Szombathelyi Regionális Képző Központ

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Sisák Zoltán HTTP Alapítvány
Advertisements

Szakmatanulás érettségi után a Belvárosi Térségi Integrált Szakképző Központban (BeTISZK) 1073 Budapest Dohány utca 65.
Informatikai munkakörök
Memorandum, 2000 ● Memorandum az egész életen át tartó tanulásról
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A SZETT bemutatása A 20 éves múltra visszatekintő Szövetség magyarországi nonprofit, civil szervezetek szövetsége; Kiterjedt hazai és nemzetközi partnerhálózattal.
Business Process Outsourcing © Arthur Andersen 2001 Szolgáltató központok a harmadik évezredben Várnai Éva partner Andersen, Vezetési tanácsadás.
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia pillére: Az alkalmazkodóképesség növelése Soós Roland Igazgató ÉRÁK.
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Az informatika szerepe a vállalati kultúra és versenyképesség javításában Dr. Kornai Gábor AAM Tanácsadó.
LOGISZTIKAI OKTATÓK TANÁCSKOZÁSA MISKOLCTAPOLCA 2002 MÁJUS 31 NÉMON ZOLTÁN GAZDASÁGI MINISZTÉRIUM KUTATÁS-FEJLESZTÉSI TÁMOGATÁSOK A SZÉCHENYI TERVBEN.
AZ ÚJ gazdaságfejlesztési programról
M ű szaki és Természettudományi Egyesületek Szövetsége Szabolcs – Szatmár – Bereg Megyei Szervezete.
Drajkó László Microsoft Magyarország
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Az EU oktatási és képzési rendszerének célkitűzései
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
E - Learning Információtechnológiai támogatás a nyitott- és távoktatásban.
Az ÉRÁK felnőttképzési tevékenysége, a fejlesztés főbb irányai.
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
2.-3. Beszámoló, folyamatos és tervezett feladatok január 24. Közgyűlés Feladatok Képzésszervezés Pályázatok IT-mentor munka Kapcsolatépítés.
Kamarai prioritások Foglalkoztatottság növelés Képzési szükséglet meghatározása Szakképzés nemcsak oktatáspolitikai kérdés, hanem foglalkozáspolitikai,
Kisvállalkozások alkalmazkodás és versenyképesség Kállay László GKM.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI RT.
A postai képzés lehetséges irányai a felnőttképzésben és a szakképzésben április 5. Előadó: Szűts Ildikó Humánerőforrás vezérigazgató helyettes.
NAT 2007 kompetenciák.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
Alapozó tantervek Új alapozó tantervek valamennyi szakmacsoportban; informatikában is. Hozzászoktunk: Informatika tanár edzett! tanév, melyben mind a négy.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Készítette: Soós Roland igazgató ÉRÁK 2007 Összdolgozói értekezlet december 8.
dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT.
REGIONÁLIS SZAKKÉPZÉSI FÓRUM IX.15. DEBRECEN
Új arculati javaslatok Észak-alföldi Regionális Munkaügyi Központ A Munkaügyi Központ bemutatkozása, informatikai szakképzések iránti igények Debrecen.
Informatikai iskolák szakképzési igények és kapacítások
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Tanulási partnerségek kezdeményezése A NYITOK hálózatfejlesztési program bemutatása Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért június 22.
Az EEM helye a menedzsmentben
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
A vállalkozás indításának előnyei és veszélyei korosztályonként.
A taniroda, mint az országok közötti gazdasági kapcsolatok bölcsője Fullérné Verger Renáta március 8.
Sapientia-EMTE informatikai rendszerének kialakítása és fejlesztése Dr. Dávid László Dr. Györfi Jenő Budapest, November 11.
dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ
Köszöntöm Önöket az FSZ konferencián! Dr. Zárda Sarolta rektor.
Az NSZFI szerepe a szakképzés tartalmának és minőségének fejlesztésében Nagykanizsa január 29.
Évindító Informatikai Szakképzési Fórum
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május Az intézmény partnerségi kapcsolatainak.
Tanfolyami kínálatunkból Számítástechnikai alapismeretek, 20 óra Szövegszerkesztés, 30 óra Táblázatkezelés, 36 óra Prezentációkészítés, 20 óra ECDL, 150.
1 A kötöttpályás szakma perspektívái – Egész életen át tartó tanulás?! Perspektíva és jövőkép Zsoldos Marianna Humán Erőforrás Igazgató MÁV Zrt.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
Kulcskompetenciák, munkaerő-piaci kulcskompetenciák
Szent Imre Szakgimnázium Esztergom Szakmatérkép 2016/2017.
EGY PÁLYÁZAT HÁZIGAZDÁJA KÖSZÖNTŐ ÉS ÉRTÉKELŐ. Szakmai területek: Képzések,pályázatokÉrtékmegőrzés Közösségsegítő Ifjúsági közművelődés Civil szervezetek.
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
Alternativitás a szakképzésben Budapest október 14.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
A Székesfehérvári Foglalkoztatási StrAtégia Javasolt célrendszere
5. Tétel – A Life Long Learning
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Előadás másolata:

Szombathelyi Regionális Képző Központ

A képző központok hálózata Miskolc Nyíregyháza Budapest Debrecen Szombathely Székesfehérvár Kecskemét Békéscsaba Pécs Takács György Regionális Informatikai Szakképzési Fórum

Regionális Informatikai Szakképzési Fórum Munkaerő piaci felnőttképzés Kiképzés, átképzés és továbbképzés, majd vizsgáztatás, képzési program és tananyagfejlesztés alapján, humán és módszertani szolgáltatások egyidejű nyújtásával, céges megrendelőknek, vállalkozásoknak, vállalatoknak, munkanélkülieknek vagy potenciális munkanélkülieknek, egyéni megrendelőknek, magánszemélyeknek, önállóan vagy komplex pályázatok menedzselése révén. Takács György Regionális Informatikai Szakképzési Fórum

A REMEK működése ADOTTSÁGOK EREDMÉNYEK INNOVÁCIÓ ÉS TANULÁS VEZETÉS EMBERI ERőFORRÁSOK FOLYAMA-TOK DOLGOZÓI EREDMÉNYEK KULCS TELJESÍT- MÉNY MUTATÓK POLITIKA ÉS STRATÉGIA VEVőI EREDMÉNYEK PARTNEREK ÉS ERőFORRÁSOK TÁRSADALMI EREDMÉNYEK INNOVÁCIÓ ÉS TANULÁS Takács György Regionális Informatikai Szakképzési Fórum

Regionális Informatikai Szakképzési Fórum Kompetencia Cselekvőképes tudás Motiváció Jogosultság Takács György Regionális Informatikai Szakképzési Fórum

EU-s kulcskompetenciák Anyanyelvi kommunikáció Idegen nyelvi kommunikáció A természettudományi / technológiai alapkompetenciák Digitális információs / kommunikációs technológiák alkalmazásához kapcsolódó kompetenciák A tanulás tanulása Interperszonális / állampolgári kompetenciák, Vállalkozói kompetencia (nem csak önfoglalkoztatás) Kulturális élmények befogadását / feldolgozását / tudatosságot szolgáló kompetenciák Takács György Regionális Informatikai Szakképzési Fórum

A munkaerővel szembeni követelmények Fizikai adottságok – képességek / Egészségi állapot (testi - lelki) Munkaadók Szak- mai isme- retek Csapatmunka képesség Családok Jó kommunikációs készség Minőség Egyén Megbízhatóság Rugalmasság Szociális biztonság Jövedelem Teljesítmény arányos költség Stabil munka Karrier Társadalmi presztizs Optimális munkahelyi viszonyok Takács György Regionális Informatikai Szakképzési Fórum

Munkaadók által elvárt kompetenciák A kulcskompetenciák mellett elvárt: Egyénieskedés helyett csapatmunka Munkaverseny helyett együttműködés A másik lenézése helyett egyenrangúság Befelé fordulás helyett kommunikáció Passzív tudás helyett know-how Befejezett tudás helyett folyamatos tanulás Változatlanság helyett változatosság Beletörődés helyett kezdeményezés Takács György Regionális Informatikai Szakképzési Fórum

Regionális Informatikai Szakképzési Fórum Informatikai trendek Wiseman - háromlépcsős modell W1: alapvető műveletek automatizálása (adatfeldolgozás, bérszámfejtés, számlázás, … ) W2: a vállalatvezetés hatékonyságának növelése (vezetési információs rendszerek, forgalomelemzés, lineáris programozás, pénzügyi modellezés, …) W3: versenyképesség erősítése fő értéknövelő tevékenységek hatékonyabb integrációja (integrált logisztikai rendszerek) főbb partnerekkel való hatékonyabb összekötés (EDI) új / korszerűbb termékek integrált fejlesztése, piacra dobása (interaktivitás, e-Bank) emelt szintű vezetői támogatás (külső információk, trendek beillesztése a belsők közé, adatbányászat) Takács György Regionális Informatikai Szakképzési Fórum

Informatikai tudás iránti igények Az informatika popularizálódása Elvárt - és igazolt – kompetenciák Irodai alkalmazások OKJ-s végzettségek EU-s végzettség: ECDL, ECDL Start, (ECDL+) A NET – mindennapi magán / üzleti – használata Felhasználó barát kezelés – bonyolult HW és SW háttér biztosítása Speciális alkalmazások IIS integrált rendszerek (beszerzés, gyártás, logisztika, …) Műszaki (CAD, CAM, SPC, …) Orvosi vizsgálatok (MR, CT, …) Gyártási folyamatok vezérlése, szimulációja Hadiipar, stb. Az információs társadalom megjelenése Takács György Regionális Informatikai Szakképzési Fórum

OKJ-s informatikai végzettségek I. Adatbázis adminisztrátor 2006 Adatbázis tervező, Adatelemző Általános rendszergazda 2006 CAD-CAM informatikus 2001 Számítógépes műszaki rajzoló Informatikai alkalmazás fejlesztő 2006 Infokommunikációs alkalmazás fejlesztő, Információrendszer-elemző és-tervező, Internetes alkalmazás fejlesztő, Szoftverfejlesztő Informatikai rendszergazda Számítástechnikai szoftverüzemeltető Informatikai hálózattelepítő és-üzemeltető, Informatikai műszerész, IT biztonságtechnikus, IT kereskedő, Számítógéprendszer-karbantartó, Szórakoztató technikai műszerész, Webmester Takács György Regionális Informatikai Szakképzési Fórum

OKJ-s informatikai végzettségek II. Informatikai statisztikus és gazdasági tervező 1998 Informatikus 1995 Gazdasági informatikus, Infostruktúra menedzser, Ipari informatikai technikus, Műszaki informatikus, Távközlési informatikus, Telekommunikációs informatikus, Térinformatikus IT kommunikációs szolgáltató 2006 IT mentor, Közösségi informatikai szolgáltató, Oktatási kommunikáció technikus Multimédia-alkalmazásfejlesztő 1993 Designer, E-játék fejlesztő, E-learning tananyagfejlesztő, Multimédia fejlesztő, Tartalommenedzser Számítógép-szerelő, -karbantartó 2006 Telekommunikációs asszisztens 2002 Web-programozó 2006 Takács György Regionális Informatikai Szakképzési Fórum

Informatikai képzések (2000 - …) I. A tanfolyamok megoszlása A létszámok megoszlása Takács György Regionális Informatikai Szakképzési Fórum

Informatikai képzések (2000 - …) II. ECDL vizsgák adatai Takács György Regionális Informatikai Szakképzési Fórum

Informatikai képzések (2000 - …) III. ECDL modulok megoszlása Takács György Regionális Informatikai Szakképzési Fórum

KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET! TAKÁCS GYÖRGY WWW.REMEK.HU Takács György Regionális Informatikai Szakképzési Fórum