A Digitális Középiskola, mint a hatékony blended oktatás alapja

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tutori tevékenység a gyakorlatban
Advertisements

TÁJÉKOZTATÁS A SZAKMAI VIZSGARENDSZEREK KUTATÁSÁRÓL Dr. Hideg Éva Budapesti Corvinus Egyetem, Jövőkutatás Tanszék Az FKA-KT 4/2006. sz. téma, Megvalósíthatósági.
E-learning alapú távoktatásos képzés
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
Az előminősített referenciaintézményi szerepből adódó gyakorlati feladatok december.
A DEXTER FELNŐTTKÉPZÉSI ADMINISZTRÁCIÓT ÉS TUDÁSÁTADÁST TÁMOGATÓ MEGOLDÁSAI.
Internet és tanulás – a 21. század kihívása
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
Tanulmányi rendszerek kommunikációs szerepe a felsőoktatási intézményekben. FELSŐOKTATÁS NYILVÁNOSSÁGA KONFERENCIA, 2005.
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
Modern tanulási környezet Civitas Pedagógiai Intézet DPM TISZK 2007.
E-learning és a multimédia
A szakképzési rendszer modellje. 1. sz.m.2. sz.m.3. sz.m. 4. sz.m.5. sz.m. 6. sz.m. Kötelező szakmai tantárgyak Tantárgyi vizsgák Választható szakmai.
Méltányossági elvek a közoktatásban
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
E-learning alapú távoktatásos képzés
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
Mentorképzés a Debreceni Egyetemen
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Debrecen, /10 „Matáv oktatás - Ma távoktatás” Krausz János Igazgatóhelyettes Matáv Oktatási Igazgatóság.
E-learning Kovácspál Eszter.
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
A mentorrá vált pedagógus a Foglalkoztatásba ágyazott képzés (FÁK) című programban Singer Péter
Az E-TANÁR portál. A digitális olvasás-tudás már széles körben elterjedt. A digitális írás-tudás széleskörű alkalmazásához azonban alkotói közösségi fórumok.
Az E-TANÁR portál.
Pankucsi Szilárd Mérnöktanár Mérnök Informatikus
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
A CSALÁDI NAPKÖZI GONDOZÁS SZAKMÁVÁ FEJLESZTÉSE A felnőttképzés támogatásának új formái Zarka Dénes TÁMOP /1-C
Digitális középiskola Digitális középiskola Iskolahálózat kialakítása.
Digitális Középiskola Nagy Zoltán Apertus Közalapítvány Digitális Középiskola.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
A tanárképzés szerkezete
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
Educatio LMS Halácsy Katalin II. Rákóczi Ferenc Fővárosi Gyakorló Közgazdasági Szakközépiskola BeTISZK, MiTIOK tagiskola.
Székesfehérvári Szakképzési Centrum FELNŐTTOKTATÁS.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
Tananyagfejlesztő és távoktató e-learning keretrendszer intézményi szintű működtetése MELLearN, ELTE Az ILIAS alkalmazása.
Dr. Kovács Miklós tanszéki mérnök Műszaki Tanárképző Tanszék E-learning alapú távoktatásos képzés.
A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Szakiskolai fejlesztési program
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
Nemzeti Köznevelési Portál
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
Tájékoztató az emelt szintű érettségi felkészítésről 10. évfolyam
Készítette: Werb Józsefné Regionális konferencia: KECSKEMÉT Külföldi tanulmányút: Mérés-értékelés fejlesztési terület NORVÉGIA OSLO október 14 -
Előadás másolata:

A Digitális Középiskola, mint a hatékony blended oktatás alapja

Bevezetés A Digitális Középiskola gimnázium, esti képzés, mely az e-learning technológiát alkalmazza számítógépen, interneten keresztül. Az oktatásszervező, az oktató és a diák között zajló oktatási folyamatokat képes a digitális hálózati platformon támogatni. A hátrányos helyzetű kistérségekben élő,elsősorban roma hallgatók

Cél A hátrányos helyzetűek iskolázottságának növelése. A képzéshez a szakmai és tárgyi feltételek megteremtése lakókörnyezetükben. Kiépítse a hazai internetes online középfokú távoktatás modelljét. Kialakítsa intézményi alapjait.

Oktatási módszertan Digitális Középiskola

Oktatási módszertan Az online oktatás előnyei A digitális tananyag multimédiás és interaktív elemei hatékony tudásátadást valósítanak meg. A személyes jelenlétet igénylő tanórák száma kiegészül az egyéni digitális tanórákkal. Tanulóközösség kialakulását teszi lehetővé

Megvalósítás Az iskola működtetői Földes Ferenc Gimnázium Miskolci Egyetem konzorciuma INNOCENTER Kht. A GKM, illetve jogelődje az IHM, és az OKM támogatásával

Megvalósítás Az oktatás technikai háttere Tananyagfejlesztés Oktatási portál Számítógépek, internet kapcsolat

Megvalósítás Oktatási rend Az éves tananyag 5 modulra van osztva, A 0. modulban a 9. évfolyamon a számítógépes kommunikáció tanítása és gyakoroltatása történik a 10. és 11. évfolyamon informatika 1.-5. modulban az évfolyamok tantárgyai szerepelnek 12. évfolyamon az érettségi előkészítő a 2.-3. modulban

Megvalósítás Oktatási rend ● Online oktatás ● Offline oktatás ● Online tanulás ● Offline tanulás Jelenléti tanulás

Megvalósítás Tanulási folyamat A tananyagot mindenki az előre elkészült ütemezés szerint tanulja Előre lehet haladni gyorsabban, mint a megadott ütemezés Ha valamilyen okból lemaradt a tanulásban halasztást kell kérni, melyet a tanulmányi osztály engedélyez

Megvalósítás Strukturális eltérések Mindenki egyéni időbeosztásának megfelelően ütemezheti a tanulást A szaktanárok a konzultációkon találkoznak tanítványaikkal A tananyag elérésének módja a tanuló egyéni lehetőségeitől függ

Megvalósítás Regionális Központ A program szakmai irányítója A tanulók a Regionális Központ tanulói Feladatai: Szakmai felügyelet és irányítás Az oktatás személyi és tárgyi feltételeinek megteremtése A tanítás ütemezése TO működtetése

Kistérségi Oktatási Központ A tanulók lakóhelyének közelében, lehetőleg középiskolában kell kialakítani Feladata: A tanítás, vizsgáztatás Tanügyi dokumentumok kezelése Internet-hozzáférés biztosítása, mentorálás Adatszolgáltatás

Megvalósítás Tanári szerepkörök Oktatásszervezési Tagozatvezető Koordinátor Osztályfőnök,csoportvezető Tanítási Digitális szaktanár (tantárgygondozó) Konzultációs tanár Mentor/teremfelügyelő

Jelenléti oktatás Hagyományos tantermi órák a KOK-ban A KOK szaktanárai tartják A digitális tanár által megadott ütemezésben folynak Feladat: A tananyag áttekintése Lényegkiemelés Kérdések megválaszolása Számonkérések teljesítése

Megvalósítás Oktatási technológia Az oktatási portálnak ki kell szolgálnia: Az oktatási tartalmak megjelenését A kommunikációt A tanügyi nyilvántartások vezetését

Megvalósítás A modulok megjelenése

Megvalósítás A 10. évf. IV. modul

Megvalósítás Digitális oktatási segédanyagok A segédanyagokat a Földes Ferenc Gimnázium szaktanárai fejlesztették ki. Lehetővé teszi az önálló tanulást a feladatütemezések segítségével. Minden tantárgy oktatási segédanyaga azonos szisztéma szerint épül fel. Leckékre, azon belül fejezetekre van osztva, melyek kötelező és gyakorló feladatokat tartalmaznak.

Megvalósítás Digitális oktatási segédanyagok

Megvalósítás Fizika 10. évfolyam oktatási segédanyag

Megvalósítás Digitális oktatási segédanyagok

Megvalósítás Digitális oktatási segédanyagok

Megvalósítás Digitális oktatási segédanyagok

Megvalósítás Digitális oktatási anyagok A SULINET Digitális Tudásbázis programjának keretében kifejlesztett digitális oktatási anyagokat a Digitális Középiskola rendszerében is alkalmazzuk

Megvalósítás Digitális oktatási anyagok

Megvalósítás A Kistérségi Oktatási Központok területi elhelyezkedése

Megvalósítás Kommunikáció Minden hallgató egyedi azonosítóval és jelszóval tudja használni az Oktatási Portált. A segédanyag a www.digitaliskozepiskola.hu oldalon található A hallgatók email-ben tudják feltenni kérdéseiket a tantárgygondozóknak A vizsga is részben online

Megvalósítás A kommunikáció

Megvalósítás Email küldése a szaktanárnak

Megvalósítás Fórum

Megvalósítás Tanulási folyamat (halasztás kérése)

Megvalósítás Online eredmények értékelése

Megvalósítás Tantárgyi eredmények értékelése

Megvalósítás Tanulói eredmény

Megvalósítás Tanulói jelenlétek kimutatása

Megvalósítás Tanulói jelenlétek kimutatása

Eredmények Érettségi vizsga Beiskolázás

Továbbfejlesztési lehetőségek Területi kiterjesztés Általános iskolai oktatás Szakképzés Országhatáron túli kiterjesztés

Törvénymódosítás Törvény részlet KT 131. § részlet (5) Ha a tananyagot elektronikus adathordozóra történő rögzítés céljára feldolgozzák, és a rögzített tananyag közvetítésére, az elsajátított ismeretek számonkérésére, a pedagógus és a tanuló közötti rendszeres kapcsolattartásra távközlési eszköz beiktatásával kerül sor, az (1)-(4) bekezdésben foglaltakat a következő eltérésekkel kell alkalmazni: a) a kerettantervben meg kell határozni a távközlési eszközön való kapcsolattartás rendjét, a távközlési eszköz közbeiktatásával szervezett tanórai foglalkozások rendjét, a konzultációs tanórai foglalkozások rendjét, b) az oktatás munkarendje esti, levelező, illetve más sajátos munkarend lehet, figyelembe véve a közvetlen konzultációs tanórai foglalkozásokat és a távközlési eszköz útján megtartott olyan tanórai foglalkozásokat, amelyeken - a kerettantervben meghatározott módon - részt kell vennie a pedagógusnak és a tanulónak, feltéve, hogy a tanulói teljesítmény vagy részvétel központi nyilvántartása és ellenőrzése megoldott, c) a tanuló félévkor és év végén osztályozó vizsgán ad számot tudásáról. Az osztályozó vizsga vizsgabizottság előtt folyik, amelynek elnökét a közoktatási feladatkörében eljáró oktatási hivatal jelöli ki az Országos vizsgáztatási névjegyzékről.

Hozzáférés WWW.DIGITALISKOZEPISKOLA.HU Azonosító: vendeg Jelszó: sajto

Köszönöm szíves figyelmüket. Péterné Czakó Edit E-mail:czako Köszönöm szíves figyelmüket! Péterné Czakó Edit E-mail:czako.edit@innocenter.hu