Termékpolitika Termékpiaci műveletek A termék piaci életgörbéje

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kereslet rugalmassága
Advertisements

A marketing információs rendszer
A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
T E R M É K. A. Minden olyan dolog, amely szükségletet elégít ki B. Esztétikai és szimbolikus tulajdonságok összessége C. Lehet szolgáltatás és szellemi.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan
Versenyelemzés 8.fejezet.
A piac Szakiskola.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Fogalma, összefüggések
Árpolitika a turizmusban
TERMÉK TERMÉKPOLITIKA TERMÉKSTRATÉGIA
Minőségmenedzsment 2. előadás
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
Gazdaságelemzési és Statisztikai Tanszék
Piaci kereslet és kínálat
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
Kontrolling a kutatás-fejlesztésben
A KOMMUNIKÁCIÓS MIX-STRATÉGIA ALAPJAI
A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése
A marketing alapjai.
Marketing mix.
Bauer András – Berács József
Marketing eszközrendszere
Kérdések a második zh-hoz
Termékpolitika 6. szeminárium
A marketing-információrendszer(1)
Bauer András - Berács József:
Az értékesítési rendszer
Bauer-Berács: Marketing, 5. fejezet 1 Piacok megismerése l Kultúrális trendek begubódzkodás, kis-luxus l A kereslet hosszú távú alakulása fogyasztási szerkezet.
Nemzetközi marketing A globalizáció és ami utána jön
Kalkuláció.
Vizsga feladatok (Minta)
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Kereslet-rugalmassági számítások
Termék & Márka Kopcsay László.
A piac: A tényleges és potenciális eladók és vevők, illetve azok cserekapcsolatainak rendszere, melynek legfontosabb elemei a kereslet, a kínálat, az ár.
A MARKETING FOLYAMATA.
Pénzügyi-számviteli mutatók
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Tantárgy teljesítésének feltételei:  Tankönyv nincs. Tananyag: prezik+elmondottak.  Katalógus van  Hiányozni 3 X 2 óráról lehet.  Több hiányzás esetén.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A marketingeszközök különböző piaci helyzetekben alkalmazott, az adott piaci helyzetnek megfeleltetett kombinációja.
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.
TERMÉKSZIMULÁCIÓ Modellek, szimuláció 3. hét február 18.
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
Vállalkozásmenedzsment I.
A reklám centruma.
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 2. A célkitűzés. 2. A reklámcélok megtervezése.
Kérdések VIZSGÁHOZ. VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez? Hasonlítsa össze a Kft-t és a Bt-t, mint vállalkozási formát! Melyiket,
Harsányi László: Munkafüzethez 1. MOME 1. 2 A számításba veendő öt alaptényező: Beszállítók (írók, nyomdák, stb.) alku-pozíciója Vásárlók (fogyasztók)
A piac és a piacgazdaság. A piac fogalma Több értelmezése lehet: I. A piac a javak (termelés, szolgáltatás) realizálásának színtere, a tényleges és a.
A TERMÉK- ÉS A MARKETINGKONCEPCIÓ KIFEJLESZTÉSE
Marketing I. VI. előadás Termékpolitika
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 4. előadás
Kérdések a második zh-hoz
A piac és a piacgazdaság
Innováció és marketing – termékpolitikai döntések – marketing a termékfejlesztésben Marketing gyakorlat 5.
Üzleti terv bemutatása
A marketinginformációs rendszer
A munkaerő-keresleti rugalmasságok
TERMÉKPOLITIKA.
TERMÉKPOLITIKA Kószó Kriszta.
Néhány közgazdaságtani ismeret átismétlése
Előadás másolata:

Termékpolitika Termékpiaci műveletek A termék piaci életgörbéje Új termékek kialakítása Termékötletek gyűjtése és szelektálása Marketingteendők ; csomagolástervezés Terméktesztelés Új termékek fogadtatása A terméktervezés módszerei

Termékpiaci műveletek (1) Az egy vállalat által kínált termékek és szolgáltatások összességét, választékát a hozzájuk rendelhető mennyiségi értékekkel együtt összefogó néven vállalati termék-kínálatnak nevezzük.

Termékpiaci műveletek (2) Termékkínálat mélysége és szélessége Termékkategória: azonos fogyasztói igény Termékcsoport: bármilyen rendezőelv Cikkelem (SKU) Kiegészítő és helyettesítő termékek

Termékpolitika A termékpolitika a termékkínálat piaci szempontok alapján végzett átalakítása.

Termékpolitika elemzése PIMS: a marketingstratégia nyereségre kifejtett hatása Portfólió-módszer, BCG Piaci részesedés vállalat Piac növekedési ütem környezet

A termék piaci életgörbéje(1) Az életgörbe jelentősége, biológiai analógia Az életgörbe egyes szakaszaiban mérlegelendő tényezők: marketingköltségek marketing-mix alakulása versenyhelyzet eltérése Különböző alakú életgörbék: tartós fogyasztási cikkek

A termék piaci életgörbéje(2) Termékelfogadási folyamaton a próbavásárlástól a termék rendszeres vásárlásáig terjedő vásárlások sorozatát értjük

Új termékek kialakítása (1) Marketinginnováció: marketingeszközök újszerű alkalmazása és kombinálása. (Schumpeter)

Új termékek kialakítása (2) A termékújdonság fokozatai: az abszolút újdonságtól az olcsóbb változatig. Értékelemzés: funkció/költség Termékfejlesztés folyamata ötletkereséstől a sikeres termékig Új termékvásárlás előrejelzése

Terméktesztelés (1) Terméktesztelés alatt az új termék tulajdonságaira, várható keresletére vonatkozó fogyasztói, felhasználói vélemények összegyűjtését értjük.

Terméktesztelés (2) A tesztpiacok alapgondolata, hogy a célcsoportnak megfelelő környezetben, azaz a valóságos vagy ahhoz hasonló, ismert nagyságú és ellenőrizhető piacon (pl. üzletekben) mutatjuk be a terméket, ahol azt számos, korábban nem megfigyelhető hatásnak kitéve (pl. konkurens termékek jelenléte) forgalmazzák.

Terméktervezés módszerei (1) A preferencia-térkép a fogyasztók észlelt márkapreferenciáinak grafikus megjelenítése.

Terméktervezés módszerei (2) Conjoint-elemzés rangsorolás tulajdonsághalmazból hasznosságfüggvény fogyasztók megítélési képessége