Az országos közúthálózat fejlesztése,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Infrastruktúrafejlesztés a magyar-szlovén határszakaszon
Advertisements

2015-re javasolt gyorsforgalmi úthálózat
Somogy megyei projektek
Információs Társadalom Parlamentje, június 1., Budapest Magyarság az információs társadalomban Szövetség a Közös Célokért társulás, Felvidék  Az.
5. számú főút és a jelű összekötő út közötti szakasz, lekötéssel a 43
Záhony térsége gazdaságfejlesztési „zászlós program” Kálnoki Kis Sándor miniszterelnöki megbízott.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
Várpalota elkerülő építése
Közúti Közlekedési Főosztály helyettes vezetője
Területrendezés a Duna- régióban
Nemzeti Közlekedési Stratégia kialakítása Magyarországon Szűcs Lajos, főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Infrastruktúra Főosztály.
műszaki osztályvezető
INTEGRÁLT ÖSSZKÖZLEKEDÉSI MODELL
Biztonsági kihívások a gyorsforgalmi úthálózaton Jákli Zoltán műszaki vezérigazgató-helyettes ÁAK zrt.
Készítette: Dudás Gábor Kovács András Molnár Dániel
Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
Miért éppen… Dunaújváros Dr. Kálmán András Dunaújváros MJV polgármestere országgyűlési képviselő Budapest,
ITS fejlesztések az ÁAK zrt. hálózatán
A dél-alföldi régió úthálózata
Válság és/vagy kibontakozás? Forman Balázs Budapesti Corvinus Egyetem
Magyar Regionális Tudományi Társaság november 23.
Az önkormányzat szerepe a logisztikai központ létrehozásában II. CEBC Logisztikai Konferencia Budapest, II. 3. Nagy Sándor Városfejlesztési alpolgármestere.
Az M49-es út északi és délkeleti továbbépítésének lehetősége és jelentősége Gazda László, elnök Észak Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács 2007.március.
Balti és Fekete tengeri térség közlekedési kapcsolatának fejlesztése, tervezett útvonala, kapcsolódása a kelet nyugati korridorokhoz KIÚT javaslat Balti.
A magyar vasút korszerűsítése, a tranzit forgalom fejlesztése,
Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály február Előadó: Gaál Gyula, a MÁV ZRt. elnök-vezérigazgatója Közlekedés- és logisztikai fejlesztési konferencia.
dr. Kovács Ferenc Közlekedési Helyettes Államtitkár
Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács Országgyűlési képviselő
Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács Országgyűlési képviselő
„Közlekedés- és logisztikai fejlesztés Záhony – Csap térsége”
Kormányszóvivői tájékoztató február 24. Európa Terv a versenyképes gazdaságért.
Európai Unió és Magyarország közlekedéspolitikájának fő elemei
Logisztikai hálózat és folyosók
Magyarország fő közúti, vasúti, vízi, légi szállítási vonalai
Az ED bevezetése és a közúti szabályozás kérdései
A szakma helyzete, elért eredmények, koncepció, stratégia A szakma helyzete, elért eredmények, koncepció, stratégia Thoroczkay Zsolt főosztályvezető-helyettes.
M0 útgyűrű déli szektor bővítése
TÁRNOK – SZÉKESFEHÉRVÁR vasúti vonalszakasz kivitelezési munkálatai
Fejlesztési Programiroda – Közutak V. Projektiroda
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
76. számú főút Zala megyei szakaszának ( km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése Lakossági fórum február 18.
M0 ÚTGYŰRŰ DÉLI SZEKTOR BŐVÍTÉSE M6 autópálya – 51 sz
1 Lakossági fórum A Lónya-Barabás határátkelő-helyekhez vezető utak korszerűsítési munkái II. ütem építése március 5.
2011-ben a hazai gyorsforgalmi utak fejlesztése. úthálózat bővülése Gyorsforgalmi úthálózat bővülése.
Lakossági fórum 46. sz. főút km szelvényben lévő endrődi Hármas – Körös híd átépítési munkái február 19.
Lakossági fórum számú főút Zala megyei szakaszának (0+000 – ) km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése.
Az új besorolásokhoz felhasznált adatok, mutatócsoportok és mutatók a következők: Demográfiai mutatócsoport M1. Terület Ú-RKK M2. Lakónépesség, Ú-RKK M3.
A gyorsforgalmi úthálózat bővülése 2003-ról 2006-ra KASSA felé SK A SLO HR YU RO UA V Tornyosnémeti LVOV, KIJEV felé Tisza POZSONY, PRÁGA felé M30.
ÚTÉPÍTÉSI BERUHÁZÁSOK HATÉKONY LEBONYOLÍTÁSÁNAK FELTÉTELRENDSZERE DR. KOVÁCS ANDRÁS GKM – Közúti Közlekedési Főosztály Visegrád, november 17.
Dél-dunántúli Régió közlekedése Morandini Kristóf III éves földrajz-informatika tanár.
Infrastrukturális fejlesztési lehetőségek és között
Hol ér véget a selyem út? A MAGYAR REGIONÁLIS TUDOMÁNYI TÁRSASÁG IX. KÖZ- ÉS VÁNDORGYŰLÉSE Révkomárom, november 24–25. Selye János Egyetem.
Területi politika főbb összefüggései. A disszertáció főbb területei 1.A regionális programozás elméleti alapjai 2.A programozási ciklus az Európai Unióban.
The place and role of financing in the Transport Policy of Hungary
Dunaújváros, mint interregionális térszervező központ
37. számú főút Szerencs átkelési szakasz rekonstrukciója Lakossági fórum március 29.
Kormányszóvivői tájékoztató. A versenyképes Magyarországért A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium tervei 2005-re.
Szennyező anyagok kibocsátásának trendje
Kiemelt közútfejlesztési projektek a Dél-dunántúli régióban
Számítástechnika az UVATERV-ben
M0 körgyűrű északi szektor (II. ütem) nyugati szektor
főosztályvezető-helyettes „A Balaton-régió közlekedési helyzete” fórum
„Gyorsabban az Európai Unióba” Sztráda Expressz program Közlekedési Múzeum, április 5.
Javaslat a közúthálózat- fejlesztési programra 2015-ig.
A közúthálózat fejlesztési programja 2015-ig. Az Európa Terv 1. A közművelődésért 2. A nemzeti értékek megbecsüléséért 3. A kulturális értékekért 4. A.
Tegyük sikeressé Magyarországot! Célok és prioritások az Országos Fejlesztéspolitikai Koncepcióból Nemzeti Fejlesztési Hivatal.
Az európai uniós fejlesztések szerepe a V4 országok közlekedési hálózatának vonatkozásában Thoroczkay Zsolt főosztályvezető NFM Közlekedési Infrastruktúra.
Úthálózat fejlesztés, úthierarchia, úttípusok
Az ED bevezetése és a közúti szabályozás kérdései
Pest megyei közlekedési infrastruktúra fejlesztések
Előadás másolata:

Az országos közúthálózat fejlesztése, fókuszban az észak-déli kapcsolatok Magyarország tervezett gyorsforgalmi úti hálózata 2034 Előadásomban az országos közúthálózat fejlesztéséről és a nemzetközi hálózati kapcsolódásokról beszélek. „A Balti és Fekete tengeri térség közlekedési kapcsolatának fejlesztése” c. konferencia Kishinyov (Moldávia), 2009. április 23-24. Előadó: dr. Csepi Lajos szakállamtitkár, KHEM

Magyarország főúthálózata az utóbbi évek fejlesztéseivel 2009 január 1-i állapot Magyarországon az utak országos (30ezer km) és önkormányzati (140ezer km) közutak. Az országos közút hálózaton folyik a forgalom 75 %-a. A főúthálózat hossza 7958 km. Ebből az európai „E” hálózat 2204 km, ennek 20%-a településen halad át. Ez az ábra Magyarország főúthálózatának 2009. január 1-i állapotát mutatja be, piros színnel vannak feltüntetve a 2002-2008 évek között elkészült változások. 7 958 km főút

Magyarország gyorsforgalmi úthálózata 2009 január 1-i állapot Gyorsforgalmi utak 1111 km autópályák: 912 km autóutak : 199 km H O R V Á T S Z G L É N I A M U K J E B Összefüggő gyorsforgalmi hálózatot alkotnak: Jelenleg a magyarországi gyorsforgalmi hálózat hossza elérte az 1100 km-t, a hossz pontosan 1111 km. Az autópályák hossza 912 km, míg az autóutaké 199 km. 2008 fontos éve volt a magyarországi gyorsforgalmi úthálózat fejlesztésnek. Az M0 gyűrű keleti szektora kiépítésével hálózattá szerveződött a fővárosból sugárirányban kiinduló autópálya hálózatunk, illetve az Adriai tenger autópályán elérhetővé vált az ország területéről, elkészült az M7 autópálya teljes szakasza. Autópályák M1, M3, M5, M6, M7, M8, M30, M35, M43 Autóutak: M0, M70, M9, M2, M15, M19 és a 4 sz. főút egy szakasza Az Adriai tenger autópályán elérhetővé vált Timár G., Telbisz T., Székely B. (2003): Űrtechnológia a digitális domborzati modellezésben: az SRTM adatbázis. Geodézia és Kartográfia 55 (12): 11-15.

Építés alatt álló gyorsforgalmi útszakaszok Építés alatt álló szakaszok : 1. M6 autópálya Dunaújváros- Szekszárd 67 km, 2010 2. M6 autópálya Szekszárd-Bóly 48 km 2010 3. M60 autópálya Bóly- Pécs 30,2 km 2010 4. M31 autópálya M0-Gödöllő 12 km, 2010 5. M43 autópálya Szeged-Makó 31,6 km 2010 Jelenleg Magyarországon 5 helyen folyik autópálya építés. Nagy ütemben folyik a PPP rendszerű M6-M60 beruházás Pécs felé, amely nagyvárosunk 2010-ben Európa kulturális fővárosa lesz. Megindult a IV. Helsinki folyosó utolsó szakaszának építése Szegedtől a román határ irányába, illetve az M31 autópálya rövidíteni fogja a V.. folyosó hosszát az M0 autóút és az M3 autópálya között. Nagyon fontos tervezett, előkészületben álló beruházásunk az M0 autóút második pályának kiépítése a déli szektorban és PPP rendszerben az M3 autópálya tovább építése Vásárosnamény felé. Építések Előkészületben Előkészületben: 1. M0 déli szektor kapacitásbővítése 28 km 2. M3 autópálya Nyíregyháza-Vásárosnamény 46 km

A magyarországi tervezett gyorsforgalmi hálózat illeszkedik a különböző nemzetközi hálózatokhoz 1. TEM hálózat 3. Helsinki folyosók 1997 Üzemelő és tervezett gyorsforgalmi hálózatunk mindig illeszkedett a különböző nemzetközi hálózatokhoz, így a TEM-hez, a Krétai és Helsinki folyosók rendszeréhez, részét képezte korábban a TINA hálózatnak és ma már az Európai Unió un. TEN-T hálózatának. 5. TEN-T hálózat 2. Krétai folyosók 1993 5 4.TINA folyosók 5

A magyarországi TEN-T hálózat 50%-a kiépült PP7 jelű prioritás Az ábra a magyarországi TEN-T hálózatot mutatja be. Fekete szín ábrázolja a már elkészült , kb 50 %-t kitevő hálózatot. Piros szín a 2013-ig kiépülő vonalakat mutatja be, míg a zöld színnel a 2013 után megvalósítandó feladatokat jelöltük. Az ábra jobb szélén feltüntetésre került a 30 TEN-T prioritási elem közül a 7 számú, amely Magyarország egyetlen prioritási eleme a Budapest- Patras-Szófia-Athén autópálya beruházás. A hiányzó magyarországi szakasz (M43) építés alatt van. Szeged és Makó között PP7 jelű prioritás A magyarországi TEN-T hálózat 50%-a kiépült

A „Magyar gyorsforgalmi úthálózat (autópályák, autóutak) távlati fejlesztési terve” (2005) Nagytávlat 2034 2005-ben készült el a „Magyar gyorsforgalmi úthálózat (autópályák, autóutak távlati fejlesztési terve (2005). Ez a terv szolgáltatott alapot az Országos Területrendezési Terv (OTrT) elkészítéséhez , amely tavaly törvényerőre emelkedett. Mivel 5 évenként esedékes a hálózatfejlesztési tervek és az OTrT felülvizsgálata, ezért a felülvizsgálat megkezdődött. Az új terv készítése megkezdődött

A magyarországi gyorsforgalmi hálózat fejlesztése a történelmileg kialakult vasút és úthálózathoz hasonlóan a fővárosból sugárirányban kiinduló autópályákkal indult meg. Fontos cél ennek a sugárirányú hálózatnak fokozatos átépítése gyűrű és fél gyűrű Irányú elemekkel. Ezek az elemek összességében egy raszteres gyorsforgalmi hálózatot hoznak létre. Ennek a hálózatnak igen fontos elemei az észak-dél irányú kapcsolatok. 5. Horizontális kapcsolatok: I. Bécs-Budapest-Nyíregyháza-Kiev II. Bécs-Budapest-Nyíregyháza-Nagybánya-Botosani III.Grác-Dunaújváros-Szolnok-Nagyvárad-Kolozsvár-Bukarest IV.Ljubljana-Nagykanizsa-Szeged-Arad-Nagyszeben A magyarországi gyorsforgalmi hálózat fejlesztése a történelmileg kialakult vasút és úthálózathoz hasonlóan a fővárosból sugárirányban kiinduló autópályákkal indult meg. Fontos cél ennek a sugárirányú hálózatnak fokozatos átépítése gyűrű és fél gyűrű Irányú elemekkel. Ezek az elemek összességében egy raszteres gyorsforgalmi hálózatot hoznak létre. Ennek a hálózatnak igen fontos elemei az észak-dél irányú kapcsolatok. Horizontális kapcsolatok: I. Bécs-Budapest-Nyíregyháza-Kiev II. Bécs-Budapest-Nyíregyháza-Nagybánya-Botosani III.Grác-Dunaújváros-Szolnok-Nagyvárad-Kolozsvár-Bukarest IV.Ljubljana-Nagykanizsa-Szeged-Arad-Nagyszeben Vertikális kapcsolatok: 1. Zsolna-Pozsony-Nagykanizsa-Zágráb 2. Zsolna-Párkány-Dunaújváros-Eszék 3. Zsolna-Zólyom-Vác-Szeged-Újvidék 4. Rzeszow-Kassa-Miskolc-Debrecen-Nagyvárad 5. Záhony-Vásárosnamény- Csengersima-Nagybánya Vertikális kapcsolatok: 1. Zsolna-Pozsony-Nagykanizsa-Zágráb 2. Zsolna-Párkány-Dunaújváros-Eszék 3. Zsolna-Zólyom-Vác-Szeged-Újvidék Rzeszow-Kassa-Miskolc-Debrecen-Nagyvárad Záhony-Vásárosnamény- Csengersima-Nagybánya

magyarországi nyomvonalak szlovákiai nyomvonalak A TERVEZETT ÉS ÜZEMELŐ ÉSZAK-DÉL IRÁNYÚ MAGYARORSZÁGI ÉS SZLOVÁKIAI GYORSFORGALMI UTAK ÉS JAVASOLT KIEGÉSZÍTÉSEIK Szlovákia R3 R4 D1 D1 R4 D2 M34 R3 M30 R7 M3 M3 M2 M15 M49 M86 M0 M35 M11 M4 Jelmagyarázat: Tervezett és üzemelő magyarországi nyomvonalak szlovákiai nyomvonalak Hiányzó, javasolt szakaszok Ez az érdekes össze szerkesztett ábra Magyarország és Szlovákia távlati gyorsforgalmi hálózatát mutatja be. Piros színnel vannak feltüntetve a magyar, kékkel pedig a szlovák hálózat elemei. Magyar javaslat az M11 gyorsforgalmi út összekötése Esztergom-Párkány térségén keresztül a szlovákiai tervezett R7 gyorsforgalmi úthoz, amelyen keresztül az Adriai tenger felöl érkező V/C. folyosó (M6 és M11 gyorsforgalmi utak) kapcsolódni tuda a szlovák R3 gyorsforgalmi úthoz. A másik javaslat pedig ennek a konferenciának a témája, a magyar M34 gyorsforgalmi út és a szlovák tervezett D1 autópálya összekötése Záhony és Nagykapos (Királyhelmec) térsége között. M6 M9 M5 M7 Magyar- ország 9

A magyarországi észak-dél irányú gyorsforgalmi utak tervezett kiépítési ütemezése M340 M30 M34 M3 M2 M15 M3 M11 M49 M35 M0 M86 M4 M9 Ezen az ábrán az észak –dél irányú folyosók előkészítettségét kísérhetjük figyelemmel. Fekete színnel jelöltük a már elkészült szakaszokat. Piros vonalak mutatják be a 2013-ig megvalósuló szakaszokat, míg a zöld szín a 2013 után megvalósítandó szakaszokat rögzítik Jelmagyarázat: Üzemelő nyomvonalak 2013-ig tervbe vett nyomvonalak 2013 után megvalósítani tervezett nyomvonalak M6 M7 M5

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! dr. Csepi Lajos szakállamtitkár Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium