2014. 08. 01.2014. 08. 01.2014. 08. 01.1 A szakképzéssel szembeni igények a foglalkoztatók részéről A Szabolcs Volán Zrt. példáján keresztül Előadó: Miklóssyné.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Munkanélküli fiatalok: egy hátrahagyott generáció
Advertisements

ÚJ TENDENCIÁK A MAGYAR SZAKKÉPZÉSBEN
Marcali Szakképző Iskola Pályaválasztás / Tel: 85/ , 85/
ÉRETTSÉGI UTÁN TANÉV.
„Szakmai gyakorlat a felsőfokú szakképzésben” WORKSHOP A szakmai gyakorlat megszervezése gazdálkodó szervezetnél, gyakorlóhelyek kiválasztása, minősítése.
TÁMOP / június 26. Nagykanizsa és Térsége TISZK Szakképzés – szervezési Kiemelten Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság.
Sarkadi Zsolt, Sz-Sz-B Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Kamarai szerepvállalás a Regionális Fejlesztési és Képzési Bizottságok munkájában.
A regisztrált diplomás munkanélküliek helyzete a fővárosban Előadó: Vass István igazgató
Köszöntjük Szakmai gyakorlati foglalkoztatói Workshop résztvevőit Köszöntjük a TÁMOP támogatásával megvalósításra kerülő „ESÉLYTEREMTÉS NÓGRÁDBAN”
2014. július 3.1 ALTERNATÍV SZAKKÉPZÉS Énekes Rita vezető főtanácsos SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM Felnőttképzési és Szakképzési Főosztály.
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
A Magyar Köztársaság kormánya. Folytatódnak a kormány oktatási esélyegyenlőségi programjai Arató Gergely államtitkár prezentációja Budapest, augusztus.
Munkavállalás OKJ szakképesítéssel? Előadó: Eperjesi Zsuzsanna képzési igazgató Változások a szakképzésben konferencia PBKIK november 29.
Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban
A közművelődési intézmények szerepe és lehetőségei a felnőttképzésben
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
Köszöntjük az Internet a tudás szolgálatában, avagy „ A jó pap is holtig tanul” - de nem mindegy hogyan ! című konferencia résztvevőit! Eger, május.
„ MEGYÉN INNEN… MEGYÉN TÚL…” A szakfelügyelet és a megyei intézmények együttműködése tapasztalatainak összegzése. KÖZMŰVELŐDÉSI FELADATELLÁTÁS ORSZÁGOS.
A szakképző iskolai intézményrendszer változásai és új képzési utak
Iskolánk: a Bencs László Szakiskola és Általános Iskola
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
1 AZ ÚJ POSTAI SZAKKÉPZÉS JELENLEGI HELYZETE Sum István Magyar Posta Zrt. Oktatási Központ vezető április 05.
Az új szakképzési törvény alkalmazása, a tanulók gyakorlati képzése
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A szakképzés tapasztalatai a Büttner Kft-nél Dr. Büttner Tamás Ügyvezető igazgató SzaSzeT Konferencia Marcali
A TISZK SZEREPE A SZAKKÉPZÉS SZERVEZÉSÉBEN, A TISZK-BEN REJLŐ LEHETŐSÉGEK Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ (1146 Budapest, Thököly.
MENTORI MEGSEGÍTÉS A GÖLLESZ VIKTOR SPECIÁLIS SZAKISKOLÁBAN.
Változások a szakképzés irányítási rendszerében A szakképzés és a Térségi Integrált Szakképző Központok jelentősége Szőke István szakmai igazgató 2008.
HEFOP központi program „Korszerű felnőttképzési módszerek kidolgozása és alkalmazása” 2005 – 2008.
A képzett szakemberekért HEFOP központi program „ KORSZERŰ FELNŐTTKÉPZÉSI PROGRAMOK KIDOLGOZÁSA ÉS ALKALMAZÁSA” Záró rendezvény A KONFERENCIA.
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
Az FSZ-, a felsőoktatás és a munkaerőpiac Bánhidyné Dr. Szlovák Éva CSc. főiskolai tanár, igazgató Hajdúszoboszló Február 7. Budapesti Műszaki Főiskola.
Egységes, új szakmastruktúra, piacképes programok Budapest december 6.
Évindító Informatikai Szakképzési Fórum
1 Csontó Béla Az új OKJ bevezetése Informatikai rendszergazda Informatikai hálózattelepítő és –üzemeltető.
Kassa – Komárom. Megalakulás: 2006.február - Kassán október - Komáromban.
HEFOP/2004/1.3.1 A HEFOP – „Második Esély” – Roma nők munkaerő-piaci (re)integrációjának elősegítése – projekt bemutatásán keresztül a roma nők esélyegyenlőségének.
Tanulói utánkövetés 2009/2010. A 2009/2010-es tanévben iskolánkban 210 tanuló végzett. 77 fő a szakközépiskola valamelyik tagozatán 133 fő szakmát szerzett.
A duális felsőoktatási képzés „kecskeméti” modellje
1 A kötöttpályás szakma perspektívái – Egész életen át tartó tanulás?! Zsoldos Marianna Humán Erőforrás Igazgató MÁV Zrt.
A Békéscsabai Központi Szakképző Iskolai tapasztalatok a vasútgépészeti szakmák képzésében április 29.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban
Átalakul a szakképző intézmények fenntartása
© Szöllősi és Társai Bt. Marketingkommunikáció a TISZK rendszerében.
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
1 A kötöttpályás szakma perspektívái – Egész életen át tartó tanulás?! Perspektíva és jövőkép Zsoldos Marianna Humán Erőforrás Igazgató MÁV Zrt.
Csonka János Műszaki Szakközépiskola és Szakiskola
Hatékonyság. Ügyfélközpontúság. Modernizáció. Diplomás pályakezdők kiválasztása és beillesztése a MÁV csoportnál Kiss Mária Humánerőforrás fejlesztés vezető.
A kamarai garanciavállalás jogi kérdései
TÁMOP – A- 12/1. ALAPVETŐ CÉL  HH és HHH tanulókat nevelő iskolák kapcsolatfelvétele, programkínálatuknak bővítése  testvériskolai kapcsolat.
Az ÉMGK tagvállalatainak szakképzési igényei Miskolc, június. 09. Dr. Barkóczi István – ÉMGK elnök.
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
SZENT IMRE ÁLTALÁNOS ISKOLA, GIMNÁZIUM ÉS SZAKKÖZÉPISKOLA
Akkreditált Felnőttképzési Intézmény FÉMES NAPOK Fejér megye szakképzési helyzete, különös tekintettel a fémipari szakképzésre Dávid Lajos - Fejér.
Learning by working! Dualizáció Magyarországon „A holisztikus megközelítés” Dr. SZILÁGYI JÁNOS Képzési igazgató Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Magyar.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
A köznevelési intézményi rendszer változása, Szakképzési Centrum és Kamara együttműködése a kamarai garanciavállalás sikeres megvalósításáért Kalmár Andrea.
A szakiskolások továbbtanulási esélyei Kecskemét, Dr Liskó Ilona OFI
Alternativitás a szakképzésben Budapest október 14.
Új képzési eszköz. Teknikcollege - Munkához kötött emelt szintű műszaki képzés Teknikcollege új fajta regionális kompetencia központ az ipari/műszaki.
Vörös-Gubicza Zsanett oktatási és képzési igazgató Magyar Kereskedelmi és Iparkamara október 10.
SZAKEMBERKÉRDÉS AZ ÉPÜLETGÉPÉSZETI SZAKKÉPZÉSBEN
Határokon átívelő projektek.
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Kompetencia alapú szakoktatás
A Mercedes-Benz duális szakmunkás képzés bemutatása
A magyar felnőttképzés rendszere - a szakértők szemével
Előadás másolata:

A szakképzéssel szembeni igények a foglalkoztatók részéről A Szabolcs Volán Zrt. példáján keresztül Előadó: Miklóssyné Bertók Mónika kontrolling és koordinációs irodavezető kontrolling és koordinációs irodavezető

A Szabolcs Volán Zrt.-ről  Menetrendszerinti közúti személyszállítás  Autóbuszok db-száma: 313 db  2009.május 31.-i létszám:  Autóbuszvezető: 556 fő  Közvetlen gépjárműre dolgozó:142 fő  Egyéb munkás: 23 fő  Ipari karbantartó munkás: 7 fő  Szellemi:173 fő  Részmunkaidős: 35 fő

Munkás állománycsoport összetétele szakmánként NyíregyházaMátészalkaKisvárdaÖsszesen: Autószerelő Karosszéria lakatos Fényező3003 Autóvillamossági szerelő Összesen:

Munkás állománycsoport korösszetétele ÉletkorFő

Intézményi kapcsolatok jelenleg  Iskolák fejlesztési támogatása a szakképzési alapból  Diploma munka támogatása, nyári szakmai gyakorlat (főiskola, egyetem)  Bánki Donát Műszaki Középiskola: gyakorlati hely biztosítása (heti 2-3 óra, illetve heti 1-1 nap szakmától függően)

Felnőttképzés  Hiányzó szakmai képesítések, tudás megszerzése munkavállalói beiskolázással  Felsőfokú tanulmányok támogatása  Változások nyomon követése (szakmai konferenciák, tanfolyamok, kiállítások)

Szakmunkás képzés „múltja” Tanulószerződés alapján Iskolával kötött megállapodás teljes körű képzés - szakmunkásképző és szakiskolai tanuló szakközépiskolai tanuló Szorgalmi időben részképzés Csak nyári gyakorlaton vett részt Összesen:

9 Helyzetelemzés munkáltatói szemmel  Az iskolaszerkezet és demográfiai változások következtében megnőtt a középiskolában továbbtanulók aránya  A szakiskola és a szakiskolai képzés presztízse csökkent  Drasztikusan csökkent a szakiskolások aránya  A szakiskola lett a gyűjtőhelye a hátrányos helyzetű diákoknak  A tantervi, tananyagot érintő változások elsősorban az elméleti képzést erősítik az iskola rendszerű képzésben  A gyakorlati képzés súlya, minősége évről évre alacsonyabb  Rövid a gyakorlati idő, ebből adódóan a gyakorlati készségek megszerzésére nincs lehetőség

Elvárások  Széles körű szakmai tapasztalat, mely nem csak az éveket jelenti, hanem a különböző márkák javításában, szerelésében megszerzett szakértelmet is  Pontos, precíz, felelősségteljes munka  Folyamatos szakmai megújulásra való képesség  Kooperációs készség a többiekkel  Jó kommunikációs és kapcsolatteremtési képesség  Számítógépes ismeretek  Automatizált berendezések önálló működtetése, programozása  Rugalmasabb és gyorsabb reagálás a munkáltatói igényekre, a jogszabály változásokra (pl.: autószerelő esetén elengedhetetlen az emelőgép használata, kezelése, mely indokolná emelőgép kezelői képesítés meglétét)

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!