Az új finanszírozási rendszer hatása az intézményfinanszírozásra Drahos Péter – Balogh Miklós.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kovácsné Kerepesi Márta felülvizsgálati referens
Advertisements

 Kecskemét és Térsége Többcélú Társulás  Ft támogatás (4 tagintézmény) TÁMOP /08/2. Kompetencia alapú oktatás megvalósítása Kecskemét.
A közoktatás finanszírozásának változásai a évi költségvetési törvény alapján (2011. január 20.) Zalaegerszeg.
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2010-ben Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
ÚJ TENDENCIÁK A MAGYAR SZAKKÉPZÉSBEN
Az előminősített referenciaintézményi szerepből adódó gyakorlati feladatok december.
TÖRVÉNYI VÁLTOZÁSOK - FENNTARTÓI FELADATOK 2006/2007
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
Költségvetés - finanszírozás - közoktatási intézmény gazdálkodása (2009. október 12.)
Többcélú kistérségi társulások évi költségvetési törvény szerinti támogatásai (2009. február 3.)
Kellenek-e nekünk a TISZKEK? Mártonfi György Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet A Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Országos TISZK Konferenciája.
A TISZK-ek fenntarthatósága 1 Budapest, január 14.
95.jubileumi tanév Év végi mutatók Sikeres pályázatok  Pedagógus képzések (TÁMOP /A )  Tiop-6 új interaktív tábla  Színe-java.
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
FÖKIR Integrált Elektronikus Közoktatási Információs Rendszer TISZKIR Térségi Integrált Szakképző Központ Információs Rendszer Fővárosi Oktatástechnológiai.
VII. Nevelésügyi Kongresszus 7. Szekció
Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézmény
Oktatási reform – 2007 Dr. Hiller István
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Közoktatási feladatok teljesítése: - nevelési-oktatási intézmény; - pedagógiai szakszolgálat; - pedagógiai szakmai szolgáltató. Intézkedési terv.
2012. évi költségvetés (oktatást érintő)
BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
Jogszabályok, jogszabályi változások, szakmai szervezeti finanszírozás jogszabályai, különös tekintettel az intézményintegrációra Dienes Renáta prezentációja.
JUHÁSZ GYULA REFORMÁTUS GIMNÁZIUM ÉS SZAKKÉPZŐ ISKOLA TIOP / A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési.
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
Nyílt napok 2008/2009. szakközépiskolai képzés felvételi eljárás általában felvételi eljárás iskolánkban.
FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI NAPOK
Térszervezés a közoktatásban a statisztikai adatok tükrében A hazai helyzet reform előtt és után Gyimesi Péter MTA KRTK RKI Dunántúli Tudományos Intézet.
2009. február 3. Dienes Renáta Szakmai tanácsadó A évi költségvetési törvény közoktatási normatív hozzájárulásai.
A L É V A Y J Ó Z S E F REFORMÁTUS GIMNÁZIUM ÉS DIÁKOTTHON egész közössége nevében szeretettel köszöntjük a Felső-magyarországi református intézmények.
A 2009/2010. tanév költségvetése, a közoktatást és a kistérségeket érintő normatívák Győr (2009. január 7.)
Iskola Tagjai: RFKB Támogatások Iskola 1500 fő Képzési irány, arány Önkormányzati fenntartó Szakképzés szervezési társulás (költségvetési szerv) mint.
Változások a szakképzés irányítási rendszerében A szakképzés és a Térségi Integrált Szakképző Központok jelentősége Szőke István szakmai igazgató 2008.
A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár szeptember 8.
TIOP / TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM.
Változások a közoktatásban és szakképzésben Setényi János 2011 Naszály-Galga TISZK, Vác.
Belügyminisztérium Az önkormányzatok évi várható finanszírozása 1.
A Lestár Péter Közoktatási Intézmény (Egységes iskola) a Kecskemét és Térsége Többcélú Társulás fenntartásában Kecskemét, június 10. Hamzáné Lakó.
Ugrás az első oldalra Kistérségi társulások jelene és jövője. Kecskemét június 9. Dr. Bujdosó Sándor önkormányzati és lakásügyi szakállamtitkár Önkormányzati.
Oktatás-gazdaságtan Oktatás fő finanszírozói 1. Egyének 2. Munkaadók - általános képzés - speciális képzés 3. Állam - extern hatások - oktatási piac tökéletlensége.
1 A évi kistérségi közszolgáltatás-szervezés és ellátás Budaörs Kistérség Többcélú Társulása január 30.
Állami Számvevőszéki ellenőrzés tapasztalatai Ellenőrzés: szeptember 12 – november 27. KIMVE - Budaörs február 28.
Konszolidációs törvény a megyei intézmények
Szakképzés-szervezési
TISZKEK SZEREPE A FELNŐTTKÉPZÉSBEN. A KÖZPONTI KÉPZŐHELY 3471 m2 alapterületen 80 darab a gyakorlati képzést támogató oktatási hely 350 fő befogadóképességgel.
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2008-ban Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
MTA Regionális Kutatások Központja Az iskolaügy és az aprófalvak Váradi Monika Mária Aprófalvak lépéskényszerben Budapest február 26. Térségfejlesztési.
2009. évi költségvetés KÖZOKTATÁS. Az önkormányzati közoktatás évi hozzájárulásai, támogatásai I. (millió forintban) évi országgyűlési előirányzat.
Az önkormányzatok évi finanszírozása
Könyvtári fejlesztési koncepció a községekben, megvalósítási lehetőségek Dr. Kenyéri Katalin NKÖM Könyvtári Főosztálya 2005.
2011.évi költségvetés Aranyosiné Borsodi Éva közoktatási szakért ő Tel.:
Üdvözli a Teleki László Gimnázium és Informatikai Szakközépiskola!
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Új esély: szak- és felnőttképzés a határ mentén Aktuális szakképzés - szervezési feladatok a törvényi változások és a TÁMOP3.2.2 kapcsán Környei László.
A szakképzés helyzete az iskolafenntartó szemüvegén keresztül
A többcélú kistérségi társulás finanszírozási gyakorlata Debrecen, Megyeháza-Árpád terem.
Bánki Hírmondó Szeptember. SZEPTEMBERBEN TÖRTÉNT…
A nemzetiségi oktatás régi-új sarkalatos pontjai.
Jogszabályok A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény (Nkt.) A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény (Szt.) 229/2012. (VIII. 28.)
Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása Társadalmi Megújulás Operatív Program „Fény vagy Te is ragyogj hát” TÁMOP /
KISTELEPÜLÉSEK ÉS KISISKOLÁK – TÁRSULÁSOK 2. szekció Jankó Krisztina Ph.D jelölt Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Budapest, november 30.
JÓZSEF ATTILA ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONT (Dombóvár, Attala, Nak, Dalmand Önkormányzatok Társulásaként Működő Intézmény)
KISISKOLÁK 2008 Az esélyteremtés lehetőségei a kistelepülési iskolákban Környei László ügyvezető.
A magyarországi nemzetiségek és támogatásuk rendszere
TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Tankönyvellátás és iskolai könyvtár
Előadás másolata:

Az új finanszírozási rendszer hatása az intézményfinanszírozásra Drahos Péter – Balogh Miklós

A normatív finanszírozás jellemzői A normatíva „hozzájárulás”, nem feladatfinanszírozás – a fenntartó vállalja a költségeket A normatívának csak közvetett hatása van az intézményfinanszírozásra – „üzen” vele a kormányzat

A normatív jellemzők változásai A 2008-as költségvetés: számított álláshelyszám-alapú finanszírozás – csoportszám a tanulólétszám helyett! Egyszerűbb az összefüggés a fenntartói elérhető támogatás és az intézményi költségek között – közeledés a feladatfinanszírozáshoz! „Üzenet”: minimális intézményméret!

Az „etalonnak” tekintett általános iskola alapvető mutatószámai* Tanulólétszám161 fő Egy tanulócsoportra jutó tanulólétszám20,13 fő az alsó tagozaton18,75 fő a felső tagozaton21,5 fő Egy tanulócsoportra jutó órakeret32,0 Egy pedagógusra jutó tanulólétszám13,84 fő Elismert pedagóguslétszám (8 évfolyam 8 osztály)11,63 fő * A évi költségvetési törvény alapján

Ösztönzők és egérutak I Nemzetiségi nyelvű, két tanítási nyelvű oktatás, nyelvi előkészítő oktatás FAJLAGOS ÖSSZEG: Ft/fő/év a 2008/09. tanévre Intézményi társulás óvodájába, általános isko- lájába járó gyermekek, tanulók támogatása FAJLAGOS ÖSSZEG: Ft/fő/év a 2008/09. tanévre

Ösztönzők és egérutak II A többcélú kistérségi társulások közoktatási feladatainak támogatása Közoktatási intézményi feladat a) Bejáró gyermekek, tanulók alapján járó támogatás Többcélú kistérségi társulás által fenntartott intézmény FAJLAGOS ÖSSZEG Ft/fő/év Intézményi társulás által fenntartott intézmény óvodás és 1-4. évfolyamos tanulói után FAJLAGOS ÖSSZEG Ft/fő/év Intézményi társulás által fenntartott intézmény 5-8. évfolyamos tanulói után FAJLAGOS ÖSSZEG Ft/fő/év

Ösztönzők és egérutak III. b) Iskolabusszal utaztatott gyermekek, tanulók alapján járó támogatás FAJLAGOS ÖSSZEG Ft/fő/év c) A többcélú kistérségi társulás által fenntartott egységes iskola évfolyamára bejáró tanulók alapján járó támogatás FAJLAGOS ÖSSZEG Ft/fő/év d) Tagintézményi támogatás FAJLAGOS ÖSSZEG Ft/fő/év e) Kistelepülési tagintézményi támogatás FAJLAGOS ÖSSZEG Ft/fő/év

Lehetséges hatások Kisiskolák átalakulása: –társulási fenntartás –„egérutak”: művészeti és nemzetiségi oktatás Napközi veszélyben: el nem ismert feladat Intézményműködtetés átalakulása – összevont üzemeltetési funkciók TISZK: út a térségi döntéshozatal és a nagyobb intézményi „üzemméret” felé a szakképzésben