Magyar Államvasutak Rt.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ügyfélközpontúság. Modernizáció. Hatékonyság.
Advertisements

Közlekedésfejlesztési Integrált Közreműködő Szervezet
Infrastruktúrafejlesztés a magyar-szlovén határszakaszon
A vasúti közlekedési hálózat elemzése, közlekedési feltételek, szűk keresztmetszetek, fejlesztési irányok Előadó: Kövesdi Szilárd, GYSEV Zrt. Vezérigazgató.
Kiss Gyula MÁV Kombitermimál Kft.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
műszaki osztályvezető
Támop / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Idegen nyelvű kompetenciák fejlesztése Nagy Zoltán, MBA Katedra Nyelviskola.
általános vezérigazgató-helyettes
Tóthné Temesi Kinga Szombathely,
Magyarországi vasúti személyszállítás helyzete, fejlesztésének iránya Fókuszban a kelet-nyugati szállítás fejlesztése. Kínálatjavítási lehetőségek a.
Készítette: Dudás Gábor Kovács András Molnár Dániel
Vasúti áruszállítás a környezettudatos magatartás szolgálatában
A tételek eljuttatása az iskolákba
VPOP Jövedéki Igazgatóság
A HULLADÉKKÁ VÁLT GÉPJÁRMŰVEK KEZELÉSE AZ ALCUFER KFT.-NÉL
Az Urbanizáció És Városaink Tankönyv:
Az urbanizáció és városaink
Kohéziós Alap projektek a os időszakban Magyarországon 2/E modul Ponácz György Márk SAKK-tréner.
A hazai vasúti és vizi közlekedés kapcsolódási pontjai
Magyar Regionális Tudományi Társaság november 23.
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
Az önkormányzat szerepe a logisztikai központ létrehozásában II. CEBC Logisztikai Konferencia Budapest, II. 3. Nagy Sándor Városfejlesztési alpolgármestere.
Kovács Gábor mb. átviteli igazgató, MAVIR ZRt. Császár György
A KIKSz SZEREPE AZ EU TÁMOGATÁSSAL MEGVALÓSULÓ KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉSI PROGRAMOK MEGVALÓSÍTÁSÁBAN Egyházy Zoltán igazgatói szaktanácsadó Közlekedésfejlesztési.
Pest Megye járó- és fekvőbeteg ellátásának komplex rendszere Sinkovicz László elnök, KM RET.
Galovicz Mihály, IH vezető
A magyar vasút korszerűsítése, a tranzit forgalom fejlesztése,
A MÁV Zrt. pályahálózat helyzete, fejlesztése
Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály február Előadó: Gaál Gyula, a MÁV ZRt. elnök-vezérigazgatója Közlekedés- és logisztikai fejlesztési konferencia.
dr. Kovács Ferenc Közlekedési Helyettes Államtitkár
Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács Országgyűlési képviselő
Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács Országgyűlési képviselő
Vámeljárások korszerűsítése, gyorsabb, hatékonyabb vámvizsgálat az ukrán-magyar határon Dr. Nagy János püőr. dandártábornok Vám- és Pénzügyőrség Országos.
„Közlekedés- és logisztikai fejlesztés Záhony – Csap térsége”
Záhony térség: stratégiai pont a kelet- nyugati kereskedelemben november 11. Dr. Veres János kormánybiztos MINISZTERELNÖKI HIVATAL.
Az országos közúthálózat fejlesztése,
A magyar gazdaság- és közlekedéspolitika helyzete és fejlesztése
KÖLTSÉGVETÉS 2006 FEJLESZTŐ ÁLLAM JÖVŐKÉPES ORSZÁG Európai Ügyekért Felelős Tárca Nélküli Miniszter Hivatala november 3.
Kormányszóvivői tájékoztató. Az EU strukturális alapok és a Kohéziós Alap évi felhasználásáról Dr. Baráth Etele EU ügyekért felelős tárca nélküli.
Vasútszabályozási Osztály
Logisztikai hálózat és folyosók
Magyarország fő közúti, vasúti, vízi, légi szállítási vonalai
Vasútfejlesztési tervek a két világháború között Magyarországon
Az intermodális logisztikai szolgáltatások fejlesztési programja Szűcs Lajos főosztályvezető Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Közlekedési Stratégiai.
REGIONÁLIS FEJLESZTÉSI TANÁCS RENDKÍVÜLI ÜLÉS Sopron
Nemzetközi kapcsolatok RFÜ Vissi András Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht Sopron, február 1.
A közlekedési infrastruktúra fejlesztése Záhony térségében
Fejlesztési Programiroda – Közutak V. Projektiroda
A gyorsforgalmi úthálózat bővülése 2003-ról 2006-ra KASSA felé SK A SLO HR YU RO UA V Tornyosnémeti LVOV, KIJEV felé Tisza POZSONY, PRÁGA felé M30.
A Balaton Régió környezeti állapotának értékelése
VÁLLALKOZÓI TÁJÉKOZTATÓ Budapest, március 26.
Infrastrukturális fejlesztési lehetőségek és között
Topográfiai gyakorlatok Magyarország
Területi politika főbb összefüggései. A disszertáció főbb területei 1.A regionális programozás elméleti alapjai 2.A programozási ciklus az Európai Unióban.
Magyarország logisztikai lehetőségei Dél-Oroszországban Dr. Egri Imre – Dr. Duleba Szabolcs – Dr. Kádár András április 28. Nyíregyháza.
Dunaújváros, mint interregionális térszervező központ
DUNA A MAGYARORSZÁGI SZAKASZA ÉS DUNAPARTI MAGYAR VÁROSOK.
Hungary SLOVAKIA UKRAINE AUSTRIA Use the BUCKET in the
főosztályvezető-helyettes „A Balaton-régió közlekedési helyzete” fórum
Magyarország névanyag
Fenntartható városi mobilitás-tervezés (SUMP) szeminárium
„Gyorsabban az Európai Unióba” Sztráda Expressz program Közlekedési Múzeum, április 5.
Javaslat a közúthálózat- fejlesztési programra 2015-ig.
ÖTLETTŐL A SIKERIG! A REGIONÁLIS FEJLESZTÉSI HOLDING ZRT. CÉGCSOPORTJÁNAK FEJLESZTÉSI ÉS FINANSZÍROZÁSI LEHETŐSÉGEI ILENCZFALVI SZÁSZ GÁBOR VEZÉRIGAZGATÓ.
A közúthálózat fejlesztési programja 2015-ig. Az Európa Terv 1. A közművelődésért 2. A nemzeti értékek megbecsüléséért 3. A kulturális értékekért 4. A.
Hajléktalan emberek Magyarország nagyvárosaiban 2006.
DB Cargo Hungária Kft. és a pályavasút együttműködése
Készítette: Koleszár Gábor
A Rail Cargo Hungaria Zrt
Előadás másolata:

Magyar Államvasutak Rt. Magyarország vasúthálózatának helyzete fejlesztésének főbb irányai Munkács, 2005. április 25. Gaál Gyula elnök-vezérigazgató Magyar Államvasutak Rt.

* sok településnek több vasúti megállója is van, de egy megálló A MÁV Rt. legfontosabb infrastruktúra-adatai * sok településnek több vasúti megállója is van, de egy megálló gyakran több települést is kiszolgál

A MÁV Rt. legfontosabb adatai 2004-ben (gördülőállomány, forgalom) Mozdonyok száma 991 Motorkocsik, motorvonatok száma 365 A személykocsik száma 2 284 Motor mellékkocsik száma 569 A teherkocsik száma 15 867 Naponta közlekedő személyszállító vonat ~ 2 900 ·        Az utasok száma évenként (millió) 162,6 ·        Éves utaskilométer teljesítmény (M utaskm) 10 408 Naponta közlekedő tehervonat ~ 730 ·       Az elszállított áru évenként (millió tonna) 45,26 ·       Éves árutonna-kilométer teljesítmény (millió) 8 269,6 Ebből export-import forgalomban 4 436,8 Ebből tranzit forgalomban 2 172,8 A MÁV Rt. legfontosabb adatai 2004-ben (gördülőállomány, forgalom)

A MÁV Rt. teljesítményeinek és legjellemzőbb adatainak változása 1980-2003 között

A személyszállítási teljesítmények változása Magyarországon a GKM statisztikája és prognózisa alapján

Az áruszállítási teljesítmények változása Magyarországon a GKM statisztikája és prognózisa alapján

A közlekedési módok aránya Magyarország köztes helyzetben van az EU és a Közép-Kelet-Európa országai között. Célunk a vasút szállítás részarányának megőrzése ami azonban csak jelentős fejlesztések megvalósításával érhető el A közlekedési módok aránya az egyes európai régiókban és Magyarországon

A MÁV RT. TERVEZETT INFRASTRUKTÚRA FEJLESZTÉSEI 2015 - IG Pályarehabilitáció ISPA forrásból (2001-2007) KOSICE MOSKVA Pályarehabilitáció EIB hitelből Slovakia E 50 Ukraine Tervezett pályarehab. EU Kohéziós alapból: I. ütem (2004-2007) HIDASNÉMETI ZÁHONY II. ütem (2007-2015) III. ütem (2015 után) BÁNRÉVE 90 Tervezett pályarehabilitáció EIB hitelből I. Ütem (2003-2006) 92 SOMOSKŐÚJFALÚ II. Ütem (2006 után) ÓZD MISKOLC FELSŐZSOLCA 100 PARIS 84 E 50 RAJKA Austria BRATISLAVA NYÍREGYHÁZA HEGYESHALOM 80 SZOB E 61 70 1 E 52 VÁC GYŐR KOMÁROM HATVAN 16 ESZTERGOM SOPRON 2 8 71 TATABÁNYA RÁKOSPALOTA-ÚJPEST 82 BUDAPEST DEBRECEN 10 1 120A PÜSPÖKLADÁNY SZOMBATHELY 5 PÁPA TÁRNOK ÚJSZÁSZ PORPÁC SZÉKESFEHÉRVÁR 30A ÉRD 101 100 A CELLDÖMÖLK 20 SZOLNOK 100 BIHARKERESZTES BOBA CEGLÉD 26 20 SZABADBATTYÁN PUSZTASZABOLCS 42 140 MEZŐTÚR 25 29 DABAS ORADEA DUNAÚJVÁROS KECSKEMÉT ZALALÖVŐ TAPOLCA SIÓFOK 150 120 23 ZALAEGERSZEG 30 17 26A BAJÁNSENYE KISKUNFÉLEGYHÁZA KOPER 40 BÉKÉSCSABA BALATONSZENTGYÖRGY Romania Slovenia 140 60 155 LÖKÖSHÁZA NAGYKANIZSA KISKUNHALAS MURAKERESZTÚR DOMBÓVÁR 41 40 SZEGED KELEBIA E 56 GYÉKÉNYES BUCURESTI E 69 PÉCS PÉCSBÁNYA-RENDEZŐ RIJEKA E 71 INTERNATIONAL CORRIDOR DOMESTIC MAIN LINE OTHER LINES E 85 ATHINIA Serbia and Montenegro Croatia

A TEN-T hálózat magyarországi szakaszai Alaphálózat: Páneurópai korridorok Kiegészítő hálózat: TINA vonalak

A TEN-T hálózat magyarországi szakaszai: Alaphálózat: Korridor Vonal megnevezése Vonalhossz IV Rajka/Hegyeshalom – Budapest – Újszász – Szolnok – Lökösháza; Szob – Vác – Budapest 487 km V. Bajánsenye – Boba – Budapest – Miskolc – Nyíregyháza – Záhony 628 km V (Rijeka felé) Gyékényes – Dombóvár – Budapest 261 km (Ploce felé) Magyarbóly – Pécs – Dombóvár 107 km X (Beograd felé) Budapest – Kiskunhalas – Kelebia 156 km A TEN-T alaphálózat összesen (- 20 km közös szakasz): 1619 km TEN-T kiegészítő hálózat (11 vonal) összesen : 1108 km A TEN-T hálózat vonalhossza összesen: 2727 km A MÁV teljes hálózata (normál nyomtávolság) 7727 km A TEN-T hálózat magyarországi szakaszai: az adatok jelzik, hogy vasúthálózatunk egyharmada nemzetközi érdekeket szolgál

Az OSzZsD vasúthálózat magyarországi szakaszai (OSzZsD =Vasutak Együttműködési Szervezete)

Az európai TEN-T vasúthálózat és az OSzZsD hálózat összekapcsolása a két kontinenst átfogó rendszert képez

Folyamatban lévő ISPA projektek

V. IV. V. IV. Vasútrehabiltációk ISPA forrásból Budapest-Hegyeshalom 23 Mrd HUF Budapest-Cegléd- Szolnok 37 Mrd HUF V. Komárom Rajka Hegyeshalom Szob Somoskőújfalu Székesfehérvár Győr Tatabánya Salgótarján Szolnok BUDA- PEST Sopron Szombathely Szentgotthárd Bajánsenye Zalaegerszeg Murakersztúr Gyékényes Kaposvár Pécs Szekszárd Magyarbóly Kelebia Szeged Röszke Lökösháza Békéscsaba Kötegyán Biharkeresztes Debrecen Nyírábrány Ágerdőmajor Nyíregyháza Záhony Sátoraljaújhely Hidasnémeti Hídvégardó Bánréve Ipolytarnóc Nógrádszakál Kecskemét Veszprém Pamhagen Ágfalva Harka Eger Miskolc IV. V. IV. Szolnok-Lőkösháza I. ütem 25 Mrd HUF Zalalövő-Boba 47 Mrd HUF Vasútrehabiltációk ISPA forrásból

Nemzetközi finanszírozással megvalósult szlovén vasúti kapcsolat

Nemzeti Kohéziós Alap Stratégia vasúti projektjei

1001/2004.(I.8.) Kormányhatározat szerint Szolnok – Békéscsaba – Lőkösháza II. ütem 4 Budapest – Dombóvár – Gyékényes 2 Budapest – Székesfehérvár – Boba 5 Budapest – Hatvan – Nyíregyháza 3 Szolnok – Debrecen – Nyíregyháza - Záhony V. IV. 5 3 2 1 V. 4 IV. A Nemzeti Kohéziós Alap Stratégia vasúti projektjei 1001/2004.(I.8.) Kormányhatározat szerint

EIB vasúti projektek

EIB IV. hitelszerződés vasúti projektek

Folyamatban levő és előkészítés alatt álló EIB projektek Komárom Rajka Hegyeshalom Szob Somoskőújfalu Székes- fehérvár Győr Tatabánya Salgótarján Szolnok BUDA- PEST Sopron Szombathely Szentgotthárd Bajánsenye Zalaegerszeg Murakersztúr Gyékényes Kaposvár Pécs Szekszárd Magyarbóly Kelebia Szeged Röszke Lökösháza Békéscsaba Kötegyán Biharkeresztes Debrecen Nyírábrány Ágerdőmajor Nyíregyháza Záhony Sátoraljaújhely Hidasnémeti Hídvégardó Bánréve Ipolytarnóc Nógrádszakál Kecskemét Veszprém Pamhagen Ágfalva Harka Eger Miskolc Celldömölk Érd Rákospalota-Újpest Folyamatban levő és előkészítés alatt álló EIB projektek

Környezetvédelem és Infrastruktúra Operatív Program (KIOP) vasúti projektjei

Érd és térsége elővárosi fejlesztése KIOP projekt Közúti kapcsolat az M7-es felöl a Riminyáki és Diósdi úton Új közúti alujáró építése a pusztaszabolcsi vasútvonal keresztezésénél Diósdi út átépítése Új közúti aluljáró létesítése a székesfehérvári vasútvonal keresztezésénél 4 mdFt Érd és térsége elővárosi fejlesztése KIOP projekt

Villamosítási koncepció

Bécs – Zágráb vasúti kapcsolat Komárom Rajka Hegyeshalom Győr Sopron Szombathely Zalaegerszeg Murakersztúr Gyékényes Kaposvár Veszprém Pamhagen Ágfalva Harka 1 2 3 4 A villamosítási koncepció a Nyugat-Dunántúl villamosítottsági szintje elmaradását ellensúlyozza A tervezett vonalvillamosítások a IV. és V. korridort összekötő Észak – Dél irányú tranzit útvonal fejlesztését szolgálják Balti – Adria útvonal Bécs – Zágráb vasúti kapcsolat MÁV Rt. villamosítási koncepciója szerint villamosításra kerülő vasútvonalak

Kiemelt vasútfejlesztési projektek finanszírozási igénye és költségvetési terhelése (2007 – 2013)

EU forrástámogatással és nemzetközi finanszírozással tervezett pályakorszerűsítési munkák volumene

Nagysebességű hálózat

Magyarország bekapcsolódási lehetősége a kiépülő európai nagysebességű rendszerekbe

A magyarországi nagysebességű vasút keleti irányú továbbvezetése

Köszönjük a figyelmet !