Mentorképzés egy lehetséges „háttere”: FÜPI minőségmodell Mentorképzés helyzete és jövője Magyarországon Mentorképzés gyakorlata 2008. április 23.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Laboratóriumi munka szerepe a minőségbiztosításban
Advertisements

PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
Humán rendszerek, közszféra
Mennyire projekt érett a mai magyar társadalom? 1022 Budapest, Bimbó út 3. Telefon/fax:
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, január 22. Topár József.
Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése
EURÓPAI UNIÓ - VÍZÜGYI KERETDIREKTÍVÁK Bemutató Általánosan a VKI-ről és Magyarország helyzetéről 2005 április.
ENERGIAIRÁNYÍTÁSI SZABVÁNYOK
TÁMOP /A
MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. előadás PTE PMMK MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK 2011.
Minőségmenedzsment alapelvek
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
Együttműködés a szakmai gyakorlatban Salát Magdolna osztályvezető ELTE PK OTF Tanárképzési Osztály Az ELTE TAMOP /2/B/KMR :Pedagógusképzés.
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
Az ÚMFT SLA rendszere - a független értékelő szemszögéből -
Minőségbiztosítás. A minőségügy A minőségügy alapjai A minőséget meghatározó tényezők A minőségrendszer Minőségrendszer felépítése Tanúsítás.
Minőségirányítás a felsőoktatásban
Közoktatás irányítás Minőségirányítási rendszer Tapasztalatok alapján kiegészítések Farkas Olga Budapest, október 5.
A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető.
„Hidat építünk” az energetikai tanácsadók szerepe Magyarországon
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Központi program (online) szolgáltatásai az intézményeknek december 8. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató.
A Mezőgazdaságtudományi Kar minőségbiztosítási rendszere
A 2014-ben esedékes Peer Review (szakértői vizsgálat) A Hivatalos Statisztikai Szolgálat tagjainak érintettsége Országos Statisztikai Tanács 
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
“Új Dimenziók” mentorképzési program A program kidolgozói: Artemisszió Alapítvány EcPec Alapítvány Göllesz Viktor Speciális Szakiskola MATISZ MH Líceum.
A MINŐSÉG FOGALMA A minőség az egység (az egyedileg leírható és vizsgálható folyamat, termék, szervezet, illetve ezek kombinációja) azon jellemzőinek összessége,
HEFOP hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő minőségirányítási rendszer II. rész A diákhoz itt kellene beszúrni a tanári magyarázatokat.
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
Szakmai elvárások és elvárt eredmények a szociális szolgáltatásokon belül nyújtott étkeztetéssel kapcsolatban… Nyíregyháza, március 29.
Minőség menedzsment 6.előadás
Közművelődési, közgyűjteményi intézmény minőségirányítási programjának lehetséges szerkezete.
AZ ÚJ FELSŐOKTATÁSI TÖRVÉNY - MINŐSÉGFEJLESZTÉS, MINŐSÉGHITELESÍTÉS.
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
Budapest, december 6.1/12 A kistérségi rendszerépítés helyi tervezésének és módszertani támogatásának új hangsúlyai Dr. Németh Jenő IDEA Kistérségi.
1 Mit vártunk, mit kaptunk, mit remélünk ? Összeállította: Kálóczi Katalin projektvezető december 8. EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI.
Nemzeti minőségfejlesztési rendszer és akkreditációs elképzelések
Az ISO 9001 szabvány szerepe a felszámolói tevékenységben.
Készítette: Szirmai István
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
Visegrád, Könyvvizsgálat, Minőség-ellenőrzés és
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
2008. március 12. KÖZÚTI VAGYONGAZDÁLKODÁS Dr. Gáspár László kutató professzor Út- és Hídügyi Tagozat.
Vállalkozásmenedzsment I.
PTE PMMIK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. ELŐADÁS.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1119 Budapest, Tétényi. u  Tel/Fax: , web: 
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
SZÖM II. ÖNÉRTÉKELÉS TAPASZTALATAI
ISO/IEC Software Asset Management szabvány
Az SZMBK Modell alkalmazása az intézmény minőségirányítási rendszerek fejlesztésében 13. előadás 1.
Fenntarthatóság – eredmények hasznosulása 6.2. előadás
Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI Április 17-
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Múzeumi gyűjtemények menedzsmentje, avagy a Spectrum Magyarországon
Az SZMBK Intézményi Modell
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

Mentorképzés egy lehetséges „háttere”: FÜPI minőségmodell Mentorképzés helyzete és jövője Magyarországon Mentorképzés gyakorlata április 23.

2 Tóth Tímea (FÜPI szakértő) Bevezető Kapcsolódás az “Új Dimenziók” mentorképzési programhoz: „Minőségbiztosítás: új, értékalapú megközelítés szükséges” szervezeti környezet hangsúlyozása nincs áttekinthető folyamat mi a cél, és honnan akarunk eljutni oda? cél-állapot meghatározása

3 Tóth Tímea (FÜPI szakértő) Miért is? Külső elvárások: közoktatási törvény közoktatási megállapodás Belső elvárások: elegendő diák folyamatos fejlődés dokumentációs „rend” stb.

4 Tóth Tímea (FÜPI szakértő) Ösztönös szervezet Forrás: BMF, Minőség tudásközpont

5 Tóth Tímea (FÜPI szakértő) Konkrét célokkal rendelkező szervezet Forrás: BMF, Minőség tudásközpont Konkrét célok

6 Tóth Tímea (FÜPI szakértő) Rendszerek lehetnek… Forrás: BMF, Minőség tudásközpont „minimum” rendszer „papírért” „belső indíttatású” rendszer

7 Tóth Tímea (FÜPI szakértő) Minőség”X” rendszer Minőségbiztosítási rendszer Minőségügyi rendszer Minőségirányítási rendszer Minőségfejlesztési rendszer Melyik szól az oktatás- nevelésről?

8 Tóth Tímea (FÜPI szakértő) Miért a FÜPI minőségmodell? Egy olyan szervezet- és minőségfejlesztési modell, … … amely érdemi segítséget nyújt ahhoz, hogy az oktatási-nevelési intézmény hatékonyabban és eredményesebben működjön, … amelynek kiépítése az intézményre szabott (műhelymunka és személyes tanácsadás), … az érintettek számára érthető, és harmadik, független fél által tanúsítható.

9 Tóth Tímea (FÜPI szakértő) FÜPI minőségmodell alapelvei intézmény Az intézmény értékrendje vállalt értékrendje, szolgáltatása deklarált szolgáltatása, valamint folyamatok koherenciájának a szolgáltatást előállító folyamatok koherenciájának kialakítása, fejlesztése továbbá a szabályozott folyamatok ellenőrzött állapotának fenntartása, fejlesztése az eredményes és hatékony működés elérése érdekében.

10 Tóth Tímea (FÜPI szakértő) FÜPI minőségmodell vezetési folyamatok támogató folyamatok nevelési-oktatási folyamatok fejlesztés önértékelés

11 Tóth Tímea (FÜPI szakértő) Oktatás-nevelési folyamatok ALAPFOLYAMATOK

12 Tóth Tímea (FÜPI szakértő) Folyamatok feltérképezése ALAPFOLYAMATOK VEZETŐI FOLYAMATOKTÁMOGATÓ FOLYAMATOK FOLYAMATOS FEJLESZTÉS

13 Tóth Tímea (FÜPI szakértő) 1. Megrendelés, szerződéskötés 2. Bevezető oktatás 3. Előkészítés (egyeztetés, felmérés) 4. IMIP átdolgozása 5. Tanúsítás 6. Rendszer szerinti működés, fejlesztés FÜPI minőségmodell munkamenete Forrás: BMF, Minőség tudásközpont

14 Tóth Tímea (FÜPI szakértő) FÜPI minőségmodell szintjei 1. szint 2. szint 3. szint

15 Tóth Tímea (FÜPI szakértő) 1. szint: alapok érték-célok-szolgáltatás, koherencia célcsoport, partnerek jogszabályok szervezeti felépítés feladatok, felelősségek dokumentációs rend folyamattérkép 3 részfolyamat szabályozása sikerkritériumok, mutatók fogalomtár IMIP közzététel! RUGALMASSÁG!!!

16 Tóth Tímea (FÜPI szakértő) Fogalmak ismertetése KOHERENCIA! ÉRTÉKEKSZOLGÁLTATÁSCÉLOK

17 Tóth Tímea (FÜPI szakértő) Folyamattérkép

18 Tóth Tímea (FÜPI szakértő) Folyamatszabályozás Tevékenység és felelős Felhasznált dokumentum Létrejött dokumentum Megjegyzés 1. - beosztás dokumentum címe, feljegyzés címe - beosztás dokumentum címe, feljegyzés címe

19 Tóth Tímea (FÜPI szakértő) FÜPI minőségmodell előnyei egységes és egyértelműen meghatározott szempontok, követelmények egyedi -> intézményre szabott, nem sémák, PP és IMIP arcra szabása átvilágítás, átlátás -> rendszer- és folyamatszemlélet tudatosabb működés rendezettség fokozása, letisztázás szakértői együttműködés -> segítségnyújtás rugalmasság ötletek, tapasztalatok megosztása hatékonyság fokozása, marketing hatás

20 Tóth Tímea (FÜPI szakértő) Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Tóth Tímea FÜPI szakértő 30/