Stratégia, előrejelzések az Electrolux csoportnál

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Növekedés-támogatás M27 ABSOLVO. 2 Mi kell a növekedéshez?
Advertisements

A marketing fejlődése és szerepe
NYÍRSÉGI CONTROLLING NAPOK Controlling szervezet az Electrolux csoportnál Alpár Péterné controller Electrolux Lehel Kft. Nyíregyháza XI.18.
Az állam szerepe az öko- marketingben Tátrai Miklós helyettes államtitkár március 17.
Controlling a gyakorlatban
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám-rendszer
• országos program vállalatok és intézmények energiahatékonyságának növelésére • védnökök, műszaki tudományos partnerek, gazdasági-társadalmi partnerek.
BEVEZETÉS A HUMÁN ERŐFORRÁS MENEDZSMENTBE
A Balanced Scorecard négy elkülönülő nézőpontja 1.
Készítette: Pápai Zsolt Lex Ákos Kiss Gábor Borbély Csaba
Eredménytervezés Fedezeti összeg számítás: Értékesítés árbevétele
Business Process Outsourcing © Andersen 2001 Management és controlling információk külső szolgáltatótól Várnai Éva partner Andersen, Vezetési tanácsadás.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Minőségmenedzsment alapelvek
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
Teljesítményértékelés a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Projektmenedzsment főosztály szerepe a Kereskedelmi és Hitelbank működésében Erdősi József főosztályvezető Pogátsnik Béla konzulens.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Ciklus és trend a magyar gazdaságban,
A postai képzés lehetséges irányai a felnőttképzésben és a szakképzésben április 5. Előadó: Szűts Ildikó Humánerőforrás vezérigazgató helyettes.
Készítette: Csató Csilla (DVI3UH)
Robert S. Kaplan – David P. Norton Csanádi Gábor Tamás C8ITGY 2007.
Robert Kaplan – David Norton: Balanced Scorecard
Kaplan – Norton: Balanced Scorecard
Humánerőforrás Kontrolling
Logisztikai kontrolling
HUMÁNKONTROLLING Készítette: Buránszki Szilvia – MRDA9O, KGKIEG I.ÉVF.
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
Mit adhat egy jó controlling? A Kerry Hungária Kft. controlling rendszerének bemutatása Általános Vállalkozási Főiskola Vállalkozásszervező Szak 2003.
A szervezeteken belüli funkcionális területek kontrollingja
Kontrolling a kutatás-fejlesztésben
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Ellenőrzés, visszacsatolás
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Kérdések a második zh-hoz
Major Ildikó Osztályvezető-helyettes SAP/CO modulvezető
Magyar Controlling Egyesület Pécs, 2005 szeptember Cég neve MCE Konferencia 2005 A controlling gyakorlata Controlling Kemény Gyula.
Controlling a gyakorlatban
Controlling a gyakorlatban Nemzetgazdasági controlling, Eger és Kelet-Magyarország szerepe a nemzetgazdaság fejlődésében dr.Bamberger Anna Magyar Controlling.
© IFUA Horváth & Partners Kft. Barcelona Berlin Boston Budapest Düsseldorf Madrid Munich Prague Stuttgart Vienna Zurich Velenczei Róbert Budapest,
Hogyan működik a „Master-Satellite” koncepció a kontrolling területen az Electrolux Lehel Kft-nél ? Magyar Controlling Egyesület Alpár Péterné kontrolling.
Magyar Controlling Egyesület Szolnok, október 29. MCE Konferencia 2009 A controlling gyakorlata Bepillantás az államigazgatási kontrolling gyakorlatába.
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
Munkavédelem és controlling
Gyártási folyamatok tervezése
Fém- és műanyag feldolgozó Kft.
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
Stratégiai menedzsment
1 Hogyan tovább minőségügy? XIV. Magyar Minőség Hét november 07.
Az utazásszervezés kihívásai TO stratégia / 1 Milyen TO vállalati stratégia tesz ma versenyképessé? 1.NAPRAKÉSZ A világ kihívásainak megfelelő!
Pénzügyi-számviteli mutatók
Magyar Controlling Egyesület Nyíregyháza, 2006 október Debreceni Egyetem Agrártudományi Centrum Mezőgazdasági Kar MCE Konferencia 2006 A controlling.
Vállalati stratégia március március március 28.
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
Vállalkozásmenedzsment I.
Sági Sándor (Kontroll Pont ‘91 Kft). A kontrolling a modern vállalatvezetés közgazdasági eszköze Megteremti a vállalkozás pénzügyi folyamatai szabályozási.
1 VIIR Vállalatirányítási Integrált Információs rendszerek I. (Történeti áttekintés - TEI) Szent István Egyetem TATA Kiválósági Központ és Informatikai.
B ALANCED S CORE C ARD BSC Dr. Kovács Árpád Endre SZIE – GTK TATA Kiválósági Központ és Informatikai Intézet (TKI) március 25.
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 4. előadás
Operatív menedzsment és versenyképesség
ECONOMSOL a Kis- és Középvállalkozások kontrolling szolgáltatója
Országos nagykereskedelmi menedzser
Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám-rendszer
A STRATÉGIA KIALAKÍTÁSÁNAK FŐBB SZEMPONTJAI
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Kocsis Ernő Ügyvezető igazgató Roto Elzett Certa Kft.
Előadás másolata:

Stratégia, előrejelzések az Electrolux csoportnál Magyar Controlling Egyesület Controlling a gyakorlatban Stratégia, előrejelzések az Electrolux csoportnál Alpár Péterné controlling vez.h. . Eger 2004. IX.30-X.1.

Stratégia, előrejelzések az Electrolux csoportnál Magyar Controlling Egyesület

Electrolux csoport Az Electrolux Csoport a világ legnagyobb háztartási készülékeket gyártó vállalata. Évente több mint 150 országban, több mint 55 millió terméket értékesít. The starting point for successful growth is ALWAYS to have a stable and profitable business On AVERAGE, we as a Group look quite good, but there are main DIFFERENCES between different operations I don´t like averages….. We have to deal with different businesses in different ways

Tartós fogyasztási cikkek Professzionális termékek Üzleti területeink Tartós fogyasztási cikkek Professzionális termékek Hűtőszekrények Porszívók Légkondicionálók kerti gépek Éttermi,szállodai berendezések Mosodai berendezések láncfűrész erdészeti gépek

Elért eredményeink 2003. Árbevétel 124 077 MSEK Üzleti eredmény (OP2) 7 638 MSEK Üzleti eredmény % 6,2 % Value cration 3 449 MSEK Alkalmazottak száma 77 000 fő

Kiválósághoz vezető út A A JÖVÕ- KÉP CÉLKITÛZÉS HOVÁ AKARUNK ELJUTNI? MENEDZSMENT FELADATOK MELYEK A KRITIKUS SIKER TÉNYEZÕK? Folyamat MENEDZSMENT MELYEK A KRITIKUS LÉPÉSEK? Stratégia AKCIÓK The starting point for successful growth is ALWAYS to have a stable and profitable business On AVERAGE, we as a Group look quite good, but there are main DIFFERENCES between different operations I don´t like averages….. We have to deal with different businesses in different ways Csoport Melyek a kritikus célok Folyamat Csapat TAGOK Folyamat menedzsment

Hogyan tegyük könyebbé, élvezetesebbé az életet ? The starting point for successful growth is ALWAYS to have a stable and profitable business On AVERAGE, we as a Group look quite good, but there are main DIFFERENCES between different operations I don´t like averages….. We have to deal with different businesses in different ways

Stratégiai prioritások Költséghatékonyság , jövedelmezőség Csapat tagok és a vezetők fejlesztése Termékfejlesztés a fogyasztók igényeinek ismerete alapján Electrolux márka

Stabilitás és a növekedés alapjai egyszerűsített folyamatok standardizálás termelés bonyolultságának csökkentése beszerzés – több alkatrész vásárlása Ázsiából és Kelet Európából (LCC) Global Termék Tanács koordinálja a termékfejlesztést Global termék platformok The starting point for successful growth is ALWAYS to have a stable and profitable business On AVERAGE, we as a Group look quite good, but there are main DIFFERENCES between different operations I don´t like averages….. We have to deal with different businesses in different ways

Scorecard - felsővezetői beszámoló rendszer Tudni kell mit várnak el tőlünk vevőink milyen folyamatok terén kell kiemelkedő teljesítményt elérnünk hogyan kell alkalmazottainknak fejlődni,együttműködni mit várnak el tőlünk a tulajdonosaink Cél-mutató-elvárások-intézkedések The starting point for successful growth is ALWAYS to have a stable and profitable business On AVERAGE, we as a Group look quite good, but there are main DIFFERENCES between different operations I don´t like averages….. We have to deal with different businesses in different ways

Scorecard jellemzői Csak a legfontosabb információkra koncentrál A stratégia megvalósulásáról tájékoztat Kiemeli a kritikus területeket Áttekintő képet ad a vállalatunkról Hosszútávő értékteremtőkre helyezik a hangsúlyt The starting point for successful growth is ALWAYS to have a stable and profitable business On AVERAGE, we as a Group look quite good, but there are main DIFFERENCES between different operations I don´t like averages….. We have to deal with different businesses in different ways

Tervezésünk jellemzői stratégiára koncentráló tervezés gyors döntéseket elősegítő tervezés flash reportok tervtől való eltérések elemzését segítő The starting point for successful growth is ALWAYS to have a stable and profitable business On AVERAGE, we as a Group look quite good, but there are main DIFFERENCES between different operations I don´t like averages….. We have to deal with different businesses in different ways

Tervezésünk gyakorisága Éves terv negyedéves BU havi Rolling terv negyedéves BQ havi Expected EX The starting point for successful growth is ALWAYS to have a stable and profitable business On AVERAGE, we as a Group look quite good, but there are main DIFFERENCES between different operations I don´t like averages….. We have to deal with different businesses in different ways

Rolling tervezés Rolling 1 BQ1 =Q2+Q3+Q4+2003Q1 BQ1=Q2+Q3+Q4+2005Q1 The starting point for successful growth is ALWAYS to have a stable and profitable business On AVERAGE, we as a Group look quite good, but there are main DIFFERENCES between different operations I don´t like averages….. We have to deal with different businesses in different ways Rolling 3 BQ3=Q4+2005Q1+Q2+Q3 BQ3 =Q4+2003Q1+Q2+Q3

Várható éves tervezés EA1 EA1=AC0403+BQ1(Q2+Q3+Q4) BQ1 =Q2+Q3+Q4+2003Q1 EA2 EA2=AC0406+BQ2(Q3+Q4) BQ2 =Q3+Q4+2003Q1+Q2 The starting point for successful growth is ALWAYS to have a stable and profitable business On AVERAGE, we as a Group look quite good, but there are main DIFFERENCES between different operations I don´t like averages….. We have to deal with different businesses in different ways EA3 EA3=AC0409+BQ3(Q4)

Termelés előrejelzés The starting point for successful growth is ALWAYS to have a stable and profitable business On AVERAGE, we as a Group look quite good, but there are main DIFFERENCES between different operations I don´t like averages….. We have to deal with different businesses in different ways

Gyors előrejelzés The starting point for successful growth is ALWAYS to have a stable and profitable business On AVERAGE, we as a Group look quite good, but there are main DIFFERENCES between different operations I don´t like averages….. We have to deal with different businesses in different ways

Controlling vezető bonus feltétele The starting point for successful growth is ALWAYS to have a stable and profitable business On AVERAGE, we as a Group look quite good, but there are main DIFFERENCES between different operations I don´t like averages….. We have to deal with different businesses in different ways

Folyamatok mentén való irányítás emberek márka beszerzés folyamataink The starting point for successful growth is ALWAYS to have a stable and profitable business On AVERAGE, we as a Group look quite good, but there are main DIFFERENCES between different operations I don´t like averages….. We have to deal with different businesses in different ways 6 vevők termékek Üzlet támogatása

Milyen eszközökkel tudta elérni az eredményeit ? negyedévente „ új terv” készítése stratégiai célok megvalósítását elősegítő mutatók nemcsak pénzügyi mutatók tervezése előrejelzések pontossága, gyorsasága hatékonyság mérése folyamatok mentén való irányítás legjobb emberekkel , legnagyobb eredmény elérése The starting point for successful growth is ALWAYS to have a stable and profitable business On AVERAGE, we as a Group look quite good, but there are main DIFFERENCES between different operations I don´t like averages….. We have to deal with different businesses in different ways

Minek köszönheti az eredményeit ? meglepően új termékek bevezetése teljes elkötelezettség a minőség,fejlesztés területén az első osztályú márkánk megerősítése vevőink, fogyasztóink igényeinek ismerete egyszerűsítés, folyamatos fejlődés motivált, jóképességű emberek The starting point for successful growth is ALWAYS to have a stable and profitable business On AVERAGE, we as a Group look quite good, but there are main DIFFERENCES between different operations I don´t like averages….. We have to deal with different businesses in different ways

Mi a jövő ? Új hűtőgépgyár Nyíregyházán The starting point for successful growth is ALWAYS to have a stable and profitable business On AVERAGE, we as a Group look quite good, but there are main DIFFERENCES between different operations I don´t like averages….. We have to deal with different businesses in different ways

Köszönöm a figyelmet The starting point for successful growth is ALWAYS to have a stable and profitable business On AVERAGE, we as a Group look quite good, but there are main DIFFERENCES between different operations I don´t like averages….. We have to deal with different businesses in different ways