők.
Mátrai Balázs vidékfejlesztési szakértő Magyarországi LEADER Központ
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
INTÉZMÉNYI KÖR NYILVÁNTARTÁS AKKREDITÁCIÓ ENGEDÉLYEZÉS.
Balaton-felvidék – Somló Szakképzés-szervezési Társulás TÁMOP /
A képzési és kimeneti követelmények kialakításának tapasztalatai az üzleti képzési ágban László Gyula április 27.
A könyvtár, mint az információs társadalom stratégiai tényezője Dr. Tóvári Judit
EUROPROFESSIONAL HUNGARY KFC Varró István Szakiskola, Szakközépiskola, Általános Iskola és Kollégium KARCAG.
Vállalkozásfejlesztés Kazincbarcika térségében Wächter Balázs.
AGRÁRINNOVÁCIÓS MŰHELY A RÓNA – JUH Klaszter innovációs hatékonyságának növelése ÉAOP
Középiskolások pénzügyi kultúrája felmérés eredményei Dr. Kovács Péter
NYELVI KÉPZÉS AZ ÓBUDAI EGYETEMEN Elfogadta a Rektori Tanács
IKER felülvizsgálata, referenciakeret bemutatása IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
Biztonságvédelmi és autóipari klaszterek együttműködésének lehetőségei hazai és nemzetközi téren.
Minőségirányítás és Akkreditáció Bőhm Zoltán Budapest,
A Nemzeti Statisztika Gyakorlati Kódexe
Innováció, vagyis kitörés a Minden- napokból.
Berecz Antónia és Kriskó Edina Gábor Dénes Főiskola
Megfelelőség értékelés a jogi szabályozása, terméktanúsítás kijelölés alapján HTE Informatikai terméktanúsítási szakosztály - DMS Labor április 25.
Jogharmonizáció az Európai Unióban Dr
Jogharmonizáció az Európai Unióban
Előadás másolata:

1 EFCB European Foundation Certificate in Banking Rohonczi Krisztina Nemzetközi Bankárképző Központ

2 A kezdetek 2000: EBTN célul tűzte ki a Bankszakmai Alapismeretek Diploma megvalósítását 2000: A Szakmai sztenderdek munkabizottság felállítása (az EBTN 18 tagintézményének képviselői) 2001 október: Leonardo da Vinci Program támogatja az EBTN elképzeléseit

3 Célkitűzések Az európai pénzügyi piacokon a munkaerőáramlás elősegítése Az egységes bankszakmai diploma- követelmények felállítása (integritás, összehasonlíthatóság és transzparencia) A pénzügyi szolgáltatások, ügyfélkiszolgálás színvonalának emelése, egységesítése

4 Kihívások Különböző strukturájú és fejlettségű bankszektorok (UK-Románia) Különböző bankok és termékek Eltérő oktatási rendszerek és programok Eltérő vizsgarendszerek DE Hasonlóság: elkötelezettség a program megvalósítása iránt

5 A projekt megvalósítása I. fázis: A közös modell meghatározása „Mi az akkreditáció tárgya?” II. fázis: A modell kifejlesztése „Hogyan valósítsuk meg?” III. fázis: A modell implementálása „Hogyan alkalmazzuk?”

6 I. fázis Az akkreditáció tárgya CélcsoportTartalom Vizsga Klaszterek

7 II. fázis Vizsga formája Vizsga céljai Vizsga profil

8 III. fázis Sztenderd Vizsga Modell (SEM) Akkreditációs bizottság EUROPEAN BANK TRAINING NETWORK Minőségbiztosítás

9 Célcsoport Legalább középfokú végzettséggel rendelkező banki újbelépők (ügyfélkapcsolattartók, referensek, front office munkatársak) Banki munkatársak, akik még nem rendelkeznek bankszakmai képzettséggel (pl. törzskar)

10 Tartalom A klaszter: Gazdasági és pénzügyi környezet (20%) B klaszter: Termékek és ügyfélkapcsolat (60%) C klaszter: Menedzsment, marketing és etika (20%)

11 Vizsga formai elemei Feleletválasztós tesztkérdések 100 teszt 4 lehetséges válasz egy helyes alternatívával Időtartam: maximum 180 perc Megfelelési küszöb: 60%

12 A vizsga minőségbiztosítása Validáció Megbízhatóság Elfogadhatóság Transzparencia

13 Akkreditáció modellje Akkreditációs Bizottság EBTN Kérelem az EBTN-hez SEM Akkreditált Intézet EFCB diplomások

14 Akkreditációs követelmények Minden EBTN-tag kérelmezheti SEM elfogadása Éves vizsganaptár A vizsgafolyamat, eljárásrend leírása Minta vizsgakérdések Vizsgaeredmények elemzése

15 A projekt utóélete 2003 április: a Diploma-program meghírdetése és intenzív marketingkampány a résztvevő országokban 2003 nyár: első akkreditációs kérelmek beérkezése 2004 nyár: 4 akkreditált intézmény és 4 kérelem elbírálás alatt 2004 dec: első diplomaosztó