A pedagógusok megnövekedett feladatai

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A pedagógusok munkaidő beosztása
Advertisements


„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
SZÜLŐI IGÉNY- ÉS ELÉGEDETTSÉG-MÉRÉS
Az iskolai szociálismunka
Turbók Arnold Bertalan
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
A szaktanácsadás támogató szerepe
Eredmények és kételyek az iskolai agresszió megelőzésében Agressziókezelés a fővárosi fenntartású oktatási-, nevelési intézményekben október 6. NÉMETH.
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
Előadó: Faragóné Bircsák Márta
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
Humánkineziológia szak
A tételek eljuttatása az iskolákba
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
A gyakorlatvezető mentor
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
szakmérnök hallgatók számára
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések az óvodában Némethné Józsa Ágnes tanácsos, óvodai szakreferens Győr, április 29. Győr-Moson-Sopron Megyei.
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Számít, hogy 0,61 m2 ? A pedagógusok élet-, és munkakörülményei, a pedagógus életpálya teljességének tükrében Sági Matild Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet.
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A 2008/2009-es tanév 6 iskola közösségi életének szervezésével kezdődött.
Évzáró értekezlet 2006 Minőségbiztosítás Önértékelés 2006 mérés.
Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
TÁMOP / jelű Együtt, hogy jobb legyen című projekt Kettős mentorálás Készítette: Bagi Lászlóné február 24. Hódmezővásárhely.

Nyitott Kapuk 2010 Beiskolázási kérdőívek értékelése.
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
Tanulói elégedettségvizsgálat ismertetése HJK
A szaktanácsadó segítő szerepe
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
A tanárképzés szerkezete
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Inklúzív nevelés Magyarországon
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Pedagógus értékelési rendszer
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Előadás másolata:

A pedagógusok megnövekedett feladatai Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet A pedagógusok megnövekedett feladatai Turbók Arnold Bertalan Mosonmagyaróvári Kistérség, 2009.10.14.

változásban Kiszámíthatatlan oktatásirányítás Romló gazdasági és morális helyzet védtelen pedagógusok a tiszta értékelés nehézségei Tantervi változások SNI és integráció – a többségi pedagógusok/gyógypedagógusok kulcskompetenciák nem szakrendszerű

szabályozás Bemeneti Folyamat (IMIP) Kimeneti Tantervi Vizsgák Középiskolai felvételik OKM Versenyek

megváltozott feladatok a tudás megváltozott tartalma az agresszió kezelése tanulói motiválás – differenciálás szakmai szabadság, intézményi eredmények minősítés és nyilvánosság a nevelés háttérbeszorulása (értékrend, finanaszírozás) példamutatás, értékteremtés, középosztályi hagyományok hiánya

A TALIS vizsgálat eredményei (OECD felmérés pedagógusokról, 2008) Magyarországon (más országokhoz hasonlóan) azok a tanárok érzik jól magukat az osztályteremben akik hisznek abban, hogy a tanítási kompetenciákat fejleszteni tudják, s erre törekszenek is akiknek megfelelő a didaktikai felkészültsége ahhoz, hogy az osztályteremben pozitív légkört teremtsenek akik nyitottak a pedagógiai újításokra akik képesek a tanulókat aktivizálni a tanórán akik jól tudnak együttműködni kollégáikkal

Freudenberger: a kiégés Krónikus emocionális igénybevétel hatására, tartós stresszek nyomán kialakult érzelmi kimerülés állapota, amely a reményvesztés állapotával párosul, célok, ideálok elvesztésével jár, és amely során a személyt negatív attitűdök jellemzik mind önmagára nézve, mind a munkára vonatkozva.

a tanári teljesítmény (McKinsey jelentés) Tanulók teljesítménye 100 diákok 90 Legjobb 20% tanár 53 50 37 Legrosszabb 20% tanár diákok 8 éves 11 éves

McKinsey jelentés 1. „Az oktatási rendszer csak olyan jó, mint a tanárok, akik alkotják.” 2. „Az eredményes tanulás elképzelhetetlen jó tanítás nélkül.” 3. „A kiváló teljesítményhez minden gyermek sikere szükséges.” (Forrás: http//oktatas.magyarorszagholnap.hu/images/McKinsey.pdf)

SZEMÉLYISÉG A NEMZET PEDAGÓGUSAI ÉRETT SZEMÉLYISÉGEK LEGYENEK! Ennek jellemzői: ISMERI ÖNMAGÁT SZERETI TANÍTVÁNYAIT, BÍZIK BENNÜK ELFOGAD ÉS KÖZVETÍT KÖZÖS NORMÁKAT ÉS ÉRTÉKEKET MÓDSZERTAN, SZOCIALIZÁCIÓ ÖNÁLLÓAN GONDOLKOZIK, KEVÉSSÉ MANIPULÁLHATÓ

pedagógusok feladatai 1.Tanításra való felkészülés, a tanítás megtervezése 2. Oktatási folyamat, tanórák vezetése 3. Tanítás módszereinek kiválasztása, alkalmazása 4. Motiválás, az érdeklődés felkeltése és fenntartása 5. Tanulásszervezés, tér- és idő hatékony menedzselése 6. Iskolai környezet alakítása 7. Pozitív osztálytermi légkör kialakítása 8. Fegyelmezés, konfliktushelyzetek megoldása 9. Tanulók munkájának ellenőrzése, értékelése, osztályozása 10. A tanítás diákokhoz való adaptálása, az egyéni különbségek figyelembevétele 11. Házi feladatok kijelölése

pedagógusok feladatai 12. Dolgozatok feladatainak összeállítása, javítása 13. Vizsgáztatás 14. Tanártovábbképzésen, konferenciákon való részvétel 15. Szülőkkel való kapcsolat ápolása: szülői értekezlet, nyílt nap, fogadóóra tartása stb., iskolai rendezvények együttes szervezése 16. Iskolaszék munkájában való részvétel 17. Kollegiális kapcsolatok ápolása, szakmai munkaközösségben végzett munka, nevelőtestületi rendezvényeken, esetmegbeszéléseken, műhelymunkákban, projektekben, teammunkában, vizsgálatokban való aktivitás, pályázatírás 18. Diákönkormányzat munkájának segítése 19. Osztályfőnöki feladatok ellátása 20. Iskolai ünnepségek szervezésében, lebonyolításában való részvétel 21. Évnyitó, évzáró, ballagás szervezése 22. Táboroztatás 23. A tanulók egymás közötti kapcsolatainak formálása 24. A diákok egyéni problémáinak megoldásában segítségnyújtás, egyéni ráhatás

pedagógusok feladatai 25. Tanulmányi versenyekre való felkészítése, versenyek szervezése 26. Extracurriculáris tevékenységek szervezése: szakkör vezetése, osztály- és tanulmányi kirándulás, múzeum-, színház-, könyvtártámogatás szervezése 27. Tanulás tanítása, tanulás-módszertani segítség adása 28. Tankönyvek közti tájékozódás, tankönyvek kiválasztása 29. Órai segédanyagok, taneszközök gyűjtése, készítése 30. Internetes oktatást-nevelést segítő weblapok használata 31. Pedagógiai program, helyi tanterv készítésében való részvétel 32. Projektnap szervezése, tervezése 33. Pedagógiai-pszichológiai és szakjának megfelelő szakirodalom folyamatos nyomon követése 34. Folyamatos képzés, önképzés 35. Tanári munka értékelése, önreflexió 36. Iskolai adminisztratív feladatok ellátása 37. A tanügyi jogi dokumentumok, törvények, minisztériumi rendeletek változásainak figyelemmel kísérése 38. Továbbtanulás segítése, pályaválasztási tanácsadás 39. Gyermekvédelmi feladatok ellátása, hátrányos helyzetű és veszélyeztetett gyermekek felismerése, további segítség nyújtása, illetve a megfelelő segítő megtalálása

pedagógusok feladatai 40. Tehetséggondozás, tehetségdiagnosztika 41. Egészségvédelem, egészségfejlesztés 42. Hazai, külföldi tanulmányutakon való részvétel 43. Nevelést segítő intézményekkel, köztük iskolapszichológiai szolgálattal való együttműködés 44. Diákok erkölcsi-állampolgári nevelkedésének, személyiségfejlődésének segítése

pedagógusok vagyunk Nem félistenek, sem sztahanovisták Szeretnénk nagyobb társadalmi megbecsülést Szeretnénk szilárdabb értékrendű társadalmi közeget Szeretnénk, ha mérnének, ellenőriznének minket, s a minősítésnek érdemi következménye lenne Szeretnénk, ha elvárások közepette, de nemzeti közmegegyezésen alapuló nevelési-oktatási koncepció szerint dolgozhatnánk Kiszámíthatóságot és nyugalmat szeretnénk