A BELGA LABDARÚGÓ SZÖVETSÉG UTÁNPÓTLÁS NEVELÉSI FILOZÓFIÁJA

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Új pályán! MKOSZ-STRATÉGIA.
UEFA-A /UEFA PRO Tanfolyan Mérkőzés megfigyelés BELGIUM - SPANYOLORSZÁG Bob Browaeys , 19: :30.
OTP-MOL BOZSIK – PROGRAM Tehetségkutató és Foglalkoztató program
Bozsik Gyermek Egyesületi Program U8/9
Elmozgó rendszerű támadójáték begyakorlása az Arsenal edzésein keresztül Szombathely 2011.
A Bálint Márton Általános és Középiskola
élménypedagógiai módszerek alkalmazási lehetőségei a tanitásban
MRGSZ Stratégiai terv Verzió: 2. RC2. JÖVŐKÉP Aktuális MRGSZ cél: Láthatóvá tenni a a rögbit Magyarországon és a Magyar rögbit Európában!
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Magyar labdarúgó hagyományok - a jövő útja
MAGYAR LABDARÚGÓ UTÁNPÓTLÁS KÉPZÉS, MAGYAR LABDARÚGÓ HAGYOMÁNYOK
EDZŐKÉPZÉS EDZŐ TOVÁBBKÉPZÉS
KAPUS KÉPZÉS EDZŐI SZINT 1. (UTÁNPÓTLÁS) ELMÉLET
Minden csapatjátékban, a legfontosabb része a játéknak a VÉDEKEZÉS.
Humánkineziológia szak
A Belga LSZ fejlesztési terve
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA KIEMELT PROJEKT TÁMOP Elítéltek több szakaszos, társadalmi.
A kosárlabda története, rekordjai, halhatatlanjai
Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre
A játék A játékosság.
8. szabály – A játék kezdete és újraindítása. Kezdőrúgás A játék kezdetének vagy újraindításának egy módja. Mikor lehet kezdőrúgás? A mérkőzés elején.
8. szabály – A játék kezdete és újraindítása. Kezdőrúgás A játék kezdetének vagy újraindításának egy módja. Mikor lehet kezdőrúgás? A mérkőzés elején.
5. Szabály – A játékvezető. A játékvezető hatásköre Minden mérkőzést egy játékvezető vezet, akinek korlátlan joga, hogy azon a mérkőzésen érvényt szerezzen.
KONFLIKTUSPSZICHOLÓGIA
Bevezető előadás ANDRAGÓGIA IFJÚSÁGSEGÍTŐKNEK Az akkreditált, iskolai rendszerű, felsőfokú szakképzésben 1. előadás.
EDZŐKÉPZÉS A MŰKÖDÉS Bob Browaeys , 17: :00.
UEFA „A” ELIT UTÁNPÓTLÁS KÉPZÉS A tehetségek felfedezése és fejlesztése ELMÉLET Marc Van Geersom , 13: :30.
UEFA STUDY GROUP OCT 2008 A BELGA LABDARÚGÓ SZÖVETSÉG TECHNIKAI OSZTÁLYA A MŰKÖDÉS Michel Sablon , 17: :15.
MLSZ FKI Edzőképző vezető
Royal Sporting Club Anderlecht Utánpótlás Technikai Igazgató
UEFA STUDY GROUP OCT 2008 UTÁNPÓTLÁS AKADÉMIAI IGAZGATÓ (DYA) ELMÉLET Marc Van Geersom , 10: :10.
JÁTÉKRENDSZEREK CSAPATJÁTÉK NAPI TAKTIKA.
A SOKMOZGÁSOS TÁMADÓ JÁTÉK
A MÁSODIK NAP ÖSSZEFOGLALÁSA. 1. Magyar labdarúgó hagyományok és a labdarúgás jövője MI A KAPOCS A MAI LABDARÚGÁS FEJLŐDÉSI TEN- DENCIÁI ÉS A MAGYAR LABDARÚGÓ.
ÖRÖKLÉS, KÖRNYEZET, NEVELÉS
Az UP-nevelés távlatai Magyarországon Dr. Szabó Tamás és csapata NUSI UP-nevelési Igazgatóság III. Országos Edzői Kongresszus, 2008.
1 1 NUSI-UPI, Sport XXI. Program Triatlon sportág 3 éve a programban ( ) Sportági keretösszeg: 25m Ft/év.
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
A pszichológia tárgya mentális folyamatok viselkedés.
TÁMOP /A Tanulás, képzés, önfejlesztés Az elmúlt időszak fejlődési üteme, amely az élet minden területét jellemzi, elengedhetetlenné.
A kutatás munkafolyamata és munkaeszközei © Turóczyné Veszteg Rozália Felnőttképzési szakértő Szolnok
8. szabály – A játék kezdete és újraindítása. A kezdőrúgás meghatározása A kezdőrúgás a játék kezdetének vagy újraindításának egy módja. a mérkőzés elején.
Egészségfejlesztés és helyi ifjúsági munka. a) Az állítás helyes b) Az állítás helytelen c) Az állítás csak részben helyes d) Az állítás nem vonatkozik.
A képzés fejlesztését, korszerűsítését indokolttá tevő szakmai fejlődésről Sz. dr. Nyitrai Ágnes Apor Vilmos Katolikus Főiskola,
Helen Parkhurst Dalton-terve Gömöry Zsuzsa Ilse Mayer mellékleteivel.
Labdarúgó foglalkozások sajátosságai
Amatőr labdarúgó csapat felkészítése
Lurkótól a Haladásig Simon Attila Budapest.
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Edzéselméleti témák Kiválasztás
Kiemelt célok és feladatok
A talentum A tehetségfejlesztés programja SZOMBATHELY(kick-off)
EDZÉSTERVEZÉS.
Nem minden az aminek látszik…
Út a sikeres tanuláshoz
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
Életvezetési kompetenciák fejlesztését célzó programok megvalósítása.
Fordította: Hornok Miklós. Versenyzési formák: Rövid játszmák ( 4-ig ) Rövidített játszmák 3 nyert szettre Előny nélküli számolás Többszörös verseny.
A játék A játékosság.
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
PFLA Regionális Utánpótlás Központ
„Közös cél-közös akarat” program Szombathely 2009
Outdoor-indoor mozgásprogramok 2.
A mennyiségből a minőségbe – az MKOSZ stratégiai terve
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
PSV AKADÉMIA 2007/2008.
A jellem. A jellem fejlesztése
Egy kis futball történelem
Előadás másolata:

A BELGA LABDARÚGÓ SZÖVETSÉG UTÁNPÓTLÁS NEVELÉSI FILOZÓFIÁJA Bob Browaeys 13.10.08, 18:00 - 18:30

ÖRÖM A Belga LSZ Fejlesztési Terve 4. Előadó = JÁTÉKOS 3. Módszer = JÁTÉK és egyéb formák Fiatal játékos Felnőtt labdarúgó 2. Program = TANTERV 1. Filozófia = részterületek FELÁLLÁS ÖRÖM

A Belga LSZ Fejlesztési Terve 1. Az ÖRÖM aspektus

ÖRÖM = a játékkal tanulni Mindenkinek öröm: 5 évesektől a profi labdarúgókig A felnőttek is azért jönnek az edzésre, hogy játsszák a futballt Öröm minden játékosnak, beleértve a kevésbé tehetségeseket is!

ÖRÖM = a játékkal tanulni! Akár vesztünk, akár nyerünk, mi örömünket leljük!

A BELGA SZÖVETSÉG FEJLESZTÉSI TERVE 2. A KÉPZÉSI aspektus

KÉPZÉS = lépésről lépésre tanulni KIVÁLASZTÁS = viszony a labdához (5 – 7 évesek) EGYÉNI fejlődés (7 – 17 évesek): Alap jártasság és taktika = ALAPOK Beilleszkedés a csapatba = CSAPATTAKTIKA VÉGEREDMÉNY = beilleszkedés a felnőtt futballba (17 éves kortól)

A BELGA LSZ FEJLESZTÉSI TERVE 3. A FILOZÓFIA TERÜLETE

A LABDARÚGÁS RÉSZTERÜLETEKRE OSZTVA = FEJLESZTÉSI FILOZÓFIA Zóna Részterület! Játék elképzelés és nem játékrendszer! Alapelvek a labda elvesztésekor (B- és a labda birtoklásakor (B+ )!  Azon részterületek alapelvei vannak felhasználva a 11:11 elleni játékban, melyekből a csapattaktika fakad.  A Tanterv tartalmazza a csapattaktikát, melyet az 5-5, 8-8 és a 11-11 elleni játékban tanulnak meg (következő dia)

A BELGA LSZ FEJLESZTÉSI TERVE 4. A TANTERV

FEJLESZTÉSI MODELL A LABDARÚGÁSBAN A tanulás: Állandó folyamata: a fejlesztés célterületei tól.... át.... ig (= fejlődési vonal) összegezve: a már megszerzett készségek jelentik a még megtanulandó készségek alapját A fejlesztési modell a labdarúgásban: A fejlesztési modell a „labdajátékok”-ra támaszkodik A fejlődés 4 szakasza: egyik szakaszból a másikba való folyamatos átmenet A korosztály a vezérfonal: minden fejlődési szakaszban nagy egyéni különbségek lehetnek (Kronológiai és biológiai életkor) Az utánpótlás edzőknek a fejlesztési modell szintjeire támaszkodva kell megismerni a célterületeket, az összefüggéseket.

FEJLESZTÉSI MODELL A LABDARÚGÁSBAN 2 : 2 ellen: párharc (20m x 12m)

FEJLESZTÉSI MODELL A LABDARÚGÁSBAN 5 : 5 ellen: rombusz (35m x 25m) ROMBUSZ

FEJLESZTÉSI MODELL A LABDARÚGÁSBAN 8 : 8 ellen: dupla rombusz (60m x 40m) DUPLA ROMBUSZ

FEJLESZTÉSI MODELL A LABDARÚGÁSBAN 11 : 11 ellen: 1-4-3-3 (100m x 60m)

CSAPATTAKTIKA: meghatározás A cselekvések összessége ugyanúgy működik, mint az egyéni játékos, független a játékrendszertől, játékelgondolástól, az alapokat és a fizikai, mentális készségeket használja fel

A különböző szempontok leírása a fejlesztési modell alapján A tanulás összesítő folyamat 11-11 ALAPOK CSAPAT TAKTIKA FIZIKAI MENTÁLIS 8-8 5-5 2-2

A különböző szempontok leírása a fejlesztési modell alapján Az alapok és a csapattaktika áthelyezése minden fejlesztési szintre Az edzés eszközök áthelyezése fizikális szintre A jellegzetességek áthelyezése mentális szintre BASICS TEAM TACTICS PHYSICAL MENTAL 2-2 5-7 years 5-5 7-9 years 8-8 9-11 years 11-11 (1) 11-13 years 13-15 years 11-11(2) 15-17 years

A BELGA LSZ FEJLESZTÉSI TERVE 5. JÁTÉK és KÖZBÜLSŐ gyakorlatok

AZ ÁTVITEL SZABÁLYA “Egy bizonyos tevékenységgel (edzés) megszerzett képesség csak akkor vihető át új körülmények közé (mérkőzés), ha a két helyzet között maximális hasonlóság áll fenn. ?

A BELGA LSZ FEJLESZTÉSI TERVE 6. FIGYELEM A JÁTÉKOSON

FIGYELEM A JÁTÉKOSON

Erős tanulási környezet Meghatározás Érdeklődést keltő és ösztökélő tanulási környezet Kölcsönhatás edző és játékos között Mérkőzésre fókuszáló célok és játékhelyzetek A játékosnak megadni a lehetőséget, hogy maga oldja meg a játék helyzeteket A tanulási környezet a felelős a tanulási eredményekért

A BELGA LSZ FEJLESZTÉSI TERVE Több játék Több öröm És több érzék!