DAT’2006 – Budapest, 2006. november 21. CompTrain projekt ismertetése - együttműködés a szakképzés fejlesztésében.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
Advertisements

Az informatikai szakképzés fejlesztési lehetőségei Az informatikai szakképzés fejlesztési lehetőségei Mlinarics József Magyar Tartalomipari Szövetség REGIONÁLIS.
A Socrates / Grundtvig program pályázati lehetőségei.
1 Idősebb munkavállalók a magyar munkaerőpiacon Dr. Székely Judit november 28. BUDAPEST.
A tanulás jövője Dr. Kuti István oktatási főigazgató-helyettes
Sarkadi Zsolt, Sz-Sz-B Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Kamarai szerepvállalás a Regionális Fejlesztési és Képzési Bizottságok munkájában.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
A tanácsadó képzés regionális munkaerő-piaci hatásai
Tehetséggondozás a gyakorlatban Opening Doors Program ( )
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
Szakképzés és gazdaság kölcsönhatása (műhelybeszélgetés: felnőttképzési szekció) Hajdúszoboszló február 7. Soós Roland igazgató ÉRÁK.
Foglalkozási Rehabilitációs Szolgálat működése Előadó: Pátkai Andrásné szolgálatvezető Budapest, 2006.október 24.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
A távmunka fejlesztésének lehetőségei és eredményei Simon Gábor Távmunka Tanács elnöke Szociális és Munkaügyi Minisztérium államtitkára Szociális és Munkaügyi.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Kamarai prioritások Foglalkoztatottság növelés Képzési szükséglet meghatározása Szakképzés nemcsak oktatáspolitikai kérdés, hanem foglalkozáspolitikai,
Az informatikai és hírközlési szakképzés jelenlegi helyzete és a fejlesztés készültségi foka (OKJ és modul rendszer helyzete, a szakmai alapozás és képzés.
A szakképzés kihívásai az új szakképzési szerkezet tükrében Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes Nemzeti Szakképzési Intézet Budapest, április.
Kompetencia alapú közvetítés Borbély Tibor Bors ÁFSZ- FSZH szakmai tanácsadó, Ph.D. jelölt Kutatási Zárókonferencia, Budapest 2008.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
Drajkó László Ügyvezető igazgató Microsoft Magyarország KFT.
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
LEKTOR/Lexelerator workshop – március 4. A LEKTOR projekt és a Lexelerator platform szolgáltatásainak és eszközeinek ismertetése.
2008. március 27. Magyar Tartalomipari Szövetség – A/016 – EQUAL IT-mentor projekt.
Magyar Tartalomipari Szövetség – A/016 – EQUAL IT-mentor projekt Motiváció felkeltése és fenntartása internethasználattal.
Vak munkavállalók a call centerekben HU/B/03/F/PP Egy Leonardo Pilot-Projekt tapasztalatai Lengyel Szilvia.
A régió informatikai ágazati és szakképzési fejlesztési lehetőségei Mlinarics József Magyar Tartalomipari Szövetség 2008 évi Informatikai Regionális Szakképzési.
A régió informatikai ágazati és szakképzési fejlesztési lehetőségei Mlinarics József Magyar Tartalomipari Szövetség 2008 évi Informatikai Regionális Szakképzési.
2008. március 27. Magyar Tartalomipari Szövetség – A/016 – EQUAL IT mentor projekt.
Legjobb_kor. Az eMunka, dMunka, sikeres alkalmazásának társadalmi és technológiai feltételei megteremtődtek. dr. Mlinarics József ügyvezető elnök Magyar.
EGYENLŐ ESÉLYEK Tapasztalatok, teendők, tervek Dr. Derera Mihály igazgató MEOSZ Oktatási, Továbbképző és Távmunka Intézet.
Távmunka kutatás, fejlesztés eredményei
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Munkaerő mobilitás Magyarországon
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
A képzett szakemberekért HEFOP központi program „ KORSZERŰ FELNŐTTKÉPZÉSI PROGRAMOK KIDOLGOZÁSA ÉS ALKALMAZÁSA” Záró rendezvény MEGNYITÓ.
Székely István fejlesztési tanácsadó
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
LLP program - Comenius Tempus Közalapítvány LLP Nemzeti iroda Kiss Tímea, Comenius asszisztens november 24.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Európai Vegyipari Szociális Párbeszéd Bizottság Balatonszemes.
Kordás László december Társadalmi Párbeszéd Központ.
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Az európai országok eredményei és tapasztalatai Szigeti Tóth János © Magyar Népfőiskolai Társaság 2009.
Lökkös Attila A családi napközi képzés fejlesztése
Kormányszóvivői tájékoztató 1 Tanulni és versenyben maradni felnőttkorban is.
Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Kamarai előadás március 2.
TEMPUS KÖZALAPÍTVÁNY Október 30.. Tempus Közalapítvány tevékenységei Pályáztatás Képzés Tudásközpont.
Munkaadói tájékoztató
TÁMOP / Munka és tanulás – Munkahelyi képzések támogatása a Közép-dunántúli Régió mikro- és kisvállalkozásainál.
Balatonszemes Az Európai Unió szintű szociális párbeszédben való részvétel tapasztalatai.
„Kiút a hátrányos helyzetből” c. projekt innovatív elemei.
Magyar Bányászati Szövetség Magyar Bányászati Szövetség 1024 Budapest, Margit krt. 85. Tel/Fax: (06-1)
A Calderoni Program helye és szerepe a HEFOP-ban Záró-konferencia március 27. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Telefon:
Informatikai szakképzés 2011 dr. Mlinarics József Magyar Tartalomipari Szövetség - MATISZ Hírközlési Ágazati Párbeszéd Bizottság - HÁPB.
1 A kötöttpályás szakma perspektívái – Egész életen át tartó tanulás?! Perspektíva és jövőkép Zsoldos Marianna Humán Erőforrás Igazgató MÁV Zrt.
A felnőttképzés, szakképzés fejlesztése és a gazdaság igényei november 21. DAT 2006 Konferencia S2 – Gazdaság vezérelt informatikai szakképzés Szociális.
IKT alapú kompetenciák a XXI. századi pedagógusképzésben
AUTÓS VILÁG ÉBREDJ FEL AVAGY EGY ÚJ SZAKMA SZÜLETÉSE!
A szakiskola jelene és jövője
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
A Nemzeti Pályaorientációs Tanács (NPT) és a Regionális Fejlesztési és Képzési Bizottságok (RFKB) együttműködése TÁJÉKOZTATÓ ANYAG az RFKB pályaorientációs.
Szakképzés munkavállalói szemmel
Előadás másolata:

DAT’2006 – Budapest, november 21. CompTrain projekt ismertetése - együttműködés a szakképzés fejlesztésében

DAT’2006 – Budapest, november 21. CompTrain – EU Leonardo projekt CompTrain - Multimédia Szakmák Kialakításának és Képzésének Kompetencia Szükségletei Harmonizált munkakör-leírások és ezzel világos képességek és kompetenciaigények definícióinak hiányában csökken a piaci esélye annak, hogy a szakemberek megfelelő munkahelyet találjanak, másrészt annak is, hogy a cégek megfelelő képzettségű csapatot építhessenek.

DAT’2006 – Budapest, november 21. CompTrain – EU Leonardo projekt A CompTrain projekt törekvése az, hogy IKT/multimédia szektor esetében elemezze az adott helyzetet, meghatározza a piaci igényeket és felvázolja ennek katalógusát. A projekt célcsoportjai: képző intézmények, cégek és szakemberek/tanulók. Ha érdeklődik a projekt alakulásáról, kérjük regisztráljon annak weboldalán:

DAT’2006 – Budapest, november 21. CompTrain kezdeti nehézségei, tapasztalatok cégek és hallgatók nehezen ismerik fel, miért hasznos számukra a kérdőív kitöltése Mo.-on szinte csak az OKJ Informatikai Szakmacsoport Bizottság tagjai támogatták a törekvéseket fontos megtalálni azt az érdekeltségi rendszert, ahol a foglalkoztatók, tanárok és diákok közreműködnek abban, hogy a képzések tananyagai tükrözzék a piaci igényeket

DAT’2006 – Budapest, november 21. OKJ Informatikai Szakmacsoport Bizottság tagjai Dr. Mlinarics József Magyar Tartalomipari Szövetség Ifj. Stark Gáspár Bull Magyarország Kft. Solymár László Bláthy Ottó Titusz Informatikai Szki. és Gimnázium Keczeli László Noszlopy Gáspár Közgazdasági Szakközépiskola Kovácsné Guzsvány Andrea SZMM Bomba Gábor MAK Csonga Attila ObligaNet Kft. Váradi Antal GKM Gegesi Kiss Pál OMAI Balogh István IVSZ Kállai Rudolf NSZI

DAT’2006 – Budapest, november 21. OKJ Informatikai Szakmacsoport Bizottság Résztvevői: képzők, munkavállalók, munkaadók (CompTrain célcsoportjaival megegyező) Célja: új típusú együttműködése a versenyképesség és a foglalkoztatottság növeléséért. Bizottság bővítése évben köv. szervezetekkel: Hírközlési Ágazati Párbeszéd Bizottság (HÁPB) Informatikai Érdekegyeztető Fórum (Inforum) Távközlési Érdekegyeztető Fórum (TÉF) Hírközlési Érdekegyeztető Tanács (HÉT) Nemzeti Hírközlés Informatikai Tanács (NHIT)

DAT’2006 – Budapest, november 21. OKJ Informatikai Szakmacsoport Bizottság alapelvei Előzetes tudásfelmérés, kompetencia-alapú, EU konform, átlátható, átjárható informatikai szakképzés megteremtése. Egész életen át tartó képzés (LLL) + eLearning + tutor/mentor = életmód. képzési szükségletek felmérése; folyamatos tananyag követés; gyakorlati képzés szervezése; független vizsgaközpontok

DAT’2006 – Budapest, november 21. OKJ Informatikai Szakmacsoport Bizottság eredményei elkészült tanulmányok

DAT’2006 – Budapest, november 21. OKJ Informatikai Szakmacsoport Bizottság eredményei 2005-ben indult a HEFOP A Bizottság: munkaszakértőket ajánlott a foglalkozás-elemzések elvégzéséhez, az elemzések eredményének validálásához tagjai részt vettek az október hónap folyamán megrendezett konferenciákon az informatikai szakmai szervezetek javaslatai alapján módosították az informatikai szakképzések rendszerét. Új törvénytervezet: 21 szakmacsoport-bizottság helyett egy 30 tagú Bizottság legyen (kts.takarékosság), amely a 400 szakma fejlesztéséről döntést hozhat -> nincs 30 ilyen multi-kompetens szakértő, ill. szakértők sajnos nem függetlenek és nem rendelkeznek munkaerő-piaci ismeretekkel -> munkaadók nem értenek egyet, GKM-nek petíció: „Együttműködés az inf. szakképzés fejlesztéséért!”

DAT’2006 – Budapest, november 21. Bővebb információ OKJ 7. Informatikai Szakmacsoport Bizottság Elnök.: Dr. Mlinarics József Magyar Tartalomipari Szövetség (MATISZ) Tel: ; Fax: ; Titkár: Kállai Rudolf EU Leonardo CompTrain projekt Mo.-i kapcsolattartó: Hargitai Ferenc (MATISZ)