A magyar vasút korszerűsítése, a tranzit forgalom fejlesztése,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Közlekedésfejlesztési Integrált Közreműködő Szervezet
Advertisements

Infrastruktúrafejlesztés a magyar-szlovén határszakaszon
1 A BKV Zrt. fejlesztései, beruházásai Kovács Imre beruházási főosztályvezető BKV Zrt.
A MÁV Cargo szerepe, jelentősége a magyar – ukrán – távol-keleti áruszállításban Kalotai Zoltán MÁV Cargo ZRt.
„A vasúti áruszállítás szerepe a logisztikai rendszerben ”
KIÚT Térségfejlesztési Egyesület Lehet-e Záhony és Csap az V. számú Páneurópai Közlekedési folyosó kereskedelmi és logisztikai központja? Lehet-e Záhony.
a magyar- ukrán kapcsolatban
Kiss Gyula MÁV Kombitermimál Kft.
Heves megye jövője az NFT 2. rendszerében Előadó: Sós Tamás elnök Heves Megyei Közgyűlés.
Záhony térsége gazdaságfejlesztési „zászlós program” Kálnoki Kis Sándor miniszterelnöki megbízott.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
Kormányzati vasútpolitikai célok és törekvések
műszaki osztályvezető
A MÁV szervezeti struktúrájának átalakítása
általános vezérigazgató-helyettes
Tóthné Temesi Kinga Szombathely,
Magyarországi vasúti személyszállítás helyzete, fejlesztésének iránya Fókuszban a kelet-nyugati szállítás fejlesztése. Kínálatjavítási lehetőségek a.
Vasúti áruszállítás a környezettudatos magatartás szolgálatában
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
Regionális gazdaságfejlesztés gyakorlati óra Esettanulmány II.
A KIKSz SZEREPE AZ EU TÁMOGATÁSSAL MEGVALÓSULÓ KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉSI PROGRAMOK MEGVALÓSÍTÁSÁBAN Egyházy Zoltán igazgatói szaktanácsadó Közlekedésfejlesztési.
Galovicz Mihály, IH vezető
Lesku Miklós - polgármester Záhony Város
ZÁHONY TÉRSÉGI LOGISZTIKAI KLASZTER
A MÁV Zrt. pályahálózat helyzete, fejlesztése
Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály február Előadó: Gaál Gyula, a MÁV ZRt. elnök-vezérigazgatója Közlekedés- és logisztikai fejlesztési konferencia.
Lesku Miklós - polgármester Záhony város
Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács Országgyűlési képviselő
A Regionális Fejlesztési ZRt. szerepe, tevékenysége Záhony és térsége fejlesztésében Dr. Vajdáné dr. Horváth Piroska vezérigazgató.
Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács Országgyűlési képviselő
Nemzeti Fejlesztési Terv II december 15. Dr. Veres János pénzügyminiszter.
Vámeljárások korszerűsítése, gyorsabb, hatékonyabb vámvizsgálat az ukrán-magyar határon Dr. Nagy János püőr. dandártábornok Vám- és Pénzügyőrség Országos.
„Közlekedés- és logisztikai fejlesztés Záhony – Csap térsége”
Az országos közúthálózat fejlesztése,
Magyar Államvasutak Rt.
A magyar gazdaság- és közlekedéspolitika helyzete és fejlesztése
KÖRNYEZETVÉDELEM ÉS INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM előadó: dr. Bujáki Gábor igazgazó Pest Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány.
S OUTH E AST T RANSPORT A XIS D ÉL - KELETI K ÖZLEKEDÉSI T ENGELY SETA Közlekedési Fórum Szombathely november 15.
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
Magyarország fő közúti, vasúti, vízi, légi szállítási vonalai
MÁV-TRAKCIÓ Zrt. szerepe a vasúti piacon Budapest, május 3. Dr. Márkus Imre vezérigazgató 1.
REGIONÁLIS FEJLESZTÉSI TANÁCS RENDKÍVÜLI ÜLÉS Sopron
A közlekedési infrastruktúra fejlesztése Záhony térségében
Záhony térsége széles nyomtávú vontatóvágány hálózat felújítása
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
A gyorsforgalmi úthálózat bővülése 2003-ról 2006-ra KASSA felé SK A SLO HR YU RO UA V Tornyosnémeti LVOV, KIJEV felé Tisza POZSONY, PRÁGA felé M30.
1. Az RFH Zrt. bemutatása 2000 óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó társaság Cél a vállalkozások erősítésén keresztül.
Az európai és hazai vasúti szabályozás aktuális kérdései
május 13 Hazai kutatói hálózati eredmények és tervek Tétényi István NIIF MT MITE 2003.
VÁLLALKOZÓI TÁJÉKOZTATÓ Budapest, március 26.
Infrastrukturális fejlesztési lehetőségek és között
Magyarország logisztikai lehetőségei Dél-Oroszországban Dr. Egri Imre – Dr. Duleba Szabolcs – Dr. Kádár András április 28. Nyíregyháza.
Dunaújváros, mint interregionális térszervező központ
Közl_kvéd071 Az EU közlekedéspolitikája Az EU közlekedéspolitikája.
11 Ötlettől a sikerig! A Regionális Fejlesztési Holding Zrt. cégcsoportjának fejlesztési és finanszírozási lehetőségei Ötlettől a sikerig! A Regionális.
Logisztikai fejlesztési irányok a hazai és az EU szakpolitikák tükrében CEBC „A győztesek felelőssége” konferencia február 2. Dr. Bokor Zoltán BME.
főosztályvezető-helyettes „A Balaton-régió közlekedési helyzete” fórum
Fenntartható városi mobilitás-tervezés (SUMP) szeminárium
Közlekedéstudományi Egyesület A Magyar Közlekedés helyzete az EU-ban Kápolnásnyék Február 27. A vasúti közlekedés szabályozásának súlypontjai és.
„Gyorsabban az Európai Unióba” Sztráda Expressz program Közlekedési Múzeum, április 5.
Javaslat a közúthálózat- fejlesztési programra 2015-ig.
A közúthálózat fejlesztési programja 2015-ig. Az Európa Terv 1. A közművelődésért 2. A nemzeti értékek megbecsüléséért 3. A kulturális értékekért 4. A.
A II. Nemzeti Fejlesztési Terv Szaló Péter elnök NEMZETI FEJLESZTÉSI HIVATAL Október 11.
Diplomáciai kihívások a V4 észak-déli közlekedési magas szintű munkacsoport felállításában Budapest, május 6. Szabó István L. V4 közlekedési koordinátor.
GYSEV CARGO Zrt. Észak-déli árufuvarozási korridor május 6. Szalai Zsolt gazdasági vezető GYSEV CARGO Zrt.
Magyar Civinet 4. Szakmai nap
DB Cargo Hungária Kft. és a pályavasút együttműködése
Készítette: Koleszár Gábor
A Rail Cargo Hungaria Zrt
Előadás másolata:

A magyar vasút korszerűsítése, a tranzit forgalom fejlesztése, különös tekintettel a keleti és távol-keleti irányokra Heinczinger István vezérigazgató Magyar Államvasutak ZRt.

Istanbul/Thessaloniki Pán-európai folyosók IV Nürnberg/Drezda- Budapest-Constanta/ Istanbul/Thessaloniki V Trieszt/Fiume/Sarajevo- Budapest/Bécs-Uzgorod-Kiev X Salzburg/Ljubljana/ Budapest-Belgrád-Nis- Tirana/Thessaloniki/ Szófia Magyar Államvasutak ZRt.

A TEN-V kiemelt projektek Magyar Államvasutak ZRt.

Hazai fejlesztési prioritások ETCS – Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer EIRENE – GSM-R rádiókommunikációs rendszer ETML – Egységes Európai Forgalomirányítási Rendszer ERTMS - Egységes Európai Közlekedésirányítási Rendszer = Magyar Államvasutak ZRt.

ERTMS teherszállítási korridorok Valencia-Budapest E Drezda-Budapest Magyar Államvasutak ZRt.

Liberalizáció és szervezeti válasz MÁV ZRt. Gépészet 2007. december 31-ig Pályavasút Személyszállítás 2007. első negyedévig MÁV Cargo ZRt. 2005. december 1-től Záhony 2007. első negyedév Személyszállítás 2007. első negyedév Gépészet 2008. január 1-től Magyar Államvasutak ZRt.

Fejlesztési koncepciók Irányelvek: Interoperabilitás biztosítása Az európai átlaghoz a XXI. századi technológiákkal történő felzárkózás Eszközök: Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer (ETCS L2) GSM-R kommunikációs rendszer v=100 km/h tehervonati közlekedési sebesség 225 kN tengelyterhelés biztosítása Források: Közlekedési Operatív Program (KözOP) Környezetvédelem és Infrastruktúra Operatív Program (KIOP) Egyéb forrásokból megvalósítható beruházások Magyar Államvasutak ZRt.

A KÖZLEKEDÉS OPERATÍV PROGRAM TERVEZETT VASÚTI PROJEKTJEI Megvalósítás 2007-2013 között ZÁHONY Megvalósítás a 2013 utáni időszakban HEGYESHALOM NYÍREGYHÁZA GYŐR TATABÁNYA BIATORBÁGY DEBRECEN BP.-KELENFÖLD ÉRD CELLDÖMÖLK PÁPA SZOLNOK CEGLÉD PÜSPÖKLADÁNY SZOMBATHELY SZÉKESFEHÉRVÁR BOBA HEREND HAJMÁSKÉR SZAJOL AJKA VESZPRÉM PUSZTASZABOLCS KECSKEMÉT GYOMA KISKUNFÉLEGYHÁZA BÉKÉSCSABA LŐKÖSHÁZA DOMBÓVÁR SZEGED

A Közlekedési Operatív Program Észak-Kelet Magyarországon Magyar Államvasutak ZRt.

Záhony az V. Pán-Európai korridoron Magyar Államvasutak ZRt.

A záhonyi Területi Központ sematikus helyszínrajza Normál nyt. vágány Széles nyt. vágány Kombinált vágány Országhatár Normál pályaudvar Széles pályaudvar Átrakó pályaudvar Iparvágány Tékisz Csúszda Taurus Fedett Agroch Normál pu. Darupálya Tuzsér Erdért Fatároló Komoró Fényeslitke szpu Nyíregyháza felé Fényeslitke Déli rpu Olajtel Széles Normál 500-as Záhony Személy Compack Tornyospálca Vásárosnamény felé Mándok Eperjeske Rendező pu.. Átrakó pu. Bátyu felé Csap felé Átrakó Magyar Államvasutak ZRt.

Záhony tengelyátszerelő Fő tevékenységek I. Interoperabilitás biztosítása Vasúti kocsik átbocsátása Tengelyátszerelés Nyomtávváltás Záhony tengelyátszerelő Kapacitás: 550 ezer tonna, Teljesítmény (2005): 366 ezer tonna Magyar Államvasutak ZRt.

Eperjeske ömlesztett áru átrakó Eperjeske darus átrakó Fő tevékenységek II. Árutovábbítás feltételeinek biztosítása Áru átbocsátása, átrakás Eperjeske ömlesztett áru átrakó Kapacitás: 2700 ezer tonna. Teljesítmény (2005): 1607 ezer tonna Eperjeske darus átrakó Kapacitás: 2100 ezer tonna. Teljesítmény (2005): 949 ezer tonna Magyar Államvasutak ZRt.

II. Árutovábbítás feltételeinek biztosítása Fő tevékenységek II. Árutovábbítás feltételeinek biztosítása Áru átbocsátása, átrakás Eperjeske fedettkocsis ömlesztett áru átrakó Kapacitás: 657 ezer tonna. Teljesítmény (2005): 162 ezer tonna Záhonyi vegyianyag átfejtő Kapacitás: 657 ezer tonna, Teljesítmény (2005): 207 ezer tonna Magyar Államvasutak ZRt.

Komoró nehézolaj átfejtő telep Fő tevékenységek II. Árutovábbítás feltételeinek biztosítása Áru átbocsátása, átrakás Komoró nehézolaj átfejtő telep Kapacitás: 310 ezer tonna Magyar Államvasutak ZRt.

III. Logisztika Teljeskörű szolgáltatás Fő tevékenységek Komoró közvámraktár Kapacitás: 146 ezer tonna. Teljesítmény (2005): 6 ezer tonna Záhony 500-as térsége Kapacitás: 585 ezer tonna. Teljesítmény (2005): 328 ezer tonna Magyar Államvasutak ZRt.

A fejlődés lehetőségei I. Logisztikai szolgáltatások bővítése II. Ipari tevékenységek meghonosítása III. A volumen növelése Az orosz forgalom növekedése A távol-keleti irányú forgalom kiaknázása Magyar Államvasutak ZRt.

Cél: a fenntartható fejlődés Záhony vasúti áruforgalmának alakulása 1946-tól Magyar Államvasutak ZRt.

Köszönöm a figyelmet! Magyar Államvasutak ZRt.