NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP 3.3.2 PROJEKT) EREDMÉNYEI.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Advertisements

„Ezt egy életen át kell játszani”
„SZAKMÁK VONZÁSÁBAN” – A szakképzés jelene és jövője Szakmai konferencia május 10.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
„ A kompetencia-alapú pedagógusképzés programjainak disszeminációja a Nyugat-Dunántúlon ” HEFOP /0 8 / /1.0 A projekt eredményei.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Értékünk az ember – értékünk a gyermek!.
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
A hálózatosodás lehetősége a közoktatásban profil 1.0
MEGYEI TANÉVELŐKÉSZÍTŐ ÉRTEKEZLET Nyugat-magyarországi Egyetem Regionális Pedagógiai Szolgáltató és Kutató Központ 9700 Szombathely, Károlyi Gáspár tér.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A gyakorlatvezető mentor
Mentorképzés a Debreceni Egyetemen
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
TÁMOP-4.1.2/08/1/B Pedagógiai szolgáltató és kutató hálózat kialakítása a pedagógus- képzésben, a nyugat-dunántúli régióban.
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
DEBRECENI EGYETEM Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt (Szabó.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Kompetensek lettünk? június 27..
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Kompetencia alapú nyelvtanítás Projektindító szakmai értekezlet Sümeg2010.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
II. Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
A projekt az Europai Unio támogatásával, az Europai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg.
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt SCHMERCZ.
Javaslatok a tanár mesterszak gyakorlati félévéhez OKM, OFI bizottság jelentése alapján.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege:
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Pedagógus kompetenciák mérése és mérőeszközök kidolgozása
Kompetencia alapú szakoktatás
Előadás másolata:

NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI A GYAKORLATBAN, A NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEMEN Dr. Iker János

NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 2 modern i-záció közokta -tás pedagó- gusképzé s esélye- gyenlősé g A válasz: kompetencia alapú nevelés- oktatás!!!! DE MIK A KÉRDÉSEK ???? DE MIK A KÉRDÉSEK ???? Hívószavak

NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 3 DE MIK A KÉRDÉSEK ???? DE MIK A KÉRDÉSEK ???? Melyek a kompetencia alapú képzés elemei? A közoktatás és a pedagógusképzés jelenlegi legproblema- tikusabb területei? Tantermi gyakorlat? Nézet- rendszer? Mi kell a sikeres megvaló- sításhoz? Hogy Tervezzük a gyakorlatot? Mi valósult meg a projektben? Milyen szakmai irányt tűztünk ki célul?

NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 4 KOMPETENCIÁK TUDÁS KÉPESSÉGEK NÉZETEK, ATTITŰDÖK ÖSSZEFÜGGŐ RENDSZERE A képzés várható eredménye: DÖNTÉSEK SZTENDERDEK INDIKÁTOROK a kompetenciák mérhető, értékelhető formái, elemei osztálytermi tevékenységben, tanítási helyzetben megjelenő: A tervezett pedagógusképzésben a tényleges szakmai tevékenység nélkülözhetetlen előfeltételei

NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 5 Szakmai irányok a projektben és a pedagógusképzési programunkban A TANANYAGFEJLESZTÉS ÉS A TEVÉKENYSÉGRENDSZER EGYSÉGE AZ OKTATÓK (PEDAGÓGIA, MÓDSZERTAN) ÉS A VEZETŐTANÁROK EGYÜTTMŰKÖDÉSE A TANTERMI GYAKORLAT MEGHATÁROZÓ SZEREPE

NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 6 Mi valósult meg? adaptált programcsomagok: - kompetencia alapú nevelés- oktatás - kooperatív technikák - projektmódszer új programcsomagok: - idegen nyelv - IKT - szociális és életvitel ADAPTÁLT PROGRAMCSOMAGOK ÚJ PROGRAMCSOMAGOK 6 6

NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 7 ÚJ ELJÁRÁSOK módszertanban, pedagógiában, gyakorlóiskolákban digitalizálás digitális tananyagok alkalmazása digitális tábla használata  300 képzett pedagógus  új módszereket, anyagokat alkalmazni tudó 220 hallgató  új módszerekkel oktatott közel 1000 diák a közoktatásban  pedagógusjelöltek vizsgálatában mért több mint 20%os pozitív változás  1100-an pozitív eredményhez jutottak  pedagógusképzés megújulásának elindítása TOVÁBBI EREDMÉNYEK

NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 8 KÖZÉPTÁVON HATÓ EREDMÉNYEK  tananyagok, eljárások beépülése a pedagógia és a módszertan oktatásába  hallgatók új szemléletű felkészítése a gyakorlatra  kompetenciaelvűség a jelenlegi gyakorlati képzésben  a tanár mesterképzés programja  a tanár mesterképzés gyakorlati félévének programja

NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 9 A TANTERMI GYAKORLAT SZEMPONTJÁBÓL FONTOS TEENDŐK A PEDAGÓGUSKÉPZÉSBEN  a tanulási folyamat szervezésére és irányítására,  változatos tanítási-tanulási formák kialakítására,  a tudásforrások célszerű kiválasztására,  az információs, kommunikációs technológiák alkalmazására,  hatékony tanulási környezet kialakítására. Legyen a jelölt alkalmas:

NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 10 A TANÁRJELÖLT:  felelősséget vállal az osztályban a tanuláshoz megfelelő légkör kialakításáért,  elkötelezett a demokratikus értékek érvényesítésében, a méltányosság elvének alkalmazásában,  értékeli a tanulók kölcsönös segítségnyújtását, és összekapcsolja a korszerű információs technológia alkalmazásával,  eltökélt, hogy minden tanuló képességeit azonos eséllyel, folyamatosan fejlessze,  felismeri az érdeklődésen és az érdekeltségen alapuló motiváció jelentőségét az életen át tartó tanulásban. A KOMPETENCIÁKHOZ NÉLKÜLÖZHETETLEN NÉZETEK, ATTITŰDÖK

NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 11 Tapasztalatok alapján a kompetenciák gyakorlati elsajátításának, elmélyítésének két fontos területe:  A hallgatók felkészítése az IKT kompetenciák elsajátítására, az IKT kompetenciák alkalmazása a pedagógia, pszichológia, módszertan oktatásában, az ellenőrzésben, értékelésben  A kooperatív technikák és a projektmódszer meghonosítása a gyakorlóiskolákban és a gyakorlati képzés rendszerében; a hallgatók felkészítése és a vezetőtanárok által történő bevezetése a megváltozott pedagógusi szerepkörbe (facilitátor, a tanulás szervezője, a tanulói együttműködés sokoldalú támogatója)

NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 12 MI KELL AZ EREDMÉNYES KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉSHEZ?  KUTATÁSRA ÉPÍTETT, GYAKORLATORIENTÁLT KÉPZÉS  A KÉPZŐK MINŐSÉGÉNEK, TELJESÍTMÉNYÉNEK ÉRTÉKELÉSE  AZ IKT KOMPETENCIÁK BEÉPÜLÉSE A KÉPZÉSBE  PEDAGÓGUS PÁLYAMODELL  A KOMPETENCIA ALAPÚ KÉPZÉST ALKALMAZÓ FELKÉSZÜLT GYAKORLÓISKOLÁK, BÁZISISKOLÁK  VEZETŐTANÁR(OK), MENTORTANÁR, TANÁRKÉPZÉSI SZAKEMBER (PEDAGÓGIA, MÓDSZERTAN), PEDAGÓGIAI, SZAKSZOLGÁLATI SZAKÉRTŐ EGYÜTTMŰKÖDÉSE  REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONTOK

NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 13 EGYÜTTMŰKÖDŐK  DR. KATONA GYÖRGY  BOGÁTHNÉ ERDŐDI JUDIT  TÓTH LÁSZLÓ

14 Elérhetőségek: Dr. Iker János (94) NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 9700 Szombathely, Károlyi Gáspár tér 4.