Helyzetfüggő vezetés az ontológiai coachingban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Hasznos tippek pályamódosításhoz
Advertisements

Saját magunkat mindig arról próbáljuk meggyőzni, hogy mennyivel boldogabb lesz az életünk majd, ha megházasodunk, megszületik az első gyermekünk, majd.
EGÉSZSÉGKULTÚRA Mentsük meg saját magunkat?! Egészségfejlesztés I.
Kognitív terápiás módszer az ontológiai coachingban
Design-szemlélet alkalmazása a coaching során. The Rise of the creative class Richald Florida professor: 38 millió új hős az USA-ban „…mert ő ROCKSZTÁR!”
A család beszélget A Kovács család összeül január elején megbeszélni családjuk pénzügyi helyzetét.
Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány LIFE –ontological- COACH KÉPZÉS Kulcsszavak: coach, coahing, coachee, coach képzés, life coaching,
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
Széchenyi István Gimnázium Nyitott nap negyedikeseknek november 27.
Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány LIFE –ontological- COACH képzés Jövőképek, szcenáriók készítése közös gyakorlat Kulcsszavak: coach, coachee,
Managerek éjszakája Velence, SZÉP MÚLT VÁR RÁNK? Szűcs Anita Akkreditált, kiemelt fokozatú Life és business coach Magyar Coachszövetség Közhasznú.
Közösségek és célcsoportok konstruálása dr. Szöllősi Gábor, szociálpolitikus, PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék.
1. Közgazdaságtani alapfogalmak
Leukó Ferenc Vezetői coaching.
Képességszintek.
Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány Minden jog fenntartva.
4. Kreatív döntéshozatal
Feltűnt nekem, milyen zavarba ejtő tud lenni ez a kérdés: „Mit jelent: szeretni?”.
Nem számít!. Nem számít! A jó sorrend a konzultációkhoz: 1. Vágyak. 2. Problémák. 3. A félelmek eltávolítása átbeszéléssel! 4. Következő havi terv.
Idézetek Carl Gustav Jungtól ( )
BME Filozófia és Tudománytörténet Tanszék 1111 Budapest, Egry J.. u. 1. E 610. Dr. Margitay Tihamér 2. nap.
Kognitív megközelítések
A SZEMÉLYPERCEPCIÓ, SZTEREOTIPIÁK, ELŐITÉLETEK
“13 tanács egy életre" „13 tanács egy életre”.
Kognitív modellek, sémák, attribúciók
A TANÁRI HATÉKONYSÁG FEJLESZTÉSE MATEMATIKAI MODELLEK SEGÍTSÉGÉVEL
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
HÁZASSÁGI KONFLIKTUSOK ÉS KEZELÉSÜK Bodor Enikő, szociális munkás Bölön, 2007 december 2.
A konfliktusok és elhárításuk
KONFLIKTUSPSZICHOLÓGIA
Amint fent, úgy lent. Amint belül, úgy kívül.
13 tanács egy életre.
Együtt egymásért és magunkért
A döntés Dr. Ternovszky Ferenc: Nemzetközi menedzsment európai szemmel
A konstruktivista pedagógia alapjai
Megfigyelés Irodalom: Falus Iván (200,szerk.): Bevezetés a pedagógiai kutatás módszereibe. Műszaki Könyvkiadó, Budapest.
professional coach, motivációs előadó
Konfliktuskezelés - mediációval
Marketingkutatás 3. szeminárium Nagy Gábor március. 29.
Mit jelentenek számomra a Jövőképek scenariók c. tantárgy keretében elhangzottak az ontológiai coaching vonatkozásában Berta Anikó február 7. Life.
Managerek éjszakája.
Saját coaching: megtervezem a coachingomat veled
Szép múlt vár ránk Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány.
Az informatikai tanácsadás jövője – mit tehetünk érte? Hetyei József Certified Management Consultant (CMC) NJSZT szakértő főiskolai vezető oktató, szakvezető.
Funkciói, feladatai és területei
Bemutatjuk a híres/fontos W  és Z 0 Bozonokat Sheldon Glashow Steven WeinbergAbdus Salam Ők jósolták meg elméletileg. Nobel díj: 1979 Ők pedig felfedezték.
Döntéshozatal.
Kedves Fiam ....
Az innováció-átvételi döntési folyamat
Személyes akcióterv.
A kurzus céljai:  A szociális és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés fejlesztése.  Pedagógusok és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés.
Lelkesedni lélekkel lehet Palágyi Kata
Saját magunkat mindig arról próbáljuk meggyőzni, hogy mennyivel boldogabb lesz az életünk majd, ha megházasodunk, megszületik az első gyermekünk, majd.
Speciális gyermekvédelem
Kommunikáció szerepe a kapcsolattartásban
Kockázatkezelés. Nem tartják fontosnak, mert  „A kockázatelemzés időrabló és unalmas feladat”  Ezzel szemben –jó lenne, ha a „jövőbe láthatnánk” –rengeteg.
Személyiségfejlesztő blogok
Személyiségfejlődési zavarok
A kamaszok és mi Dr. Gyenge Eszter. Történeti szempontok Archaikus társadalmak Felnőttéválás beavatási rítusok: Átmenet a gyermeki – profán- világból.
Iskola és család Eltérő és hasonló megközelítések a prevenciós beavatkozások tervezésében A magára hagyott nemzedék A drog veszélyes - veszélyben van a.
Fogyasztói magatartás
Nemi sajátosságok a vállalkozói készségekben
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Konfliktus fogalma: az értékek vagy érdekek összeütközése.
Kognitív és emotív jelentés
Kommunikáció típusai.
Visuddhi csakra.
Előadás másolata:

Helyzetfüggő vezetés az ontológiai coachingban Life –Ontological- Coach képzés I. félév záródolgozata Helyzetfüggő vezetés az ontológiai coachingban Samreth Nimol Kánid

Helyzetfüggő vezetés az ontológiai coachingban Cél a kívánt jövő elérése „megmászni a Mount Everestet” Rátalálni önmagamra Munka, amely szakmai kihívás és öröm Családi élettel összeegyeztetni A kecske is jóllakik, a káposzta is megmarad ?

Helyzetfüggő vezetés - 2 Módszer „Szép múlt vár ránk” jövőből kiindulva visszavetíteni a jelenre a szükséges lépéseket, amelyek segítségével a célhoz jutunk – projekttervezés

Helyzetfüggő vezetés - 3 Módszer megvalósításához: Időgazdálkodás 4 H (Hanyagold: „NEM”, Hárítsd át, Halogasd, Hajtsd végre) Fontossági sorrend Befőttesüveg-metafora Pareto-szabály (az idő 80%-ban a dolgok 20%-val foglalkozunk) Időrablók kizárása – NEM!

Helyzetfüggő vezetés - 4 Problémák: akadályok Tiszta modell helyett összetett navigáció Stanley – Grand Challenge Megoldások: kapaszkodók, technikák

Akadályok eltérítő hatások és jelenségek A valóság észlelésének hibái - 1. Szelektív észlelés – kamaszok hallása ami a véleményemnek ellentmond, elengedem a fülem mellett Motivácó Azt veszem észre, ami érdekel Sztereotípia általánosítás, negatív értékítélet

A valóság észlelésének hibái - 2. Kontextusfüggő észlelés Ugyanakkora a középső kör? Melyik hosszabb? Párhuzamos a két vízszintes vonal? FIAAAM!

Akadályok - 2 Észlelési torzítások - 3 Konstruktív memória Nem arra emlékszünk, ami történt, hanem ami logikus lett volna, hogy történik Kognitív disszonancia Két, egymással ellentétes tudattartalom által keltett feszültség Okság és korreláció összemosása A rítusokhoz való ragaszkodás, a rítusok igénye A változást teszi nehézkessé (Szimchát Tóra effektus) Pszichológiai igényünk van a rítusokra (szent idő: pl. esti mese, vasárnapi ebéd - szent tér: gyerekszoba - Belépni tilos!)

Akadályok - 3 Heurisztikák alapján való gondolkodás és a bizonytalanság (Kahnemann: 2002 Nobel-díj, Tversky) Előnyös: Gyors döntés, egyszerűsítő eljárás, valószínűségi becslés olyan helyzetekben, amikor a pontos számítás bonyolult vagy költséges melyik szülőhöz menjek oda, ha engedélyt akarok kunyerálni valami turpisságra? Hátráltató: Rossz heurisztikák távolítanak a megoldástól Lehorgonyzási és kiigazítási heurisztika (torzítja a döntést, hogy éppen hol járnak a gondolataim) „Három gyerek mellett a Mount Everest már elérhetetlen”, „… Igen, de a gyerekek…” Reprezentativitási heurisztika (az alapsokaságtól függetlenít) („A sportkocsisok vadabbak, a kombisok rendesebbek”) Hozzáférhetőségi heurisztika (ami könnyen eszembe jut, azt tartom gyakoribb jelenségnek) „…nem mehetsz el a buliba, mert ott mindig füveznek…”

Kapaszkodók, eszközök Laterális gondolkodás (megkerüli a problémát, kreatív) Probléma megkerülése („Ha van négy tehened, és a szomszédod lelő egyet, mid marad? – Három tehenem, meg egy halott szomszédom.”) Ide most egy verset írok… Nem biztos, hogy így kéne… Kell a vonalzó meg a számológép. Az adatokat felvettem. Ez a dolog határozottan bosszantó, utálom! Milyen ügyes vagyok! Csak így tovább, és ötöst kapok. Most ezt még nem értem, de ha elolvasom a lexikont, meg fogom érteni

Kapaszkodók, eszközök - 2 ontológiai coaching szemléletében Az egyes jellemtípusok sajátosságai Jung-féle személyiség profil modell, energiairány (intro-/extrovertált), észlelés (érzékelő/intuitív), életstílus (megítélő/észlelő), megítélés szerint(gondolkodó/érző) Briggs-Meyers stb. Kommunikációs „fogások” Testbeszéd (üzenni lehet vele, nem kívánt üzenetek elrejtése) Szóbeszéd (a kommunikáció 30%-a) Provokáció – kimozdítás (hogy új szempontok kerüljenek elő) Tükrözés (kifejezés, beszédritmus átvétele – bizalomépítés) Konfliktus-kezelés Kitérő, alkalmazkodó, kompromisszumkész, versengő, együttműködő

Konklúzió Az akadályok ismeretében képesek leszünk megérteni a szituációt, és a módszerek tudatos felhasználásával irányítani tudjuk a folyamatot.