A mentorrá vált pedagógus a Foglalkoztatásba ágyazott képzés (FÁK) című programban Singer Péter

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
KIÚT A HÁTRÁNYOS HELYZETBŐL Modell értékű program a Zalaegerszegi kistérségben Molnár Máté programigazgató Foglalkozta Társ – Társ a foglalkoztatásban.
Advertisements

Katona József MKSZIG 1 Katona József Szakközépiskola és Felnőttoktatási Gimnázium.
A Hallgatói Mentorprogram működése
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május MOOC és e-learning kölcsönhatása Dr.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
Dobbantó program. Kik vesznek benne részt? Országosan 15 iskola Tervezett: 22.
A hátrányos helyzet kezelésének középiskolai modellkísérletei Vályi Péter Szakképző Iskola és Kollégium Tamási június 4.
F oglalkoztatásba Á gyazott K épzés Az Országos Foglalkoztatási Alap (OFA) és az Országos Közoktatási Intézet (OKI) Iskolafejlesztési és Integrációs Központja.
OM azonosító: szeptemberétől Felnőttek gimnáziuma Nappali tagozaton Két éves, érettségi vizsgára felkészítés OM azonosító:
Térségi tanoda hálózat BHIM RAO Egyesület
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
Hogyan készítsünk pedagógusi portfóliót?
„SZAKMÁVAL AZ ÉLHATŐBB JÖVŐÉRT”
TÁMOP A „Lépéshátrány nélkül” hasznosítható végzettség megszerzésének támogatása c. pályázat
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
M ű szaki és Természettudományi Egyesületek Szövetsége Szabolcs – Szatmár – Bereg Megyei Szervezete.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
Második Esély projekt.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
E-learning alapú komplex képzések
NFT I NFT II Hosszú távú cél: az életminőség javítása Általános cél: Az EU átlaghoz viszonyított jövedelmi különbségek mérséklése specifikus.
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
Mentorképzés a Debreceni Egyetemen
intézményi folyamat-szaktanácsadó
A mentor és a mentorált munkakapcsolatának bemutatása
Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű.
MENTORI MEGSEGÍTÉS A GÖLLESZ VIKTOR SPECIÁLIS SZAKISKOLÁBAN.
NETre Kész – IT-mentor roadshow, Pécs A célcsoport munkaerő-piaci helyzetét és életminőségét javító információk az Interneten és azok használata Czanik.
Foglalkoztatási Programok Osztálya – osztályvezető
FOGLALKOZTATÁSPOLITIKAI ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM I. TÁVMUNKA KONFERENCIA A REGIONÁLIS MUNKAERŐFEJLESZTŐ ÉS KÉPZŐ KÖZPONTOK FELADATAI A TÁVMUNKA PROGRAMBAN.
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
Patrónus program és ezzel együtt az IPR bevezetése 2007/ 2008-as tanévtől a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók esélyenlőségének biztosítása céljából.
Hajdú Éva Budapest Esély Nonprofit Kft Munkaerő-piaci szolgáltatások nyújtása November 27.
Digitális középiskola Digitális középiskola Iskolahálózat kialakítása.
OM azonosító: szeptemberétől Felnőttek gimnáziuma Nappali és esti tagozaton Két éves és három éves, érettségi vizsgára felkészítés OM azonosító:
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Pedagógus-továbbképzések hasznosulása
Felnőttoktatási tájékoztatója
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Andragógia Kraiciné Dr. Szokoly Mária (2004): Felnőttképzési módszertár. Új Mandátum Könyvkiadó, Budapest Összeállította: Marton Eszter.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
SZTE Egyetemi Tavasz TÁJÉKOZTATÓ A KÉTCIKLUSÚ KÉPZÉSRŐL Dr. Szendrei Mária Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézete.
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
Tájékoztató fórum Szakiskolai fejlesztési program C komponens iskolái számára KOMPONENS C Miskolc május 5. Nagy Zoltán komponensvezető
Digitális kompetencia fejlesztés Digitális írástudással a munkaerő- piaci aktivitás elősegítéséért.
Sakk-logikaoktatás a gyakorlatban A logikus gondolkodástól a kritikai gondolkodásig.
Hátrányos helyzetűek reintegrációja KOMPONENS C. A szakiskolák helyzetének alapvető problémái I. a gazdaság igényei korlátozottan jutnak érvényre és a.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
A pályaorientációs konzultáció. A pályaorientáció fogalma: A pályaorientáció egy olyan folyamat, amely az igénybevevő egyéni igényeinek figyelembevételével.
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Cél: szövegértés fejlesztése – tanulás segítése
Kompetencia alapú szakoktatás
Készítette: Werb Józsefné Regionális konferencia: KECSKEMÉT Külföldi tanulmányút: Mérés-értékelés fejlesztési terület NORVÉGIA OSLO október 14 -
„ÉLETREVALÓ – U4 LIFE” TPPA/2012/03/30
A magyar felnőttképzés rendszere - a szakértők szemével
Előadás másolata:

A mentorrá vált pedagógus a Foglalkoztatásba ágyazott képzés (FÁK) című programban Singer Péter

Röviden a FÁK-ról  Célcsoport: hátrányos helyzetben/településen élő fiatal roma felnőttek  Cél: javítani a fiatalok munkaerő-piaci esélyeit érettségi bizonyítványhoz jutással és szakmai végzettséggel  Tevékenységek: - munka – ped. asszisztens egy ált. isk.-ban - tanulás – ua-ban az ált. isk.-ban mentorok segítségével és vizsgák letétele egy felnőttek gimnáziumában

Mire vállalkoztak az általános iskolai tanárok?  Iskolánként 2 mentor: egy a humán és egy a reál tárgyak mentorálására  Hetente 2 óra mentori foglalkozás, konzultáció (nem tanóra)

Mit vártunk a tanároktól?  Ismerje meg az adott tantárgycsoport középiskolai tananyagát  Tisztában legyen az érettségi követelményrendszerével (a vizsgaközponttal való folyamatos kommunikáció)  Nyitott legyen az innovációra  Képes legyen kilépni a hagyományos tanár szerepéből és egy új szerepet betölteni  Vállalkozzon új tevékenységekre: - az önálló tanulás segítése - folyamatos kommunikáció szakmai kérdésekben (vizsgaközpont, OKI) - a mentorált személy mentális, lélektani támogatására

Mentorképzés  A mentor fogalmának tisztázása, tevékenységének leírása (nem tanítás, hanem a mentorált tanulásának elősegítése!)  A mentorszereppel való megismerkedés és azonosulás  Felkészítés a mentorpedagógiai módszerek használatára – a központi kérdés: a mentorálás módszertana  Az egyéni tanulástámogatás elmélete és gyakorlata  Új tartalmak: kommunikáció, tanulásmódszertan, előítélet- kezelés  A felnőttoktatás sajátosságai (andragógiai ismeretek)  tréningmódszer

Köszönöm a figyelmet! Singer Péter