Scenáriók készítése Dr. Kollár József 2008. 10. 25. Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Készítette: Kosztyán Zsolt Tibor
Advertisements

A kölcsönös befolyásolás
Készítette: Kosztyán Zsolt Tibor
Intencionális alapállás
Sikeres emberek.
Készítette: Péterfi Csaba Attila
Adatelemzés számítógéppel
A pillangó tanítása Egy nap egy kis pillangó látszott egy félig nyitott selyemgubóban. Egy férfi ült mellette, és nézte a pillangót néhány óráig, ahogy.
egy egyszerű példán keresztül
Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány LIFE –ontological- COACH KÉPZÉS Kulcsszavak: coach, coahing, coachee, coach képzés, life coaching,
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
KONKRÉT FELADAT- EZER ALTERNATÍVA- KONKRÉT MEGOLDÁS Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány Sajátélményű coaching és mentoring Gyakorlat Kulcsszavak:
Munka-magánélet egyensúlya- a vállalkozás, mint lehetséges megoldás
A rossz hír hozóját lefejezik ugye …
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány LIFE –ontological- COACH képzés Jövőképek, szcenáriók készítése közös gyakorlat Kulcsszavak: coach, coachee,
A tudatos élet alapelvei
Pénzgyárak és problémák Közgazdaságtan alapjai Bevezetés a földrajzba Márton János MFK13F – HUI3O0.
A tervezés mint menedzsment funkció
HELLER ÁGNES: FILOZÓFIA MINT LUXUS
A PROJEKT, A VÁLLALKOZÁSI SZERZŐDÉS SZEMSZÖGÉBŐL dr. Naszádos Krisztina NKKB Ügyvédi Iroda 2010.
DREAM-HOME Agency & Consulting Értékbecslés eladástechnika.
B EFOGADÓ MUNKAER Ő PIACI POLITIKÁK ÉS SZOLGÁLTATÁSOK Krémer Balázs
Bevezetés a tanácsadásba Dr. Dan Brinkman.. Tanácsadás  Nátán esete (2Sám 12:1- 14)
Vannak pillanatok az életben, amikor a másik jelenlétét olyan nagyon hiányoljuk, hogy állandóan magunk mellet szeretnénk tudni.
Az Élet Vonata.
Vállalatfinanszírozás
Sok szeretettel….
Mi a COACHING? A COACHING angol eredetű szó, amely edzést jelent. Az üzleti életbe kb. 20 évvel ezelőtt került be, gyökerei a sport pszichológiából eredeztethetők.
Alkalmazkodás: megfelelő személyi és tárgyi környezet autizmussal élő gyermekek, felnőttek számára Őszi Tamásné gyógypedagógus Autizmus Alapítvány.
Isten akarata-e, hogy megházasodjam? A házastárs kiválasztása.
A Butterfly’s Lesson Egy nap egy kis pillangó látszott egy félig nyitott selyemgubóban. Egy férfi ült és nézte a pillangót néhány óráig, ahogy küzdött,
Játékelméleti alapfogalmak előadás
A locke-i azonosságkoncepció értelmezésének problémái Szívós Eszter.
Bekő Éva Eötvös Loránd Tudományegyetem Elérhetőségem:
Vállalati piaci orientációk (koncepciók)
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban Október 24. Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka A KézenFogva Alapítvány megjegyzései a kerekasztal.
Egy nap egy kis pillangó látszott egy félig nyitott selyemgubóban. Egy férfi ült és nézte a pillangót néhány óráig, ahogy küzdött, hogy testét kiszabadítsa.
Vannak pillanatok az életben, amikor a másik jelenlétét olyan nagyon hiányoljuk, hogy állandóan magunk mellett szeretnénk tudni.
professional coach, motivációs előadó
Olvasd lassan és csendben!.
JÖVŐKÉPEK, SZCENÁRIÓK GYAKORLAT KULCSSZAVAK: COACH, COACHEE, COACHING, COACH KÉPZÉS Saját jövőkép készítése, átalakítása és átkeretezése Magyar Coachszövetség.
Mit jelentenek számomra a Jövőképek scenariók c. tantárgy keretében elhangzottak az ontológiai coaching vonatkozásában Berta Anikó február 7. Life.
Velence, Managerek éjszakája Keressük a válságot!
Saját coaching: megtervezem a coachingomat veled
Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány Hogyan vezetném be a Jövőképek, szcenáriók készítése tantárgyat az Ontológiai Coaching Ontológiai Coaching oktatása.
Szép múlt vár ránk Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány.
ETR generáció váltás Tanterv konverzió előkészítés Tanterv konverzió (ösvényesítés)
Az élet.
Vannak pillanatok az életben, amikor a másik jelenlétét olyan nagyon hiányoljuk, hogy állandóan magunk mellet szeretnénk tudni.
Bevezetés a filozófiába
Miért nem valóságos az idő?
A doktori képzés eredményessége Rövid beszámoló a kapott adatok tükrében ODT Tanácsülés, április 15. Varga Balázs.
Hogyan fejlesszük ki magunkban a
2. Döntéselméleti irányzatok
A döntés, a döntés folyamata
A demokrácia problémája a településfejlesztésben Rövid és hosszú távú gondolkodás Miskolc Szegénységellenes Világnap 2014, okt. 17.
Egy nap egy kis pillangó látszott egy félig nyitott selyemgubóban. Egy férfi ült és nézte a pillangót néhány óráig, ahogy küzdött, hogy testét kiszabadítsa.
Saját magunkat mindig arról próbáljuk meggyőzni, hogy mennyivel boldogabb lesz az életünk majd, ha megházasodunk, megszületik az első gyermekünk, majd.
Vannak pillanatok az életben, amikor a másik jelenlétét olyan nagyon hiányoljuk, hogy állandóan magunk mellet szeretnénk tudni.
Szakember Kérdések Megállapítás Megoldási javaslat javaslat Árajánlat Megvalósítás Pénzügyi Szakember Bemutatkozás Elemzés Ajánlat készítés Specialisták.
Mesterséges Intelligencia 1. Eddig a környezet teljesen megfigyelhető és determinisztikus volt, az ágens tisztában volt minden cselekvésének következményével.
1. A boldogság evolúciója
Filozófiatörténet előadások 1I.
Szakértői bizonyítás a büntető eljárásban
Jegyzetkészítés 5/17.
Az Élet Vonata Olvastam egy könyvet, ahol az életet egy vonatutazáshoz hasonlították. Nagyon érdekes olvasmány.
Kvantifikáció:  xA: az x változó minden értékére igaz, hogy…  a: értelmetlen. (Megállapodás volt: ̒a’, ̒b’, … individuumnevek.) Annak sincs értelme,
Mesterséges intelligencia
Algoritmusok szerkezete
Előadás másolata:

Scenáriók készítése Dr. Kollár József Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány

A jövő kiismerhetetlen? Azért nehéz a jövőt részletesen elképzelni, mert az ember megismerő horizontja csupán a jövő kezdetéig ér. Például radikális fogalmi újítás esetén olyan világba csöppenünk, amely alapjaiban változtatja meg a valóságot, szövi újra vélekedéshálónkat, túl a jelenleg használt fogalmaink által kijelölt horizonton

Döntés előtt dönteni? I. Az alternatívák közötti választás időszakában nem vagyunk képesek előre jelezni, hogy melyik világleírást fogjuk preferálni. Vagyis szükségképpen vakok vagyunk saját jövőbeli világunk ontológiájával szemben.

Döntés előtt dönteni? II. A coach, még ha képes lenne is látni és fogalmilag megragadni a coachee számára legkedvezőbb jövőt, saját jövőbeli viselkedését, gondolatait éppen úgy nem ismeri, mint a hozzá forduló. A coach által még meg nem hozott döntésektől függ, hogy a hozzáfordulónak melyik jövő-scenariót ajánlja. Mivel coach nem tudja megjósolni a saját döntéseinek a kliensére gyakorolt hatását, ezért nem képes a hozzá forduló jövőbeli világát ábrázolni.

Mit lép a másik? I. Ahhoz hogy Irén előre jelezhesse, hogy Béla mit fog lépni, meg kell jósolnia, hogy Béla mit gondol az ő jövőbeli lépéséről. Ahhoz, hogy ezt meg tudja jósolni, meg kell jósolnia, hogy mit fog Béla jósolni arra vonatkozóan, hogy Irén mit fog jósolni arra vonatkozóan, hogy Béla mit fog jósolni arra vonatkozóan, hogy Irén mit fog jósolni… és így tovább, míg abba nem hagyják végleg a közös életüket.

Mit lép a másik? II. Az nyeri a játékot, aki kevésbé előre jelezhetővé tudja tenni jövőbeli viselkedését, és az veszít, akinek a jövőbeli lépései relatíve könnyen kitalálhatók. Mivel a győzelem egyik fontos feltétele a másik megtévesztése, az lesz a vesztes, akinek jövőbeli cselekedetei könnyebben megjósolhatók.

Tudni, amit nem tudunk? „És hogyan akarod felkutatni azt, Sokratesem, amit egyáltalán nem ismersz? Hogyan kutatsz olyasvalamit, amiről nincsen ismereted? Vagy ha a lehető legjobban eltalálod a helyeset, honnan fogod tudni, hogy az az, ami azelőtt nem ismertél?”

Honnan tudom, hogy ez már a megoldás? I. A fő nehézség abban rejlik, hogy milyen kritériumok alapján dönthető el, hogy a jövőbeli válasz a jelenbeli probléma megoldása. A másik gond, hogy egy probléma valójában a megoldás felől érthető meg igazán, ha jó a megoldás, a probléma megszűnik, vagy kisebbé válik, ha rossz, a probléma változatlanul fennáll, vagy növekszik.

Honnan tudom, hogy ez már a megoldás? II. A problémától a lehetséges megoldásokon („y a probléma lehetséges megoldása”, „z a probléma lehetséges megoldása”) keresztül visz az út a valódi megoldásig. A megoldást a következő kijelentés formájában fejezhető ki: „x a probléma megoldása”. Honnan tudjuk eldönteni, hogy melyik lehetséges megoldás a problémára adott helyes válasz? Kell találnunk egy olyan, véges számú lépésből álló, ellenőrző eljárást, amely kiszűri a jó megoldást.

Honnan tudom, hogy ez már a megoldás? III. A megoldás tehát az, „amely megfelel az adott ellenőrzési eljárás kritériumainak”. A lehetséges megoldásokat addig kell ellenőriznünk, míg nem illik rá valamelyikükre a fenti definíció..

Honnan tudom, hogy ez már a megoldás? IV. A baj csak, az, hogy mindez az ellenőrzési eljárásokkal szemben is felvethető: „x a probléma kiszűrésére alkalmas helyes eljárás”, „y a probléma kiszűrésére alkalmas lehetséges eljárás”, „z a probléma kiszűrésére alkalmas lehetséges eljárás”. Ahhoz, hogy képesek legyünk eldönteni, hogy a lehetséges eljárások közül melyik alkalmas arra, hogy megtaláljuk általa a valódi megoldást, újabb eljárásokat kell bevezetnünk, és így tovább

Tű a szénakazalban I. Erős ontológia: átvizsgálom az egészet

Tű a szénakazalban II. Gyenge ontológia: Akkor hagyjuk abba a keresést, amikor úgy véljük, hogy több erőfeszítést már nem érne meg. A másik szabály pedig így szólna: Akkor hagyjuk abba a keresést, mikor olyan tűt találunk, amivel varrni lehet.

Gyenge ontológiára épülő problémamegoldás alapelve. Az eljárás eljárásainak ördögi köréből, egy olyan heurisztika segítségével szabadulhatunk meg, amely a problémamegoldó megelégedésére apellál. Vagyis az ontológia choaching során használt első metaheurisztika így szól: „az a lehetséges megoldások közül a megfelelő, amellyel a problémamegoldó megelégszik”.