Termékpolitika Termékpiaci műveletek A termék piaci életgörbéje Új termékek kialakítása Termékötletek gyűjtése és szelektálása Marketingteendők ; csomagolástervezés Terméktesztelés Új termékek fogadtatása A terméktervezés módszerei
Termékpiaci műveletek (1) Az egy vállalat által kínált termékek és szolgáltatások összességét, választékát a hozzájuk rendelhető mennyiségi értékekkel együtt összefogó néven vállalati termék-kínálatnak nevezzük.
Termékpiaci műveletek (2) Termékkínálat mélysége és szélessége Termékkategória: azonos fogyasztói igény Termékcsoport: bármilyen rendezőelv Cikkelem (SKU) Kiegészítő és helyettesítő termékek
Termékpolitika A termékpolitika a termékkínálat piaci szempontok alapján végzett átalakítása.
Termékpolitika elemzése PIMS: a marketingstratégia nyereségre kifejtett hatása Portfólió-módszer, BCG Piaci részesedés vállalat Piac növekedési ütem környezet
A termék piaci életgörbéje(1) Az életgörbe jelentősége, biológiai analógia Az életgörbe egyes szakaszaiban mérlegelendő tényezők: marketingköltségek marketing-mix alakulása versenyhelyzet eltérése Különböző alakú életgörbék: tartós fogyasztási cikkek
A termék piaci életgörbéje(2) Termékelfogadási folyamaton a próbavásárlástól a termék rendszeres vásárlásáig terjedő vásárlások sorozatát értjük
Új termékek kialakítása (1) Marketinginnováció: marketingeszközök újszerű alkalmazása és kombinálása. (Schumpeter)
Új termékek kialakítása (2) A termékújdonság fokozatai: az abszolút újdonságtól az olcsóbb változatig. Értékelemzés: funkció/költség Termékfejlesztés folyamata ötletkereséstől a sikeres termékig Új termékvásárlás előrejelzése
Terméktesztelés (1) Terméktesztelés alatt az új termék tulajdonságaira, várható keresletére vonatkozó fogyasztói, felhasználói vélemények összegyűjtését értjük.
Terméktesztelés (2) A tesztpiacok alapgondolata, hogy a célcsoportnak megfelelő környezetben, azaz a valóságos vagy ahhoz hasonló, ismert nagyságú és ellenőrizhető piacon (pl. üzletekben) mutatjuk be a terméket, ahol azt számos, korábban nem megfigyelhető hatásnak kitéve (pl. konkurens termékek jelenléte) forgalmazzák.
Terméktervezés módszerei (1) A preferencia-térkép a fogyasztók észlelt márkapreferenciáinak grafikus megjelenítése.
Terméktervezés módszerei (2) Conjoint-elemzés rangsorolás tulajdonsághalmazból hasznosságfüggvény fogyasztók megítélési képessége