Magyar Controlling Egyesület Szombathely, 2008. október 16-17.dr. Fixler László MCE Konferencia 2008 A controlling gyakorlata „KÉTSZER MÉRJ, EGYSZER VÁGJ”

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A kultúra támogatása, a támogatás kultúrája Kultúraközvetítés
Advertisements

Állóeszköz-gazdálkodás
Az egészséget támogató kommunikáció lehetőségei és eszközei
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT (CRM)
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
QUALIFORUM - NYERGES ATTILA GYORSJELENTÉS A GÉMOSZ ANKÉTRÓL (ROAD-SHOW A KÉPZÉSRŐL) május 26. Galyatető.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.
Cegléd 2012 Anyagvizsgáló laboratóriumi tevékenység a gyakorlatban Dr. Kovács Károly –Szemán László ügyvezető általános igazgató METALCONTROL Kft.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Minőségmenedzsment alapelvek
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
A szolgáltatások minőségének biztosítása és értékelése
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
Köszönti Önöket az és vezetője, Bohnné Keleti Katalin, okleveles közgazda, nemzetközi marketing szakértő, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja.
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
A vállalkozások környezete
Magyar Pénzügyi Közvetítő Zártkörű Részvénytársaság
Interdiszciplináris ellátási lánc- versenyképes vállalat
Minőségmenedzsment 1. előadás
Minőségmenedzsment 2. előadás
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
Családi vállalkozás.
Vállalkozások pénzügyi-számviteli mutatói
Török József Üzletfejlesztési igazgató Székesfehérvár, január 30. Tőkefinanszírozás.
Török József Üzletfejlesztési igazgató Szombathely, április 10. Tőkefinanszírozás.
A szolgáltatói jelleg erősítése a postai szakképzésben Rosta Péter.
Robert S. Kaplan – David P. Norton Csanádi Gábor Tamás C8ITGY 2007.
Robert Kaplan – David Norton: Balanced Scorecard
Beruházás-kontrolling
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
Mit adhat egy jó controlling? A Kerry Hungária Kft. controlling rendszerének bemutatása Általános Vállalkozási Főiskola Vállalkozásszervező Szak 2003.
Szervezeti formák Dr. Ternovszky Ferenc: Nemzetközi menedzsment európai szemmel BGF - Külkereskedelmi Főiskolai Kar Vállalkozások és Emberi Erőforrás.
Vállalati piaci orientációk (koncepciók)
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Horváth István, CFA K&H Befektetési Alapkezelő Zrt. Befektetői szemmel.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Kérdések a második zh-hoz
Minőségdíjak.
A Stratégia értékelése, visszacsatolása
A MINŐSÉG FOGALMA A minőség az egység (az egyedileg leírható és vizsgálható folyamat, termék, szervezet, illetve ezek kombinációja) azon jellemzőinek összessége,
Stratégia, előrejelzések az Electrolux csoportnál
Controlling a gyakorlatban
ÖSZTÖN VAGY TUDATOSSÁG AVAGY A GÉPJÁRMŰ-KERESKEDELEM IS SZAKMA DR. FIXLER LÁSZLÓ GÉMOSZ KÖZGYŰLÉS GYŐR, MÁJUS 16. QUALIFORUM.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
1. előadás A vállalkozások indítása és működtetése
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
Munkavédelem és controlling
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
Hiszünk minden egyes ügyfél fontosságában. Minden egyes vásárlásuk, látogatásuk fontosságában. Annak részleteiben, ahogyan Ők ezt megélik. Kiváló ügyfélkiszolgálás.
1 Hogyan tovább minőségügy? XIV. Magyar Minőség Hét november 07.
Zsembery Levente vezérigazgató
Pénzügyi-számviteli mutatók
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Hatékonyságnövelés, avagy: Buktatók és előnyök a társas praxisban 2014 PMK dr. Bába András – Polequi Bt.
Hogyan, és miért gondolkozzunk vállalkozóként rendszerben az üzleti tervezés során és a gyakorlatban? „Ötletből pénzt”
Innováció a vezetésben – vezetés egy innovatív cégben Innovációs speci előadás december 12. Lévai Gábor.
JÓLÉT ÉS IDEOLÓGIÁK: FEJLETTSÉG ÉS BÉREK
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
Vállalkozásmenedzsment I.
1 VIIR Vállalatirányítási Integrált Információs rendszerek I. (Történeti áttekintés - TEI) Szent István Egyetem TATA Kiválósági Központ és Informatikai.
Kérdések VIZSGÁHOZ. VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez? Hasonlítsa össze a Kft-t és a Bt-t, mint vállalkozási formát! Melyiket,
B ALANCED S CORE C ARD BSC Dr. Kovács Árpád Endre SZIE – GTK TATA Kiválósági Központ és Informatikai Intézet (TKI) március 25.
ECONOMSOL a Kis- és Középvállalkozások kontrolling szolgáltatója
Kérdések a második zh-hoz
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Gyorsabb és hatékonyabb munkavégzés
Előadás másolata:

Magyar Controlling Egyesület Szombathely, október dr. Fixler László MCE Konferencia 2008 A controlling gyakorlata „KÉTSZER MÉRJ, EGYSZER VÁGJ” – HATÉKONYSÁGMÉRÉS A MARKETINGBEN, MINT EREDMÉNYNÖVELŐ TÉNYEZŐ A VÁLLALKOZÁSOKBAN dr. Fixler László igazgató Qualiforum Kft.

Magyar Controlling Egyesület Szombathely, október dr. Fixler László MIÉRT VAN SZÜKSÉG MÉRŐSZÁMOKRA? „Ha meg tudjuk mérni, amiről beszélünk, és ki tudjuk fejezni számokban, akkor tudunk róla valamit; ha azonban nem tudjuk megmérni, és nem tudjuk számokban kifejezni, akkor a tudásunk hiányos és nem kielégítő: lehet a tudás kezdete, de aligha jutottunk el gondolatainkban a tudomány szintjére”. (William Thomson – Lord Kelvin: Népszerű tanítások és beszédek ( )

Magyar Controlling Egyesület Szombathely, október dr. Fixler László KKV – DE INKÁBB AZ ALSÓ KÖZÉPKATEGÓRIA KAMASZKORBÓL – FELNŐTTKORBA TARTANAK TULAJDONOS(OK)I IRÁNYÍTÁS („VÍZENJÁRÁS, DE IDŐNKÉNT CSOBBANNAK) REGIONÁLIS VAGY TERÜLETI ELLÁTÁS SZOLGÁLTATÁS (JELLEMZŐEN ÉRTÉKESÍTÉS) KAPCSOLÓDÁS NAGY RENDSZEREKHEZ (IMPORTŐR, FRANCHISE-KÖZELI ÁLLAPOT) NÉHÁNY 100 MILLIÓTÓL – ESETLEG MILLIÁRDOS FORGALOMIG FŐ KÖZÖTT „ATOMIZÁLT”, DE LEGALÁBBIS SOKSZEREPLŐS VERSENYPIAC MARKETING MÁR TUDATOS ANNYIBAN, HOGY „KELL”, MEGJELENT A „MARKETINGES”. JELLEMZŐ MODELL AZ ELŐADÁSHOZ

Magyar Controlling Egyesület Szombathely, október dr. Fixler László Udvarlás Gyerünk gyerünk Serdülőkor Felnőtt Megállapodottság Arisztokrácia Korai bürokrácia Bürokrácia (ADIZES nyomán) Csecsemőkor VÁLLALATI ÉLETCIKLUSOK Amit egyetlen szervezet sem tud kikerülni

Magyar Controlling Egyesület Szombathely, október dr. Fixler László A CSECSEMŐ SZERVEZET KEVÉS SZABÁLYOZOTTSÁG GYAKRAN NINCS ÍROTT KÖLTSÉGVETÉS NINCS ÉRTEKEZLETI REND, KEVÉS ALKALMI ÉRTEKEZLET SZEMÉLYES, CSALÁDI LÉGKÖR AZ ALAPÍTÓ, VÁLLALKOZÓ ERŐFESZÍTÉSEI HAJTJÁK A CÉGET „EGYSZEMÉLYES SHOW” MINDENKI ELFOGLALT, VÁLSÁGMENEDZSELÉS FOLYIK (CSAK A MÁR MEGLÉVŐ PROBLÉMÁT KEZELJÜK) ALKALMAZOTTAK: AKIK KÉZNÉL VOLTAK KÖTETLEN LÉGKÖR, NINCS HIERARCHIA

Magyar Controlling Egyesület Szombathely, október dr. Fixler László A GYERÜNK – GYERÜNK SZERVEZET MINDEN LEHETŐSÉG FONTOS MEGÉRZÉSEN ALAPULÓ DÖNTÉSEK, NINCS MÉG ELÉG TAPASZTALAT TÚL SOK PRIORITÁS ÉS PROJEKT NINCS MARKETING- (MARKETING = ELADÁS) -TERV ÉS PIACSZEGMENTÁLÁS A VÁLLALAT EMBEREK KÖRÉ SZERVEZŐDIK NAGYON KÜLÖNBÖZŐ BEOSZTOTTAK, NINCS IDŐ GYOMLÁLÁSRA ÁLLANDÓ IDŐHIÁNY CENTRALIZÁLT DÖNTÉSEK MINIMÁLIS SPECIALIZÁCIÓ (MÉG MINDIG AZ ELSŐ VEZETŐ A LEGJOBB FEJLESZTŐ, A LEGJOBB ÉRTÉKESÍTŐ…) DECENTRALIZÁLÁS ÉS CENTRALIZÁLÁS

Magyar Controlling Egyesület Szombathely, október dr. Fixler László A SERDÜLŐKORÚ SZERVEZET ADMINISZTRATÍV SZEREP NŐ TERVEZÉS, TRÉNING, ÉRTEKEZLETEK JELENTŐSÉGE NŐ NÖVEKVŐ SZERVEZETTSÉG IDŐ, PÉNZ, TANÁCSADÓ, ESETLEG CSÖKKENŐ TERMELÉS NÖVEKVŐ ELSZEMÉLYTELENEDÉS STRUKTÚRÁK ÉS RENDSZEREK KIALAKULÁSA RENGETEG KONFLIKTUS SOKAN A RÉGI GÁRDÁBÓL TÁVOZNAK AZ ALAPÍTÓKNAK LE KELL VÁLNIA, HATÁSKÖR ÁTRUHÁ ZÁS (HIVATÁSOS MENEDZSMENT) „A MÁSODIK ÚJJÁSZÜLETÉS”

Magyar Controlling Egyesület Szombathely, október dr. Fixler László STABIL ÉS KISZÁMÍTHATÓ AZ ÉRDEKELTEK SZÁMÁRA (a tulajdonosok, a piac, a vevők, a fő beszállítók, a munkatársak és a környezet számára), TERVEKET KÉSZÍT ÉS AZ ABBAN LÉVŐ CÉLKITŰZÉSEK ÉS MUTATÓSZÁMOK ALAPJÁN VEZÉNYLI A NÖVEKEDÉSÉT, A VEZETŐK VEZETŐI INFORMÁCIÓS RENDSZER ALAPJÁN HOZNAK DÖNTÉSEKET, KONTROLLING SEGÍTI A VISSZACSATOLÁST, TANULÓ SZERVEZET, AMELY KÉPES AZ INNOVÁCIÓRA, HOGY MINDIG SIKERESEN TUDJON ALKALMAZKODNI, TÖRZSÜGYFÉLKÖRÉT MEGTARTJA ÉS BŐVÍTI CRM PROGRAM SEGÍTSÉGÉVEL, TUDATOS VEVŐI ELÉGEDETTSÉGI MUNKÁT FOLYTAT, PROFESSZIONÁLIS TÖRZSKARRAL ÉS MUNKATÁRSAKKAL RENDELKEZIK, AKIKNÉL A HATÁSKÖR, A FELELŐSSÉG, A MOTIVÁCIÓ ÉS A SZÁMONKÉRÉS EGYÉRTELMŰ, A SZERVEZET FEJLŐDÉSE TUDATOS, KONTROLLÁLT, KÉZBEN TARTOTT. A CÉL: A FELNŐTT SZERVEZET A CÉL: A FELNŐTT SZERVEZET

Magyar Controlling Egyesület Szombathely, október dr. Fixler László A HATÉKONYSÁG MÉRÉSE EZEN AZ ALAPSZINTEN EGYENLŐ MINDENNEK AZ ELEMZÉSE, AMI A PIACI MUNKÁT TUDATOSABBÁ, HATÉKONYABBÁ TESZI HOL? MILYEN PIACI HELYZETBEN? KIKNEK? KIKKEL EGYÜTT ÉS/VAGY SZEMBEN? MIT? MILYEN MÓDON? MILYEN SZERKEZETTEL? MILYEN VISSZACSATOLÁSSAL? HATÉKONYSÁG EBBEN AZ OLVASATBAN: A MEGTETT ERŐFESZÍTÉSNÉL NAGYOBB HOZADÉK. HATÉKONYSÁG MÉRÉSE EBBEN AZ OLVASATBAN: JOBBAN, PONTOSABBAN TUDNI, MEGISMERNI („A TÁVCSŐ SZEMÜNKHÖZ ÉLESÍTÉSE”)

Magyar Controlling Egyesület Szombathely, október dr. Fixler László VONZÁSKÖRZETMéret – Mettől? Meddig? ELLÁTÁSI KÖRZETElemszám - számosságok BŐVÍTHETŐSÉGMérték, irány, számszakiság (Piaci potenciál-, terjedelem-, részesedés) PENETRÁCIÓSzint, mértékek és lehetőségek PROFI MÓDON: PEST, SWOT, PORTER, stb. VÁLASZLEHETŐSÉGEK „HOL”?

Magyar Controlling Egyesület Szombathely, október dr. Fixler László STP (SCP) STRATÉGIA SZEGMENTÁCIÓ (S) CÉL: „ARCA” LEGYEN A VEVŐNEK Ki ő? Anyagilag hova csoportosítható? Milyen a kapcsolódása (pl. érzelmileg) a szolgáltatáshoz? Milyen attitűdje(i) van(nak)? CÉLKITŰZÉS (C) Mit lehet nála elérni? Minek örülne? Mitől lenne elégedett? POZICIONÁLÁS (P) Hogyan érveljünk? Hogyan győzzük meg? Hogyan legyünk hasznosak? Mit/mit kell legyőzni a „fejében”? PIACOS GONDOLKODÁS LOGIKÁJÁNAK ALKALMAZÁSA AKTÍV MARKETING MŰVELETEK: CÉL A „SÖRÉTES PUSKA” HELYETT A „GOLYÓS PUSKA” És mindez mibe kerül, „mi a trendi”? VÁLASZLEHETŐSÉGEK „KIKNEK”

Magyar Controlling Egyesület Szombathely, október dr. Fixler László KI A VERSENYTÁRS? MIBEN VERSENYTÁRS? HOGYAN LEHET VIZSGÁLNI? HOGYAN LEHET ÉRTÉKELNI? (ábrázolni, nyilvánvalóvá tenni) HOGYAN (MIT) TUDUNK KÖVETKEZTETNI? BENCHMARKING „VÁLASSZUNK VEZÉRLŐ CSILLAGOT” A VERSENYTÁRS-ELEMZÉS KREATÍV KIAKNÁZÁSA (Mystery shopping egyszerű technikával, pl.) VÁLASZLEHETŐSÉGEK: KIKKEL EGYÜTT ÉS/VAGY KIKKEL SZEMBEN?

Magyar Controlling Egyesület Szombathely, október dr. Fixler László A CÉLCSOPORT-HASZNOK MEGHATÁROZÁSA (SZEMÉLYES HASZNOK) Tulajdonság – előny – haszon argumentáció Kommunikációs célok egyértelmű meg-határozása – (megbízói) briefing szint mint logika UMP, USP meghatározása A méretgazdaságosság VÁLASZLEHETŐSÉGEK „MIT”? HELYES MEGKÖZELÍTÉSBEN „KINEK – MIT”?

Magyar Controlling Egyesület Szombathely, október dr. Fixler László VÁLASZLEHETŐSÉGEK – „MILYEN MÓDON?” „GOLYÓS PUSKA” ELV MEGERŐSÍTÉSE EGYSZERŰ MONITORING TECHNIKÁK - VISSZA- JELZÉSEK DIREKTEBB ESZKÖZÖK (egészen a gerilla marketingig) SZOROSABB KAPCSOLAT A CÉLCSOPORTTAL RAFINÁLTABB BTL-SZERŰ TECHNIKÁK CRM – MINIMUMPROGRAMKÉNT RÉSZLETEZŐ INFORMÁCIÓK

Magyar Controlling Egyesület Szombathely, október dr. Fixler László ERŐFORRÁS-ELEMZÉS ember eszköz pénz idő (!!) A SZERVEZET ISMERETE PL. A BSC LOGIKÁJÁVAL PÉNZÜGYI – MIT VÁR A TULAJDONOS? - idegen/saját tőke – eladósodottság - befektetett eszköz/folyó eszköz – tőkeszerkezet - ROI/ROA - likviditási mutatók VEVŐI – MIT VÁRNAK A VEVŐK? (köv. slide) MŰKÖDÉSI FOLYAMATOK (Miben nyújtunk kiemelkedőt?) - emberhez funkciót helyett feladathoz embert - lapos piramis - piacvezérelt szervezet TANULÁSI/INNOVÁCIÓS KÉPESSÉG (Hogy fejlődjünk folyamatosan) induló és visszaméréssel ÚT A KAIZENHEZ VÁLASZLEHETŐSÉGEK – MILYEN SZERVEZETTEL?

Magyar Controlling Egyesület Szombathely, október dr. Fixler László A VEVŐI ELÉGEDETTSÉG MÉRÉSE (A VEVŐKÖZPONTÚSÁGTÓL – A VEVŐI ELÉGEDETTSÉGEN ÁT – A VEVŐI LOJALITÁSIG) 1. ELÉRHETŐSÉG (a szolgáltatás megfelelő helyen, időben, kis várakozással elérhető-e?) 2. MEGBÍZHATÓSÁG (megbízható és állandó-e a szolgáltatás?) 3. HITELESSÉG (megbízhatnak-e a szolgáltatóban és személyzetében?) 4. BIZTONSÁG (a szolgáltatást kockázatmentesen lehet-e igénybe venni?) 5. A VEVŐ MEGÉRTÉSE (a szolgáltató láthatólag megérti-e az ügyfél elvárásait?) 6. REAKCIÓKÉPESSÉG (a szolgáltató személyzet milyen gyorsan reagált az ügyfél problémáira, kéréseire és kérdéseire?) 7. UDVARIASSÁG (a szolgáltató személyzet barátságosan és udvariasan viselkedik-e?) 8. JÁRTASSÁG (a kiszolgáló személyzet rendelkezik-e megfelelő képzettséggel és tudással). 9. KOMMUNIKÁCIÓ (világos és egyértelmű-e a szolgáltatás?) 10. KÉZZELFOGHATÓ DOLGOK (mennyire jól menedzselik a szolgáltatás kézzelfogható bizonyítékait, pl. személyzet megjelenése, berendezés, belső kialakítás?) VÁLASZLEHETŐSÉGEK „MILYEN VISSZACSATOLÁSSAL?”

Magyar Controlling Egyesület Szombathely, október dr. Fixler László A PIACI MEGISMERÉS ÉS A A PIACI AKTIVITÁS MARKETING HATÉKONYSÁGA MÉRÉSEK

Magyar Controlling Egyesület Szombathely, október dr. Fixler László MI AZ A MUTATÓRENDSZER? „ A mutatórendszer egy olyan mérési rendszer, amely számszerűsít egy trendet, mozgatóerőt vagy jellemzőt.” (Paul W. Farris, Neil T. Bendle, Phillip E. Pfeifer, David J. Reibstein : Marketing mérések – Gfk. könyvek)

Magyar Controlling Egyesület Szombathely, október dr. Fixler László MARKETINGMUTATÓK: MARKETING A SZERVEZET KÖZÉPPONTJÁBAN A „szív, az ész és a piac” viszonya Termék- és portfolió menedzsment Fogyasztói jövedelmezőség Értékesítői és csatorna- menedzsment Árrések és profilok Marketing és pénzügyek Árképzési stratégia Piac- befolyásolás Reklámeszköz és webmutatók Működés Logisztika Értékesítés Pénzügyek Reklámügynökség A kereskedelem Ügyfél - és piackutatás (Paul W. Farris, Neil T. Bendle, Phillip E. Pfeifer, David J. Reibstein : Marketing mérések – Gfk. könyvek)

Magyar Controlling Egyesület Szombathely, október dr. Fixler László FOGYASZTÓI ELÉGEDETTSÉG (A „szív, az ész és a piac” viszonya) HASZONKULCS (Árrések és profitok) NÖVEKEDÉS: SZÁZALÉKOS ÉS ÖSSZETETT ÉVI NÖVEKEDÉSI RÁTA (Termék és portfolió-menedzsment) FOGYASZTÓI PROFIT (Fogyasztói jövedelmezőség) KÉSZLETFORGÁS (Értékesítők és csatorna-menedzsment) KERESLET ÁRRUGALMASSÁGA (Árképzési stratégia) ALAPELADÁS, ELADÁSI NÖVEKMÉNY ÉS PROMÓCIÓS NÖVEKMÉNY (Piacbefolyásolás) EZER KONTAKTUSRA JUTÓ KÖLTSÉG (CMP) (Reklámeszköz- és webmutatók) BEFEKTETÉS MEGTÉRÜLÉS (ROI) (Marketing és pénzügyek) MARKETINGMUTATÓK (példák) (Paul W. Farris, Neil T. Bendle, Phillip E. Pfeifer, David J. Reibstein : Marketing mérések – Gfk. könyvek)

Magyar Controlling Egyesület Szombathely, október dr. Fixler László A KÍVÁLÓSÁG EURÓPAI MODELLJE (EFQM) A D O T T S Á G O K E R E D M É N Y E K A vezetés minősége (100 pont) Irányítás (90 pont) Politika, stratégia (80 pont Folya- matok (140 pont) Dolgozói elégedett- ség (90 pont) Üzleti eredmények (150 pont) Erő- források (90 pont Vevői elégedett- ség (200 pont) Társadal- mi hatás (60 pont) ÖNISMERET ÉS CÉL

Magyar Controlling Egyesület Szombathely, október dr. Fixler László KÖSZÖNÖM A FIGYELMÜKET! dr. Fixler László Tel.: