Az egészségügyi szakképzés fejlesztésének lehetséges irányai Kiss Mária Balatonfüred, 2010. augusztus 25.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A szakmai vizsga lebonyolításának egyes kérdései a 20/2007. (V
Advertisements

STRATKOM Kft ÖSSZEFOGLALÓ A SZAKKÉPZÉS IRÁNYAIRÓL ÉS ARÁNYAIRÓL FOLYÓ ESZMECSERÉKRŐL "A kormány szakképzés-fejlesztési koncepciója az új szakképzési törvény”
A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
Felnőttképzés az új OKJ rendszerében
ÚJ TENDENCIÁK A MAGYAR SZAKKÉPZÉSBEN
Aktualitások a szakképzésben
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Szent László ÁMK Szakközépiskolai Intézményegysége
NFT I NFT II Hosszú távú cél: az életminőség javítása Általános cél: Az EU átlaghoz viszonyított jövedelmi különbségek mérséklése specifikus.
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Egy év az Európai Unióban Arató Gergely Budapest, április 29.
Soós László NGM Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály
Az OKJ bevezetésének, a szakmai vizsgáztatásnak jogszabályi háttere.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Képesítési Keretrendszerek Európában
SZAKKÉPZÉS A FEJLESZTÉS ESZKÖZE
Aktualitások, változások, újdonságok az agrár-szakképzésben Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium VIDÉKFEJLESZTÉSI, KÉPZÉSI ÉS SZAKTANÁCSADÁSI.
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
A szakképzés jelene és jövője 7. Nevelésügyi Kongresszus augusztus 27. Dr. Szenes György főtitkár.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara szakképzési fejlesztési munkája
A szakképzés tartalmi szabályozása - Moduláris, kompetencialapú szakképzés -
1 Utazás § turizmus Program Utazás § turizmus Program Siófok december 3.
Szakképzési programok kidolgozása az FSZ szakképesítésekhez
1 FELSŐFOKÚ SZAKKÉPESÍTÉSEK AJÁNLOTT KÉPZÉSI PROGRAMJAI, ÉVI FEJLESZTÉSEK Legányi Mariann NSZFI Kutatásszervezési és fejlesztési osztály.
Egységes, új szakmastruktúra, piacképes programok Budapest december 6.
Soós László SZMM Felnőttképzési és Szakképzési Főosztály
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
Kompetencia alapú új moduláris képzés
Tájékoztató a szakmai vizsgaszervezés jogosultságának elnyerésére kiírt pályázatról Huller Gabriella ETI.
Szakképzési dokumentumok
Vizsgaszervezés központi koordinációja Egészségügyi Szakképző és Továbbképző Intézet Feigl Ágnes.
Pedagógiai szakmai szolgáltatás
Új elemek a szakképzési dokumentumokban Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes október 5.
Kormányszóvivői tájékoztató 1 Tanulni és versenyben maradni felnőttkorban is.
NAK, Szakképzési Igazgatóság
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Kálózi Erika
Szakmai vizsgák az egészségügyi szakképzésekben
Szakképzési változások
Magyar Egészségügyi Szakdolgozói Kamara Oktatási, továbbképzési és tudományos Bizottság A szakmai szakképesítő vizsgabizottságok működését érintő változások.
Milyen perspektívákat nyit az új OKJ rendszere? Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Tanácsadási osztály Nádráné Tóth Borbála.
A Nemzeti Koordinációs Pont feladatairól
Váradi Antal szakmai főtanácsadó E-közigazgatás és ágazati programok főosztály I Informatikai Sz Szakképzési K Konferencia 2006.
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Horváth Zsuzsanna – Ütőné Visi Judit Az OKKR bevezetésének feltételei és szabályozási környezete a közoktatás nézőpontjából Javaslatok az Országos képesítési.
Informatikai szakmai vizsgák Mihálka Nóra NSZFI. JOGSZABÁLYOK 133/2010. (IV. 22.) Korm. rendelet az Országos Képzési Jegyzékről és az Országos Képzési.
Komplex vizsga Szolnok szeptember 3.. Modulrendszerű vizsgadelegálások száma 2014 Vizsgaelnöki delegálások száma kamarai szakképesítésekben: 4157.
Az Országos Képzési Jegyzék és a szakmai és vizsgakövetelmények Bruckner László.
A SZAKKÉPZÉS-FEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ TARTALMI IRÁNYAI MFKB megbeszélés február 5.
ÚJ ELEMEK A KÖZPONTI PROGRAMOKBAN Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes május 17.
Szakmai vizsgáztatás Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes március 27.
Az NSZI minőségirányítási rendszerét a BVQI tanúsította A tanév aktuális rendje és feladatai Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes augusztus.
Vörös-Gubicza Zsanett MKIK fejlesztési koordinátor szeptember 06.
MESZK Gyermekápolás Szakmai Tagozat Beszámoló év Bognár Lászlóné tagozatvezető.
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE Laczkovich Jánosné Budapest, március 13.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
1 Országos szakképzési tanévnyitó igazgatói értekezlet 2010/2011. tanév A tanév rendje és aktuális feladatai Mihálka Nóra vizsgadokumentációs irodavezető.
A szakmai vizsgáztatás rendszere MA és HOLNAP Soós László Szociális és Munkaügyi Minisztérium Felnőttképzési és Szakképzési Főosztály Székesfehérvár, 2007.
Új elemek a szakképzési dokumentumokban (OKJ, SZVK, KP) Stágel Imréné szakértő NSZFI.
Középiskolai továbbtanulás 2016/17
Alternativitás a szakképzésben Budapest október 14.
Barcsák Marianna KPSZTI
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Szakiskolai fejlesztési program
moduláris szakképzési szerkezet
Soós László SZMM Felnőttképzési és Szakképzési Főosztály
Kamarai gyakorlati oktatói képzés és vizsga
Előadás másolata:

Az egészségügyi szakképzés fejlesztésének lehetséges irányai Kiss Mária Balatonfüred, augusztus 25.

A moduláris szakképzés előzményei A Nemzeti Fejlesztési Terv (NFT) Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program (HEFOP) „A szakképzés tartalmi, módszertani és szerkezeti fejlesztése. Új szakképzési szerkezet” Az új Országos Képzési Jegyzék dokumentumrendszerének kidolgozása A moduláris rendszerű szakmai vizsga jogszabályi hátterének megteremtése

A moduláris képzések jellemzői I. A moduláris képesítési szerkezet és az arra épülő szakképzés megkönnyíti a karrierutak kijelölését, a tudás előzetes felmérését és a képzésbe való beszámítását, a képzésből a munkába való átmenetet és a visszatérést a képzésbe, az átláthatóságot, a szakképesítések közötti átjárhatóságot, a gazdaságban bekövetkező változások gyors és rugalmas követését,

A moduláris képzések jellemzői II. A moduláris képesítési szerkezet és az arra épülő szakképzés megkönnyíti a felsőoktatás kreditrendszeréhez való kapcsolódást, az iskolai rendszerű, az iskolarendszeren kívüli és az informális tanulás közötti szakadék áthidalását, a szakképesítések tartalmának gyorsabb és gazdaságosabb korszerűsíthetőségét, és megvalósítja a képzés és továbbképzés jobb egymásra épülését.

A moduláris szakképzés eddigi tapasztalatai Képzési tapasztalatok: a szakmai és vizsgakövetelmények, központi programok (tantervek) továbbfinomítása szükséges. Szakmai vizsgákkal kapcsolatos tapasztalatok: – nőtt a szakmai vizsga időtartama, – a követelménymodulokban sok a tartalmi átfedés, – a vizsgafeladatok száma magas, – a szaktanárok, szakoktatók és gyakorlati oktatók ismerete kevés a moduláris képzésről.

Az egészségügyért felelős miniszter hatáskörébe tartozó rövid távú fejlesztési javaslatok A modulzáró vizsgák szakmai feltételeinek meghatározása, beszámítása a szakmai vizsgába Vizsgafeladatok számának csökkentése az SZVK-k átvizsgálásával, a gyakorlati vizsgarész feladataihoz központi feladatsor előkészítése, a gyakorlati vizsgafeladatok megszervezése minősített egészségügyi szolgáltató intézményben Vizsgatevékenységek idejének korlátozása A vizsganapok számának csökkentése A pedagógusok, szakképzésben érdekelt szervezetek (pl.: MESZK) tagjainak, és a vizsgabizottság folyamatos továbbképzése Az egészségügyi szakképesítéssel rendelkező szakdolgozók részére az előzetes tudás elismeréséhez módszertani anyag készítése

Fejlesztés hosszú távon A Nemzetgazdasági Minisztérium szakképzési politikájának ismeretében lehet a további egészségügyi ágazati fejlesztéseket tervezni

Köszönöm figyelmüket!