A tantárgy neve: szolgálat Szociális kompetenciafejlesztés a miskolci Jezsuita Gimnáziumban VII. Nevelésügyi Konferencia, 2008.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
 2011 első félévében Magyarország látja el az Európai Unió Tanácsának soros elnöki feladatait  az önkéntesség európai éve  június 4-12.
Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
A pedagógus szerepe a közösségi szolgálatban
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Széchenyi István Gimnázium
Az iskolai szociálismunka
 Európai Parlament és Tanács (2006) – szociális és állampolgári kulcskompetencia fejlesztése  Nemzeti Önkéntes Stratégia (2011), Magyarországi önkéntesség.
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
KOMPLEX TANÁCSADÓI RENDSZER
„SZAKMÁVAL AZ ÉLHATŐBB JÖVŐÉRT”
Alapinformációk az átmenetben nyújtott munkaerőpiaci szolgáltatásról Munkaerőpiaci szolgáltatás az iskola és a munkaerőpiac közötti átmenetben.
MMIK LOGO Ifjúsági Szolgálata egy komplex ifjúsági szolgáltató rendszer egy eleme a kortárssegítés Ifjúsági iroda, közösségi tér Felkereső ifjúsági munka.
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Iskolai Közösségi Szolgálat Definíció Cél Folyamat Példák Demokratikus Ifjúságért Alapítvány.
Az osztályfőnöki szerep története
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
Pedagógusok az együttnevelésről Keller Magdolna Eszterházy Károly Főiskola Neveléstudomány Tanszék Eger.
Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata Családsegítő Szolgálat Gyermekjóléti Központja.
A gyakorlatvezető mentor
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
Pályaorientációs tapasztalatok, hiányszakmák népszerűsítése Győrben
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
A Mályi-projekt. Bevezető A projekt ötlete: találkozni a gyerekekkel iskolán kívül is A projekt ötlete: találkozni a gyerekekkel iskolán kívül is Olyan.
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
Caritas Alba Iulia Gyulafehérvári Caritas Az „önműködő” önkéntességtől a Civil Kalákáig ÖNKÉNTESSÉG.
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
Városközponti Főigazgatóság Kossuth Lajos Általános Iskola Tájékoztató az „Önkéntes segítő gyakorlat” tárgyhoz augusztus 23.
Önkéntesség az Észak-Magyarországi Régióban. A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) története A Demokratikus Ifjúságért Alapítványt 1999-ben hozta.
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
Primer tapasztalatok, Cardiff országos, állami ösztönzések (The Learning Country, Flying Start, stb.) önkormányzati feladat és erőforrás – többszektorú.
Siketmisszió. Siketmisszió - Protestáns Teológiai Intézet Nagy hagyományokkal rendelkező 1888-ban alapított állami intézmény óvodát és iskolát valamint.
A középiskolai közösségi szolgálatban rejlő pedagógiai és intézményi lehetőségek - Pavlics Tamás - „Önkéntesség – közoktatás – közösségi szolgálat” szakmai.
Széchenyi István Gimnázium Dunaújváros Készítette: Terecskei András (tanuló) és Szücsné Dr. Harkó Enikő (igazgatóhelyettes) Előadók: Csathóné Zágoni Nóra.
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
PRESSLEY RIDGE Program
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT (intézmény neve) Készítette igazgató.
Az iskolai közösségi szolgálat a koordinátor szemével
Iskolai közösségi szolgálat
Motiváció Tanoda- Tiszasziget Balázs Ákos Tanodavezető Motiváció Tanoda-Tiszasziget.
AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT.  NAT 2012, EMMI-rendelet 2012  2016-tól az érettségi vizsga megkezdéséhez 50 óra közösségi szolgálat teljesítése szükséges.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Barankovics István Alapítvány Tanári Kerekasztal Kiss Mária Rita BIA Ifjúsági projekt vezető.
A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
Általános tájékoztatás Körzetünk Feál1-2. évfolyam Darus3-8. évfolyam „Gurulós módszer” Általános osztály (a) - projektoktatás Emelt óraszámú matematika.
Az Evangélikus Egyház szerepe szociális kérdésekben, jó gyakorlatok és egyházi programok.
„Helló barátom!" - közösségi szolgálatra felkészítő tréning sorozat „Tanévzáró Suli – Buli” „Helló nyár, helló barátom!” - komplex nyári vakáció „Viszlát.
„FIGYELJÜNK EGYMÁSRA!” KOMPLEX MEGELŐZŐ, EGÉSZSÉG ÉS KOMPETENCIA FEJLESZTŐ MODELL PROGRAM a Szent József Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumban Berényi.
Esélyteremtés az iskolarendszerben hátrányos helyzetű fiatalok számára Schön Brigitta.
Fényi Gyula Jezsuita Gimnázium és Kollégium Személyiségfejlesztés a közösségi szolgálatban a közösségi szolgálatban.
Jó együtt lenni! Idősek Otthona Bakonyszentlászló.
Közösségi gyakorlat A Gyakorlóiskolában. TUDÁS Ismeri azokat a főbb módszereket, amelyekkel megismerheti a gyerekek kognitív, emocionális és erkölcsi.
DARUS a gyermekekért.
DARUS a gyermekekért.
Felkészítés a közösségi szolgálatra
Tervezési folyamat.
Iskolai közösségi szolgálat a Borosban
Pályaválasztási szülői értekezlet
DARUS a gyermekekért.
Család – és Gyermekjóléti Központ
Pályaválasztási szülői értekezlet
Csókay László KPSZTI április 13.
Előadás másolata:

A tantárgy neve: szolgálat Szociális kompetenciafejlesztés a miskolci Jezsuita Gimnáziumban VII. Nevelésügyi Konferencia, 2008

2 Miskolc, Avas-déli lakótelep Alvóváros Jezsuita Gimnázium: 8/4. évf. gimn. 550 fő Diákok: Avas, Mc-ról, ÉM Kontextus

Reflexió Alapvető helyi hiányok? Kulturális, gazdasági, szociális, közösségi… Komplex feladatvállalás szükséges: Lakótelepi feladatvállalás, kifelé nyitott isk. Helyi civil kezdeményezések felerősítése Otthonos, vonzó, nevelő épített környezet pasztorális és oktatási int. együtt Kontraszt vállalása: színt vinni a panelek közé..

„A másokért élő ember” nevelése: szakmailag kompetens, környezetéért elkötelezett, abban vezető szerepet vállaló ifjúság nevelése… Tudás+? Tapasztalatalapú értékközvetítés Agenda

Mit? A program: Szeretetszolgálat 7-8. évf: ad hoc akciók 10-12: egyéni bekapcsolódási opciók 9. évf: ped. programba illesztett („kötelező”) éves szociális program Választott helyen és feladattal (gyerek, ifj, idősgond., kórház, sérült fiatalok, roma óvoda, hospice…) Min. kéthetente 1 délután Helyi mentor, iskolai felkészítés

65 kilencedikes diákunk a tanévben, hat hónapon keresztül összesen óra szolgálatot végzett. Mennyit? Számokban kifejezve…

Szimbiózis Alapítvány… Másik ember tisztelete, ismerete, … ha a idős, ha beteg, ha szegény Empátia, elfogadás… Érzelmeink megismerése és megengedése Milyen eredménnyel? Ami megszülethet a folyamatban…

Szimbiózis Alapítvány Társadalomismeret : Találkozás más korosztállyal, társ. csoportokkal, Reális, kritikus, feladatvállaló társadalomkép Értékközvetítés (szolidaritás, szubszidiaritás, önkéntesség…) Elköteleződés

Családok Átmeneti Otthona Önismeret : Értékességem, erősségeim és gyengeségeim motiváció: ezt is tudom… Kihívás+kisérés: biztonságos növekedés

Teréz anya nővéreinél Csoportmunka Folyamatosság, Egyéni és közös felelősség Magatartási és komm. minták Konfliktusvállalás és -megoldás

Hospice Alapítványnál beteglátogatás Egyéni sorskérdések feltétele, Kilépés a kamaszkori nárcizmusból

Korrepetálás a Munkácsy Mihály iskolában Tapasztalatalapú tanulás 1. sikerélmény és tapasztalat 2. … motiváció tanuláshoz 3. …pályaválasztáshoz

Az éves folyamat kísérése: Bevezetés az éves munkába Féléves és év végi reflexió Folyamatos téma az ofő órákon Egyéni mentorok, kérésre Reflexió 2.

Gyermekegészségügyi központ Kapcsolódó területek felerősítő hatása: Pályaorientáció Hittan, etika oktatás Társadalomismeret-közgazdaságtan (11-12 ) Külföldi önkéntes jelenléte iskolánban

Mártanéni Márta néni „Kötelező”? Magától értetődő!

Tevékenységük értékelé se : S zívesen végezték-e a munkát ? 8,4 pont (10 pontból) V olt-e értelme tevékenységüknek ? 8,3 pont S aját teljesítményük ? 7,6 pont

Hagyományos családi kompetenciák átvállalása történik! Forráshiány (képzés, órakedvezmény, stb.) Törvényi korlátozások (köt. beiskolázás vv. világnézeti oktatás) Kevés felkészült fogadóintézmény! Diákok továbbtanulási portfóliójába nem érték.. Nehézségek?

Kabarutcai óvoda Kabar utcai óvoda Köszönöm figyelmüket!

Avasi idős nénik látogatása Rózsika néni

MÁON Református Otthon

A diákok végigkísérése: hitoktatók, osztályfőnökök, intézményi kapcsolattartók

A tapasztalatok megosztása a plébániai közösséggel, élménybeszámolók

Szeretetszolgálati helyeink A: Szent Erzsébet Szeretetotthonban idősek látogatása, közös programok szervezése 10 fő B:Szimbiózis Alapítvánnyal együttműködve fogyatékos gyerekek sportfoglalkozásán segítségnyújtás, közös tánc 3 fő C: Magyar Ökumenikus Szeretetszolgálat Családok Átmeneti Otthonában gyerekfelügyelet, tanulás, játék az ott lakó gyerekekkel 8 fő D:Teréz anya nővéreinél oda járó gyerekekkel beszélgetés, játék, közös éneklés 4 fő E: Munkácsy Mihály Általános Iskolában éves tanulók korrepetálása angolból, történelemből, magyarból és matematikából 6 fő F: Szimbiózis Alapítványnál fogyatékos fiatalokkal báb- és színjátszás 4 fő G: MÁON Református Otthonban fogyatékos fiatalokkal műhelymunka 5 fő H: Avas-déli Görög Katolikus Parókián vasárnapi gyerekfelügyelet, játékok szervezése a szülőknek szervezett program idején 3 fő I: Avas-déli Katolikus Plébániával együttműködve ebéd kihordása az iskolai konyháról az avas-déli lakótelepen lakó, idős, rászoruló nyugdíjas néni részére 5 fő K: Kabar utcai óvodában közös játék szervezése, lebonyolítása 4 fő L:Semmelweis Kórház Hospice Alapítványánál betegek látogatása 6 fő M: Gyermekegészségügyi Központban kórházi szolgálat: játék, beszélgetés, meseolvasás 4 fő O: Öt egyedülálló, lakótelepi idős néni látogatása: beszélgetés, bevásárlás 8 fő